Kavastu sild!

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Kriku »

Täpsustan oma mõtet.
croman40 kirjutas:Erinevus tavaliste hoonete või muude konstruktsioonide jaoks puitpostide kasutamisel ja sillavaiade paigaldusel seisneb asjaolus, et selliste sildade vaiad (postid) paigaldati rammimise teel.
Seda, kas paigaldati rammimise teel, peab olema näha ka pinnasest. Kaevandis posti ümber peab olema geoloogiline, inimtegevusest puutumatu pinnas vastandina kaevatud augu täitematerjalile. Kui pinnas just puhas liiv ei ole, siis peaks arheoloog sellest aru saama. Samuti ei tohiks posti alumise otsa lähedal leide olla (ülalpool muidugi on hulgaliselt, kui arvestada, kui palju sinna alale metalli vihises).
Walter2
Liige
Postitusi: 3978
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Walter2 »

''Teema on palju aastaid arutlusel olnud asjaarmastajate militaarfoorumites.''
Augusti lõpust siiani... :) ning selle militaarfoorumite loeteluga tutvuks hea meelega.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Vilks
Liige
Postitusi: 421
Liitunud: 23 Okt, 2013 18:34
Asukoht: Ida-Virumaa
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Vilks »

To Walter2
Ei ole mõtet tähenärija olla.
Miks Sa ise varem vallalehte täpsemat artiklit ei ole kirjutanud?
Vilks pidi teispool Läti piiri hunt olema?
Walter2
Liige
Postitusi: 3978
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Walter2 »

Vilks kirjutas:To Walter2
Ei ole mõtet tähenärija olla.
Miks Sa ise varem vallalehte täpsemat artiklit ei ole kirjutanud?
Artiklite kirjutamine jäägu ajaloohuvilistest grafomaanidele (neid peaks ka foorumis piisavalt olema..) ning oleme faktides ikka täpsed. Pealegi pole tegu minu vallaga.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
oleeg
Liige
Postitusi: 5193
Liitunud: 23 Jaan, 2006 14:10
Asukoht: Kodutares
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas oleeg »

Varahommikust!

Sain järjekordse kogemuse: prillideta ei maksa arvutile läheneda... Sattusin siia.
No ja kui ma siin juba olen, siis ...
Märkasin septembris laekunud kirja ja tudeerisin sedasinast teemat huviga. Tõsise huviga, juba 2 tundi. Mingil hetkel muigasin, kohati valdas mind äratundmisrõõm ja no mitmel korral tahtis ka s... keema minna.
retti kirjutas:Võite arvata mida soovite.
Maanteemuuseum ei ole sellise silla olemasolust kuulnudki ja sõjamuuseumis tagasihoidlikult öeldes lihtsalt muiati -
Sakslased ehitasid sooserva 300 meetrise silla...
Rohkem ja vähem lugupeetud kaasfoorumlased!
Saage aru, et mitmed ( kui mitte paljud :write: ) museuumi sarnased asutused käivad sedasinast foorumit praktiliselt algusest peale lugemas info hankimise ja õppimise kohana. Sestap ei ole nimetet asutustele viitamine kõnealuses küsimuses kuigi tõsine argument. Seda enam, et need mõlemad on nö uusmoodustised... ehk ilma pikema ajaloo ja sügavamate fondideta. Aga see selleks.


P.s aga aerofotot tahaks ikkagi näha ... enne kui devisionile väikese õlle viin.
Saladuskatte all võin märkida (aga ainult Sulle! :write: ), et negatiivid on/olid mõne aasta eest TÜ raamatukogus hoiul... Vist vana KHO...


... aga õigluse huvides tuleb tunnistada, et ilma akf devisioni algselt uskumatu teema alustamiseta ei teaks me sellest sillast midagi...
:scratch:
Päris nii see just ka ei ole. Lihtsalt vale kivi alt otsiti vähki...


Kriku viidatud üleskutse koolivennalt on muidugi tore, kuid oleks võinud sisuliselt korrektsem olla. Emajõe äärsed lahingud ja nende kaalukus... Ei tahaks ilma argumentatsiooni nägemata pimesi nõustuda.

No ja lõpetuseks ka paar sõna.
Edu Teile ja püsige terved!

P.S. Aga sild vist ikkagi oli... :scratch:

terv
o
[i]Miski siin ilmas ei saa viibida nii sügavas vaikuses kui surnud inimene.[/i]
Frederic Manning
croman40
Liige
Postitusi: 802
Liitunud: 10 Okt, 2020 21:42
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas croman40 »

Nüüd on jälle hulk vett merre voolanud ja saab veidi parandada ja täiendada esialgseid arvamusi.
Alustades silla ehitajatest ja kes siin varem pakkus välja Organization Todt, saab endale õlale patsutada õige arvamuse eest. Seda oleks olnud võimalik tuvastada varemgi, aga lisan uuesti, paremini loetava dokumendi silla rajamise otsuse kohta koos O.T. juhtkonna skeemiga.
Täpsemal lugemisel ja tausta uurides olid nõupidamisel osalejad:
- AOK18 ülemjuhataja (Lindemann), staabiülem Foertsch ja pioneeriüksuste juht (A.Pi.F ) Johns
- O.T. Russland Nord juhataja Giesler, staabiülem Gimpels ja AOK18 alal tegutseva 1.piirkonna(einsatz) ülem Sommerer.

Teemaks olid O.T. poolt tehtavad tööd ja sildade kohta II. punktis kirjutati otsused:
a) hetkel ehitatavate sildade tööde kiirendamine
b) ajutise 1-realise tee laiendamine, sildade remont trassil Dg.X (mingi Läti trass)
c) uue silla ehitamine Kavastus
d) uue silla ehitamine Pikasillas

Selle info põhjal võib järeldada, et tellija oli AOK18 (samas ei kahtle, et VG Nordi heakskiit oli olemas) ja peatöövõtja O. T., armeepoolseks kontaktiks objektil oli tõenäoliselt Pi.Reg Stab 667, kes tegi ka tänases mõistes omanikujärelevalvet.
OT Russland Nord.jpg

Kinnituse eelnevale saab paarist Tehnika Peaameti kirjast RA-st, kus esimeses on 10.05.1944 Tartu osakonna veesõidukite kasutamise aruandes peakontorile kirjutatud punktis 5):
Mootorpuksiir Hüva on mõeldud ekskavaatori Hiiglane vedamiseks, mis praegu on veel remondis. Hüva kasutab 25 liitrit petrooli või bensiini tunnis ja sellel on väga vana mittetöökindel mootor. Hetkel puksiir laenutatud O.T. Kavastu sillaehituse objektile.
Teises kirjas, saadetud Riias paiknenud Ostlandi Tehnika Keskametist 29.06.1944:
Nagu ülaltoodud aruandest nähtub, on Dorpati osakonnas lisaks poide paigaldamise laevale Uku saadaval 4 puksiirlaeva, millest üks on praegu laenatud O.T. Kavastu sillaehituse objektile. ...
Tehnika Peaamet 1944.jpg
retti
Liige
Postitusi: 1268
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas retti »

Hiiglane ei olnud lihtsalt ekskavaator vaid süvendaja.
Süvendada Kavastus ei olnud vajadust.
Manused
Hiiglane.jpg
Hiiglane.jpg (66.55 KiB) Vaadatud 2612 korda
retti
Liige
Postitusi: 1268
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas retti »

croman40 kirjutas

Teemaks olid O.T. poolt tehtavad tööd ja sildade kohta II. punktis kirjutati otsused:
a) hetkel ehitatavate sildade tööde kiirendamine
b) ajutise 1-realise tee laiendamine, sildade remont trassil Dg.X (mingi Läti trass)
c) uue silla ehitamine Kavastus
d) uue silla ehitamine Pikasillas

unterlagen zur besprechung am 25.03.1944 - on tõlgituna - dokumendid aruteluks.
croman40
Liige
Postitusi: 802
Liitunud: 10 Okt, 2020 21:42
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas croman40 »

retti kirjutas:Hiiglane ei olnud lihtsalt ekskavaator vaid süvendaja.
Süvendada Kavastus ei olnud vajadust.

Kõik õige, kuigi "Hiiglast" on kirjanduses nimetatud nii ekskavaatoriks, koppekskavaatoriks ja ujuvekskavaatoriks (viimane võiks olla täpseim nimetus).
Samas, miks ta peaks olema seotud Kavastuga kui 10.05.1944 kirjutatakse seal töötanud mootorpuksiirist "Hüva"?
(29.06.1944 kirjas mainitakse remondis olevat "Hiiglast" veelkord:... Kolmest (Tartu) osakonna käsutuses olevast ujuvekskavaatorist "Lambda", "Delta" ja "Hiiglane" on praegu töös ainult kaks esimest. Sooviksin, et annaksite teada, kas ujuvekskavaator "Hiiglane" võib selle aasta jooksul tööle hakata...)

retti kirjutas:unterlagen zur besprechung am 25.03.1944 - on tõlgituna - dokumendid aruteluks.

Isegi kasutan Googlet tõlkimisel ja üks soovitus on kontrolliks tõlkida vastupidi, antud juhul eesti keelest saksa keelde. Kui tuleb esialgne väljend, siis võib eeldada üsna täpset tulemust. Kui mitte, siis proovida tõlkida inglise keelde või eraldi sõnade haaval otsida. Ühesõnaga, eesti keeles võiks olla täpseim vaste " 25.03.1944 koosoleku dokumendid".
Sisust - ei ole mingit põhjust arvata, et tegemist oli jututoaga, siis oli vaja otsuseid teha, koheselt. Kõik saavad aru, kes on tellija ja kes töötegija, ka tänapäeval ei kirjutata seda alati eraldi välja kui teisi osalisi ei ole.
retti
Liige
Postitusi: 1268
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas retti »

[/quote]
Isegi kasutan Googlet tõlkimisel ja üks soovitus on kontrolliks tõlkida vastupidi, antud juhul eesti keelest saksa keelde. Kui tuleb esialgne väljend, siis võib eeldada üsna täpset tulemust. Kui mitte, siis proovida tõlkida inglise keelde või eraldi sõnade haaval otsida. Ühesõnaga, eesti keeles võiks olla täpseim vaste " 25.03.1944 koosoleku dokumendid".
Sisust - ei ole mingit põhjust arvata, et tegemist oli jututoaga, siis oli vaja otsuseid teha, koheselt. Kõik saavad aru, kes on tellija ja kes töötegija, ka tänapäeval ei kirjutata seda alati eraldi välja kui teisi osalisi ei ole.[/quote]

Vahet pole - tulemus on sama ka eri keeltes

документы для обсуждения
documents for the discussion
asiakirjat keskustelua varten
dokument för diskussionen
croman40
Liige
Postitusi: 802
Liitunud: 10 Okt, 2020 21:42
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas croman40 »

retti kirjutas:Vahet pole - tulemus on sama ka eri keeltes

документы для обсуждения
documents for the discussion
asiakirjat keskustelua varten
dokument för diskussionen


Nüüd läheb juba semantikaks, aga vaatame neid näiteid:
-unterlagen zur besprechung -GoogleTranslate - dokumendid aruteluks - GT- Dokumente zur Diskussion - ei ole sama väljend
-unterlagen zur besprechung - GT - documents for the discussion - GT - Unterlagen für die Diskussion - ei ole sama väljend
-unterlagen zur besprechung - GT - asiakirjat keskustelua varten - GT - Dokumente zur Diskussion - ei ole sama väljend
-unterlagen zur besprechung - GT - документы для обсуждения - GT - Diskussionspapiere - ei ole sama väljend jne.

Ehk kuna GT ei leia sama väljendit, tuleb eraldi sõnade haaval vaadata. Unterlagen - dokumendid, besprechung - koosolek.
Veel üks võimalus on tõlkida võimalikult terviklikult, ka siis võib GT täpsema vastuse anda: unterlagen zur besprechung am 25.3.44 - GT - dokumendid 25. märtsil 1944 toimunud koosolekuks /documents for the meeting on March 25th, 1944 /документы к собранию 25 марта 1944 г.
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Crispy »

Retti ikka keeldub silla olemasolu uskumast ja vaidleb vastu? :D
Kasutaja avatar
dorpat
Liige
Postitusi: 158
Liitunud: 26 Aug, 2020 22:43
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas dorpat »

küsin vahele, et kas kuskilt on läbi käinud ka arvatav silla joonis või kuidas see võis täpselt välja näha?

mõtlesin, et tassiks ühe maalikunstniku kavastusse ja laseks tal veidi maalida...
croman40
Liige
Postitusi: 802
Liitunud: 10 Okt, 2020 21:42
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas croman40 »

Kavastu silla ehitusjoonist ei ole leidnud ja ei pea tõenäoliseks, et see enam olemas ongi. Väga hea oleks kui kuskilt mõni uus foto välja ilmuks.
Samas, projekti teemat on plaanis puudutada küll, kuna tegemist oli kõigi tunnuste järgi tüüplahendustega ja võrdluseks on õnnestunud hankida Todti sillaehitusjooniste kogu.
retti
Liige
Postitusi: 1268
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas retti »

Puksiir "Hüva" elas sõja lõpu isegi üle.
Edasi dets.1948
Manused
Hüva.png
Hüva.png (224.17 KiB) Vaadatud 2207 korda
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist