kuldar81 kirjutas:Vana teema, aga jäi silma. Mina küll kuskil pildil Hornetit ei näinud. Hornetil on sabad kaldus, aga pildil küll sellist ei esinenud.
Kuskohas piltidel olevatest hornetites räägitud on AK ehk aktuaalne kaamera.
Norra valitsus planeerib eelarvevälist erakorralist rahasüsti julgeolekustruktuuridele.Sõjavägi,politsei ja kohalik Norra kaitseliit saab 14 miljardi NOK suuruse rahasüsti.Eelnõu milles valitsusparteid kokkuleppele said on mainitud,et rahastust on vaja seoses Venemaa agressivse käitumise ja sõjategevusega Euroopas. Nagu ma aru sain,siis esmajoones läheb raha moona ja tankitõrjerakettide jaoks,politsei saab juurde jälitusaparatuuri ja küberrünnakute vastu vajaliku rahastuse,kohalik kaitseliit aga vajab rahalist süsti seoses ootamatult suure huviga liitumiseks.
Kui nüüd Soome koos Rootsiga Norra kõrvale NATOsse tulevad.... Siis peaks siin regioonis üleolek taevas suhteliselt lõdva randmega tagatud olema. Eriti vaadates, kui mannetult MIG-id Ukrainas esinevad. Operatsiooniline tegevusraadius on Grippenil väidetavalt 1300 kilomeetrit, Stockholmis Narva on 650. MAC2-e juures see liiga kaua aega ei võta. Iseasi palju siis nagu tegevuseks aega ja kütust jääb, kui täisgaasil kohale udjada. MAC2 on ca 2500 km/h
Mina ei tea, kuidas neid tegevusraadiuse numbreid võetakse või arvutatakse või kui tõesed need on. Eks nagu vähe see auto kütusekulu, päriselus kipub ikka alati asi vähe kehvem olema kui paberil. Tegevusraadius on niipalju, kui tootja väidab ja tellija välja hõikab. Eks kütusekulu lendab lahingrezhiimis kohe laest läbi
Ei ole võimalik M2,5-ga kimada läbi 1300km. Enamasti on need maksimumkiirused antud tühja lennukiga suurel kõrgusel. Ehk siis - rakette jms. moona kandev mistahes hävitaja (v.a. F-35 ja F-22) ei ole võimelised kaugeltki oma maksimumkiirust saavutama. Lisaks lõhnab see 1300km tugevasti lisakütusepaakide järele, millega on arvatavasti probleem juba helikiiruse ületamine.
Kilo Tango kirjutas: Ei ole võimalik M2,5-ga kimada läbi 1300km. Enamasti on need maksimumkiirused antud tühja lennukiga suurel kõrgusel. Ehk siis - rakette jms. moona kandev mistahes hävitaja (v.a. F-35 ja F-22) ei ole võimelised kaugeltki oma maksimumkiirust saavutama. Lisaks lõhnab see 1300km tugevasti lisakütusepaakide järele, millega on arvatavasti probleem juba helikiiruse ületamine.
Gripeni üks omadusi on muidu "short legs". Gripen C sisemised paagid mahutavad 2400 kg petrooli. F-16-l 3100 kg. MiG-29- 3000 kg. Viimaste lahinguraadiused on vastavalt 720 km ja 320 km. Päris selge on, et kui mingi asjaga Gripen ei hiilga, siis ongi selleks lennukaugus.
Ehk siis Gripen ulatub Rootsist siiani päris suure hädaga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kilo Tango kirjutas: Ei ole võimalik M2,5-ga kimada läbi 1300km. Enamasti on need maksimumkiirused antud tühja lennukiga suurel kõrgusel. Ehk siis - rakette jms. moona kandev mistahes hävitaja (v.a. F-35 ja F-22) ei ole võimelised kaugeltki oma maksimumkiirust saavutama. Lisaks lõhnab see 1300km tugevasti lisakütusepaakide järele, millega on arvatavasti probleem juba helikiiruse ületamine.
Gripeni üks omadusi on muidu "short legs". Gripen C sisemised paagid mahutavad 2400 kg petrooli. F-16-l 3100 kg. MiG-29- 3000 kg. Viimaste lahinguraadiused on vastavalt 720 km ja 320 km. Päris selge on, et kui mingi asjaga Gripen ei hiilga, siis ongi selleks lennukaugus.
Ehk siis Gripen ulatub Rootsist siiani päris suure hädaga.
MiG-29 petrooli põletab kaks mootorit. Seega jääb Gripeni tegevusraadius (ilma lisatankimiseta) veidi alla F-16 omale, aga ületab ilmselt umbes 2x MiG-29 oma.
Performance
Maximum speed: 2,460 km/h (1,530 mph, 1,330 kn) + Maximum speed: Mach 2 Combat range: 800 km (500 mi, 430 nmi)
Vene lennuk rikkus Rootsi(ja Taani) merepiiri-suurema mereväebaasi lähedal. Tegu Lõuna-Rootsis Karlskrona mereväebaasi lähedal toimunud intsidendiga. Russian military plane violated Swedish airspace, defense ministry says https://twitter.com/BNONews/status/1520472579563311106
The Swedish Defense Ministry is reporting that a Russian AN-30 Surveillance Aircraft violated Swedish Airspace earlier today for a number of minutes before being chased of by the Swedish Air Force. https://twitter.com/sentdefender/status ... 2050998272
Viimati muutis ruger, 04 Mai, 2022 19:56, muudetud 1 kord kokku.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Norra kaitseehitistest isiklikud kogemused vähesed, pärit a-st 2017: - Trondenesi fort Põhja-Norras - II ms aegne Saksa rannikupatarei, 4x16 tolli ("Adolfi kahurid")...viimane lask vist mingi 1950-te keskel, aga seni hoitud korras. Just päev enne meie tulekut olla tehtud täisring-korraline hooldus. Sain ise ka oma käpaga lukusulgemise rattaid keerutada, kõik töötas väga hästi...võimas tunne 16-tollist nokitseda, meile demoti muud tööd ka, kõik toimis väga hästi. Samas, kõik selle patarei kahurid on nt Google Earthis väga hästi näha. Kas koordinaatidepõhiselt toimiva relvaga saaks neid kerge vaevaga teha kahjutuks? Avalikku pääsu sinna polnud, aga meie delegatsioonis oli ka üks venelane...tõsi, tollal (2017) oli ta Nõukogude ametlikku ajalookäsitlusse üsnagi kriitiliselt suhtuv Moskva intelligent... - Meløyværi fort Põhja-Norras, ehitatud täitsa Külma sõja lõpul...seest kõik täitsa toimiv (seepärast ehk ei saanudki kõik vabalt näppida), ehki menüü söökla seinal oli aastast 1996...aga väidetavalt homnepäev toimiv...kahuripõhiselt seda juba maastikust üles ei leia, hästi oli moondatud. - tsiviilkaitsevarjendeid ei näinudki.
Rootsis rohkem kogemust, nii lõunast Karlskronast, Stockholmi laiast ümbrusest kui ka põhjast Bodenist: - tundus, et tsiviilkaitsevarjendid üldiselt puhtad ja korras, märgid (oranž ruut sinise kolmnurgaga, "Skyddsrum") kõikjal väljas. Ilmselt kohe kasutuselevõetavad...hea üldmulje jäi ka avalikest maa-alustest parklatest ja tunnelitest. - sõjaväeehitisi oli küll lastud vägagi käest ära. Raudteid ikka palju võetud üles...või nüüd kavas ainult autovedu? Nt Sundbybergis, kus oli Rootsi tuumarelva arenduskeskus, oli maa pealt küll enamik lammutatud ja kinnisvaraarendus käis...raudtee likvideeritud...samas, mäes sisse minevad uksed olid kindlalt kinni ja väliselt hooldatud...
Ehk üldiselt oli enda nähtu põhjal (2013-18) tunne, et konstruktiivselt oli mägede sees olev ilmselt toimiv...aga niiskuseristus, tehnovõrgud jms vajanuks küll pikemaid korrastustöid...ehk on nüüdseks tehtud?
Vist 2016 pakuti ka Suur-Stockholmi välimisse kaitseliini (vist ka Muskösse) minekut..ega väga kindel see jutt polnud ja tookord ei taibanud seda peale pressida ka, niigi oli palju vaatamist...nüüd sinna vist enam minusuguseid välismaalasi ei lastaks...
Rootsi tegi Nammost(Kongsberg Grupp) suuremat sorti tankitõrjerakettide leppe,tegemist siis nende ühekordsete laskeseadmetega,mida Norra ja Taani saatsid samuti Ukrainale.Nammol on see ajalehtede järgi juba kolmas suurlepe.Tegemist on miljardite Norra kroonidega.Lisaks Boeingu-ga tehtud sõjalisele allhankele,saadi hankelepe ka Javelini komponentidele USA-st ja nüüd siis Rootsi.Lisaks erakorraline tellimus Norra enda kaitseväelt. Kuna elan Raufossist mitte eriti kaugel,siis kohalike sõnul ei jätkuvat enam töökäsi ja tikutulega otsitakse uusi töölisi ja insenere aga kuna tegemist on riigisaladustega(Vene eriteenistused on minu siinoleku aja jooksul vähemalt kaks korda proovinud küberrünnakuid,Hiina ühekorra),siis vajalike tööliste CV ülekontrollimine ja isikutele erinevatete julgeolekukontrollide tegemine pidavat võtma aega. Tundub,et Rootsi võtab asja tõsiselt.
Rootsi taastab ajutiselt piirkontrolli Sweden is reintroducing temporary border controls at airports, road crossings with other countries and other entry points. Officials say they took the action because there “still is a serious threat to public order and internal security.” https://twitter.com/AP/status/1522620471660920834
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Norra saatis juba oma ohvitseri Rootsi KV peastaapi tööle Norwegian liaison officer already arrived to Swedish mil HQ, only few hours after Sweden signed the application to join Nato https://twitter.com/akihheikkinen/statu ... 5886362627
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Norra hädas viimaste aastate suurima GPS signaali segamisega Venemaa poolt. Sama toimumas Soome suunal.
Four passenger aircraft have over the last few days lost GPS signals when flying in Norway’s northeastern region. Since Russia's invasion of Ukraine, jamming has been registered more than 20 days.
"Also pilots flying inside the Arctic Circle in northern Finland were warned about Russia’s electronic warfare troubling civilian aviation to airports like Ivalo and Rovaniemi."
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Norra/Soome moonatootja Nammo palub riigil investeerida uue laskemoonatehase ja laokompleksi ehitusse, et tulla toime suurenenud nõudlusega
Nammo request: Norwegian/Finnish ammunition manufacturer Nammo has asked the Government for NOK 650m to invest in new machinery and warehouse capacity at Raufoss in order to satisfy the increasing demand for ammunition caused by Russia’s invasion of Ukraine.
The Norwegian state owns a 50% stake in the company. VG, mainstream news outlet says the Government ought to comply with Nammo’s request and give more support to the Norwegian defence industry in general. https://twitter.com/WendtWeiss/status/1 ... 2931103746
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
ruger kirjutas: ↑08 Sept, 2022 13:31
Norra/Soome moonatootja Nammo palub riigil investeerida uue laskemoonatehase ja laokompleksi ehitusse, et tulla toime suurenenud nõudlusega
Nammo request: Norwegian/Finnish ammunition manufacturer Nammo has asked the Government for NOK 650m to invest in new machinery and warehouse capacity at Raufoss in order to satisfy the increasing demand for ammunition caused by Russia’s invasion of Ukraine.
The Norwegian state owns a 50% stake in the company. VG, mainstream news outlet says the Government ought to comply with Nammo’s request and give more support to the Norwegian defence industry in general. https://twitter.com/WendtWeiss/status/1 ... 2931103746
Uudis on täitsa tõene,ise lugesin sama siinsest kobrulehest.Hetkel enam ei suudeta tellimusi täita,sest tootmisvahenditel on piir ees.Lisaks Norra enda tellimustele ja Norra riigi kaudu tehtud Ukraina tellimustele(selle kinnimaksmine toimub selle lend lease abil) on hetkel ka rootslased oma tellimustega kukil ja muidugi USA,kellel tehakse allhankena elektroonikat.Lisaks veel oma peaettevõttele Kongsberg Grupile tuleb täita tellimusi,mille mahud on kordades tõusnud.