Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Treipingis ei tehtud mäletamist mööda midagi, maha freesiti pikisuunas hülsikülgi, ristipidi ei takistanud hülsse M-412 plokki asetamast midagi.
Volga hülsid tuleb ju mosse plokki mahtumiseks lühemaks teha. Tehakse seda treipingis ja maha võetakse ülemisest otsast. Soovid joonist?
Volga kolvikäik on ju tunduvalt pikem ja plokk on seal kõrgem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

...maha võetakse ülemisest otsast.
Alt justkui võeti maha...mälu järgi.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 332
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Marvin »

Kapten Trumm kirjutas: 11 Jaan, 2023 13:13 Ma siiski arvan, et need VFTS-iga võrdväärseks tuunitud mossed ei ole VFTS-i (ja iga teise kvaliteetselt tuunitud) Lada mootoriga võrreldava vastupidavusega. Sellele viitavad kõik need "kuullaagermootorid" ja asjaolu, et üllatavalt paljudel mossedel oli tegelikult 2106 jõuagregaat aiste vahel.
Käigukast oli nagunii juba Lada oma, sest see mosse kast ei kõlvanud kuskile.

Vene ajal oli üks populaateaduslik raamat autoralli kohta (autori nimi oli Singurindi), seal on selle innovatiivse alumiiniumploki hädadest ka kirjutatud, põhiprobleem oli selles, et see on liiga pehme selleks, et saaled suurtel koormustel ühel sirgel püsiksid. Jutt vist oli teisest raamsaalest. Mis tähendab, et 6000+ pöördega peenestades käib ühel hetkel kolakas ja tükid taga.
Vennad Bolšihhid olid päris-päris AZLK tehasesõitjad ning nende auto oli üks parimaist kui mitte kõige paremini ehitatud ralliauto kaheksakümnendate esimeses pooles. Mul oli võimalus seda lapsepõlves palju väga lähedalt näha, sest kõikide Lõuna-Eesti rallide ajal elasid Bolšihhid minu lapsepõlve kodumajas olevas külaliskorteris. Ja kiire oli nende auto küll.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Manurhin »

Huvitav, kas selline asi polnud võimalik, et võistlusmossede (vähemalt tehase esindajate omade) mootoriplokid valati mingist tugevamast ja paremast materjalist? Et muidu tavalistega identsed, aga tugevamad ja kvaliteetsemad?
MIs 06 mootoritesse puutub, siis ma pole küll kuulnud, et ühelegi tagaveolisele Mossele seda peale oleks aretatud. Võibolla Venemaal on mõni seda teinud kah, mine tea. See oli ikka 2141 teema, kus osad autod olid vana, 412 mootoriga, kus vist mingeid õige väikeseid muudatusi oli tehtud. Meelde on jäänud, et tahhomeetri punane ala algas 6500 RPM (tavalisel 412-l oli lubatud kuni 6000). Tea, kas uuema aja paremate õlide arvel lubati see lisa 500 pööret? Oli ju 412 mootor algselt üldsegi avtooli jaoks mõeldud, hiljem muidugi sõideti Žiguli õliga. No ja kuna see 412 mootor ikkagi natuke hädiseks jäi uue ja suurema kere liigutamisel, siis osad 2141 tulid tehasest Lada mootoriga. Ei olnud ka tegelikult päris "puhtatõuline" 2106 moto, aga mingi teisend, indeksiga VAZ 2106-70. Ju seal vast kinnituskohad olid teistsugused ja nipet-näpet midagi veel.

Ukrainas on mingi kohalik kuliibin 412 mootori hoopis GAZ 52 peale aretanud :lol: : https://www.youtube.com/watch?v=lu-NbkPvnYE
Proovisõit eelmainituga: https://www.youtube.com/watch?v=o4adi1L4dvc
Seepärast ehk sakslased Leosid anda ei tahagi: ukrid leiutavad remondi ajal viimaks ise midagi töö- ja lollikindlat kokku ja jätavad kallid originaalvaruosad üldse ostmata 8) .
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Lemet kirjutas: 11 Jaan, 2023 17:13
...maha võetakse ülemisest otsast.
Alt justkui võeti maha...mälu järgi.
Ei ole. Ülevalt võetakse ja selle tagajärjel jääb sellest 50 mm laiusest hülsijupist alles mingi 18 mm rõngake, mis ei taha seal paigal püsida ja kipub hülsi lõikamisel juba liikuma minema.

Vastav tööjoonis on selles Singurindi raamatus ka olemas, lõigatakse kaheosaliselt, esmalt treitakse väljast vastav soon sisse ja siis lõigatakse. Minumeelest ei ole seal joonisel mingit freesimist üldse, väljast treitakse peenemaks.

Muidugi on kuulda, et tehnika areneb ka Venemaal ja praegu müüakse 24 mootorile hülsse ilma kirjeldatud pornota ja neid on lõikuda muidugi lihtsam.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Huvitav, kas selline asi polnud võimalik, et võistlusmossede (vähemalt tehase esindajate omade) mootoriplokid valati mingist tugevamast ja paremast materjalist? Et muidu tavalistega identsed, aga tugevamad ja kvaliteetsemad?
NSVL-s mingeid võistlusmossesid väikeseerias minuteada ei toodetud. Meil olid kättesaadavad kolme sorti väikeseeria võistlusautod
1. Vihur 1300 (ka Vihur Ralli), mida toodeti Vihuris 21011-st
2. VFTS, mida toodeti Leedus 2105-st.
3. Vihur 2105, millest on teada vähe (ei saa aru, kas seerias üldse tehtigi)

AZLK-s ja Izevskis olid olemas enda tehasesõitjate tiimid, kelle jaoks mõistagi olid avatud kõik autotehase tehnoloogilised võimalused teha mida iganes.
Kuid näiteks Eesti sõitja pidi arvestama, et kui sa Ladani ei küüni ja tuleb mossega leppida (mosse oli koos volgaga nn rahvamajanduses kasutatav auto ja seda said asutused vabamalt kätte), siis tuleb seda suuresti oma jõududega ehitada tehasejuppide abil.

Näiteks kuidas ehitada kuullaagreid väntvõlli peale? Õige vastus on, et väntvõll peab olema juppidest kokku käiv. Päris põlve otsas seda ei tee. Ka kolhoositöökojas ei tee.

Vihur Rallist saab lugeda https://www.facebook.com/groups/4082507 ... 3XxEI&_rdr

Väidetakse 105 hobujõudu 7500 pöördel ja maksimaalkiirus 165 kmh.

Legendid räägivad, et selle auto ehitamisele andis rohelise tule nõuka WWII superäss Aleksander Pokrõskin, kes oli toona ALMAVÜ boss NSVL-s.

Pilt
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eelmise aasta lõpus suri tuntud eesti soost rallimees Heiki Ohu.
Tuleb välja, et Hiina firma IXO models on loonud Lada VFTS-i 1:43 mudeli, millega antud härra osales 1983 Akropolise rallil
https://www.ixomodels.com/index.php?rou ... ct_id=3384

Tegu on tõesti sellesama autoga 0892 EAA (sellised olid omal ajal asutuste autode numbrid Eestis).
Siiski arvan, et tegemist pole mitte ENSV autospordi väärtustamisega, vaid tegemisse läksid mudelid, mille kohta on säilinud fotosid.
Analoogselt on valikus ka üks masin, mis osales Rootsi rallil 1987, saavutamata midagi.
Pilt

Pilt

Noh, neil on nüüd VFTS-i vormid olemas, jääme ootamata Tumalavicuse või Raidami autot :D
Eesti mehe nimega auto see muidugi esimene pole, olen näinud Märtini nimega Focust ka.
Auto kujundusest võib lugeda, et nõukapärase VFTS-i kaubamärk valges ilmas oli "Brundza Tuning" 8)

Aga mehe taustast:
Aastatel 1979–1983 osales Heiki Ohu koos Toomas Dieneriga kokku 16 MM-etapil, saavutades klassi arvestuses mitu esikolmikukohta. Eriti tähelepanuväärne on Ladaga saavutatud üldjärjestuse 14. tulemus 1979. aastal Kreekas toimunud MM-etapil. Samal aastal lõpetasid Ohu/Diener EM-etapi Küprosel üldjärjestuse kuuenda ja klassi teise kohaga, kirjutab Eesti autospordi liit.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4001
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas: 12 Jaan, 2023 10:34 Näiteks kuidas ehitada kuullaagreid väntvõlli peale? Õige vastus on, et väntvõll peab olema juppidest kokku käiv. Päris põlve otsas seda ei tee. Ka kolhoositöökojas ei tee.
Mitte alati - olin veneajal praktikal ETKVL Auto töökojas Hiiul ning seal nägin kolakastis vänta, mille raamlaagrid olid piisavalt suure läbimõõduga, et vänt läks tervikuna neist läbi. Polnud meeles küsida mis eluka vänt see oli. Kuidas kepsulaagrid olid lahendatud ei mäleta.
Samas on koostatavad vändad ka tänapäeval olemas, kasutatakse ka poltliidetega koostusid.
Eks ta võidusõidu teema rohkem ole - tavakasutuses on liugelaagrid alati eelistatumad.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

mille raamlaagrid olid piisavalt suure läbimõõduga, et vänt läks tervikuna neist läbi
:shock: :shock: :dont_know: :write:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Youtubes on üks mossevana, kes on ehitanud valmis 2,2 liitrise mootori - räägib seal ka nendest "Singurindi väntvõllidest".
Kommentaar oli, et aja raiskamine, see laagritel väntvõll kestis umbes 100 km, siis lõppesid laagrid otsa. Ehk siis Koltsov võis Vasalemmas oma 3 sõitu ära teha. Ja võll käiski juppidest kokku, muidu ei saa ju laagreid kaelte peale pressida.

Näitab seal ka paari sellist väntvõlli. Ma nime ei aja kohale, pakun et selliste oskustega vennike võib eelnevalt olla mõne tehasetiimi tegelane, kes praegu pensionipõlve peab ja mossega kummi vilistab.

Edit: video 2
https://www.youtube.com/watch?v=SswOsnrR_H8

Vana kurdab, et ei leia sobivat väntvõlli, muidu ajaks 2,3 liitrit välja.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4001
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Laagritega vänt kestabki mõne aja kuna erinevalt liugelaagritest kus kogu laagri pind võtab jõu vastu valitsevad veerelaagritega vända juures joon- või kuulide puhul suisa punktkoormused. Laagrite kvaliteediga olid asjad vene ajal teadagi missugused.
Akf Lemet - kui on piisavalt ettekujutust siis pole sellises laagerduses midagi imet - kujutle ette veerelaagrit, mille sisevõru ava on suurem kui vända max. välismõõt. Vända raamlaagri kael kuhu istus veerelaagri sisevõru oligi tegelikult selle vända max. välismõõt ning laagerduse koostamisega polnud mingit probleemi - kogu vänt mahtus läbi laagri sisevõru. :) Vaatasin kas tookord sellist imeasja aga konstruktsiooniliselt mitte midagi üleloomulikku.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Minu ettekujutus jääb küll lahjaks, et mil kombel nikerdada paika 5 raamlaagrit üle vastukaalude jm. Ilma vänta tükkideks tegemata ei ole selline asi ilmselgelt võimalik.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Lemet kirjutas: 31 Jaan, 2023 18:54 Minu ettekujutus jääb küll lahjaks, et mil kombel nikerdada paika 5 raamlaagrit üle vastukaalude jm. Ilma vänta tükkideks tegemata ei ole selline asi ilmselgelt võimalik.
Kui on väga lühikese kolvikäiguga mootor siis pole ju probleemi. Täpselt sama nagu nukkvõllidega - laagrikael on suurem läbimõõduga, kui nuki max mõõt.
häh
Liige
Postitusi: 213
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas häh »

Kas 9nda minuti peal olev asi mitte ei päde? Pantheri mootor siis.
https://youtu.be/lmm1F7epCsM
Walter2
Liige
Postitusi: 4001
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

häh kirjutas: 31 Jaan, 2023 20:33 Kas 9nda minuti peal olev asi mitte ei päde? Pantheri mootor siis.
https://youtu.be/lmm1F7epCsM
Just sellist lahendust pidasingi silmas - tnx! :)
https://en.wikipedia.org/wiki/Tunnel_crankcase
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 26 külalist