Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Või kui tädil oleks rattad...
Vasta
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36425
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Postitus Postitas Kriku »

Lemet kirjutas:Netiandmetel on USAs UAV pilootide aastatasu 72 000-85 000 dollarini.
Veidi rohkem kui keskmine palk: https://www.statista.com/statistics/243 ... in-the-us/
andrus
Liige
Postitusi: 4332
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Postitus Postitas andrus »

Palk on ainult osa kuludest, mis kulub lennukipiloodi/droonipiloodi "tasemel hoidmiseks". Kogusummast välja kistuna ei näita see number praktiliselt midagi.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Netiandmetel on USAs UAV pilootide aastatasu 72 000-85 000 dollarini. Mis pole teps mitte väike raha. Editi kui arvestada, et ühe lennuvahendi lennutamise jaoks peab neid olema 4-8. Ba lisanduvas satelliitside hinnad. Pilootide aastahinne on 88,264 - 135,343 dollarit. .


No niipalju on vahet, et neid droonijuhte koolitatakse päriselt lendama Cessna, mitte F-16 tasemel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Postitus Postitas Kilo Tango »

Palgavõrdlus on suhteliselt pudi-padi kogu hävituslennuki kuludega võrreldes. Alustades treeningmoonast ja lõpetades varuosadega. Kuna droonil ei ole tarvis nii palju treeninglende, siis jääb see osa selgelt vähemaks.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Aga ikkagi - hävituslennuki kuludega võrdlemiseks peaks see droon pakkuma ka hävituslennukiga võrreldavaid omadusi.
Reaper pakub ju omadusi, mis on võrreldavad Cessna või Pilatus PC-7ga (viimased on võimalik ka varustada samade kaamera ja mõne raketiga).
Need on lennunduse kontekstis ikka väga erinevad kaaluklassid.

Ainsad tehnilised eelised, mida hävitaja lati kõrgusel droon pakuks, oleks
1. ei pea arvestama inimese ülekoormuse piiranguga (9G).
2. tonn-poolteist kaalusäästu piloodilt, kabiinilt ja piloodi elutagamise varustuselt

Muidugi tuleb arvestada, et juhitava rakettrelvastuse ja lisapaakide kasutamisel on endiselt (inimese taluvusklassis) ülekoormuse piirangud, st droon ei saa (vähemalt tänases seisus) hakata piloodist loobumisel kohe 20G-ga manööverdama.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Lennuväest.

Kui UKR 50-70 lahingulennukit suudavad Saksamaa suurusel alal tänagi esitada VF lennuväele väljakutset, siis ka jutud sellest, kuidas Eesti ainus hüpoteetiline lennueskadrill kohe häviks, ei saa ka tõsi olla. Seejuures meile oleks saadaval palju paremad masinad ja relvastus, kui Ukrainale, kes peab täna õhus opereerima umbes selle tehnilise tasemega nagu NSVL õhujõud 1991. Läänes on ikkagi saadaval vahendid, kus 2 lennukit suudaks alla tulistada terve vene eskadrilli.

Küsimus on ilmselt selles, et meil tuleks rakendada (ka lääne liitlastele) taolist lennuväe doktriini nagu Rootsis külma sõja ajal, sest suutmata neid hävitada taevas, hakkab venelane ründama nende baase. Selle vastu saab aga nii, et tõuseme ja maandume iga kord erinevas kohas ja ilmume välja ootamatult.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Thief
Liige
Postitusi: 95
Liitunud: 24 Juul, 2014 15:17
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas Thief »

Kapten Trumm kirjutas:Lennuväest.

Kui UKR 50-70 lahingulennukit suudavad Saksamaa suurusel alal tänagi esitada VF lennuväele väljakutset, siis ka jutud sellest, kuidas Eesti ainus hüpoteetiline lennueskadrill kohe häviks, ei saa ka tõsi olla. Seejuures meile oleks saadaval palju paremad masinad ja relvastus, kui Ukrainale, kes peab täna õhus opereerima umbes selle tehnilise tasemega nagu NSVL õhujõud 1991. Läänes on ikkagi saadaval vahendid, kus 2 lennukit suudaks alla tulistada terve vene eskadrilli.

Küsimus on ilmselt selles, et meil tuleks rakendada (ka lääne liitlastele) taolist lennuväe doktriini nagu Rootsis külma sõja ajal, sest suutmata neid hävitada taevas, hakkab venelane ründama nende baase. Selle vastu saab aga nii, et tõuseme ja maandume iga kord erinevas kohas ja ilmume välja ootamatult.


See on vana-kool. Tulevikus pole mehitatud lennukitega midagi teha. Tulevik on droonide päralt (võiks öelda, et juba praegu).

Peame ostma tulevikudroone ja maa-peal sõidutame ainult juhtimiskonteinereid või juhtimise sügavale maa alla viima. Droonid ise stardivad Rootsist, Soomest, kustiganes, mitte rindelt. Ka juhtimise võib kaugemale viia, kui väga vaja.
mart2
Liige
Postitusi: 5127
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas mart2 »

Kapten Trumm kirjutas:Lennuväest.
Kui UKR 50-70 lahingulennukit suudavad Saksamaa suurusel alal tänagi esitada VF lennuväele väljakutset, siis ka jutud sellest, kuidas Eesti ainus hüpoteetiline lennueskadrill kohe häviks, ei saa ka tõsi olla. Seejuures meile oleks saadaval palju paremad masinad ja relvastus, kui Ukrainale, kes peab täna õhus opereerima umbes selle tehnilise tasemega nagu NSVL õhujõud 1991. Läänes on ikkagi saadaval vahendid, kus 2 lennukit suudaks alla tulistada terve vene eskadrilli.
Küsimus on ilmselt selles, et meil tuleks rakendada (ka lääne liitlastele) taolist lennuväe doktriini nagu Rootsis külma sõja ajal, sest suutmata neid hävitada taevas, hakkab venelane ründama nende baase. Selle vastu saab aga nii, et tõuseme ja maandume iga kord erinevas kohas ja ilmume välja ootamatult.
Ilus fantaasia ...
Ukrainlased ei stardi ega maandu lahingutegevusele nii lähedal nagu see Eestis oleks.
Ole hea ja võta Eesti saartelt Narvani vahemaa (350km) ning pane see Ukraina territooriumile. Maandumiseks-õhkutõusuks on seal kindlasti rohkem sobivaid maanteelõike.
PS. Ja mida sa praegustest asjadest tegemata jätad, sest lennukite eskadrill ei tule tasuta?

Isiklik arvamus.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas Kilo Tango »

mart2 kirjutas:...
Ole hea ja võta Eesti saartelt Narvani vahemaa (350km) ning pane see Ukraina territooriumile. Maandumiseks-õhkutõusuks on seal kindlasti rohkem sobivaid maanteelõike.
PS. Ja mida sa praegustest asjadest tegemata jätad, sest lennukite eskadrill ei tule tasuta?

Isiklik arvamus.


Juhtumisi see 350km ongi MiG-29 lahinguraadius.
mart2
Liige
Postitusi: 5127
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Postitus Postitas mart2 »

Kilo Tango kirjutas:
mart2 kirjutas:... Ole hea ja võta Eesti saartelt Narvani vahemaa (350km) ning pane see Ukraina territooriumile. Maandumiseks-õhkutõusuks on seal kindlasti rohkem sobivaid maanteelõike.
PS. Ja mida sa praegustest asjadest tegemata jätad, sest lennukite eskadrill ei tule tasuta?

Isiklik arvamus.


Juhtumisi see 350km ongi MiG-29 lahinguraadius.
Lahinguraadius on oluline, kuid välja jätsid palju olulisema - "...Maandumiseks-õhkutõusuks on seal kindlasti rohkem sobivaid maanteelõike...".
Meil lihtsalt ei ole piisavalt kohti, kust oma lennukeid turvaliselt hoida/hooldada/tankida - neil on sel kaugusel turvalist hajutamise laiust 200+ kilomeetrit meie Saaremaa ja Hiiumaa vastu.
Ja vastus minu küsimusele - mis jääks lennukite hanke puhul tegemata?
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Postitus Postitas Kilo Tango »

mart2 kirjutas:... mis jääks lennukite hanke puhul tegemata?

Alternatiivkulu argumendiga ei vaidle. Ka sellega, et meil tegelikult ei ole põhjust hävitajaid osta - see on nüüd üks selgemaid asju, kus me lihtsalt peame toetuma liitlastele.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Pole siia ammu postitatud.
Turule on peagi tulemas uus "vaeste hävitaja", mis peaks asendama aeguvaid F-5'sid.
Boeing-SAAB on välja toonud peamiselt USA õhujõudude tellimusel uue põlvkonna treeninghävitaja (advanced trainer) T-7 Red Hawk. Mis peab asendama USA aeguvaid T-38d (mis on omakorda loodud F-5 baasil).
Selle baasil kavandatakse ka lahinguversiooni F-7. Järjekord muidugi vastupidine omal ajal F-5ga.
Kasutatakse ühte Horneti mootorit (või siis Gripeni mootorit).

Esmakordselt lubatakse taolisel lennukil T/W enam kui 1,00, praegu räägitakse (treeneri) MTOW 5500 kg, tõmme on ilma AB-ta 4,9 tonni ja AB-ga 7,6 tonni, T/W 1,38 :shock: Maksimaalkiirus 1300 kmh ja kiirtõusuvõime 170 m/sek tunduvad olevat kaunis konservatiivsed. Lahinguversioonile, kui see tuleb ühekohaline, 2000 kg lahingukoorma puhul võib see MTOW olla 6500-7000 kg ehk T/W üle 1,00 säiliks. Miinus üks istekoht miinus 1000 kg, radar ja sensorid pluss 250 kg, relvastus ja püloonid pluss 2000 kg (AIM-120 päris mitu) 6750 kg.

Võrdluseks, analoogne Korea T-50 Golden Eagle on sama mootoriga, kuid tunduvalt raskem (MTOW 12 tonni). Hinnaks (treeneril) lubatakse 25 miljonit tükist. Hävitajaversioonil, kui see kunagi tuleb, võib see olla siis seal 50M kandis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Postitus Postitas Kapten Trumm »

https://www.aripaev.ee/vabalt/2016/07/1 ... 1c6e13dca6

Juhuslikult leidsin, töökorras MiG-23MLD umbes 850 lennutunniga ja võileiva hinnaga (120 000 eurot).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Juul, 2022 17:39 https://www.aripaev.ee/vabalt/2016/07/1 ... 1c6e13dca6

Juhuslikult leidsin, töökorras MiG-23MLD umbes 850 lennutunniga ja võileiva hinnaga (120 000 eurot).
Lennundusmuuseumile paras. Kuigi minu teada neil seal vist üks on juba.
mart2
Liige
Postitusi: 5127
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Postitus Postitas mart2 »

See müügilink oleks võinud kuskil kollektsionääride teemas olla, Lennuväel ei ole sellise (üksiku) lennukiga rohkem teha kui ainult raha ahju ajada.

Isiklik arvamus.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist