1. leht 1-st
Filtri tee
Postitatud: 01 Apr, 2013 14:43
Postitas Manowar
Sattusin siis sellisele nimetusele nagu Dünaburgi kasarmud. Otsisin edasi ja leidsin,et need Üksik-sidepataljoni hooned ja NATO küberkaitse asub ka seal. Vikis on veel nimetatud neid Tallinna Mäekasarmuteks.
Viitsib keegi lahti seletada miks on neil sellised nimetused ja millal ja milleks need hooned algselt ehitati ?
ette tänades

Re: Filtri tee
Postitatud: 01 Apr, 2013 15:15
Postitas Castellum
Sest seal paiknes üksus, mille nimi oli [nr?] Dvinski polk. Seega linna nime järgi, mis eesti keeles on Väinalinn (läti Daugavpils, Saksa Dünaburg). Miks tsaari-Venemaal niimoodi üksusi nimetati, seletab juba mõni targem.
Ehitatud umbes 1890. aastatel või kohe 20. saj algul (analoogselt Tartu ja Pärnu sarnaste kasarmutega). Mäe kasarmu nimega oleksin ettevaatlik, sest piirkonnas on olnud palju kasarmuid ja millised neist olid Mäe kasarmud, pole üheselt selge. Teisi nimesid piirkonnast veel (need on kindlalt paigustatavad): Uus kasarm, Punane kasarm, Invaliidide kasarm.
Midagi on ka muinsuskaitse all:
http://register.muinas.ee/?menuID=monum ... w&id=27059 Nendest kirdesse jääv garaažikompleks on ehitatud 1938. Eelmisel aastal lammutati hoopis tükike tsaariaega maha (oli vist algselt pesuköök?), mis jäi Filtri tee laiendusele ette. Liikumisskeem alal on läbi aegade oluliselt muutunud, vt nt praegu kaitseväe kalmistu peavärava asukohta....
Re: Filtri tee
Postitatud: 01 Apr, 2013 15:28
Postitas toomas tyrk
Tallinna kasarmutele anti eestikeelsed nimed 1923. a. septembris. Siis ajakirjanduses ilmunud info põhjal nimetati need ümber järgmiselt:
Dünaburgi kasarm -> Ülemiste kasarmuks
Suharka kasarm -> Mäe kasarmuks
Polgu tänava kasarm -> Jõe kasarmuks
Aafrika tänava kasarm -> Uus kasarm
muud kasarmud säilitasid originaalilähedased nimetused

Re: Filtri tee
Postitatud: 08 Apr, 2013 17:21
Postitas Manowar
Tunnistan,et olen suhteliselt võhik selles teemas ja sellepärast ei taha iga tekkinud küsimuse pärast uut teemat teha.
Niisiis sõitsin täna Lasnamäelt 35 bussiga linna suunas ja vasakut kätt metsatukas enne Kuuli peatust jäi silma üks punker. Poolenisti maa sees ja T-tähe kujuline ava oli suunaga Lasnamäe poole.
Kas võib tegu olla 1944 Tallinna kaitsmiseks loodud ehitisega ? Mõõtudelt oli kuskil 4x3 m äkki
Re: Filtri tee
Postitatud: 09 Apr, 2013 10:45
Postitas herman30
Re: Filtri tee
Postitatud: 09 Apr, 2013 22:30
Postitas Manowar
Käisin kohal täna, koht on sama mis kaardil, kuskil 70 m Kuuli tänavast ja suht paraleelselt Plasto tehasega.
Lähemal vaatlusel selgus,et tegu polegi punkriga. Ausalt öeldes ei oska öeldagi,mis ehitis see olla võib. Meenutas silda, aga ei mõista miks keegi peaks ehitama sellise massiivse silla meetri laiuse oja jaoks. Pikkus oli tal kuskil 5 meetrit ja laius 3 m. ja see ava all oli kuskil meeter lai. Samas vasakul ja paremal sellest oleks olnud nagu midagi teetammi taolist, suund ka nagu klappis kui tegu oleks olnud sillaga. Ääred olid keskkohast paarkümmend sentimeetrit kõrgemal.
Re: Filtri tee
Postitatud: 11 Apr, 2013 16:19
Postitas rh
Vanasti jooksis raudtee sellel kohal. Praeguse Nissani keskuse kõrval oleva ärihoone ehitusele ette jäi mõned aastad tagasi teine sarnane. Kohalik elanik kasutas seda raudtee alt läbi käimiseks, sh. ka sõiduautodega. Seda siis 70-80-ndatel aastatel, millal täpselt ehitatud on,seda saaks ka teada, aga hetkel pole vist oluline.
