Mingi lennuki jubin?
Re: Lennuki karburaator
Esimese hooga tekib küsimus, et kunasest lennunduses karburaatorite kasutamine löpetati.
Re: Lennuki karburaator
Siiani kasutuses nii Lycomingi, Continentali kui Rotaxi mootorites, kuigi sissepritsesüsteemid on samaaaegselt kasutusel.ivanorav kirjutas:Esimese hooga tekib küsimus, et kunasest lennunduses karburaatorite kasutamine löpetati.
Aga küsitud karburaator on kahtlematult lennukilt. Po-2, R-5? Igatahes "vanakooli" oma.
-
- Liige
- Postitusi: 236
- Liitunud: 23 Okt, 2005 20:43
- Kontakt:
Re: Lennuki karburaator
Vast on siiski tegemist K-105 karburaatoriga?Kasutati Klimov VK-105 mootorite erinevatel variantidel.
-
- Site Admin
- Postitusi: 5565
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Lennuki karburaator
Seda valatud nr vaadates pakuks, et sama hästi võib olla ka K-105F tähistusega, ehk siis forseeritud M-105 (või VK-105) mootori karburaator.
Tasub pilte otsida ja võrrelda
http://en.wikipedia.org/wiki/Klimov_M-105
Tasub pilte otsida ja võrrelda
http://en.wikipedia.org/wiki/Klimov_M-105
Re: Lennuki karburaator
Aga kas siis oli/on kasutusel ujuk vöi membraankarbussid?EOD kirjutas:Siiani kasutuses nii Lycomingi, Continentali kui Rotaxi mootorites, kuigi sissepritsesüsteemid on samaaaegselt kasutusel.ivanorav kirjutas:Esimese hooga tekib küsimus, et kunasest lennunduses karburaatorite kasutamine löpetati.
Aga küsitud karburaator on kahtlematult lennukilt. Po-2, R-5? Igatahes "vanakooli" oma.
Mäletan, et kui mootorsaagidel membraankarbuss kasutusele vöeti (mingil 50-60l), siis se oli lausa revolutsioon!
Saage saadi edaspidi kallutada niipalju kui vaja!
Re: Lennuki karburaator
On neid nii ujuki kui membraaniga.
Ujukiga karburaator pole küll mõeldud tagurpidiasendis töötama, kuid minu naha selliste karburaatoritega Rotax päästis kui maanduma tulles ootamatu tuulekeeris juba raja kohal lennukil rattad ülespoole keeras.
Ujukiga karburaator pole küll mõeldud tagurpidiasendis töötama, kuid minu naha selliste karburaatoritega Rotax päästis kui maanduma tulles ootamatu tuulekeeris juba raja kohal lennukil rattad ülespoole keeras.
Re: Lennuki karburaator
Tsentrifugaaljõu olemasolul töötab ujukiga karpa samuti igas asendis.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Re: Lennuki karburaator
Seda küll, kuid peaaegu seliliasendist läbistartimisel antakse kergelt juhist ette ja samaaegselt ülemist jalga. Seega umbes -1G. Tsentrifugaaljõud hoiab G positiivsena näiteks sõlmes, kuid see on omaette teema.Kulibin kirjutas:Tsentrifugaaljõu olemasolul töötab ujukiga karpa samuti igas asendis.
Re: Lennuki karburaator
Rotax,i hobilennu mootorite küljes on BING karpad, nagu krossikatel, kaks ujukit. Töötab suht hästi isegi tagurpidiasendis, tähtis on vaid, et bensiini peale pumbataks. Hobilennunduses reeglina paagid ühe võtuga ja dubleeritud pumpadega. paagis selline pehme vooliku küljes raske filterelement, otsib ise kütust nagu metsasael.EOD kirjutas:On neid nii ujuki kui membraaniga.
Ujukiga karburaator pole küll mõeldud tagurpidiasendis töötama, kuid minu naha selliste karburaatoritega Rotax päästis kui maanduma tulles ootamatu tuulekeeris juba raja kohal lennukil rattad ülespoole keeras.
Hobilennunduses kasutatakse samuti karpasid millel polegi ujukit (siiber ja muutuva läbivooluga düüs), sinna antakse peale konstantse survega kütust ja asi toimib igas asendis. Membraankarpasid on vaja rakendustes kus kütusepump, see vigur tõmbab ise kütust peale,
toimib pumbana (muruniiduk, metsasaag, trimmer, jne.)
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Re: Lennuki karburaator
Ja mis need kaks ujukit selililennus aitavad? Raskusjõuga suruvad ikka nõelklapi kinni ja mootor töötab vaid seni kui mõlema karburaatori ujukiruumis kütust jätkub.Kulibin kirjutas:Rotax,i hobilennu mootorite küljes on BING karpad, nagu krossikatel, kaks ujukit. Töötab suht hästi isegi tagurpidiasendis, tähtis on vaid, et bensiini peale pumbataks. Hobilennunduses reeglina paagid ühe võtuga ja dubleeritud pumpadega. paagis selline pehme vooliku küljes raske filterelement, otsib ise kütust nagu metsasael.EOD kirjutas:On neid nii ujuki kui membraaniga.
Ujukiga karburaator pole küll mõeldud tagurpidiasendis töötama, kuid minu naha selliste karburaatoritega Rotax päästis kui maanduma tulles ootamatu tuulekeeris juba raja kohal lennukil rattad ülespoole keeras.
Hobilennunduses kasutatakse samuti karpasid millel polegi ujukit (siiber ja muutuva läbivooluga düüs), sinna antakse peale konstantse survega kütust ja asi toimib igas asendis. Membraankarpasid on vaja rakendustes kus kütusepump, see vigur tõmbab ise kütust peale,
toimib pumbana (muruniiduk, metsasaag, trimmer, jne.)
Kel huvi karburaatori ehituse vastu, siis vaadaku Rotax 912 Illustrated Parts Catalog lehekülg 22-4.
Kütusepumpasid võib olla nii üks kui kaks, sõltuvalt lennuki konstruktsioonist. Kütust "ise otsiv" kütusevõtja on pilotaažilennukitel ja Rotaxi 4-taktiline mootor pilotaažilennukile ei sobi. Seda "kuiva karteriga" õlitussüsteemi tõttu. Negatiivse G-ga lennates tõmbab ülipaagist õhu õlitussüsteemi, seal satub see hüdrotõukuritesse ja tagajärjeks võib olla väga kulukas mootoriremont. Isegi propellerit ei tohi neil mootoritel seetõttu vastassuunas pöörata, et õhku sisse ei tõmbaks.
Re: Lennuki karburaator
EOD palun ära targuta, lennata võid ju osata, aga tehnikas oled suht tume. Rotax 912 on täiesti kõlblik vigurlendudeks just tänu sellele, et on kuiva karteriga. Kui eraldiasetsev õlipaak on valesti disainitud (loe odavalt tehtud) siis probleem olemas. Ja kas oled kunagi Rotaxi karpa lahti kah teinud ? Ujukid ei kaalu midagi, pigem on selililennul probleem üleuputamisega Mõtle miks ?EOD kirjutas:Ja mis need kaks ujukit selililennus aitavad? Raskusjõuga suruvad ikka nõelklapi kinni ja mootor töötab vaid seni kui mõlema karburaatori ujukiruumis kütust jätkub.Kulibin kirjutas:Rotax,i hobilennu mootorite küljes on BING karpad, nagu krossikatel, kaks ujukit. Töötab suht hästi isegi tagurpidiasendis, tähtis on vaid, et bensiini peale pumbataks. Hobilennunduses reeglina paagid ühe võtuga ja dubleeritud pumpadega. paagis selline pehme vooliku küljes raske filterelement, otsib ise kütust nagu metsasael.EOD kirjutas:On neid nii ujuki kui membraaniga.
Ujukiga karburaator pole küll mõeldud tagurpidiasendis töötama, kuid minu naha selliste karburaatoritega Rotax päästis kui maanduma tulles ootamatu tuulekeeris juba raja kohal lennukil rattad ülespoole keeras.
Hobilennunduses kasutatakse samuti karpasid millel polegi ujukit (siiber ja muutuva läbivooluga düüs), sinna antakse peale konstantse survega kütust ja asi toimib igas asendis. Membraankarpasid on vaja rakendustes kus kütusepump, see vigur tõmbab ise kütust peale,
toimib pumbana (muruniiduk, metsasaag, trimmer, jne.)
Kel huvi karburaatori ehituse vastu, siis vaadaku Rotax 912 Illustrated Parts Catalog lehekülg 22-4.
Kütusepumpasid võib olla nii üks kui kaks, sõltuvalt lennuki konstruktsioonist. Kütust "ise otsiv" kütusevõtja on pilotaažilennukitel ja Rotaxi 4-taktiline mootor pilotaažilennukile ei sobi. Seda "kuiva karteriga" õlitussüsteemi tõttu. Negatiivse G-ga lennates tõmbab ülipaagist õhu õlitussüsteemi, seal satub see hüdrotõukuritesse ja tagajärjeks võib olla väga kulukas mootoriremont. Isegi propellerit ei tohi neil mootoritel seetõttu vastassuunas pöörata, et õhku sisse ei tõmbaks.
Lugupidamisega
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Re: Lennuki karburaator
Eestis on koos minuga kolm inimest, kel on Rotax 912/914 hoolduse pädevus. Ühtki ennasttäis "Kulibinit" meie hulgas pole.EOD palun ära targuta, lennata võid ju osata, aga tehnikas oled suht tume. Rotax 912 on täiesti kõlblik vigurlendudeks just tänu sellele, et on kuiva karteriga. Kui eraldiasetsev õlipaak on valesti disainitud (loe odavalt tehtud) siis probleem olemas. Ja kas oled kunagi Rotaxi karpa lahti kah teinud ? Ujukid ei kaalu midagi, pigem on selililennul probleem üleuputamisega Mõtle miks ?
Lugupidamisega
Over and out.
Re: Lennuki karburaator
Ikkagi ära targuta, miks sellisel juhul tulevad mõnedel propid küljest lennu ajal, oli selline juhus ?EOD kirjutas:Eestis on koos minuga kolm inimest, kel on Rotax 912/914 hoolduse pädevus. Ühtki ennasttäis "Kulibinit" meie hulgas pole.EOD palun ära targuta, lennata võid ju osata, aga tehnikas oled suht tume. Rotax 912 on täiesti kõlblik vigurlendudeks just tänu sellele, et on kuiva karteriga. Kui eraldiasetsev õlipaak on valesti disainitud (loe odavalt tehtud) siis probleem olemas. Ja kas oled kunagi Rotaxi karpa lahti kah teinud ? Ujukid ei kaalu midagi, pigem on selililennul probleem üleuputamisega Mõtle miks ?
Lugupidamisega
Over and out.
Võin jätkata, kui soovid. Kahtlen väga pädevuses, kui väidad, et Rotax 912 vigurlennuks ei sobi ja seda sellepärast, et on kuiva karteriga.
KÕIK aerobaatikaks sobivad kolbmootorid on kuiva karteriga.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Re: Lennuki karburaator
Eurostari propp lendas ametliku versiooni kohaselt eest pärast kokkupõrget suure kajakaga. Kuluaarides aga on olnud jutte, et tolleaegse lennukooli Tango Lima Lima lennuõpilased olid ise propelleri paigaldanud ja tõenäoliselt pingutanud poldid vale momendiga. Ei tea täpselt, Tango Lima Lima lennukite hooldusega ma ei tegelenud.
Aga nüüd mulle tõesti aitab!
Aga nüüd mulle tõesti aitab!
Lennuki kell?
Kas keegi oskab öelda mis aastast, mis aparaadi küljest, ajalugu, turuhind sellel vidinal on? Niipalju kui ma lugesin siis see peaks mingile lennukile kuuluma ning need helendavad seierid on radioaktiivsed? Kell on töökorras.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist