Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kas tõsiselt soovitatakse avalikult, 2,4T täismassiga ja max 270km/h liikuva auto lappimist suvaliste varuosadega?
https://www.kia.ee/models/show/Stinger/ ... celist.pdf

Ja hiljem müüakse seda nipukate ja mägiaivari teibiga lapitud "mürsku" kui "väga heas korras autot", millega võib koheselt minna Saksa kiirteedele kihutama?

Seda on stendikatsetega tõestatud, et "tavalist sõiduautot" suudavad suvalised B-osa piduriklotsid 3 korda järjest pidurdada 100km/h kiiruselt nullini aga juba neljanda pidurduse jaoks on vaja vahepealset pidurite jahutust, et need ei hävineks.
(Söestunud klotsid ja kõverad kettad häirivad oluliselt tänapäevastel autodel nõutavate juhiabide tööd.)
Ehk agressiivse sõidu jaoks B-osad ei ole tehtud.
Mina räägin lihtsalt enda kogemuste põhjal, mul leidub kodus ka taoliste omadustega autosid ja olen seni neid edukalt suutnud kvaliteetsete B-osadega korras hoida, sest mõnda originaali pole enam saadagi. Või on see liiga kallis. "Stendikatseid" pole ma teinud, aga Lockheedi või Brembo vasepuruga klotsid peatavad taolist autot edukalt ka kümnendal katsel.

Kuna oma olen mitmete autode pidaja olnud juba viimane 20 aastat, siis on juba natuke kogemust tekkinud, kus kivi all vähid peituvad ja mida tuleb osta esindusest ja mida võib ka valitud B-osade tootjalt osta. Näiteks Ate on kindlasti bränd, mida ma usaldan. Aga Tongmenghui ei ole.

Aga noh, vaba maa nagu meil on, ei saa keelata kellelegi mingite Ate tüüp-ketaste ostmist esindusest 5-kordse juurdehindlusega, kui see teie rahulolu parandab. Paljud autotootjad ise pidurisüsteeme ei toodagi, need ostetakse spets tootjatelt, kettad, supordid, klotsid, voolikud, andurid - Ate, Girling, Lucas, Brembo jne jne jne. Muide Brembo toodab ise ka "tavalisi" klotse, mul on Volvol ees kogemata Brembo klotsid, kuna poes muud parasjagu polnud. Näiteks selline kõva tootja nagu BMW ise ka eriti ei tooda, puha Ate pidurid.

Pigem on tänapäeva autodel see trend, et idioodikindluse nimel peab auto maksimaalse suutlikkusega pidurdama juba esimesel pedaalivajutusel ja selle saavutamiseks kasutatakse täna uutel autodel pehmevõitu seguga piduriklotse (mis hirmsalt velgi tahmavad) ja pehmemast malmist pidurikettaid. Siin võivad rajul kasutamisel mingid B-osa "vanakooli" kettad ja semi-metallik klotsid anda paremaid tulemusi, kui need korralikult soojaks ka ajada. Muidu need kõvad vanakooli pidurid vajavad väikest soojenemist ja klotside puhastamist, enne kui nad õigesti hammustama hakkavad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1699
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 07 Mär, 2023 14:00 ... Selleks, et tehase nõudeid üle lasta, peab teadma, kas see vajadus on seal tõesti või tehas lihtsalt väidab, et inimeste käest 15 eurose õli eest 300 eurot nöörida. ...
Näiteks üks Jaapani autotootja kasutab oma "eluaegse õliga" jõuagregaadi liugpindades, pulbermetallist pressitud pukse, millede koostises on "tundmatust"metallist terakesed, mis "laiatarbe" õlisid kasutades lagunevad.
Et kui õlivahetuseks kasutada tootja poolt mittesoovitatud õli, siis liugpinnad muutuvad urbseks, ei teki enam piisava kandvusega õlikilet, detailid kuluvad koormamisel ruttu ja selline kast enam remondi alla ei kuulu vaid vajab tervenisti väljavahetamist.
Kapten Trumm kirjutas: 07 Mär, 2023 14:08 ...
Mina räägin lihtsalt enda kogemuste põhjal, mul leidub kodus ka taoliste omadustega autosid ja olen seni neid edukalt suutnud kvaliteetsete B-osadega korras hoida, sest mõnda originaali pole enam saadagi. Või on see liiga kallis. ...
Omanik võib omal vastutusel kasvõi ZIL sidurikettast omale piduriklotsid teha (peaasi et ülevaatusest läbiläheb) aga ükski oma töö eest vastutav remondimees seda küll teha ei taha.

Omaette teemaks on see, et remondiettevõte ei avalda kasutatavate varuosade koode.
(Omal pandi ükskord esinduses automaatkasti, tootja poolt määratud õli asemel vanade Prantsuse autode roolivõimendi õli, mis selgus õlimargi järgi alles esitatud arve pealt.
Eelmisel aastal tegin päringu ühte esindusse 30k hoolduse tegemiseks. Täpsustaval päringul õlimargi kohta pakuti sellele automargile ja sellele turbole mittesobivat õli. Loobusin nende teenusest.)
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4089
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Ega keegi ei tea mingit ligipääsetavat andmebaasi, kuskohast saaks näiteks automudeli, võimsuse jms järgi tootekoodid kätte?
Ise vaatasin ladu24.ee Stinger 3.3GT nelikvedu

Piduriklotsid €107: https://www.ladu24.ee/kia-varuosad/stin ... zimmermann

Piduriketas €112 tükk, ehk siis €224 paar: https://www.ladu24.ee/kia-varuosad/stin ... tas-brembo

Ja nüüd sügan pead, et kuidas pagan Viking Motors suutis mulle €1200 hinnapakkumise kokku võluda? Või siis on neil mingid erilisemad Brembod kui ladu24 pakub?
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4089
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Some kirjutas: 07 Mär, 2023 16:34 Ega keegi ei tea mingit ligipääsetavat andmebaasi, kuskohast saaks näiteks automudeli, võimsuse jms järgi originaaljuppide tootekoodid kätte?
Ise vaatasin ladu24.ee Stinger 3.3GT nelikvedu

Piduriklotsid €107: https://www.ladu24.ee/kia-varuosad/stin ... zimmermann

Piduriketas €112 tükk, ehk siis €224 paar: https://www.ladu24.ee/kia-varuosad/stin ... tas-brembo

Ja nüüd sügan pead, et kuidas pagan Viking Motors suutis mulle €1200 hinnapakkumise kokku võluda? Või siis on neil mingid erilisemad Brembod kui ladu24 pakub?
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1028
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Originaal osa koodid on seal samas ladu24 lehel olemas.

Täiesti tavaline on, et töökoda võtab hinnad sealt samast misiganes ladu24/aeromotors jne lehelt, korrutab kahega ja müüb Sulle siis varuosa. Tundub, et firmaesindus siis korrutab kolmega. Lisaks töötunnid ja ongi olemas.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4089
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Mhmhh, tundub, et aeromotorsi hinnad on parimad. Seesama Brembo tagumine ketas maksab €94.
TALUPOEG TALUJA
Liige
Postitusi: 288
Liitunud: 12 Jaan, 2014 18:11
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

OLAVI:
Omanik võib omal vastutusel kasvõi ZIL sidurikettast omale piduriklotsid teha (peaasi et ülevaatusest läbiläheb) aga ükski oma töö eest vastutav remondimees seda küll teha ei taha.

Pigem vast enam ei viitsita. Ja üks põhjustest:

https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 482egt-egt
https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 572egt-egt
jne.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1074
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Some kirjutas: 07 Mär, 2023 16:34 Ega keegi ei tea mingit ligipääsetavat andmebaasi, kuskohast saaks näiteks automudeli, võimsuse jms järgi tootekoodid kätte?
Ise vaatasin ladu24.ee Stinger 3.3GT nelikvedu

Piduriklotsid €107: https://www.ladu24.ee/kia-varuosad/stin ... zimmermann

Piduriketas €112 tükk, ehk siis €224 paar: https://www.ladu24.ee/kia-varuosad/stin ... tas-brembo

Ja nüüd sügan pead, et kuidas pagan Viking Motors suutis mulle €1200 hinnapakkumise kokku võluda? Või siis on neil mingid erilisemad Brembod kui ladu24 pakub?
Minu varuosatarnija müüb samuti Brembo kettaid mõistliku hinnaga, soovituslik jaehind €174/tk. Aga Hyundai originaalklotsid on tõeline ulme, soovituslik jaehind €634 komplekt. Kõige odavamad samast nimekirjast €63/kmpl, ülejäänud jäävad sinna vahele. Brembo klotse ei pakutud.

Noh ja kvaliteedi ning perfomance tagaajajatele pakutakse ka "tippkvaliteediga kettaid". €2208/tk... :D
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 07 Mär, 2023 12:33
Kapten Trumm kirjutas: 07 Mär, 2023 9:47
Some kirjutas: 06 Mär, 2023 21:33 Hmm, käisin 60k hoolduses, maksin 840 euri... Lisaks tahavad, et vahetaksin tagumised pidurikettad/klotsid hinnaga 1200 euri. Kuidagi kallis tundub KIA kohta :?
... 2017-üles Kia Stinger 272 kW pidurijuppe on muidu ka b-osana saada, ladu24-s on ...

Osad esindused panevad kunde soovil B-varuosi kah.

Otselink
https://www.ladu24.ee/kia-varuosad/stin ... ketaspidur

Mina pole suutnud tabada kalliste esinduste ketaste kvaliteedivahet võrreldes korralike (st kallimate) B-varuosa ketastega. ...
Kas tõsiselt soovitatakse avalikult, 2,4T täismassiga ja max 270km/h liikuva auto lappimist suvaliste varuosadega?
https://www.kia.ee/models/show/Stinger/ ... celist.pdf

Ja hiljem müüakse seda nipukate ja mägiaivari teibiga lapitud "mürsku" kui "väga heas korras autot", millega võib koheselt minna Saksa kiirteedele kihutama?

Seda on stendikatsetega tõestatud, et "tavalist sõiduautot" suudavad suvalised B-osa piduriklotsid 3 korda järjest pidurdada 100km/h kiiruselt nullini aga juba neljanda pidurduse jaoks on vaja vahepealset pidurite jahutust, et need ei hävineks.
(Söestunud klotsid ja kõverad kettad häirivad oluliselt tänapäevastel autodel nõutavate juhiabide tööd.)
Ehk agressiivse sõidu jaoks B-osad ei ole tehtud.

Oleks tegu suvalise "poekäruga", siis ei ütleks midagi paha aga antud juhul on nagu lõukoera ohjeldamiseks põllepaela soovitamine.

On ka autosid, mille üks piduriketas maksab 3600eur.
Ei maksa osta nii kallist masinat, mida ei jõua ülevalpidada!
MIs mõttes suvaliste varuosadega? Mis sa arvad, et autovalmistaja toodab pidurikettaid ja piduriklotse? Ma panen sulle laua peale selle nn. originaalosa ja siis kvaliteettootja selle nn. B-osa. Ma söön oma mütsi ära, kui sa suudad leida erinevuse.
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 07 Mär, 2023 16:07
Kapten Trumm kirjutas: 07 Mär, 2023 14:00 ... Selleks, et tehase nõudeid üle lasta, peab teadma, kas see vajadus on seal tõesti või tehas lihtsalt väidab, et inimeste käest 15 eurose õli eest 300 eurot nöörida. ...
Näiteks üks Jaapani autotootja kasutab oma "eluaegse õliga" jõuagregaadi liugpindades, pulbermetallist pressitud pukse, millede koostises on "tundmatust"metallist terakesed, mis "laiatarbe" õlisid kasutades lagunevad.
Et kui õlivahetuseks kasutada tootja poolt mittesoovitatud õli, siis liugpinnad muutuvad urbseks, ei teki enam piisava kandvusega õlikilet, detailid kuluvad koormamisel ruttu ja selline kast enam remondi alla ei kuulu vaid vajab tervenisti väljavahetamist.
Kapten Trumm kirjutas: 07 Mär, 2023 14:08 ...
Mina räägin lihtsalt enda kogemuste põhjal, mul leidub kodus ka taoliste omadustega autosid ja olen seni neid edukalt suutnud kvaliteetsete B-osadega korras hoida, sest mõnda originaali pole enam saadagi. Või on see liiga kallis. ...
Omanik võib omal vastutusel kasvõi ZIL sidurikettast omale piduriklotsid teha (peaasi et ülevaatusest läbiläheb) aga ükski oma töö eest vastutav remondimees seda küll teha ei taha.

Omaette teemaks on see, et remondiettevõte ei avalda kasutatavate varuosade koode.
(Omal pandi ükskord esinduses automaatkasti, tootja poolt määratud õli asemel vanade Prantsuse autode roolivõimendi õli, mis selgus õlimargi järgi alles esitatud arve pealt.
Eelmisel aastal tegin päringu ühte esindusse 30k hoolduse tegemiseks. Täpsustaval päringul õlimargi kohta pakuti sellele automargile ja sellele turbole mittesobivat õli. Loobusin nende teenusest.)
sa võiks ju ära mainida selle jaapani imeaeuto margi, mudeli ja ka täpsustada, mis imeasi see eluaegse õliga jõuagregaat on.
Ja väga tahaks tead, mis imespetsiifiline turbo see on, mis tahab mingit väga spetsiifilist õli (eriti arvestades, et turbotootjaid on maailmas vaid paar ja enamusel autodel on nad kõik ühesugused)
ahto42
Liige
Postitusi: 484
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Esinduses on esinduse hind ja seda igal pool. Catwees müüb ka õli 18.90€/L, aga poes maksab liitrine nõu 14,5 ja seda leti hinnaga. Naise Civicul oli ka vaja klotse vahetada, siis pakkusid ise B-osa. Isegi mõistliku hinnaga. Töö maksis.
Teinekord ongi arvest enamus töö hind. Ärme hakka siin DIY hindadega võrdlema.
See on vana tõde, et lihtsamaid hooldusi ja jupi vahetusi ise tehes, (Tänapäeval nt YT õpetused) võidad kordades, aga tööriistad peavad omal olema.
Walter2
Liige
Postitusi: 4019
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

sa võiks ju ära mainida selle jaapani imeaeuto margi, mudeli ja ka täpsustada, mis imeasi see eluaegse õliga jõuagregaat on.
Ja väga tahaks tead, mis imespetsiifiline turbo see on, mis tahab mingit väga spetsiifilist õli (eriti arvestades, et turbotootjaid on maailmas vaid paar ja enamusel autodel on nad kõik ühesugused)
Ära nüüd riku mängu ilu - tsiteerides klassikuid siis sm kunstiteadlast oleme valmis kuulama tundide kaupa.. :)
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui sul on kodus autosid mitu, siis pole osade maksumus sugugi vähemäärav asjaolu. Minu jaoks vähemalt. Seepärast tuleb ka leiutada, uurida ja ajusid liigutada, et mitte ilmaasjata sadu eurosid kuskile varuosaletile laotada.

Üks selline kõnekaim probleem, millega ma olen tegelema pidanud, on Volvo elektriline seguklapp ehk ETM. Esindus küsis kontrollitud kvaliteedi eest üle 1000 euro jupist pluss paigaldus, seejuures pannakse samasugune klapp nagu tehase oma, mis ikaldub mõnekümne tuhandega (asendianduri liigterav "osuti" kraabib poteka "filmilindi" lihtsalt ära). Probleem leidis lahenduse eesti osavnäppude abil, kes umbes 200 euro eest asendasid need kõlbmatud potekad hiina kontaktivabadega ja tinutasid asja korralikult üle. Sõidab juba kümme aastat tõrkumata.

Umbes analoogne probleem oli õhukulumõõtjaga (MAF). Esinduse letis taheti 540 eurot. Sain täpselt sama Boschi jupi Fixuse varuosaletist 150ga ja samuti varsti saab 10 aastat tõrkumata sõitu.

Olen ka leiutama pidanud. Antud Volvo mudelil müüakse stabika varda pukse koos vardaga (on vulkaniseeritud varda külge). Umbes 250 eurot kummagi silla kohta ja need ei hiilga vastupidavuselt. Võiks selle ka osta, aga vähemalt tagumist varrast pole võimalik autolt kätte niisama saada, selleks tuleb tagasild lahti lasta (esimest ei ole proovinud). Kratsisin natuke kukalt ja leidsin sobivad puksid BMW varuosakataloogist koos klambritega. Lõikasin need vanad autolt maha, tegin ühed üleminekutükid ja keerasin 2 polti kinni - 250 euro asemel oli varuosade arve umbes 30 eurot, seejuures BMW originaalosadega. Nimelt BMW- on erinevad stabikavarda läbimõõdud pedantse täpsusega kataloogis kirjas, peenhäälestatud autole omaselt on valik lai (erineva vedrustuse seadega autod) ja kuna need kinnitatakse klambritega sillatala külge, siis pole suurem probleem neid teistel autodel tarvitada. Jällegi pea 10 a tõrkumata sõitu. Seda muidugi ma soovitaks neile, kel kogemusi on - algajatel mitte proovida.

Ühesõnaga, see esinduse letti raha loopimine ei pruugi alati tagada oodatud kvaliteeti/meelerahu. Kui asjast natuke tead ja uurida viitsid, on arvestatavaid kokkuhoiu kohti olemas. Ja nagu ütlesin, et kui sa pead mitut autot, siis tihti ongi see ainus võimalus - ole leidlik ja teadlik.

Üllatavalt suur korralike peetud varuosade valik on tegelikult e-bays. Näiteks Leedus on üks üsna usalduväärne lammutus, kust olen vajaliku saanud ja tihti boonustega - kaasa tuleb ka hunnik juppe (mida kuulutuses polnud), mis on montaaziks vajalikud, mitte pole jupp lihtsalt rellakaga autolt maha saetud. Ei ole kordagi pettuma pidanud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

sa võiks ju ära mainida selle jaapani imeaeuto margi, mudeli ja ka täpsustada, mis imeasi see eluaegse õliga jõuagregaat on.
Ja väga tahaks tead, mis imespetsiifiline turbo see on, mis tahab mingit väga spetsiifilist õli (eriti arvestades, et turbotootjaid on maailmas vaid paar ja enamusel autodel on nad kõik ühesugused)
Turbomootoritel on lihtsalt täissünteetiline kvaliteetne õli kohustuslik - "poolsündid" ja mineraalid lühendavad turbo eluiga märgatavalt, kuna seal valitseb põrgukuumus, siis kärssab kogu see laagrisõlm õlipläga täis kuni tekivad lõpuks õlitusprobleemid, mis viivad laagrite (tegelikult saaled) kiire kulumise ja kogu sõlme õhtule minekuga. Ja kui kulumine on juba niisuur, et turbiin hakkab käima vastu korpust, siis võib selle asja ära visata.
MIs mõttes suvaliste varuosadega? Mis sa arvad, et autovalmistaja toodab pidurikettaid ja piduriklotse? Ma panen sulle laua peale selle nn. originaalosa ja siis kvaliteettootja selle nn. B-osa. Ma söön oma mütsi ära, kui sa suudad leida erinevuse.
Üles
Rõhk on tugevasti sõnal "kvaliteetne", need türgi ja itaalia päritolu odavad osad võivad minna tõesti vaid müügiks minevale autole. Euroopa autodel tähendab see enamasti saksa juppide ostmist, Lemförder, Bilstein, Bosch, Sachs jne on kõik ka kvaliteetmarkide originaalosade tootjad.

Esindusi näib siin olevat kahte sorti - osa, kes pakuvadki vanemale autole sulle ise B-osa, saades aru, et sulle on originaal liiga kallis - kui na neid, kes panevad sulle tuima näoga B-osi ja võtavad nende eest originaali hinda, sulle seda ütlemata. Ja osa lausa on valmis sulle pakkuma protokolliväliselt odavamat lahendust kalli jupi asemel, näiteks elektroonikaploki üle kontrollimist ja tinutamist mõne töötaja poolt, selle asemel, et pakkuda tuimalt vaid 2500 eurost uut.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Fuchs
Liige
Postitusi: 293
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fuchs »

OLAVI kirjutas: 07 Mär, 2023 12:33 Kas tõsiselt soovitatakse avalikult, 2,4T täismassiga ja max 270km/h liikuva auto lappimist suvaliste varuosadega?
https://www.kia.ee/models/show/Stinger/ ... celist.pdf

Ja hiljem müüakse seda nipukate ja mägiaivari teibiga lapitud "mürsku" kui "väga heas korras autot", millega võib koheselt minna Saksa kiirteedele kihutama?

Seda on stendikatsetega tõestatud, et "tavalist sõiduautot" suudavad suvalised B-osa piduriklotsid 3 korda järjest pidurdada 100km/h kiiruselt nullini aga juba neljanda pidurduse jaoks on vaja vahepealset pidurite jahutust, et need ei hävineks.
(Söestunud klotsid ja kõverad kettad häirivad oluliselt tänapäevastel autodel nõutavate juhiabide tööd.)
Ehk agressiivse sõidu jaoks B-osad ei ole tehtud.

Oleks tegu suvalise "poekäruga", siis ei ütleks midagi paha aga antud juhul on nagu lõukoera ohjeldamiseks põllepaela soovitamine.

On ka autosid, mille üks piduriketas maksab 3600eur.
Ei maksa osta nii kallist masinat, mida ei jõua ülevalpidada!
Üle pingutad üle siin tugevalt. Ma ise ühe suht sarnase omadustega "mürsu" pikaajalise omanikuna olen pidurite osas katsetanud erinevaid lähenemisi. Eesti tingimustes saab väga edukalt sõita ka kõige odavamate b-osa ketaste-klotside comboga. Kettaid kulub lihtsalt umbes 2-3x rohkem kui korralike komplekte. Kettad lähevad kõveraks ja rooli tekib vibra, klotsid isegi rahuliku sõidustiiliga kestsid üpris rahuldavalt. AGA kuna siin akf Some poolt algatatud teemas on tugev rõhk väga kallistel piduriketastel, siis rahas mõõdetuna tuli 3x b-osa ketaste vahetus koos tööga ikkagi tunduvalt odavam kui kallis originaalkomplekt. Täna kasutan premium klotsikomplekti ja kettad ostsin kallima otsa B-osad (zimmermannid.) Pidurdusomadustelt mingit märkimisväärset erinevust küll ei saa täheldada (kui võrrelda nende kõige odavamatega mida kunagi proovitud sai).
Kui oleks plaan Saksa kiirdeedele 300ga kihutamia minna, vahetaksin esimese asjana esimesed piduriklotsid välja mõndade "Race" klotside vastu, nt Ferodo, EBC vms tuntud tootja valikust. Ketast ei puuduks.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 61 külalist