Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Suure elektrikatkestuse korral suudab Eestis tööd jätkata 30 tanklat.
Eestis on 30 autonoomse elektritoitega tanklat, kus hoiustatakse rohkem kütust ja mis on suutelised tegevust jätkama ka suurema elektrikatkestuse korral. Elutähtsate teenuste osutajad peaksid aga varuma ka oma generaatori ja kütusemahuti.
Autonoomse elektritoitega tanklatest peaks kütust saama lühema või pikema elektrikatkestuse korral. Üks näide on kasvõi öö vastu esmaspäeva, mil tormituul viis mitmel pool elektri, kuid elutähtsad teenused peavad sellegipoolest toimima ja ka elumajad oma generaatoritesse kütust saama.
Eesti Varude Keskuse strateegiajuht Iivi Luuk ütles, et vedelkütuse müüja peab tagama ühe autonoomse elektritoitega tankla vähemalt kolmes maakonnas, millest üks peab olema kas Tallinnas või Harjumaal. Avariitanklad peavad tööle minema 15 minuti jooksul pärast elektrikatkestust.
https://www.err.ee/1608754525/suure-ele ... 30-tanklat
Haiglad suudavad elektrikatkestuse korral tööd jätkata vähemalt kolm päeva.
Venemaa võimaliku elektrikatkestuse korral suudavad Eesti haiglad generaatoritega kriitiliste osakondade töö tagada vähemalt kolm päeva. Ambulatoorses ravis võib aga tekkida seisak.
Toimepidevuse plaani kohaselt peab kriitilisem osa haiglavõrgust tagama elektrikatkestuste korral voolu generaatorite abil vähemalt 72 tunniks.
"72 tundi peavad vastu generaatoritega kõige kriitilisemad struktuuriüksused meil haiglas: erakorralise meditsiini osakond, intensiivravi, operatsiooniosakond, sünnitusabi, meie nakkuskliinik, õendusabikliinik. Kõik need hooned on meil generaatori elektritoitega. Meie kõige olulisematel aparaatidel, nagu hingamisaparaatidel, on olemas ka akud, aga nende akude elu on tavaliselt umbes kaks tundi," lausus Popov.
https://www.err.ee/1608727516/haiglad-s ... kolm-paeva
Elektrinappuse korral jäävad esimesena vooluta elamud.
Kui gaasipuuduse korral tagab riik esmajärjekorras elamute gaasiga varustatuse, siis elektrivõimsuse nappimisel on olukord vastupidine ning esimesena hakatakse välja lülitama just elamuid. Elamupiirkonnad ei jääks siiski pikemaks ajaks elektrita, vaid väljalülitamised toimuksid roteeruvalt, paari tunni kaupa.
"Põhjus on selles, et maagaasi ja kütte osas kehtib väga konkreetne Euroopa Liidu direktiiv, mis ütleb, et kodutarbijad on kõige viimane prioriteet, keda välja lülitada. Ja mingil määral on see ka loogiline, sest soojus on väga oluline inimeste jaoks, ellujäämise ja toimimise jaoks," ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) kriisireguleerimise osakonna juhataja Priit Saar.
Elektrivarustuses on elutähtsa teenuse nõuete kehtestamisega seatud esikohale sellised objektid, millest sõltub otseselt inimeste elu ja tervis, ehk kõige eelisjärjekorras on haiglad, hooldekodud ja häirekeskused, sest häirekeskus telefonil 112 peab olema kättesaadav ja nende kaudu tulevad korraldused ka politseile, päästjatele, kiirabile, kui on vaja inimestele appi minna, selgitas Saar.
https://www.err.ee/1608728929/elektrina ... uta-elamud
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Ei tea kui võimsaid genekaid tanklad toimimiseks vajavad? Mul 7kW-d maksis ca 700 EURi aga ju on siis liig kallis igale tanklale soetada...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40222
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Ma tegin kuskil eespool väikse matemaatika, et kui igale tanklale osta 25 kW generaator (siis töötaks ka külmutuskapid ja kohvimasinad), on selle mõju bensiini hinnale 1-2 sendi piires. Lihtsalt MKM-l pole olnud cojonesid seda jaemüüjatele kehtestada. Sellise geneka enda hind on ca 10 tuhat eurot ja sõltuvalt oludest mingi 2-5 tuhat paigalduseks.
Küsimus on peale võimsuse ka kvaliteedis, oleme katsetanud - nt MOSA 7,5 kW 3-faasilise bensugeneka elektri kvaliteet kärab küll rellaka ringi ajamiseks, kuid arvutitele ja tööstusautomaatikale on see kahtlane, eriti kui kasutatakse sagedusmuundureid ja sellist värki. Hakkavad tekkima igasugu probleemid, kuna pinge tuiab sinna-tänna ja sagedus kõigub.
Majanduslikult ei ole mitte mingit põhjust, et need genekad ei peaks igas (või igas teises) jaamas olema. Kujutate ette, mis seal maakonna ainsas genekaga jaamas toimuma hakkab, kui nt 48 tundi elektrit pole? Järjekorda mõõdame kilomeetrites.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9144
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Seda saab lahendada, kui pinge ja sageduse suhtes kriitilised seadmed ühendada läbi UPS-i.Kapten Trumm kirjutas: ↑18 Okt, 2022 8:39 ...
Küsimus on peale võimsuse ka kvaliteedis, oleme katsetanud - nt MOSA 7,5 kW 3-faasilise bensugeneka elektri kvaliteet kärab küll rellaka ringi ajamiseks, kuid arvutitele ja tööstusautomaatikale on see kahtlane, eriti kui kasutatakse sagedusmuundureid ja sellist värki. Hakkavad tekkima igasugu probleemid, kuna pinge tuiab sinna-tänna ja sagedus kõigub.
...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40222
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Meie UPS keeldus sellist elektrit vastu võtmast (omab igasugu kaitseid ebakvaliteetse elektri, ülepinge, äikese jne eest).
Samas korraliku 25kW diiselgenekaga probleemi olnud.
Eile töötas üks objekt 40 kW diisegeneraatori abil 12 tundi jutti, mingeid tõrkeid (seal on terve tonn elektroonikat ja kümmekond sagedusmuundurit) ei fikseeritud. Aga see genekas ise maksab nii 20 000 ilma paigalduseta. Millest ma ise olen endale järeldanud, et kallid genekad annavad ka korralikku voolu.
Samas korraliku 25kW diiselgenekaga probleemi olnud.
Eile töötas üks objekt 40 kW diisegeneraatori abil 12 tundi jutti, mingeid tõrkeid (seal on terve tonn elektroonikat ja kümmekond sagedusmuundurit) ei fikseeritud. Aga see genekas ise maksab nii 20 000 ilma paigalduseta. Millest ma ise olen endale järeldanud, et kallid genekad annavad ka korralikku voolu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Kui vinget genekat automaattanklad vajaksid? Kabanoss pole ju eriti oluline.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40222
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Seal pole küsimus mitte niipalju vajaminevas võimsuses, vaid selles, mis võimsusega genekas õnnestub saada selline, mis
1. rakendub ja lülitub välja autonoomselt/automaatselt, ilma inimese osavõtuta
2. mille antav voolu kvaliteet on piisav, et sealne udupeen automaatikamajandus töötaks korralikult
Need nõuded välistavad koha bensugenekad. Diiselgenekas, ilmselt mingi 10 kW-st alates (selliseid saab juba automatiseerida) ja nad on piisavalt töökindlad, et 99% kindlusega esimesel katsel käivituda. Jaama enda võimsusvajadus on väiksem, bensiini pumpamiseks vajalikud pumbad on võimsusega mõnisada vatti, pluss muu elektrimudru, ehk 3-4 kW tuleb sealt kokku. Teoorias saaks toita ka kantava bensugenekaga, aga vt ülalpool.
Teiseks - minumeelest automaattanklates on väikesed mahutid, eelistada tuleks suur (mehitatud) tanklaid, kus mahutupark on suurem (järelvedu ei pruugi niiea tulla, sest terminaalid sõltuvad samuti elektrist).
