1. leht 1-st
Kompressor ja Netherlands Coast Guard ETV Kustwacht Waker
Postitatud: 01 Mai, 2011 16:03
Postitas meelisr
Kas keegi oskab soovitada kust saada odavalt ja vaikset kompressorit aerograafi jaoks..
Endal jäi see silma
http://www.handymann.ee/Hmn/stanley/sta ... 0w-ru.html
Nikerdasin oma esimese mudeli valmis
Kahjuks pahtlid ja krunt värvi ei kastutanud kuna olen täielik noob sellel alal.
suuremad pinnad värvisin revelli kõige odavama aerograafiga ja surveõhu ballooniga.
Pisik on sees ja sooviksin nikerdama hakata teist mudelit mida praegu veel valin.
Lisasin kustwachti pildid paluksin kriitikat võimalikult palju

Mida võiks teha veel selle mudeli juures näiteks ja mida peaksin järgminekord tegema või mitte tegema.
Kahjuks ennast ei ole kodus ja proua tegi mingisuguse vana digikaga pildid. Mis on päris kehvad

Postitatud: 01 Mai, 2011 16:46
Postitas Hiinlane
Miks ei sobi militaarteemaga? Kas piirivalve polegi sõjaväeline üksus. Näita aga oma kaadervärk välja
Ainuke asi, millele pihta ei saanud on seos kompressori ja selle laevaga. Äkki selgitad seda kah.
Postitatud: 01 Mai, 2011 16:56
Postitas meelisr
Hetkel pole kompressorit

selleks küsisingi millist oleks mõistlik osta ja millel oleks hea hind. Laeva tegin selle Revelli surveõhu ballooniga ja kõige odavama nn aerograafiga.
Kuna hetkel olen merel siis ei saa pilte teha.
Mõne päevajooksul saan lasta ka pildid teha ja siis teen uue teema.
Postitatud: 02 Mai, 2011 5:14
Postitas Hiinlane
Vaikne sinu poolt pakutud kompressor kohe kindlasti ei ole. Ka ise otsisin vaikset ja soodsat ning valikuks osutus selline isend:
Teeb umbes tavalise tolmuimejaga võrdset häält. Hinnaks oli tal 150 EUR ja lisaks tuli osta veel niiskuse eraldajaga regulaator. Ise olen antud aparaadiga rahul ja ka pere lärmi üle ei kurda. Müügis oli see kast Bauhaus-is.
Vaiksed komrpessorid tavaliselt maksvad ikka tublisti rohkem.
Postitatud: 02 Mai, 2011 7:17
Postitas Parovoz
Tere-tere!
Laev on äge. Tubli töö.
Kompressori suhtes oskaks öelda , et hääletuid(müravabasid) tehakse aga nende hind on hammustav. Ise hankisin Revelli Starter baasmudeli. Põristaja. Helitugevus peaks plema kuni ~57 dB. Toppisin ta jahutusega kappi kuhu panin porollooni lehed ja müra vähenes veelgi:) Aga kuulda on ikkagi.
Seega pead otsima kompressorit mis teeb müra alla ~55dB. Tallinnas oli kompressorikeskus ja sealne kodukas pakkus igasugu aparaate. Teine variant E-bay.
Lugupidamisega
Postitatud: 02 Mai, 2011 8:01
Postitas Hertsog
noh, mina olen küll äärmuslik tegelane. aga mina ostsin just selle 24 liitrise paagiga röökija. asja eelis on see, et selle paagitäiega saab päris pikalt ja vaikselt värvida. lihtsalt kui käes on laadimise aeg, siis ma lähen toast ära. las röögib minut-kaks. siis saab jälle vaikuses pikalt edasi värvida.
Postitatud: 02 Mai, 2011 10:40
Postitas Hiinlane
Ega minugi oma eriti lärmakas ole. Ja paagi nullist täitmine võtab aega mingi paar minutit ja hilisem lisamine mingi 20 sekki. Kui paak korra juba täis, saab päris pikalt luristada enne kui uuesti urisema hakkab. Minu kompressori eeliseks on ka see, et ta on õlivaba. Paagi mahuks 10 liitrit. Ainuke asi, mille kohe ringi tegin oli summuti. Lasi ikka natuke rõvedat alumiiniumpoti müra läbi, kuid peale väikest modimist on hulga vaiksem. Päris vaiksed hammustavad jah hinna poolest. Kui ise otsisin, siis selline mõnus paagiga variant plekkis mingi 6000 endist raha.
Postitatud: 02 Mai, 2011 11:51
Postitas meelisr
Tänud vastamast.
Kuid mida teha veel selle mudeliga?
Postitatud: 02 Mai, 2011 12:37
Postitas vaoinas
Piltidelt vastu vaatav laev on küll tubli. Üsna puhtalt koostatud ja värvitud ka. Huvi pärast küsiksin mõõtkava.
Mida veel teha - isegi väga hooldatud laev ei näe nii puhas ja korralik välja. Seega kerge õlivärvipesu ning musta ja roostepruuniga mõnest kohast veevoolujäljed. Teiseks käi hariliku pliiatsiga üle sellised detailid, mis laevadel kuluma kipuvad - köite jooksukohad, trepid jne. Tumesinisega värvitud osad on vast ka liig läikivad (võimalik, et see on ka välgust tingitud), seega kergelt need kohad mattlakiga üle.
esimesel pildil jäi eriti silma ka veeliini piir mis on mõnest kohast pisut karvane saanud. Edaspidi kasuta maskimiseks tavalise maalriteibi asemel spetsiaalset mudeliteipi (saadaval näiteks Kullos). Ning teip tõmba ära kohe peale värvimise lõpetamist, kuui värv veel värske on. Selliselt toimides ei tõmba teip värvi latakatena kaasa.
Muidugi, mida väiksem mõõtkava ja tillukesem mudel, seda ettevaatlikum peab sääraste kulumisprotseduuridega olema. Aga nagu ma vist aru sain, oled sa ise merendusega seotud - seega peaks sul laevade puhul iseloomulike kulumisjälgede osas silma olema.
Loodan, et oli abiks
Kristjan
Postitatud: 02 Mai, 2011 13:08
Postitas meelisr
Tänud Kristjan.
Skaala on 1:200
Kas saaksid õelda kuidas täpsemalt õlvärviga pesemine käib?
Samuti sooviks teada kas on mingisugused spets matt lakid või võib ala suvalisega ka teha seda?:)
Samuti ma ei saa aru täpselt värvi lahjendamisest. Kuna kasutan esialgu revelli värve siis mis protsendiga ma neid lahjendama peaksin.
Kas krunti ja pahtlib saab samuti Kullost? Krunditakse vist ainult suuremad detailid üldjuhul?
Kuna pole kunagi Kullos käinud. Kas seal on enamus värvid ja tarvikud olemas? Hetkel vaatasin Mudelid.com ja värvide hind oli seal ok.
Meelis
Postitatud: 02 Mai, 2011 13:46
Postitas vaoinas
Õlivärviga pesemine:
1) Harilik pesu tumeda värviga: Segad õlivärvi ja lahusti abil (tärpentiin, lakibensiin) küllaltki lahja lahuse, mida siis kannad pintsliga peale. Eesmärk on, et õlivärvi pigment sadestub nurkadesse ja süvenditesse. Kui lahust satub pinnale liiga palju, siis liigset lahust pintsliga kogudes soovitan pintsliga tõmmata veevoolu suunas (ülalt alla). Seda tehnikat kasutan peamiselt süvendite ja servade esiletoomiseks.
2) nn. täpitehnika. Kannad pinnale õlivärvitäpikesi (võrdlemisi palju erinevaid toone kasutades - valge, ooker, sinine, roheline, punane jne.) ning seejärel lased laia lahustise pintsliga ülalt alla tõmmates üle täppide. Tekivad värvilised triibud. Jätkad protseduuri, kuni triibud on muutunud väga vaevumärgatavaks, või peaaegu olematuks. Ettevaatlikum tasub olla heledatel pindadel, kuna sealt on erinevad pigmendid paremini nähtavad. Samuti on mõne õlivärvi tooni pigment väga raskesti maha pestav (Minul isiklikult on selliseks ooker), seega teades neid toone, tuleb nendega täpitamisel tagasihoidlikum olla. Seda tehnikat kasutan värvipindade mitmekesistamiseks.
Toon siia algseisu illustreerimiseks kasutaja Hertsog pildi:
3) tugevama voolundijälje tegemiseks, paned tulevase jälje algpunkti õlivärvitäpikese (musta, või pruuni, või mõlemat natuke) ja siis hakkad lahustise pintsliga sellest ülalt alla õlivärvi pigmenti tõmbama. Jälgima peab, et ei tõmba otse üle täpi, vaid esialgu pintsliga kergelt õlivärvitäpi servi puudutades ja sealt iga tõmbega keskele liikudes. Pintsliga saab voolujälje suunda ja tugevust üsna täpselt sättida.
Tulemus peaks jääma midagi sellist:
Esialgu katseta kuskil proovitüki peal, et saaksid tunnetuse kätte ning siis juba ettevaatlikult mudeli kallale minnes.
Lakkidest kasutan mina Testorsi lakke - mattlakina konkreetselt kiirestikuivavat (Kui Kullos Reinu käest kiireltkuivavat Testorsi mattlakki küsid, siis ta oskab sulle kindlasti anda) kaasfoorumlased oskavad kindlasti ka muid häid soovitusi anda.
Postitatud: 02 Mai, 2011 16:02
Postitas Hertsog
Lakkidest kasutan mina Testorsi lakke - mattlakina konkreetselt kiirestikuivavat (Kui Kullos Reinu käest kiireltkuivavat Testorsi mattlakki küsid, siis ta oskab sulle kindlasti anda) kaasfoorumlased oskavad kindlasti ka muid häid soovitusi anda.
kuna alküüdlakid (Testors, ModelMaster, Humbrol) kipuvad (olles vanad või valesti lahjendatud) aeglaselt kuivama ning võivad tärpentini käes mullitama hakata... siis viskasin need kõik minema. ja enam ei kasuta. väga heaks alternatiiviks on akrüüllakid. mudelimaailmas on kõige rohkem tuntud Vallejo bränd (peab netist tellima). aga hiljuti väisasin kusntipoodi ja leidsin ka sealt mingi maalide katmiseks mõeldud akrüüllaki. töötab väga kenasti. lahjendub kas vee või viinaga (seega ei haise nagu lakibensiin või nitrolahusti) ning kuivab tõesti kiiresti (max 10 minutit). peale seda võib tärpentiniga ujutada nii nagu süda ihkab - midagi ei juhtu (tõsi, nühkida ei maksa, aga seda enamasti ei olegi vaja mudeli pesemise staadiumis enam teha).
muus osas vastuseks küsimusele "mida mudeliga teha"...
... vaata foorumis ringi. siia on aegade jooksul lademetes talletatud teemasid mis algavad A-st und lõpevad O-ga ning lähevad sealt ka veel mitu metroopeatust edasi.
jõudu änd jaksu
Postitatud: 02 Mai, 2011 20:15
Postitas Tsiknat
Õpetustes on mainimata jäänud, et alusvärv ja pesu on targem teha erineval alusel värvidega. Õlivärvidele akrüülidega ja vastupidi, muidu on oht kogu alusvärv ära rikkuda. Õlivärviga värvitud mudelile saab ka õlivärvidega pesu teha kui vahele lasta akrüüllaki kiht.
Toomas