Walter2 kirjutas:Kas rongijuhtidel pole mingit töö- ja puhkeaja reeglit?
Rong võib sõita kasvõi viie juhiga, ikkagi on palgakulud tonni kohta tühised rekkaga võrreldes.
Walter2 kirjutas:Kas rongijuhtidel pole mingit töö- ja puhkeaja reeglit?
davidsoniharald kirjutas:Rong võib sõita ilma juhita. Täisautomaatselt.
Praegu 1,7 miljardit eurot
2007. aastal prognoositi Euroopa Komisjoni tellitud COWI uuringus uue Euroopa laiusega raudtee Eesti osa ehituse hinnaks 450 mln eurot. Sellest alates on plaanid muutunud uhkemaks ja ka eelarvenumber muudkui suurenenud. 2011. aastal hinnati AECOMi eelarves RB maksumus 1,1 miljardile (uuring, mille aluseks oli riikide kokkulepe uue kiire raudtee rajamiseks, mis vastab praegustele RB parameetritele).
Nüüdseks on ametlik prognoos tõusnud 1,7 miljardile eurole.
Aga:
Kahes viimases eelarves on detailselt kokku liidetud kõikvõimalikud kuluartiklid liipritest ja piirdetulpadest kuni Ülemiste ja Muuga terminalideni. Senised hanked näitavad aga, et sõlmitud ehituslepingud on ette nähtust oluliselt kulukamad.
Rail Baltic Estonia on sõlminud viimastel kuudel hulga viaduktide ja ökoduktide ehitamise lepinguid ning näiteks Kalevi ökodukti hind on kerkinud n-ö eelarveliselt 2,4 miljonilt eurolt hankes 4,55 miljoni euroni ja Urge liiklussõlme hind 2,45 miljonilt eurolt 4,76 miljonile.
Varasemast on teada, et Loone ökodukt ja Künka tee viadukt lähevad eelarvestatud 2,83 miljoni euro asemel maksma 5,3 miljonit, Tagadi tee viadukt aga 396 036 euro asemel hoopis 2,3 miljonit.
Ülemiste ja Pärnu terminali puhul on seni sõlmitud leping vaid projekteerimiseks, mis kallines kuus korda – 500 000 eurolt kolmele miljonile. Nende ehitus peaks eelarve järgi kokku maksma 40 miljonit. Samal ajal on juba teada, et Riia terminali ehitusleping sõlmiti 450 miljoni euroga.
Kopeerimiseks liiga pikk artikkel, lugege iseTaavi Aas, majandus- ja taristuminister:
Ajakirjaniku esitatud kuulujutt sai alguse majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) vastusest riigikontrolli koostatud auditiaruande “Rail Balticu projekti rahastamine ja elluviimine Eestis aastatel 2014–2019”... jne
...Seega pole mingit põhjust siit intriigi üles tõmmata – RB ei lähe planeeritust mitu korda kallimaks, samuti pole seni üheski ametlikus dokumendis kaalutud laenurahaga RB valmisehitamist.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis Rail Balticu projekti koordineeriv Kristjan Kaunissaare ütles, et on kohatu võrrelda kümme ja enam aastat tagasi pakutud hindu praegustega. Üksikute objektide kallinemise ühe peamise põhjusena toob ta esile raudtee ehitamise kava ajas üha detailsemaks ja selle tõttu ka kallimaks muutumise.
Kaunissaare nimetas seda n-ö maksumuse evolutsiooniks , kus iga järgneva tööga on investeeringu tingimused, tehnilised lahendused ja maksumused läinud täpsemaks – alates 2011. aasta AECOMi hinnangust kuni eelprojektini.
Kuna omal ajal räägiti ka Rail Baltic'ust kui meie ühest julgeoleku garantiist kustkaudu kiiresti rasketehnikat sõja korral Eestisse tuuakse, äkki peaks sõjavägi kogu selle bardaki oma kontrolli alla võtma?
Dr.Sci kirjutas:
Kuna omal ajal räägiti ka Rail Baltic'ust kui meie ühest julgeoleku garantiist kustkaudu kiiresti rasketehnikat sõja korral Eestisse tuuakse, äkki peaks sõjavägi kogu selle bardaki oma kontrolli alla võtma?
T-62 kirjutas:Huvitav, miks ma pean oma raha eest ostetud, mitte päranduseks saadud, maa olematu hinna eest ära müüma. Kes ei ole selle trassialuste maade omandamise protsessi lähemalt näinud, need arvavadki, et, mis vigised: lubatakse ju teatud protsent veel hindamisjärgsele summale peale maksta, tulumaksu ka ei rakendata. Uskuge pealegi sinisilmselt edasi, et riik maksab õiglast hinda.
Kui ma olen otsustanud elada kohas, kus võib nautida vaikust jalooduse hääli, siis miks ma pean olema vaimustatud puukuuri tagant läbiuhavatest rongidest.
Tundub et padusotsialistid pole meie hulgast kuskile kadunud... kommunistid muidugi võtaksid üldse ilma maksmata ja saadaksid lisaks Siberisse.AMvA kirjutas:T-62 kirjutas:Huvitav, miks ma pean oma raha eest ostetud, mitte päranduseks saadud, maa olematu hinna eest ära müüma. Kes ei ole selle trassialuste maade omandamise protsessi lähemalt näinud, need arvavadki, et, mis vigised: lubatakse ju teatud protsent veel hindamisjärgsele summale peale maksta, tulumaksu ka ei rakendata. Uskuge pealegi sinisilmselt edasi, et riik maksab õiglast hinda.
Kui ma olen otsustanud elada kohas, kus võib nautida vaikust jalooduse hääli, siis miks ma pean olema vaimustatud puukuuri tagant läbiuhavatest rongidest.
Lõpuks jääd ikka ilma, aga madalama hinna eest.
AMvA kirjutas:T-62 kirjutas:Huvitav, miks ma pean oma raha eest ostetud, mitte päranduseks saadud, maa olematu hinna eest ära müüma. Kes ei ole selle trassialuste maade omandamise protsessi lähemalt näinud, need arvavadki, et, mis vigised: lubatakse ju teatud protsent veel hindamisjärgsele summale peale maksta, tulumaksu ka ei rakendata. Uskuge pealegi sinisilmselt edasi, et riik maksab õiglast hinda.
Kui ma olen otsustanud elada kohas, kus võib nautida vaikust jalooduse hääli, siis miks ma pean olema vaimustatud puukuuri tagant läbiuhavatest rongidest.
Lõpuks jääd ikka ilma, aga madalama hinna eest.
Kasutajad foorumit lugemas: Majestic-12 [Bot] ja 6 külalist