1. leht 1-st
Saksa lennuk kuskil Oru kandis?
Postitatud: 25 Dets, 2011 17:23
Postitas ktamm
Häid jõulupühi.
Sattus mu kätte üks lennuki juhtkangi detail, fotol punase noolega näidatud Bf109 kokpitis:
Detailil on vähesel määral külgeoksüdeerunud liiva, säilivus hea.
Detaile on kinnitatud "birka", millel järgmised kirjed:
Bauart: Argus Motoren Gesellschaft m. b. H.
Baumuster KG 12
Gerät-Nr 102 - 56 A
Werk-Nr 23200
Anforderz. FI 47945
Hersteller: BRUHN-WERKE
Olevat kaevatud Oru lähedalt, aga andmed pole usaldusväärsed. Kui jutul mingi tagapõhi olemas, uuriks edasi.
Teab keegi midagi?
Re: Bf 109 loss kuskil Oru kandis?
Postitatud: 25 Dets, 2011 17:49
Postitas andrus
http://www.cockpitinstrumente.de/instru ... nuppel.htm
mulle pole küll teada, et 1941.a. mõni Me 109
E oleks Eesti põhjarannikul alla tulnud. Aga ega mingid suvalised internetilehed pole veel viimane tõde, juhtkang võis olla mõnel teisel lennukitüübil ka kasutuses, lennuk võis tulla alla hiljem.
Re: Bf 109 loss kuskil Oru kandis?
Postitatud: 25 Dets, 2011 19:14
Postitas ktamm
Minu kätte jõudnud jupi näol on tegelikult tegemist juhtkangi laumise 13 cm pikkuse jupiga. Ülemise osa on keegi maha saaginud. Lõikepinnale külge oksüdeerunud liiva järgi võib arvata, et saeti aega tagasi.
Panen homme pildi ka, ehk keegi määrab täpsemalt.
Re: Bf 109 loss kuskil Oru kandis?
Postitatud: 25 Dets, 2011 23:31
Postitas ktamm
FW 190-l ka sarnane juhtkang:

Re: Saksa lennuk kuskil Oru kandis?
Postitatud: 26 Dets, 2011 11:24
Postitas FW Anton
Sellist juhtkangi kasutati ilmselt mitmetel pisematel Saksa lennukitel. Kahju, et sildil vihjet lennumasina kohta pole.
Re: Saksa lennuk kuskil Oru kandis?
Postitatud: 26 Dets, 2011 16:18
Postitas ktamm
Sildi ülemine rida annab mu arust vihje, et juhitav lennuk oli varustatud Arguse mootoriga. Knüppel ise on KG 12. Seerianumber on küllalt suur - 23200. Veel midagi?
Jupile on maalitud valge värviga tähised - F6 ja F10.
Jupi pildid:

Re: Saksa lennuk kuskil Oru kandis?
Postitatud: 26 Dets, 2011 17:15
Postitas FW Anton
Vidin päris heas seisukorras tõesti. Üldiselt Fw-190 kasutati juhtkangi KG-13 versioone. Bf-109 vanematel versioonidel oli tõenäoline, et kasutati KG-12, aga Messeri kohta mul pole detailset kirjandus, seega ei saa ka konkreetsemalt midagi väita.
Re: Saksa lennuk kuskil Oru kandis?
Postitatud: 28 Dets, 2011 20:15
Postitas ktamm
Täpsem leiukoht pidi olema Tallinn - Narva maantee ja raudtee vahel kilomeeter või kaks Oru teeotsast Jõhvi poole. Sealkandis suubub Vasavere jõgi Pühajõkke.
Piltidelt paistab, et ka Bf110-l sama knüppel.
Re: Saksa lennuk kuskil Oru kandis?
Postitatud: 28 Dets, 2011 20:33
Postitas FW Anton
Netis KG-12 kohta eriti palju teavet pole. Eelpool toodud lingilt on näha, et kasutati Bf-109E aga ma kaldun arvama, et ka F ja G versioonidel ja tõenäoliselt siis ka Bf-110. Miks ma nii arvan on sellest, et E versioone on alla kukkunud vaid 1941 Moonsundi piirkonnas.
Oru-Vasavere kanti pole midagi 1941 alla sadanud. 1944 aga on Ida-Virumaale Bf-109 mõned väidetavalt alla kukkunud aga need olid juba G versioonid. Peab veel täpsemalt üle kontrollima kas õnnestub midagi klappima panna.
Re: Saksa lennuk kuskil Oru kandis?
Postitatud: 28 Dets, 2011 21:25
Postitas FW Anton
katja kirjutas:Täpsem leiukoht pidi olema Tallinn - Narva maantee ja raudtee vahel kilomeeter või kaks Oru teeotsast Jõhvi poole. Sealkandis suubub Vasavere jõgi Pühajõkke.
Piltidelt paistab, et ka Bf110-l sama knüppel.
Ligilähedaselt sobiksid 1944. aastal üks Bf-110 Jõhvi piirkonnas (lahingu koht) mille omaniku pole õnnestunud tuvastada ning Bf-109 Sirgalast loodes (lahingu koht), kah seni tundmatu.