Imelik, kui see nii ei ole organiseeritud, sest kehtiva seaduse järgi peab tanklast müüdava kütuse kvaliteet säilima 1 kuu aja jooksul ja seega pole majanduslikult mõeldav, et igas kuus veetakse kogu kuu aega generaatoris seisnud kütus utiliseerimisele.Some kirjutas: ↑20 Okt, 2022 17:30Loogiliselt võttes peaks mõni kütuseauto hulgilaost paagi diislit täis võtma ja iga päev kriitilistele suurtarbijatele ringi peale tegema. Kas see nii on planeeritud, ei tea. Aga oleks teostav.Kapten Trumm kirjutas: ↑20 Okt, 2022 11:38 Täna on nt haiglatel päris suure võimsusega genekad, ikka sadu kilovatte. Sinna paaki läheb tonn kütust, mismoodi kujutatakse ette selle kohale toomist? Haigla autojuht läheb seisab 4 tundi järjekorras ja toob siis autos olevate 5-liitriste aknapesu kanistritega? Sellise asja teenindamine vajab juba minimaalselt tankurhaagist ja kütuse pumpamise võimekust, 1000 liitrist paaki pole võimalik kanistritega täita. Järelikult peavad olema ka kütuse puutumatud tagavarad juba objektidel. Mida ei ole.
Kuigi vanatüübi diiselmootor võiks teoreetiliselt töötada ka "pannkoogiõli" pealt, aga kui kasutusjuhendi järgi peab kasutama vastava kvaliteediga kütust, siis kes vastutab mootori töös tekkivate probleemide korral?
Ehk reservgeneraatorite paakidesse peaks tangitama sellist kütust, mille kasutusaeg oleks oluliselt pikem kui "tavalisel tanklakütusel" mis võib vastavalt kehtivatele normidele sisaldada lisaks kuni 30% erinevaid orgaanilisi lahusteid ja muid keemilisi ühendeid.
https://digikogu.taltech.ee/en/Item/8cd ... dustamisel
Diislikütuse omaduste muutumise uuring selle pikaajalisel ladustamisel.
https://dspace.emu.ee/xmlui/bitstream/h ... sAllowed=y
VEDELKÜTUSTE KATSETAMINE JA SERTIFITSEERIMINE
TESTING AND CERTIFICATION OF LIQUID FUELS