Mina räägin lihtsalt enda kogemuste põhjal, mul leidub kodus ka taoliste omadustega autosid ja olen seni neid edukalt suutnud kvaliteetsete B-osadega korras hoida, sest mõnda originaali pole enam saadagi. Või on see liiga kallis. "Stendikatseid" pole ma teinud, aga Lockheedi või Brembo vasepuruga klotsid peatavad taolist autot edukalt ka kümnendal katsel.Kas tõsiselt soovitatakse avalikult, 2,4T täismassiga ja max 270km/h liikuva auto lappimist suvaliste varuosadega?
https://www.kia.ee/models/show/Stinger/ ... celist.pdf
Ja hiljem müüakse seda nipukate ja mägiaivari teibiga lapitud "mürsku" kui "väga heas korras autot", millega võib koheselt minna Saksa kiirteedele kihutama?
Seda on stendikatsetega tõestatud, et "tavalist sõiduautot" suudavad suvalised B-osa piduriklotsid 3 korda järjest pidurdada 100km/h kiiruselt nullini aga juba neljanda pidurduse jaoks on vaja vahepealset pidurite jahutust, et need ei hävineks.
(Söestunud klotsid ja kõverad kettad häirivad oluliselt tänapäevastel autodel nõutavate juhiabide tööd.)
Ehk agressiivse sõidu jaoks B-osad ei ole tehtud.
Kuna oma olen mitmete autode pidaja olnud juba viimane 20 aastat, siis on juba natuke kogemust tekkinud, kus kivi all vähid peituvad ja mida tuleb osta esindusest ja mida võib ka valitud B-osade tootjalt osta. Näiteks Ate on kindlasti bränd, mida ma usaldan. Aga Tongmenghui ei ole.
Aga noh, vaba maa nagu meil on, ei saa keelata kellelegi mingite Ate tüüp-ketaste ostmist esindusest 5-kordse juurdehindlusega, kui see teie rahulolu parandab. Paljud autotootjad ise pidurisüsteeme ei toodagi, need ostetakse spets tootjatelt, kettad, supordid, klotsid, voolikud, andurid - Ate, Girling, Lucas, Brembo jne jne jne. Muide Brembo toodab ise ka "tavalisi" klotse, mul on Volvol ees kogemata Brembo klotsid, kuna poes muud parasjagu polnud. Näiteks selline kõva tootja nagu BMW ise ka eriti ei tooda, puha Ate pidurid.
Pigem on tänapäeva autodel see trend, et idioodikindluse nimel peab auto maksimaalse suutlikkusega pidurdama juba esimesel pedaalivajutusel ja selle saavutamiseks kasutatakse täna uutel autodel pehmevõitu seguga piduriklotse (mis hirmsalt velgi tahmavad) ja pehmemast malmist pidurikettaid. Siin võivad rajul kasutamisel mingid B-osa "vanakooli" kettad ja semi-metallik klotsid anda paremaid tulemusi, kui need korralikult soojaks ka ajada. Muidu need kõvad vanakooli pidurid vajavad väikest soojenemist ja klotside puhastamist, enne kui nad õigesti hammustama hakkavad.