Kaitseliit sai veokitele täiendust

Vasta
hulgus
Liige
Postitusi: 81
Liitunud: 11 Mär, 2009 22:58
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas hulgus »

Lemet kirjutas: ...Just. Ja sestap paneb mind alati muigama see märulifilmides toimuv rabelemine veoka kabiini taga püüdmaks kabiini pääseda ja kurikaelad kinni pidada. Selmet voolik lahti ja õhk maha lasta.
Jällegi kord pean lgp. kaasfoorumlasele pettumuse valmistama.
Nimelt on seal sistem nõnda kavalalt ja lollkindlalt ehitatud, et paljalt vooliku lahtiühendamisest ei piisa. Ühendustes (nii skndinaavia, kui € standard) on sisse ehitatud klapid, mis peatavad õhu voolikut lahti ühendades. Nii võib lihtne poolhaage kallakule parkides ja haagise enda käsipidurit unustades vabalt jooksu panna, kui voolikud lahti ühendatud (järele proovitud ;) ).
Kurikaelte pidamiseks on vaja kabiini taga emb-kumb voolik läbi lõigata, misjärel toimub küll kiire peatumine. Jällegi järele proovitud, kui kabiini taga voolikud sassis ja sadula vahel...

Koha peal loksumisest. Suitsevad nad raisad paljud kui pikemalt käima jätta, eriti kuulsad on Volvo FH seeria veokid, on miskine loll eripära. Külmas kliimas mõni tund tiksudes on esimese pedaalivajutusega võimalik päästeamet kohale saada.
Ja ei pea need uued masinad ka eriti õhku, on häid ja on halbu isendeid. Nii mõnelgi paari aasta vanusel masinal kaob rõhk süsteemist, firma service laiutab vaid käsi. Märksõnadeks kulude optimeerimine...
Ulan-Ude40, 75274
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas von manstein »

Jällegi kord pean lgp. kaasfoorumlasele pettumuse valmistama.
Nimelt on seal sistem nõnda kavalalt ja lollkindlalt ehitatud, et paljalt vooliku lahtiühendamisest ei piisa. Ühendustes (nii skndinaavia, kui € standard) on sisse ehitatud klapid, mis peatavad õhu voolikut lahti ühendades. Nii võib lihtne poolhaage kallakule parkides ja haagise enda käsipidurit unustades vabalt jooksu panna, kui voolikud lahti ühendatud (järele proovitud ).
Mis jutt, kässar on peale voolikute lahtiühendamist peal mis peal. Juhul muidugi kui haakel on vähemalt üks telg vedruakukambritega..

Skeemi leiab Trummi toodud viitelt. Jooniselt kolm..
http://www.e-ope.ee/_download/euni_repo ... amber.html
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas von manstein »

Suitsevad nad raisad paljud kui pikemalt käima jätta, eriti kuulsad on Volvo FH seeria veokid, on miskine loll eripära.
Ehk siis et külma mootorit käivitades ei tahma, aga kui pikemalt käima jätad, kukuvad suitsema.
Eriti just Volvo FH? Tuleb ehk kõrva taha panna..

Aga mida teevad näiteks Volvo FL seeria masinad..?
Illike
Liige
Postitusi: 814
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Illike »

Mul tekkis üks küsimus. Kas ei olnud KAMAZ esimene N. Liidu auto millel õhu mahajoostes pidurid peale läksid? Kas ei olnud ZiL -il ja MaZ -il nii, et nii kui õhk maha läks kadusid ka pidurid? Pean silmas neid vanema otsa masinaid aastatest 70 ja 80.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ja nii ongi..
Tegelikult ei jõua tehnilisi parameetreid ära imestada. 9liitrine V8 mootor üüratu 3000 pm kanti maksimumpööretega arendab törts üle kahesaja hobujõu.
Nagu 6liitrine Volvo..
Ja tekibki tohutu õhureostus.. Toitesüsteemi omapära..
Kamazi mootor on 10,85 liitrit.
Sellest võiks muidugi autodest sõna võttes ikka aru saada, et Kamazil oli ilma turbota diisel.
Turbota diislid ongi taoliste näitajatega. Näiteks Chevrolet 6.2 V8 diisel on vaid 130 hobujõudu.
Mis annab analoogse erivõimsuse.

Aga probleem polegi niipalju võimsuses kui arendatavas pöördemomendis, mis veokile on tähtsam.
Sellest ka üüratud pöörded ja ülekanded, et suht nõrk mootor jaksaks vedada (toss ja küttekulu lisaks).
Viimati muutis Kapten Trumm, 13 Dets, 2013 10:51, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Illike kirjutas:Mul tekkis üks küsimus. Kas ei olnud KAMAZ esimene N. Liidu auto millel õhu mahajoostes pidurid peale läksid? Kas ei olnud ZiL -il ja MaZ -il nii, et nii kui õhk maha läks kadusid ka pidurid? Pean silmas neid vanema otsa masinaid aastatest 70 ja 80.
Seda peaks täpsemalt uurima, kuid kipun arvama, et sul on õigus - "ohutute" pidurite kontseptsiooni tõi Kamaz ja sealt levisid need mujale, ka uuemad Zil-130-d evisid selliseid suuri pidurikambreid rublaajal lõpus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas von manstein »

Aga probleem polegi niipalju võimsuses kui arendatavas pöördemomendis, mis veokile on tähtsam.
Sellest ka üüratud pöörded ja ülekanded, et suht nõrk mootor jaksaks vedada (toss ja küttekulu lisaks).
Jutt jumala õige.
Eks suur osa kehvas väändemomendis ole ka kolvikäigu ja silindriläbimöödu suhtarvus.

Ja kui vikit uskuda siis Kamza mootoril oli see täpselt 1. Ehk siis 120mm. kumbki..

Nagu kiirekäigulistel sõiduautomootoritel. Küllap oli nõukogude inzeneride mõttearendus ajast ees..

Vördluseks näiteks Mersu 6liitrine ja kuuesilindrine igiliikur samast pölvkonnast tehase markeeringuga OM 366.

Silindri läbimööt 97,5mm.
Kolvikäik 133mm.

Agregaadi tootlikus pöördemomendi osas nii 15% parem, rääkimata kestvusest..
maanus
Liige
Postitusi: 231
Liitunud: 21 Mai, 2008 16:08
Asukoht: Sääse
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas maanus »

Kusagilt oleks nagu kõrva jäänud jutt,et Kamaz-i mootor ameerikamaalt pärit. Kas sel ka miskit tõde taga seda küll ei tea väita.
Tschy
Liige
Postitusi: 116
Liitunud: 29 Dets, 2012 17:09
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas Tschy »

maanus kirjutas:Kusagilt oleks nagu kõrva jäänud jutt,et Kamaz-i mootor ameerikamaalt pärit. Kas sel ka miskit tõde taga seda küll ei tea väita.
Kamaz-740 mootor peaks olema venelaste oma toodang pärit JaAZ-st. :scratch:
hulgus
Liige
Postitusi: 81
Liitunud: 11 Mär, 2009 22:58
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas hulgus »

von manstein kirjutas:
Jällegi kord pean lgp. kaasfoorumlasele pettumuse valmistama.
Nimelt on seal sistem nõnda kavalalt ja lollkindlalt ehitatud, et paljalt vooliku lahtiühendamisest ei piisa. Ühendustes (nii skndinaavia, kui € standard) on sisse ehitatud klapid, mis peatavad õhu voolikut lahti ühendades. Nii võib lihtne poolhaage kallakule parkides ja haagise enda käsipidurit unustades vabalt jooksu panna, kui voolikud lahti ühendatud (järele proovitud ).
Mis jutt, kässar on peale voolikute lahtiühendamist peal mis peal. Juhul muidugi kui haakel on vähemalt üks telg vedruakukambritega..

Skeemi leiab Trummi toodud viitelt. Jooniselt kolm..
http://www.e-ope.ee/_download/euni_repo ... amber.html
Ju siis mulle tehniliselt mittekorras haaKed ette juhtunud, mida paar aastat oli võimalus sadamatest lugematul arvu vedada, lühemate otste jaoks ei olnud tarvidust voolikuid ühendada, eeldusel et haakel õhud üleval. Uuematel haagtel käsipidur eraldi nupu all kenasti.
Aga ma selline lihtne praktik, ilusa pildi ja jutu vasta ei saa...

FL6 suitsemist ei oska kommenteerida, aga vana tehniliselt korras, (pihustid jms mudru kindlalt ok), F7 (ka F10/12) ei kannatanud sugugi pikalt tiksumist, mootor jahtus maha ja külmalt oli kohe vine üleval. Kui siis hääle puhtaks köhisid oli pahandus kerge tulema...
Ulan-Ude40, 75274
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas von manstein »

Ju siis mulle tehniliselt mittekorras haaKed ette juhtunud, mida paar aastat oli võimalus sadamatest lugematul arvu vedada, lühemate otste jaoks ei olnud tarvidust voolikuid ühendada, eeldusel et haakel õhud üleval.
Miks siis mittekorras..

On ka haakeid ilma vedruakukambriteta. Neid lohistab küll koha pealt, hoolimata kas haake paakides on õhku või mitte.
Ja kas voolikud on taga või mitte..

Kui aga käru mõni telg (mitte ilmtingimata kõik) on varustatud vedruakukambritega peab voolikud taha panema, et kässarit maha saada..

Sellepärast ongi kaks kontuuri..
Kui vaatad näiteks veduki ja poolhaagise vahel olevaid õhuvoolikuid, siis näed, et neid on kaks - punane ja kollane. Pidurite rakendumisel "lahkub õhk" ainult ühest kontuurist.
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas von manstein »

lühemate otste jaoks ei olnud tarvidust voolikuid ühendada, eeldusel et haakel õhud üleval. Uuematel haagtel käsipidur eraldi nupu all kenasti.
Ja nii ongi..

Muidugi peab käru olema väga heas konditsioonis ja ideaalselt õhku pidama.

Praktikas tuleb aga säherduste avariiliste episoodide lahendamiseks kasutada välist suruõhuallikat..

Enda "eurovasikas" selline:
Pilt

Ja manuaalne juhtpaneel vasakus esinurgas:
Pilt


Käepäraselt on välja toodud kummilutuga kaetud õhuotsik.
Kasutaja avatar
VictorAlpha22
Liige
Postitusi: 40
Liitunud: 12 Okt, 2012 13:12
Asukoht: Liikumises
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas VictorAlpha22 »

Kaitseliit sai kokku 6 "Peetrit", saanud malevad olid Harju, Rapla, Lääne KL ülema käskkirjaga. Pikemalt on sellest juttu viimases KK-s, seda küll Järva maleva vaatenurgast. Link on ise siin: http://issuu.com/kaitse_kodu/docs/kaits ... _2013_veeb , lehekülgedel 27-34. Idee kohaselt saaks need soomukid algselt teha TACiks(liikuvaks juhtimispunktiks), kuna nii kui nii hetkel on need mehitatud veoautode peal, mille soomuskaitse on null. Eks soomuk renoveerimine maksab palju, aga selle veel juhtimissoomukiks tegemine veel rohkem. Eks mu märg unistus on see, et KL saaks endale oma soomusjalaväe aga noh see ideede tasemele hetkel jääb.
[i]Stay frosty[/i]
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitus Postitas setu »

Pilt

Kuna tegemist on 6 ühikuga, vb lisada lisakonstruktsioone, mille läbi oleks Peetrid efektiivsemad korrusmajade, vms puhastamiseks (terrorismi vastased harjutused jne: sisenemine liinibussi, hoonesse, rongivagunisse vms). Samas lisada saaks ka "kanala aia", sest kokku on neid nii vähe, seega on see tagasihoidlik väljaminek.

Pilt
Pilt
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist