1. leht 1-st
Veoauto Jag-12
Postitatud: 30 Dets, 2010 13:54
Postitas Lemet
Postitatud: 30 Dets, 2010 15:32
Postitas Arnold
Lugesin pika jutu nõukogude tööstuse edusammudest ja muust imelisest, kui lõpuks jõudsin peamiseni "Выпущено, шт 1 "

Postitatud: 30 Dets, 2010 15:50
Postitas Lemet
Muideks, seal lehel oli ka sellise massina pilt, Jag-7.
Mitte ei tule ette, millist veokat see meelde tuletab. Opelit??
Postitatud: 30 Dets, 2010 16:41
Postitas Arnold
20-30-te autotööstus oli disaini osas suht ideedevaene (minumeelest) ja ehitaja tuvastamine teinekord pea võimatu. Sellised voolujoonelisemad veoautod on vähemalt Eestis pigem jänkipäritolu (Ford, Studebaker, Chevrolet). Ja punaste autotööstuse side jänkidega on ju laialttuntud fakt.
http://eag.vanatehnika.ee/ewveokid.html
Postitatud: 30 Dets, 2010 17:18
Postitas JS
Pakun et pigem on eeskujuks võetud Chevrolet.

Postitatud: 30 Dets, 2010 17:29
Postitas denis23
Eks see ilmselt Dodge on, aga ega ma kindel pole selles. Jagid on selles mõttes huvitavad et need ei ole üldse säilinud
Postitatud: 30 Dets, 2010 17:57
Postitas Motronicus
Lemet kirjutas:Muideks, seal lehel oli ka sellise massina pilt, Jag-7.
Mitte ei tule ette, millist veokat see meelde tuletab. Opelit??
Muideks, sama leht väidab nii:
К сожалению, дизайн этой машины повторял художественные решения, внедренные А. Сахновским на американских грузовиках «Уайт» 1936 г.
Seega, White Trucs.
Postitatud: 31 Dets, 2010 12:26
Postitas asjaajaja
JaG-12 oligi mõeldud pigem eksperimendiks kui seeriatooteks, seepärast pole ka ainus valminud eksemplar eriti imestamist väärt. Jaroslavli tehase toodangu üheks ühiseks jooneks oli krooniline hobujõudude nappus, mis kimbutas pea kogu aeg. Alustati AMO tehase mootoritega, siis kasutati Mercedes-Benzi omi, seejärel jänkide valmistatuid. Kui kolmekümnendate aastate algul väljamaalt mootoreid enam ei saanud, hakati taas omadega sussutama. Eks see kärpis kõvasti arengut, sest raskete koormate vedamiseks loodud suured masinad tahavad ikka korralikke mootoreid saada. Nii jäidki paljud uued masinad eksperimentaalseteks, sest vajaliku võimsusega jõuallikaid lihtsalt polnud...
Muideks, Jaroslavli tehase autode tähistus on võrreldes ülejäänud N. Liiduga suhteliselt kirju. Kui muud tehased kasutasid pea eranditult kolme- või neljatähelisi lühendeid nagu GAZ, MAZ või KAvZ, siis Jaroslavlased alustasid ühetähelisega - slaavi "Ja"ga. Mõned aastad hiljem lisati veoautodele G (JaG), bussidele A (JaA) ja kalluritele S (JaS). 1950 anti JaAZ-200 tootmine üle Minski autotehasele, kus sellest sai MAZ-200, 1959 aga lõpetati Jaroslavlis autotootmine üldse ja kõik anti üle Krementšugi autotehasele, mille väravast hakkasid välja vurama KrAZ-id. Jaroslavlis alustati aga suurte ja võimsate diiselmootorite tootmist, just selliste, mille puuduse all tehas ise oli kõige rohkem kannatanud.
Postitatud: 31 Dets, 2010 21:37
Postitas fossiil
Ja siin ka JaG-12 -ne ilmumise põhjus - mine tea, äkki hakataksegi sihukesi mujal maailmas laialt tootma ja siis jälle jama kaelas:
