Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Praegu on tekkimas järgmine probleem - kohalike maavarade, eelkõige liiva ja killustiku nappus.
RB taolise mahuga ehituse lisandumise turule tõstab materjalide hinna kosmosesse, sest uusi kaevandusi samahea kui ei lisandu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
parkija
Liige
Postitusi: 1069
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas parkija »

Kuidas selle RB tasuvusega olema saab ?
Kleebin ERR i lehelt : Mullu ületasid Eesti Raudtee kulud tulusid 20,7 miljoni euroga ja seadus ütleb, et riik peab selle kahjumi kompenseerima. MKM-ile eraldati ettenägelikult mulluses riigieelarves kahjumi katmiseks raha, kuid seda vaid 12 miljonit eurot. Seega on vaja veel 8,7 miljonit.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Dr.Sci »

parkija kirjutas: 03 Veebr, 2023 22:02 Kuidas selle RB tasuvusega olema saab ?
Kleebin ERR i lehelt : Mullu ületasid Eesti Raudtee kulud tulusid 20,7 miljoni euroga ja seadus ütleb, et riik peab selle kahjumi kompenseerima. MKM-ile eraldati ettenägelikult mulluses riigieelarves kahjumi katmiseks raha, kuid seda vaid 12 miljonit eurot. Seega on vaja veel 8,7 miljonit.
Rail Balticuga hakatakse Eestist Euroopa suunal fosforiiti vedama, samuti meritisi Hiinast läbi Soome tulevaid konteinereid. Lisaks käib iga enesest lugupidav eestlane vähemalt korra kuus Berliinis ja korra nädalas Riias (keskmistatult), ja nii see tulu tulebki.
JimLaheyUnlimited
Liige
Postitusi: 79
Liitunud: 28 Juun, 2022 10:01
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas JimLaheyUnlimited »

RB võtab endale suure osa transiidist, mis hetkel tiksub veokite peal. Põhja-Jäämere sulamisel tekib ka potentsiaalne transpordikoridor Põhja-Norrast läbi Soome ning potentsiaalse tunneli otse Ida-Euroopa turule.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Dr.Sci »

JimLaheyUnlimited kirjutas: 04 Veebr, 2023 9:23 RB võtab endale suure osa transiidist, mis hetkel tiksub veokite peal. Põhja-Jäämere sulamisel tekib ka potentsiaalne transpordikoridor Põhja-Norrast läbi Soome ning potentsiaalse tunneli otse Ida-Euroopa turule.
Ok, mina oma viimases postituses ironiseerisin, mõni usub vist tõemeeli. Uuringud on näidanud et tavaveokite kaubavedu ei koli RB peale sest selleks oleks vaja eri piirkondades suuri vaheterminale mida ei planeerita, autovedu kasvab järjest, võetakse kasutusele suuremaid veokeid (hetkel TRAM-is käimas järjekordne vastavateemaline uuring millega ka ise seotud). Autovedu on kordades paindlikum, ja kui arvestada võimalikku ümberladustamist ja sellele kuuluvat aega, siis ka kiirem. Pealegi, RB lõppeb endiselt Poolas, seal lõppeb siis ka planeeritav transiit. Hiinast tulev kaup tuleb ka unustada, esiteks oleks optimaalsem transiit läbi Rootsi, aga teiseks on Hiina hetkeolukord selline et tellimused venivad, kauba ja transiidi hind on kõvasti kõrgem ja need Eesti kaubitsejad kes on Hiinaga pikka aega arvestanud, koostööleppeid sõlminud ja tootmisesse investeerinud on sügavates muremõtetes praegu (vähemalt eilse õhtuse seisuga, isiklikest kontaktidest)
parkija
Liige
Postitusi: 1069
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas parkija »

Julgen kahelda selles reisiliikluses , kaubavedu pole ka kindel , kui jääb siis fosforiit siit minema , vastu saame ää ussitud maa . Olen RB vastu , selle nutsu võiks kaitsevõime suurendamiseks kasutada , aga "vunts" ei luba seda . Samamoodi võiks läbikukkunuks lugeda "tasuta" ühistranspordi , kulu 80 miljonit , ka riigikaitsesse .
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9134
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kilo Tango »

parkija kirjutas: 04 Veebr, 2023 14:04 Julgen kahelda selles reisiliikluses , kaubavedu pole ka kindel , kui jääb siis fosforiit siit minema , vastu saame ää ussitud maa . Olen RB vastu , selle nutsu võiks kaitsevõime suurendamiseks kasutada , aga "vunts" ei luba seda . Samamoodi võiks läbikukkunuks lugeda "tasuta" ühistranspordi , kulu 80 miljonit , ka riigikaitsesse .
Tasuta ühistranspordi koha pealt nõus - tegemist on riikliku laristamisega.
RB koha pealt mitte. See on strateegilise infra projekt samamoodi, kui energiasüsteemi ühendamine ja sageduse sünkroniseerimine Euroopaga ning sellisena täiesti vältimatu. Jutt, et RB-d tehakse fosforiidi pärast on propaganda, mille allikaid tasub otsida meist ida poolt. Kui siin kunagi peaks hakatama fosforiiti kaevandama, veetakse see välja laevade, mitte kiirrongidega. Meretransport on vähemalt poole odavam.
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

Autovedu on kordades paindlikum
Siin on ju riigil piisavad hoovad maksustamisel. Ja olgem ausad_ järjest populaarsust koguva rohelise ilmavaate poole pealt on kaubavedu rongidel märksa odavam ja keskkonnasäästlikum. Ja kiirem. Palju võtab kütust 60 haake vedamine Tallinna sadamast Berliini alla raudteel ja maanteel ninadega? juhtide tööajast ma siinkohal ei räägigi.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Aspelund
Liige
Postitusi: 1142
Liitunud: 04 Mai, 2005 10:45
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Aspelund »

Kas need 60 haaget Berliini eksisteerivad ka reaalselt?
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

Aspelund kirjutas: 04 Veebr, 2023 15:54 Kas need 60 haaget Berliini eksisteerivad ka reaalselt?
Suuri autoronge (üle 12 meetri) sõidab Maanteeameti loenduse põhjal ööpäevas sel trassil 1575. Nii et võiks arvata, et päris reaalselt eksisteerivad
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15562
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Fucs »

See on strateegilise infra projekt
No vat just.
Me saame omale "Lääne-Euroopa" rööpmelaiusega ühenduse ja liitlaste tavaari ei pea enam kusagil pudelikaelas ümberlaadima või vagunite-vedurite rattaid vahetama...

Eesti Raudtee: Euroopa rööpmelaiusele üleminek maksaks 8,7 miljardit
https://majandus.postimees.ee/7599021/e ... -miljardit
trs
Liige
Postitusi: 955
Liitunud: 15 Mär, 2014 14:31
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas trs »

Tasuvus on väga suhteline. Riigikaitse sisse toomine on eriti loominguline valdkond, sest seal sõltub tasuvuse arvutamine juba parasjagu käigusolevast stsenaariumist. Kaubaveo osas on selge, et mingi turg kindlasti on ja see vähendab autotransporti. Ka autodega veetakse suur osa kaubast logistikakeskustesse ja sealt laiali, seega paindlikkuse eelis on suhteline. Reisijatranspordi osas on aga kiired ja mugavad ühendused alati teretulnud.
Tasuta kohalik ühistransport on ka täiesti ok mõte. Ideaalsel juhul teen oma toimetused linnas kasutades ühistransporti, mis on mugav, kiire, lihtne ja öko. Praktiline korraldus on meil siin aga täiesti erinev, sest ühistranspordi kasutamine ei ole enamasti mugav, kiire ega lihtne. Kirsiks tordil näiteks Tallinna puhul on tasuta lühistranspordi tingimustes jätkuvalt pileteid kontrollivate mängupolitseinike ja keskpartei värvides valideerimiskaartide süsteemi üleval pidamine.
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

Dr.Sci kirjutas: 04 Veebr, 2023 13:58
JimLaheyUnlimited kirjutas: 04 Veebr, 2023 9:23 RB võtab endale suure osa transiidist, mis hetkel tiksub veokite peal. Põhja-Jäämere sulamisel tekib ka potentsiaalne transpordikoridor Põhja-Norrast läbi Soome ning potentsiaalse tunneli otse Ida-Euroopa turule.
Ok, mina oma viimases postituses ironiseerisin, mõni usub vist tõemeeli. Uuringud on näidanud et tavaveokite kaubavedu ei koli RB peale sest selleks oleks vaja eri piirkondades suuri vaheterminale mida ei planeerita, autovedu kasvab järjest, võetakse kasutusele suuremaid veokeid (hetkel TRAM-is käimas järjekordne vastavateemaline uuring millega ka ise seotud). Autovedu on kordades paindlikum, ja kui arvestada võimalikku ümberladustamist ja sellele kuuluvat aega, siis ka kiirem. Pealegi, RB lõppeb endiselt Poolas, seal lõppeb siis ka planeeritav transiit. Hiinast tulev kaup tuleb ka unustada, esiteks oleks optimaalsem transiit läbi Rootsi, aga teiseks on Hiina hetkeolukord selline et tellimused venivad, kauba ja transiidi hind on kõvasti kõrgem ja need Eesti kaubitsejad kes on Hiinaga pikka aega arvestanud, koostööleppeid sõlminud ja tootmisesse investeerinud on sügavates muremõtetes praegu (vähemalt eilse õhtuse seisuga, isiklikest kontaktidest)
Paluks viiteid sellisetele uuringutele.

Lisaks viitaks, et Poolas on raudteevõrk täitsa olemas
Pilt
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

Pealegi, RB lõppeb endiselt Poolas, seal lõppeb siis ka planeeritav transiit.
Ka minu teada on Varssavist Euroopasse toimiv raudtee olemas. Tiba üle 500 kilomeetri ja võtab aega viis ja pool tundi.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1759
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas maksipoiss »

Aspelund kirjutas: 04 Veebr, 2023 15:54 Kas need 60 haaget Berliini eksisteerivad ka reaalselt?
AKF ilmselgelt ei ole Via Baltical liigelnud,Kui sellised küsimused tekivad.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist