Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Kui siin juba õlide peale jälle jutt läks siis uuriks teie arvamust. Käin hobikorras jäärada sõitmas ja mingi aeg tagasi sattusin hea pidamisega rajale kus enamvähem kõik kilovatti olid kasutuses. Tükk aega uhasin seal ja hakkasin mõtlema et eitea mis see õli temp teeb ja mida mootor sellest arvab. Õli temp kella küll pole aga kui oleks ja teaks siis mille järgi oma mootorile õli valida? Muidu olen pannud 10w40 aga äkki peaks hoopis 10w 50 või 60 panema?
Re: Autotehnikateema
Kas jutt käib vanast XC90 või uutest, mis ainult 2L mootoriga?
Olen paar korda selle uuega sõitnud ja ütleme nii, et minu arvates see mootor ei sobi nii raskele autole. Seal peaks midagi 3.0+ diisel olema.
Väike kiirendus ja pöörded laes.
Astromoto võib nendest mootoritest tunde rääkida.
Olen paar korda selle uuega sõitnud ja ütleme nii, et minu arvates see mootor ei sobi nii raskele autole. Seal peaks midagi 3.0+ diisel olema.
Väike kiirendus ja pöörded laes.
Astromoto võib nendest mootoritest tunde rääkida.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40175
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kui sa piitsutad, siis õlisurve ja temperatuuri kellad peaksid olema. Mootori suht odav elukindlustus.Sten1111 kirjutas: ↑09 Mär, 2023 18:29 Kui siin juba õlide peale jälle jutt läks siis uuriks teie arvamust. Käin hobikorras jäärada sõitmas ja mingi aeg tagasi sattusin hea pidamisega rajale kus enamvähem kõik kilovatti olid kasutuses. Tükk aega uhasin seal ja hakkasin mõtlema et eitea mis see õli temp teeb ja mida mootor sellest arvab. Õli temp kella küll pole aga kui oleks ja teaks siis mille järgi oma mootorile õli valida? Muidu olen pannud 10w40 aga äkki peaks hoopis 10w 50 või 60 panema?
Eks kellade järgi validki, 40 ülemise viskoossusega õlile on 100+ kraadi liig mis liig, õlirõhk kannatab. Tavasõidus muidu õli üle veetemperatuuri ei tõusegi. Mul ühel autol on pandud. Ja tavasõidu õliradikad on lahjad, eriti need, kus "radikas" on üks torujupp jahutusradika paagis, kust õli läbi käib.
See 50 ja 60 siis ei sobi, kui tehas nt 30 või 20 nõuab, liiga paks. Ise ma olen aru saanud (sh proovides), et 50 ja 60 sobivad ekstreemoludes sinna, kus muidu 40 on.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40175
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
See on levinud probleem ja trend, VW on samamoodi, 2 tonnine auto, 1,4 mootor.ahto42 kirjutas: ↑09 Mär, 2023 18:39 Kas jutt käib vanast XC90 või uutest, mis ainult 2L mootoriga?
Olen paar korda selle uuega sõitnud ja ütleme nii, et minu arvates see mootor ei sobi nii raskele autole. Seal peaks midagi 3.0+ diisel olema.
Väike kiirendus ja pöörded laes.
Astromoto võib nendest mootoritest tunde rääkida.
Minul on veel vanakooli volvo mootor, 2,4T 147 kW, 5-silindriline ridamootor. Pöördemoment 1800-5000 pööret on horisontaalne joon (285 Nm oli vist) ja teise Eesti otsa sõidan, 5. käiguga, vahepeal alla vahetamata. Antud võimu ja kandilise, kõrge ja neliveolise auto kohta samas üsna öko, keskmine kulu (palju asulat) on 12,2 100 km peale. Olen taolise võimsusega autodel näinud ka 16.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
No ikka mootorist võiks see oleneda.Sten1111 kirjutas: ↑09 Mär, 2023 18:29 Kui siin juba õlide peale jälle jutt läks siis uuriks teie arvamust. Käin hobikorras jäärada sõitmas ja mingi aeg tagasi sattusin hea pidamisega rajale kus enamvähem kõik kilovatti olid kasutuses. Tükk aega uhasin seal ja hakkasin mõtlema et eitea mis see õli temp teeb ja mida mootor sellest arvab. Õli temp kella küll pole aga kui oleks ja teaks siis mille järgi oma mootorile õli valida? Muidu olen pannud 10w40 aga äkki peaks hoopis 10w 50 või 60 panema?
Mingi diisliga lastes pole mingit vahet. Samas 1.8tga, kui kapoti alt turbo juba punane on, võiks 10w60 peale mõelda küll, isegi soovitatakse.
Re: Autotehnikateema
Diisel või bensiin ei puutu siin otseselt asjasse. Oluline on selgeks teha endale, kuidas mootori jahutus suure koormuse all hakkama saab (hea kui oleks eraldi õliradikas.)ivo86 kirjutas: ↑10 Mär, 2023 15:53No ikka mootorist võiks see oleneda.Sten1111 kirjutas: ↑09 Mär, 2023 18:29 Kui siin juba õlide peale jälle jutt läks siis uuriks teie arvamust. Käin hobikorras jäärada sõitmas ja mingi aeg tagasi sattusin hea pidamisega rajale kus enamvähem kõik kilovatti olid kasutuses. Tükk aega uhasin seal ja hakkasin mõtlema et eitea mis see õli temp teeb ja mida mootor sellest arvab. Õli temp kella küll pole aga kui oleks ja teaks siis mille järgi oma mootorile õli valida? Muidu olen pannud 10w40 aga äkki peaks hoopis 10w 50 või 60 panema?
Mingi diisliga lastes pole mingit vahet. Samas 1.8tga, kui kapoti alt turbo juba punane on, võiks 10w60 peale mõelda küll, isegi soovitatakse.
Küsijale soovitaks kindlasti õlitemperatuuri kell panna autole, kui sul seal osakonnas temperatuurid juba üle 130 käivad, siis 10w40 õliga teeb mootor üsna varsti kolla-kolla. Racing oludesse võiks 10W60 õli panna küll, tükki see ära ei võta. Mootor tuleks selle õliga aga kindlasti enne täisgaasiga sõitma minemist töötemperatuurile soojendada (jällegi vaja õli temp kella).
Re: Autotehnikateema
Ürgsel Peugeot 205gti on tehase poolt armatuuris õlirõhu ja -temperatuurikell mis päästis korra kindlast hävingust kui karterist õlivõtt osaliselt irduma hakkas. St mina paneks lisakellad kui sihtotstarbeliselt kasutada.
Re: Autotehnikateema
Samas näiteks krossi mootorratastel on tehase soovitus 10W-40 ja need töötavad suure osa ajast ligi 10 000 pöörde juures, õli on ehk 0,7 liitrit ja mingit õliradikat pole.Fuchs kirjutas: ↑10 Mär, 2023 16:08Diisel või bensiin ei puutu siin otseselt asjasse. Oluline on selgeks teha endale, kuidas mootori jahutus suure koormuse all hakkama saab (hea kui oleks eraldi õliradikas.)ivo86 kirjutas: ↑10 Mär, 2023 15:53No ikka mootorist võiks see oleneda.Sten1111 kirjutas: ↑09 Mär, 2023 18:29 Kui siin juba õlide peale jälle jutt läks siis uuriks teie arvamust. Käin hobikorras jäärada sõitmas ja mingi aeg tagasi sattusin hea pidamisega rajale kus enamvähem kõik kilovatti olid kasutuses. Tükk aega uhasin seal ja hakkasin mõtlema et eitea mis see õli temp teeb ja mida mootor sellest arvab. Õli temp kella küll pole aga kui oleks ja teaks siis mille järgi oma mootorile õli valida? Muidu olen pannud 10w40 aga äkki peaks hoopis 10w 50 või 60 panema?
Mingi diisliga lastes pole mingit vahet. Samas 1.8tga, kui kapoti alt turbo juba punane on, võiks 10w60 peale mõelda küll, isegi soovitatakse.
Küsijale soovitaks kindlasti õlitemperatuuri kell panna autole, kui sul seal osakonnas temperatuurid juba üle 130 käivad, siis 10w40 õliga teeb mootor üsna varsti kolla-kolla. Racing oludesse võiks 10W60 õli panna küll, tükki see ära ei võta. Mootor tuleks selle õliga aga kindlasti enne täisgaasiga sõitma minemist töötemperatuurile soojendada (jällegi vaja õli temp kella).
Re: Autotehnikateema
Sõitsin ise ka 4t endurokaga hobi korras mõned aastad tagasi, minu omal oli küll tehasest vist 50 lõpuga soovitatud (2010a husaberg).
Aga võiks vist arvata, et insenerid on nendel mootoritel jahutuse nii projekteerinud, et õli püsib ettenähtud temperatuuril. Ning kui nüüd autoga võrrelda ega nad ju ei kesta ka midagi tegelikult (kuigi usinamad vahetavad õli iga mõne tunni järel). Minu enda omaga sain nii 130h kanti sõita kui asi hõredaks kiskus, sama tsikkliga olen lugenud osad saavad 200h ka kätte aga see on juba väga hea tulemus.
Re: Autotehnikateema
Õli jahutamine on pikemate ja kuumemate sõitude puhul vägagi teema - Dakaril näiteks. Motokrossis on see natuke vähem probleemiks - sõidud on ka kestvuskrossi puhul maksimaalselt paar tundi pikad. Enduurokatel on aga sihipärasel kasutamisel tööpäev üle 7 tunni pikk ning mitmepäevaenduurodel vahetatakse päeva lõpus 15-minutilise hoolduse jooksul kindlasti ka õli.
-
- Liige
- Postitusi: 2074
- Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
- Asukoht: Viimsi
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Peaks vist sobima siia teemasse. https://mobile.twitter.com/AlexBondODUA ... 5205803008
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40175
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mina panin "sihtotstarbelisele" autole kolm kella, veetemperatuur (armatuuris olev on illustratiivset laadi), õlitemperatuur ja õlisurve. Seejuures kõik mehhaanilised kellad (oh seda massohhismi nende paigaldamisega).Fuchs kirjutas: ↑10 Mär, 2023 16:08 Küsijale soovitaks kindlasti õlitemperatuuri kell panna autole, kui sul seal osakonnas temperatuurid juba üle 130 käivad, siis 10w40 õliga teeb mootor üsna varsti kolla-kolla. Racing oludesse võiks 10W60 õli panna küll, tükki see ära ei võta. Mootor tuleks selle õliga aga kindlasti enne täisgaasiga sõitma minemist töötemperatuurile soojendada (jällegi vaja õli temp kella).
Paarutamise kogemustest. Et jahutus on antud automobiilil OK, veetemperatuur püsib rangelt ettenähtud 82 kraadi, kui ventika viskosidur korras on. Ka 30 kraadiga liiklusummikus. Mis aga alamõõduline on, on õliradiaator (antud autol veel on). Kahe ringrajaringi järel näitab õli temperatuur 120-130 kraadi ja see pole ok. Kuigi antud autol on tehase spoilerdus koos spetsjomm õhuavaga ka õliradikale. Õliradikas käib seal termostaadi abil.
Ja mõnikord inimesed ei loe käsiraamatut. Olin pikki aastaid õndsas teadmises, et 80ndate BMW 6-sil mootorile on 10W-40 poolsünt OK. Vahetasin rangelt 10tkm takka. Hiljem, kui ma sain netist endale selle kasutaja käsiraamatu pdf-is, selgus, et nendel mootoritel sobib 10W-40 siis, kui õhutemperatuur ei ületa 15 kraadi. Ehk Lapimaa oludes. Kooliraha seisnes selles, et umbes 100tkm peale saalede vahetamist kadus mootoril õlirõhk kahtlaselt madalaks ja mootori lahtivõtmisel paistis saaledest juba pronks. Uute saaledega sain küll mootori korda, aga tempel mällu jäi kah - loe käsiraamatut
Hiljem olen kasutanud siis 50 "ülemist", kas 10W-50 või 20W-50. Viimasega võib muidugi sõita ainult suvel, sest miinuskraadidega on see lootusetult paks. Ja kuna viimane on mineraal, siis seda ikka peale mootori remonti sissetöötamiseks, sest sünteetilist ei või remondi järel kasutada, kuna ei teki normaalset sissetöötamist.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40175
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
"Baigi õli" on küll 10W-50, kuna ma olen 50 õlide kasutaja, siis enamvähem igal teisel juhul paneb müüja letile vale õli, st baigi oma. Seepärast tean.
Ma ei ole väga sügavalt uuringud, järsku kärab see ka sõiduauto mootorisse, kuid igaks juhuls pole katsetanud, sest 10W-50 on ka sõiduautole olemas.
Ahjaa, selle 20W-50 kohta unustasin hoiatada, et selle ostmisel tuleb jälgida API indeksit, sest neid õlisid kasutavad ka vanad autod (Gaz-51) ja seal võib osadel õlidel olla nt API SB (loe väheforsseeritud bensiinimootorid). Kuid sama viskoossust on olemas ka moodsatele mootoritele sobiva API-ga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Tsikli ja auto mootoriõlid on totaalselt erinevad. Karakteristikud hoopis teistsugused, põhiline põhjus on mootorratta märgsidur, mis auto õliga lihtsalt libisema hakkab, pluss muud nüansid.Kapten Trumm kirjutas: ↑13 Mär, 2023 10:34"Baigi õli" on küll 10W-50, kuna ma olen 50 õlide kasutaja, siis enamvähem igal teisel juhul paneb müüja letile vale õli, st baigi oma. Seepärast tean.
Ma ei ole väga sügavalt uuringud, järsku kärab see ka sõiduauto mootorisse, kuid igaks juhuls pole katsetanud, sest 10W-50 on ka sõiduautole olemas.
Ning krossitsiklitel vahetatakse õli iga 10 töötunni tagant, kõvema käega mehed vahetavad iga sõidu järel...
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
Ma ei saa aru, inimene küsis konkreetselt hobikorras jääraja sõitmise kohta.
Nüüd oleme otsaga ringrajal ja dakaril ka ära käinud.
Jäärada sõites on tõenäoliselt väljas külm. Alla 15 soojakraadi, võiks isegi arvata. Võimalik lausa, et jää tekkeks on miinuskraade vaja.
Seega on vaja vaeva näha, et auto julmalt üle kuumeneks, sest külm õhk mõnikord ka jahutab midagi, eksju.
Lisaks hobikorras seda tehes ilmselt ei ole tegu ka 250kw piikidega pilliga, sest muidu ta siin ei küsiks selliseid küsimusi.
Seega, mis mootorile sa seda soovitust otsid? Muidu oleme varsti kuumaõhupallide juures väljas, sest ühel siin oli kunagi kogemus nendega.
Nüüd oleme otsaga ringrajal ja dakaril ka ära käinud.
Jäärada sõites on tõenäoliselt väljas külm. Alla 15 soojakraadi, võiks isegi arvata. Võimalik lausa, et jää tekkeks on miinuskraade vaja.
Seega on vaja vaeva näha, et auto julmalt üle kuumeneks, sest külm õhk mõnikord ka jahutab midagi, eksju.
Lisaks hobikorras seda tehes ilmselt ei ole tegu ka 250kw piikidega pilliga, sest muidu ta siin ei küsiks selliseid küsimusi.
Seega, mis mootorile sa seda soovitust otsid? Muidu oleme varsti kuumaõhupallide juures väljas, sest ühel siin oli kunagi kogemus nendega.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 45 külalist