Huvitav, et see minu poolt kirjutatud lause ei tekitanud küsimusi nagu, et: "Milline on ebatavaline DOT4 piduriõli?"
OLAVI kirjutas:
... (ABS pidurisüsteemiga autode pidurdusteekond ka pikeneb, kui pidurisüsteemi on lisatud pidurivedeliku vahetamisel kaubanduses tavaliselt pakutavat, "tavalist DOT4" õli.)
Nendele, kes ei oska näha vahet erinevatel DOT4 kaubanärgi all kaubanduses müüdavatel õlidel, lisan väikse ülevaate tarkusest mida meie kliimast soojema kliimaga maade netilehtedel on vähe leida.
Madalatel õhutemperatuuridel (meil talvel), kui ABS süsteemi korrektset tööd on autojuhil kõige rohkem vaja, siis mõjutab seda väga palju kasutatava piduriõli viskoosus sest ka külm piduriõli peab suutma piisava kiirusega läbida ABS hüdraulikaploki klappe ja peenemaid käike.
Kui meie kaubanduses müüdava "tavalise DOT4" õli viskoosus temperatuuril -40C on 1800mm2/s, siis spetsiaalse ABS ja erinevate stabiilsuskontrolliga varustatud autodel peaks kasutama "DOT4+", "SuperDOT4" või "DOT4 CLASS6" märgisega õli mille klassiviskoosus on 750mm2/s.
Ehk talvekülmas on "tavaline DOT4" õli pea 2,5 korda "paksem" CLASS6 õlist.
Sooja ilmaga pole viskoosuse erinevus oluliselt märkimisväärne.
Kuna kaupmehed enamuses ei tee ei mootori- ega piduriõlide klassidel vahet ja ka paistab et autotootjad pole vahetegemise propageerimisest huvitatud, siis pakutakse kõiki DOT4 märgiga tooteid segamini, mis tekitab tõenäolise ohu et regulaarse mootori- ja piduriõli vahetuse käigus pannakse teadmatusest kliendi autosse odavamat ja samas ka mittesobivat õli.
(Kirjutan seda hoiatuseks teistele, sest tahtsin kergemeelselt viia autot esindusse korralisse hooldusesse (et saada linnukest garantiihoolduse arvestusse), aga hinnapäringust selgus et esindusel pole aimugi juba aastaid kehtinud normidest ja kaasaegsele autole pakuti nii mootori- ja piduriõlisid, mis pakutud õli tootja tootelehtede andmetel sobivad eelmisel sajandil toodetud UAZ, GAZ,VAZ ja Moskvitsile ja pärast 2017 aastat EUs müüdud masinatel ei tohiks kasutada (lisandid rikuvad katalüsaatori).
Sinisilmselt eeldasin, et kui aastaid tagasi vahetati mul automaatkäigukastis õli, 5 korda odavama roolivõimendi õli vastu, siis lootsin, et aastatega on asjad esindustes paranenud.)
Piduriõliklasside tehniliste omaduste koondtabel:
Artikkel:
https://www.remmenbrakes.com/brake-fluid-standards/Erinevate vähemviskoosete (põhjamaadesse sobivamate) piduriõlide võrdlustabel mõõdetuna Peterburi laboris:
https://www.oil-club.ru/forum/uploads/m ... 193202.png
"Võidusõitjatele" tabel võrdluseks sportpiduriõlidest, mille tähtsaim iseloomustav suurus on kõrge töötemperatuur:
https://www.oil-club.ru/forum/uploads/m ... 193266.png
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.