1. leht 6-st
"Die Wanne" - VW Typ 166 Schwimmwagen
Postitatud: 28 Apr, 2011 13:05
Postitas vaoinas
Tõmban uue teema aegsasti käima. Kuna Tiiger rebis eelarvesse ootamatult suure augu, tuleb järgmiseks ette võtta säästumudel - miski, mis ei vajaks ei roomikuid, ega ka alumiiniumtoru.
Toorikuks on Tamiya Schwimmwageni karp - viisakas komplekt, kuigi detailide puhastamist on rohkem, kui Dragoni uuematel mudelitel. Voyager teeb sellele päris head söövituskomplekti. Lisaks veel Hussar'i rattad ja igaks juhuks on olemas ka Archer'i dekaalid kellade jaoks. Voyageril on samuti näidik kile peale trükituna olemas - eks näis, kumba ma kasutan.
Siiamaani on suur osa auru läinud kere pealt üleliigselt puhastamisse - Tamiya ei taha väikeseid detaile eraldi resti panna - seetõttu on igasugused klambrid ja kronsteinid suurte detailidega ühte tükki valatud. Et mina aga kasutan metalli, olen lasknud noal, viilil ja liivapaberil käia - sekka ka natuke pahtlit ja stüreeni paikamiseks. Voyageri seti kohta veel nii palju, et minu arvamuse kohaselt on teda ebamugavam kasutada, kui ABER'i toodangut - instruktsioonid on äärmiselt segased ja koosteloogika ei ole ka nii hea. Hussari rataste kohta on aga ainult kiidusõnu öelda.
Esisilla olen ka lahti lõiganud. Eesmärgiks pole küll mitte rattaid keerama panna, vaid mingi nurga alla fikseerida, et mudelile mingit elavust saada.
Kristjan
Postitatud: 28 Apr, 2011 13:12
Postitas Hertsog
väga põnev projekt. endalgi käis mõni aeg tagasi peast mõte, et võiks kübeli või schwimmwageni teha. aga ta on siiani mõtteks jäänud.
Postitatud: 28 Apr, 2011 16:40
Postitas Aspelund
Postitatud: 28 Apr, 2011 23:04
Postitas Joss Metsast
Tõotab põnev tulla. Säästuprojekt, kuna roomikuid ei ole ja toru
Hmm, peaks üles otsima tiba pisema schimmwageni, kah tamiya ja ka mesti tulema

Postitatud: 29 Apr, 2011 8:38
Postitas Tsiknat
Mudel otse neljast karbist.
Autode teemasid jälgin erilise huviga. Teada tegija kõrgekvaliteedilise kooste- ja viimistlustöökojast ootan põnevat saamislugu.
Toomas
Postitatud: 29 Apr, 2011 12:42
Postitas vaoinas
Tänan ja jätkan väikese täiendusega.
Esisild on mõningaste omapoolsete täiendustega koos. Peamiselt jälgisin, et ratasteni ulatuv osa oleks enam vähem korrektne. Keskmine osa jääb niikuinii põhjaplaadi varju, seega lõin sellele käega ning seal üsna palju ebatäpsusi ja lihtsustatud detaile.
Esisilla pöörde fikseerinuna proovisin ka rattaid alla - üsna kipakas käru on. Mõistagi tuleb rattaid maapinnaga kokkupuutuvas osas pisut viiliga kärpida.
Kristjan
Postitatud: 29 Apr, 2011 13:43
Postitas Joss Metsast
Mida kauem neid rattaid vaadata seda kenamaks muutuvad.
Postitatud: 29 Apr, 2011 14:07
Postitas calico
kuna minu esialgne plaan selleks aastaks teha maus hertsogi masinaga kõrvutamiseks on luhtunud ja kui sa selle viljandiks valmis saad, on mul 172s sama asi sinu omale kapotile panna ja soov pilti teha! soovin edu ja loovust!
Postitatud: 29 Apr, 2011 14:41
Postitas Hertsog
kuna minu esialgne plaan selleks aastaks teha maus hertsogi masinaga kõrvutamiseks on luhtunud
kuule ole mõnus! mis sul viga on ? see on 3 päeva töö, ja aega on üle nädala... pealegi, tsiteerides üht saksa välimarssalit: päevas on 24 tundi - kui te öö lisaks võtate, saate ilusti hakkama !
Postitatud: 29 Apr, 2011 20:08
Postitas calico

just just-nagu meile kupis kunagi tabavalt öeldi, kui ei saa hakkama, harjutame öörahust, mida ma ka üritan (sest muul ajal lihtsalt ma es lihtsalt saa.) järgmine aasta kevadel on ilmselt hertsogi porilaual küll midagi seismas. ja selle porilaual ilmselt sho oma ja selle porilaual...

enne näitust on ilmselt ajaga masu, peab olemasoleva volkari pesuvanniga leppima.

Postitatud: 30 Apr, 2011 9:06
Postitas fossiil
Hea vaadata - ettevalmistustöö on vägev ja kui tegija tausta silmas pidada, siis võib täiesti kindlalt oodata järjekordset šedöövrit. Nii et taset silmas pidades saab öelda ainult üht - punnita aga edasi, sest seisus kohustab!
Hussari rattad paistavad tõesti efektsed, kirjad peal ja puha - kas kummi mõõt on kah loetav? No et kas on 200-12 või 200-16? Sellised leidsin raamatust.
Ootan järge.
Urmas.
Postitatud: 26 Mai, 2011 20:50
Postitas vaoinas
Hussari rattad paistavad tõesti efektsed, kirjad peal ja puha - kas kummi mõõt on kah loetav? No et kas on 200-12 või 200-16? Sellised leidsin raamatust.
Kirjad kummil ja terava silmaga täitsa loetavad.: 200-16 4PR Gelände
Teema on pisut soiku jäänud ja päris alla juba vajunud. Siiski on olnud muude tegemiste kõrvalt mahti ka mudelit ehitada. Teemaks on seekord mootor ja esisild. Esisilda sai juba eelmise peatüki piltidel näha. Mootorit tuli täiendada fotode järgi mitmesuguste torude ning küünla- ja muude juhtmetega. Ka rihmarattad ja rihm olid üsna jämedakoelised, sestap tegin need ringi.
Mootor - värvitud ja puhas:
Ning tolmutatud, õlitatud ja muidu räpasemaks tehtud:
Värvitud esisild:
Hetkel millegi muuga ei tülitagi.
Järgmise korrani,
Kristjan
Postitatud: 28 Mai, 2011 18:22
Postitas fossiil
Odot nüüd, kuhu sa sunnik kiirustad - rihmaseibidele oled unustanud sooned tegemata...!!!!

Postitatud: 28 Mai, 2011 20:13
Postitas von manstein
Eht vaoinalik detailsus.
Algul tekitasid kummid kahtlusi. Tundusid tonnise masina kohta jämedad.
Aga kuna möödud said tuvastatud (200x16), paistab kõik autentne.
Originaalsel põrnikal olid nad kindlasti vähemalt kolmandiku kitsamad.
Mind küll rihmaseibi puuduvad sooned ei häiri. Fossiil, arvesta ikka skaalat ka.
Aga mis materialist rihmad on tehtud?
Muideks, kahe öötsaka ja torsiooniga esivedrustuse lahendus on kuidagi kahtlaselt sarnane nõukaaegse Zapikaga.
Kas järjekordne plagiaat?
Postitatud: 29 Mai, 2011 12:17
Postitas vaoinas
Odot nüüd, kuhu sa sunnik kiirustad - rihmaseibidele oled unustanud sooned tegemata...!!!!
Aga mis materialist rihmad on tehtud?
Eks ma luban endale ka pisut laiskust. Tegelikult, arvestades seda, mis seal alguses oleks olnud, on praegune juba niigi kõva edasiminek.
Rihmad on tinafooliumist tehtud. Sestsamast pisikesest tükist, mis Fossiil mulle Storchi piloodirihmade jaoks andis, jätkub tänaseni.
Algul tekitasid kummid kahtlusi. Tundusid tonnise masina kohta jämedad.
Aga kuna möödud said tuvastatud (200x16), paistab kõik autentne.
Originaalsel põrnikal olid nad kindlasti vähemalt kolmandiku kitsamad.
Schwimmwagenile toodeti paralleelselt tavamõõdus kummidele ka laiemaid maastikukumme. Need hõlbustasid püdelamal veekogu kaldal veest välja tulemist. Pilte sirvides on sellised laiad kummid Schwimmwageni all üsna levinud variant. Ise langetasin just nende kummide kasuks otsuse seetõttu, et Tamiya kummid mind ei rahuldanud. Oleks muidugi võinud soetada ka Hussari Kübelwagenile mõeldud kitsad rehvid, mida ka tegelikult kasutati palju Schwimmide all, kuid laiade maastikukummidega tundub masin ikka omajagu isasem olevat.
Pilt ka:
Muideks, kahe öötsaka ja torsiooniga esivedrustuse lahendus on kuidagi kahtlaselt sarnane nõukaaegse Zapikaga.
Kas järjekordne plagiaat?
Vat ei oska öelda. Analoogset esivedrustust kasutas ka Kübelwagen ning aastakümneid hiljemgi veel Põrnikas. Võimalik, et itaallased võtsid vedrustuse üle oma Fiat'ile ja venelased laenasid sealt oma muhule - minetea, ei ole kursis. Samas on tegu üsna kompaktse ja ruumisäästliku esisillamooduliga. Ehk tehnikateadjamad inimesed kommenteerivad?
Kristjan