1. rakendub ja lülitub välja autonoomselt/automaatselt, ilma inimese osavõtuta
2. mille antav voolu kvaliteet on piisav, et sealne udupeen automaatikamajandus töötaks korralikult
Need nõuded välistavad koha bensugenekad. Diiselgenekas, ilmselt mingi 10 kW-st alates (selliseid saab juba automatiseerida) ja nad on piisavalt töökindlad, et 99% kindlusega esimesel katsel käivituda. Jaama enda võimsusvajadus on väiksem, bensiini pumpamiseks vajalikud pumbad on võimsusega mõnisada vatti, pluss muu elektrimudru, ehk 3-4 kW tuleb sealt kokku. Teoorias saaks toita ka kantava bensugenekaga, aga vt ülalpool.
Teiseks - minumeelest automaattanklates on väikesed mahutid, eelistada tuleks suur (mehitatud) tanklaid, kus mahutupark on suurem (järelvedu ei pruugi niiea tulla, sest terminaalid sõltuvad samuti elektrist).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40222
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Korteriühistu mured https://epl.delfi.ee/artikkel/120085486 ... a-ei-suuda
Minu tähelepanu aga köitis see uks ja paks sein tädi seljataga Tõepoolest, minu nina mind ei petnud, Koidu 7 asubki klass V (0,5 bar) varjend, ehitatud väga ammu.
Minu tähelepanu aga köitis see uks ja paks sein tädi seljataga Tõepoolest, minu nina mind ei petnud, Koidu 7 asubki klass V (0,5 bar) varjend, ehitatud väga ammu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Ühtlasi peaks invertergeneraator stabiilse siinuse andma ja on odav? Ehk lahendaks see bensiinijaama pumpade mure? Minu €700 bensugenekal on muidu nii AWS, starter (vist ka automaatne, peab manuaali uurima) kui ka kolm faasi... Siinust ei tea.
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
24h mehitatud tanklas on nagunii pidevalt personal kohapeal, siis generaatori käivitamiseks pole automaatset käivitust vaja, kui seda saab inimene teha.Kapten Trumm kirjutas: ↑20 Okt, 2022 8:51 Seal pole küsimus mitte niipalju vajaminevas võimsuses, vaid selles, mis võimsusega genekas õnnestub saada selline, mis
1. rakendub ja lülitub välja autonoomselt/automaatselt, ilma inimese osavõtuta
2. mille antav voolu kvaliteet on piisav, et sealne udupeen automaatikamajandus töötaks korralikult
Need nõuded välistavad koha bensugenekad. Diiselgenekas, ilmselt mingi 10 kW-st alates (selliseid saab juba automatiseerida) ja nad on piisavalt töökindlad, et 99% kindlusega esimesel katsel käivituda. Jaama enda võimsusvajadus on väiksem, bensiini pumpamiseks vajalikud pumbad on võimsusega mõnisada vatti, pluss muu elektrimudru, ehk 3-4 kW tuleb sealt kokku. Teoorias saaks toita ka kantava bensugenekaga, aga vt ülalpool.
Teiseks - minumeelest automaattanklates on väikesed mahutid, eelistada tuleks suur (mehitatud) tanklaid, kus mahutupark on suurem (järelvedu ei pruugi niiea tulla, sest terminaalid sõltuvad samuti elektrist).
Arvutite ja tundliku elektroonika pidev toide tuleb nagunii UPS`iga tagada, sest generaator ei ole "katkematu toite" allikas.
Kuna "Kütuse mahutist kättesaamiseks" pole tegelikult elektri olemasolu üldse vajalik, sest tankuri pumpa saab ka käsitsi ringi ajada (ostja keerab vänta) ja väljapumbatud kogused saab müüja käsitsi vihikusse kirjutada, siis elekter on vajalik ainult "personali mugavuse tagamiseks".
(Olen ise töötanud tankurite paigaldamisel, tõstnud rihma ringi, pannud külge vända ja ise prooviks kütust vändaga välja pumpanud.
Vanemates tankurites olid olemas tehasest topelt rihmarattad, vänt tankuris, vändaava katteplekis ja käsitsi pumpamiseks oli vaja ainult olemasolev rihm rihmarattal teise soonde tõsta.)
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Sõber Olavi, aeg on vahepeal peatumatult edasi kulgenud ning selliseid tankureid kahjuks enam tanklates ei ole.. Kui sul on lahendusi kuidas CK jaamas vändaga kütust tankurist kätte saab siis palume lahkesti valgustada.OLAVI kirjutas: ↑20 Okt, 2022 9:41 Kuna "Kütuse mahutist kättesaamiseks" pole tegelikult elektri olemasolu üldse vajalik, sest tankuri pumpa saab ka käsitsi ringi ajada (ostja keerab vänta) ja väljapumbatud kogused saab müüja käsitsi vihikusse kirjutada, siis elekter on vajalik ainult "personali mugavuse tagamiseks".
(Olen ise töötanud tankurite paigaldamisel, tõstnud rihma ringi, pannud külge vända ja ise prooviks kütust vändaga välja pumpanud.
Vanemates tankurites olid olemas tehasest topelt rihmarattad, vänt tankuris, vändaava katteplekis ja käsitsi pumpamiseks oli vaja ainult olemasolev rihm rihmarattal teise soonde tõsta.)
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40222
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Alexelas näiteks on mehitatud tanklad lahti kella 22.00ni, muid ei oska kommenteerida.24h mehitatud tanklas on nagunii pidevalt personal kohapeal, siis generaatori käivitamiseks pole automaatset käivitust vaja, kui seda saab inimene teha. Arvutite ja tundliku elektroonika pidev toide tuleb nagunii UPS`iga tagada, sest generaator ei ole "katkematu toite" allikas.
Kuna "Kütuse mahutist kättesaamiseks" pole tegelikult elektri olemasolu üldse vajalik, sest tankuri pumpa saab ka käsitsi ringi ajada (ostja keerab vänta) ja väljapumbatud kogused saab müüja käsitsi vihikusse kirjutada, siis elekter on vajalik ainult "personali mugavuse tagamiseks".
(Olen ise töötanud tankurite paigaldamisel, tõstnud rihma ringi, pannud külge vända ja ise prooviks kütust vändaga välja pumpanud.
Vanemates tankurites olid olemas tehasest topelt rihmarattad, vänt tankuris, vändaava katteplekis ja käsitsi pumpamiseks oli vaja ainult olemasolev rihm rihmarattal teise soonde tõsta.)
Tankuritel täna mingit vända kohta pole, kõigeks vaja elektrit, isegi gaasi tankimine käib 3-faasilise elektrimootoriga pumba abil (vaata mõnda suuremat tanklat). See automaatse käivituse vidin maksab mingi 1000-2000 suurusjärgus (10+ tuhandese seadme kohta).
Ja raha maailmas on ka oluline arveldamine. Kui kassasüsteem või kaardimakse ei tööta, siis masin bensiini ei anna ja kogu lugu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
"Läikiva kasti" väline disain võib petta ainult võhikut.Walter2 kirjutas: ↑20 Okt, 2022 10:05Sõber Olavi, aeg on vahepeal peatumatult edasi kulgenud ning selliseid tankureid kahjuks enam tanklates ei ole..tankur.jpgOLAVI kirjutas: ↑20 Okt, 2022 9:41 Kuna "Kütuse mahutist kättesaamiseks" pole tegelikult elektri olemasolu üldse vajalik, sest tankuri pumpa saab ka käsitsi ringi ajada (ostja keerab vänta) ja väljapumbatud kogused saab müüja käsitsi vihikusse kirjutada, siis elekter on vajalik ainult "personali mugavuse tagamiseks".
(Olen ise töötanud tankurite paigaldamisel, tõstnud rihma ringi, pannud külge vända ja ise prooviks kütust vändaga välja pumpanud.
Vanemates tankurites olid olemas tehasest topelt rihmarattad, vänt tankuris, vändaava katteplekis ja käsitsi pumpamiseks oli vaja ainult olemasolev rihm rihmarattal teise soonde tõsta.)
Kui sul on lahendusi kuidas CK jaamas vändaga kütust tankurist kätte saab siis palume lahkesti valgustada.
Kui tankuri korpuse kattepaneeli eemaldad, siis seal on täpselt samamoodi rihm ajamiga pump ja mootor.
Ehk tehnikateadlikule isikule, kes on neid lahendusi näinud, pole miskit võimatut.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Seda pole keegi väitnudki - loomulikult on seal pump ja mootor. Teema oli selles, et ''läikivast kastist'' saab väidetavalt kütust välja vändata nagu ennevanadel aegadel. Lisaks kuidas toimub sobiva kütuse valik, kui ühel tankuril on 3-5 erinevat püstolit küljes?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist