1. leht 2-st

MiG-31 kalmistu.

Postitatud: 23 Apr, 2011 11:04
Postitas Lemet
Iga lennuk nagu ka iga mootor omab ressurssi. Kui mootori puhul väljendub see töötundides, siis plaaneri puhul kasutatakse lisaks töötundidele ka "stsrdi/maandumistsüklit". Kui mootori töötunnid ammenduvad, võib selle demonteerida ja uuega asendada, aga vaat plaaner- see on unikaalne. Valdaval osal juhtumitest lõpeb asi mahakandmisega. Mõningaid unikaalseid fotosid mahakantud MiG-31 ühes õhujõudude baasis...
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 23 Apr, 2011 19:47
Postitas Würger 190G
Taas ilusad pildid. Karm aparaat, lausa kahju, et selline lõpp ja tüki hind!. Uuena mõtlen. Ega keegi teine peale USA ja NSVli pole suutunud toota seeriaviisiliselt üle 3M suutlike lennumasinaid.

Postitatud: 24 Apr, 2011 17:09
Postitas asjaajaja
Esimestelt piltidelt vaatasin, et tiivad on taaskasutusse läinud, aga ühel tagapool olnud pildil vedeles neid maas kah. USA lennukikalmistud on selles mõttes ilusamad vaadata, et seal on linnukesed veel enam-vähem ühes tükis. Aga noh, neil sobivaid platse rohkem käes kah, ega suvalisse võssa, metsa või sohu lennukite surnuaeda ikka ei tee ju...

Postitatud: 25 Apr, 2011 8:24
Postitas Kapten Trumm
AMARCi kalmistu ei asu mitte juhuslikult kuskil Arizona kõrbes.

Selline lennukite "säilitamine" tekitab lihtsalt alumiiniumi korrosiooni ja aasta 10 pärast on need plaanerid vanametall.

Olen kuulnud, et AMARCi surnuaed on nagu strateegiline tagavara, need uuemad seal olevad lennumasinad on peale mõningast tööd võimalik enamasti lennukõlblikuks muuta ja kui on tegemist sõja-ajaga, ei hakka keegi mingeid plaanerite kapitaalremonte tegema.
Ega keegi teine peale USA ja NSVli pole suutunud toota seeriaviisiliselt üle 3M suutlike lennumasinaid
MiG-31 puhul pole kindlaid teateid ei M 3.0 ega suurematest kiirustest. Ja kuna lennuk on endiselt venelastel relvastuses, siis on seal palju salajast. MIG-25 puhul on spekulatsioonid, kas 70ndatel Siiani kohal saadi sellist kiirust või mitte, siiski ütlevad venelaste endi raamatud, et "kõrvalekaldeid lennureziimist ei olnud". Netis olevad jutud PD-mudeli "kruisimisest" Mach 3.2 ga mööda piiri on selgelt ulme. Võimalik, et kuskil saadi suuremaid kiirusi, kuid tõenäoliselt oli tegu eriolukorraga. Minumeelest (võin õhtul kodus vaadata) ei ole sealt võimalik Mach 3 pealt ka katapulteeruda ja kui mootorid sassi läksid, pidi piloot lööma risti ette ja ootama, millal kütus lõpeb.

Postitatud: 25 Apr, 2011 21:40
Postitas Mõmps
Kas pildid on EnglishRussia´st? Sääl on hulka selliseid "surnuaiapilte", lennukite juures oli kirjas, et rahvas pidi nende küljest "suveniire" näppama, kas olid just samad masinad täpselt ei mäleta aga vist küll. Muidu on seal igasuguseid vahvaid pilte, kaasaarvatud sõjatehnikast, nii, et tasub vaatamist.

Postitatud: 26 Apr, 2011 8:27
Postitas kloss
Englisrussiast ikka: http://englishrussia.com/index.php/2011 ... more-47473

Üleüldse on see Englishrussia päris huvitav vaatamine, üritan ikka pidevalt seal pilgu peal hoida. Imeline Venemaa: http://englishrussia.com

Postitatud: 26 Apr, 2011 22:10
Postitas desert fox
mul oli "au" teenida mig 25 polku teenindavas raadioside pataljonis;)
seal räägiti nende aparaatide kohta igasugu legende (pole aimu kas neil võiks ka mingi tõepõhi all olla).
legend 1: mingite treeninglaskmiste käigus juhtus piinlik lugu ja välja tulistatud rakett võttis sihtmärgiks enda lennuki. lenduril ei jäänud muud üle kui oma raketti eest ära lennata, mis ka õnnestus. maandudes näitasid mingid detailid (tulede klaasid?) sulamise märke.
legend 2: kaks mingit lendurit olla kihlveo sõlminud (kasti konjaki peal?) kas saab lennuki ruleerimisrajalt õhku. Sai küll.
legend 3: lennukit kutsuti lendavaks triikrauaks. kui mootorid seiskusid tuli alla nagu kivi - mitte mingit planeerimise võimet ja raske nagu triikraud.
legend 4: mootorid olla põmst samad millega isand gagarin väidetavalt oma kuulsusrikka lennu sooritas - ehk jõudu oli loomal hullu moodi.

discovery peal oli kunagi saade vene lennukitest vms, milles muuhulgas rääkis ka too vana, kes mig 25-ga jaapanisse leekima pani. vana rääkis ka plaanist kui püüti blackbirdi kimbutada. ameeriklased lendasid sellel ajal suht kindla plaani järgi ja siis olla sokutatud üks mig 25 samasse kanti, et siis üllatuslikult veidi ameeriklastele pulli teha aga blacbirdi siiski kätte ei saadud.

elajate start oli suht räige. kasarm oli stardirajast mingi 1-1,5 km ja iga start pani pani kogu kasarmu klaasid mestikult värisema. alguses segasid öised lennud veidi und aga inimene harjub kõigega (peale kolme asja).
ükskord avanes võimalus näha kuidas üle meie peade maandus uljas kotkas üks mootor põlemas - ekstreemsemaks olukord siiski ei läinud.

iga lennuk sisaldas 40l (või oli 25l) piiritust, mida varasematel aegadel oli suht ojadena voolanud (kuni selleni, et mingid "kõvemad" mehed pesid oma vormi piiritusega). minu ajaks oli õpitud piiritust millegagi segama aga "tõelisi mehi" see muidugi seganud ja joodi ikka edasi.

Postitatud: 26 Apr, 2011 22:46
Postitas plekkpea
desert fox kirjutas: minu ajaks oli õpitud piiritust millegagi segama aga "tõelisi mehi" see muidugi seganud ja joodi ikka edasi.

Ei mäleta enam, kas lugesin foorumist või kuulsin kellegi käest, kuid seda piiritust "remonditi" ajalehega. Nimelt võtmesõnaks oli trükivärv.

Postitatud: 26 Apr, 2011 23:12
Postitas Hydrazine

Postitatud: 27 Apr, 2011 0:40
Postitas Lemet
Neljas legend ei vasta kohe kindlasti tõele, rakett ja lennuk on ikka veidi ernevad asjad, kuigi MiG-25 mootor on tõesti suht otsese jooksuga. Ja piiritust olla lennukis olnud sõltuvalt modifikatsioonist, ühes versioonis näiteks oli massandrat 150 liitrit ja puhast nestet 50 liitrit.

Postitatud: 27 Apr, 2011 16:08
Postitas Kapten Trumm
Viktoriiniküsimus: mida on ühist Viggeni ja MiG-31 arenguloos?

Postitatud: 27 Apr, 2011 16:42
Postitas Lemet
Järsku kaherattaline telik ja see, mida selline asi võimaldab? Ehk siis mõlemad on ülehelikiirusega masinad, mis peaksid teoreetiliselt olema suutelised kasutama pinnasekattega lennuvälja. Lambist niimoodi.. :roll:

Postitatud: 27 Apr, 2011 16:47
Postitas Kapten Trumm
Telik on ka, aga veel üks asi. Rõhk on sõnal "loomislugu" -millest on üks oluline komponent saadud.

Tandemrataste iva on tegelikult mitte erisurve (erisurve pärast võiks nad kõrvuti ka panna - nagu nt Jaguaril on), vaid parem stabiilsus libedal lennurajal (maanteel).

Postitatud: 27 Apr, 2011 16:52
Postitas Hydrazine
Võibolla on küsimus liiga laialivalguv või liiga üldine, sest ühist võib väga palju leida. Aga ma pakun vähemalt mulle huvitavana tunduva asjaolu, et mõlema lennuki mootorid on algselt pärit nö tsiviillennundusest, millele lisati järelpõleti ja kõpitseti natuke ringi. Venelastel lendas siis omal ajal D-30'netega Tu-134(mitte kõik variandid siiski) ja Volvo RM8 oli P&W JT8D edasiarendus, millega lendas Boeing 727.

Postitatud: 27 Apr, 2011 17:01
Postitas Kapten Trumm
Õige vastus. Mõlemal on "reisika mootor", mis on sõjalennukil kasutamiseks kohandatud.

Tegelikult võiks öelda, et "reisikate" mootoritehnoloogia kolis ka mujal hiljem sõjalennukitele, sest turboventilaatormootorid (turbofan) võeti esmalt kasutusel transpordi- ja reisilennukitel. MiG-31 on siis ühtlasi kõige kiirem turboventilaatormootoriga lennuk.

Seega oli Viggeni mootoriarendus igati vastav tolle aja moele 8)