Re: Filtri tee
Postitatud: 11 Apr, 2013 22:23
Postitas olef
Raudtee sild jah,ja veel pikem oli (vb olla on praegugi - pole ammu mööda söitnud) üle Pirita jöe.
Link 1984 aastal väljaantud kaardilehele kus tolle rööbastee kulgemine näha:
http://download.maps.vlasenko.net/smtm200/o-35-01.jpg
Ülemistelt Miiduranda ja Maardu
Re: Filtri tee
Postitatud: 12 Apr, 2013 1:01
Postitas Impiger
Raudtee Leningradi maantee (tänapäeval Peterburi tee) kõrval Ülemistelt Maardusse oli juba 1950-ndatel olemas. Võeti üles, kui rajati uued trassid Ülemistelt Maardusse ja Lagedilt Maardusse (1970-ndate lõpul või 1980-ndate alul, kui mu mälu mind ei peta). Siin-seal on veel vana trassi muldkeha säilinud, nagu ka omaaegne raudteesild üle Pirita jõe, mis küll on tublisti ümber ehitatud. Seda vana raudteesilda kavatseti kasutada uue Maardust Ülemistele viiva raudtee ühendamiseks Laagna teele plaanitud trammiteega, mis pidi tulema raudtee laiusega nagu Venemaal. Nõukaaegsete logistiliste arusaamade järgi oleks saanud niiviisi trammiteed kasutada öisel ajal kaubavedudeks linnas. Selle ühendamiseks tehti ka eeltöid, millest oli veel mõned aastad tagasi säilinud jupiti mõnisada meetrit muldkeha Peterburi tee Pirita jõe sillast Laagna tee poole. Samuti olid veel järgi pooleli jäänud trammidepoo seinad (ma ei ole sealkandis kaua aega käinud ja ei tea, ehk on need veel praegugi alles mõnes uuemas funktsioonis). Nagu teada, jäi see projekt katki juba nõukaajal ja Lasnamäe trammist unistatakse senimaani.
Re: Filtri tee
Postitatud: 02 Juun, 2013 17:08
Postitas reims
rh kirjutas:Vanasti jooksis raudtee sellel kohal. Praeguse Nissani keskuse kõrval oleva ärihoone ehitusele ette jäi mõned aastad tagasi teine sarnane. Kohalik elanik kasutas seda raudtee alt läbi käimiseks, sh. ka sõiduautodega. Seda siis 70-80-ndatel aastatel, millal täpselt ehitatud on,seda saaks ka teada, aga hetkel pole vist oluline.
Tere! Mina olen üks kohalik elanik kes alates 1970 aastast kuni 1980 aasta augustini kasutas seda Nissani keskuse kõrval olnud silda igapäevaselt kojujõudmiseks tolleagsesse Kuristiku külla. See sild mis hetkel alles, oli kasutuseta kuna seal taga polnud elumaju vaid Tondiraba. Neid sildu oli veel vähemalt üks Maardu suunal nii u km sellest Nissani kõrval asunust, kuid minu mäletamist mööda oli too kitsama avaga kui meie oma. Raudtee ei olnud militaarset päritolu, mäletamist mööda veeti seal enamjaolt killustikku, kollast väävlit mille tükke kõikjal raudteel vedeles jms. See jooksis kuni Peterburi tee(Leningradi mnt)viaduktini ja selle alt läbi. Mäletamist mööda oli miskine harutee ka tolleaegse Gaasijaama suunas, mis ületas Leningradi maanteed.
Re: Filtri tee
Postitatud: 04 Juun, 2013 22:53
Postitas Soobel
Raudtee käis Maardu keemiakombinaati, Muugale ja Iru elektrijaama. Hiljem Uus-Sadamasse. Kuniks ehitati Lagedilt ja Ülemistelt otsem tee samasse kohta ja raudtee jäi kasutuseta ning koristati ära. Mingid rööpad üle Leningradi maantee olid veel 90-datelgi vist alles ja lausa kahes kohas? Smuuli teelt käis veel hiljaaegu kahest kohast raudtee üle. Kas äkki sel ajal, kui too Maardu raudtee veel oli, äkki kolmandast kohast kah?