Privaatsus on kallis
Re: Privaatsus on kallis
GPS seade tuvastab siiski konkreetse auto mitte isiku liikumist - samas saaks liiklusvahendi liikumist ''kontrollida'' ka kütuseaktsiisi või teekasutustasuga. Lõviosa autosid on pankade/finantsteenuse pakkujate omand. Jamaks läheb kui koalitsioon käib välja inimeste kiibistamise idee. Kõigil meil on juba praegu kaval telefon taskus ja me liigume sellega ringi andmata endale aru et ka see jätab jälje.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Privaatsus on kallis
Huh? Jama on juba sellise idiootse idee väljakäimisega. Telefoni jms liikumise teada saamiseks on vaja saada kohtust luba. Selle ettepaneku kohaselt jooksevad need onlines andmebaasi, ilma mingi kohtu loata. Iga seaduse korral tuleb mõelda negatiivses võtmes ehk kuritarvituste võtmes. Soomlased käisid sama idee välja kuskil 2017-18 ja loobusid pärast suuri vaidlus, sest isegi nemad said aru kui idiootne see on. Pealegi gps, signaali blokeerija maksab 50€. Riigil ei ole mingit põhjust saada veel üks andekübe enda baasi. Sest kui see süsteem rakenduks siis 2 aasta möödudes hakkab keegi ametnikest suruma, et võiks selle alusel hakata tuvastana ka rikkumisi jns. Sest ega ausal inimeselWalter2 kirjutas: ↑24 Mai, 2023 7:21 GPS seade tuvastab siiski konkreetse auto mitte isiku liikumist - samas saaks liiklusvahendi liikumist ''kontrollida'' ka kütuseaktsiisi või teekasutustasuga. Lõviosa autosid on pankade/finantsteenuse pakkujate omand. Jamaks läheb kui koalitsioon käib välja inimeste kiibistamise idee. Kõigil meil on juba praegu kaval telefon taskus ja me liigume sellega ringi andmata endale aru et ka see jätab jälje.
ei ole midagi ju varjata
Viimati muutis hjl85, 24 Mai, 2023 14:32, muudetud 1 kord kokku.
Re: Privaatsus on kallis
Ummikumaks (kesklinna sisenemine), tasulised sillad jms on mujal maailmas lahendatud numbrituvastusega kaameratega. Sõidad tipptunnil kesklinna ja saad arve postkasti. Stockholmi linn suudab ilusti Eestisse arve saata. Puudub igasugune vajadus kogu teekonna jälgmiseks. Jama on muidugi siis kui täristadki kesklinna piires autoga poodi ilma mõjualast lahkumata, seda on juba keerulisem mõõta. Samas leian, et meil ei ole kuskil sellist liikluskoormust, et selline maks kuidagi õigustatud oleks. GPSiga sõidukilomeetrite maksustamine raskeveokite puhul toimub juba ammu paljudes Euroopa riikides. Tehniliselt siin midagi keerulist pole. Sõiduautode kallalae samas niimoodi keegi küll läinud pole.
-
- Liige
- Postitusi: 3349
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Privaatsus on kallis
Ehitusobjektidel töölised on juba märgistatud, sisse-väljakäimise info pidi otse EMTAsse minema.
Kuidas selline asi sobib kokku privaatsuse ja andmekaitsega, ei mahu mulle pähe.
Tallinnas on varsti tohutu liikluskoormus kuna kõik sõiduteed pannakse kinni. Seega peab kehtestama ummikumaksu jne.
Inimeste kiibistamist juba tehakse, mingid Ülemiste linnaku hipsterid just kilkasid kui tore ja mugav see on, uksed lähevad ise lahti jne. Masendav.
Kuidas selline asi sobib kokku privaatsuse ja andmekaitsega, ei mahu mulle pähe.
Tallinnas on varsti tohutu liikluskoormus kuna kõik sõiduteed pannakse kinni. Seega peab kehtestama ummikumaksu jne.
Inimeste kiibistamist juba tehakse, mingid Ülemiste linnaku hipsterid just kilkasid kui tore ja mugav see on, uksed lähevad ise lahti jne. Masendav.
Re: Privaatsus on kallis
On küll. Orklandis on sõidukate jälgimiseks süsteem olemas. Ka sõidukal peab peal olema.stennadi kirjutas: ↑24 Mai, 2023 11:55 Ummikumaks (kesklinna sisenemine), tasulised sillad jms on mujal maailmas lahendatud numbrituvastusega kaameratega. Sõidad tipptunnil kesklinna ja saad arve postkasti. Stockholmi linn suudab ilusti Eestisse arve saata. Puudub igasugune vajadus kogu teekonna jälgmiseks. Jama on muidugi siis kui täristadki kesklinna piires autoga poodi ilma mõjualast lahkumata, seda on juba keerulisem mõõta. Samas leian, et meil ei ole kuskil sellist liikluskoormust, et selline maks kuidagi õigustatud oleks. GPSiga sõidukilomeetrite maksustamine raskeveokite puhul toimub juba ammu paljudes Euroopa riikides. Tehniliselt siin midagi keerulist pole. Sõiduautode kallalae samas niimoodi keegi küll läinud pole.
Kiirkorras kuugeldades leidsin sellise vana lingi näiteks (isegi maalaste keeles): https://www.rasketehnika.ee/uudised/uud ... ?uid=28512
Re: Privaatsus on kallis
See ei läinud isegi seal läbiPeeter kirjutas: ↑24 Mai, 2023 12:15On küll. Orklandis on sõidukate jälgimiseks süsteem olemas. Ka sõidukal peab peal olema.stennadi kirjutas: ↑24 Mai, 2023 11:55 Ummikumaks (kesklinna sisenemine), tasulised sillad jms on mujal maailmas lahendatud numbrituvastusega kaameratega. Sõidad tipptunnil kesklinna ja saad arve postkasti. Stockholmi linn suudab ilusti Eestisse arve saata. Puudub igasugune vajadus kogu teekonna jälgmiseks. Jama on muidugi siis kui täristadki kesklinna piires autoga poodi ilma mõjualast lahkumata, seda on juba keerulisem mõõta. Samas leian, et meil ei ole kuskil sellist liikluskoormust, et selline maks kuidagi õigustatud oleks. GPSiga sõidukilomeetrite maksustamine raskeveokite puhul toimub juba ammu paljudes Euroopa riikides. Tehniliselt siin midagi keerulist pole. Sõiduautode kallalae samas niimoodi keegi küll läinud pole.
Kiirkorras kuugeldades leidsin sellise vana lingi näiteks (isegi maalaste keeles): https://www.rasketehnika.ee/uudised/uud ... ?uid=28512
Re: Privaatsus on kallis
See "idiootne" süsteem on ammu valmis ja kasutusel, meie oleme lihtsalt paadist maha jäänud. Ja mitte ainult Euroopas.
https://joinup.ec.europa.eu/collection/ ... rvice-eets
https://op.europa.eu/en/publication-det ... anguage-en (kõige põhjalikum lugemine)
https://en.wikipedia.org/wiki/GNSS_road_pricing
https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_m ... aveled_tax
Selle otsa saab iga riik ehitada oma täiendavaid maksulahendusi ja mida kõike veel.
Varsti kohustuslik kõikidele uutele autodel. Vanadele on saadaval Perse Täis (tm) erinevaid karpe.
Tahad valgust kartvaid tegusid teha? Mine jala ja telefon jäta ka koju
Re: Privaatsus on kallis
Ma kahtlustan, et minu autol jääks see moodul sagedasti ilma toitevooluta, paha kontakt noh!
Re: Privaatsus on kallis
Jamaks läheb kui auto käivitumine seotakse mooduli tööga e. enne ei liigu meetritki kui Suur Vend signaali kätte saab..
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Privaatsus on kallis
Tänast olukorda ei tea aga , mõned aastad tagasi kogus maksukas andmeid sel moel et paar päeva enne visiiti ehitusplatsile tuimalt pildistati ehitusele minevad ja sealt tulevad näod .
Re: Privaatsus on kallis
Kui sa nyyd loed siis tänu gdpr kukkus see plaan kokku. Ja tee tolli systeem on vabatahtlik. Alati saad sõita ka mitte tasulisi teid või maksta kaardi või äppiga.dorpat kirjutas: ↑24 Mai, 2023 16:24See "idiootne" süsteem on ammu valmis ja kasutusel, meie oleme lihtsalt paadist maha jäänud. Ja mitte ainult Euroopas.
https://joinup.ec.europa.eu/collection/ ... rvice-eets
https://op.europa.eu/en/publication-det ... anguage-en (kõige põhjalikum lugemine)
https://en.wikipedia.org/wiki/GNSS_road_pricing
https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_m ... aveled_tax
Selle otsa saab iga riik ehitada oma täiendavaid maksulahendusi ja mida kõike veel.
Varsti kohustuslik kõikidele uutele autodel. Vanadele on saadaval Perse Täis (tm) erinevaid karpe.
Tahad valgust kartvaid tegusid teha? Mine jala ja telefon jäta ka koju
Veokatel on see jah kohustuslik aga neid ei kasutata ka erasõitudeks. Mitte ühesgi EU riigis ei ole kohustuslik autosisene gps eraisikutele. Ei inglismaal, Rootsis ega mujal. Ja kohustulikuks ei muutu ta ka uutele autodele. Bulgaarias kus ta kasutusel, on see vabatahtlik. Nagu eespool mainisin siis Soome yritas selle mõttega mängida ja loobus.
Re: Privaatsus on kallis
Kohustuslikuks muutub selle valmidus. Hetkel ei viitsi linki otsida.hjl85 kirjutas: ↑24 Mai, 2023 19:13 Mitte ühesgi EU riigis ei ole kohustuslik autosisene gps eraisikutele. Ei inglismaal, Rootsis ega mujal. Ja kohustulikuks ei muutu ta ka uutele autodele. Bulgaarias kus ta kasutusel, on see vabatahtlik. Nagu eespool mainisin siis Soome yritas selle mõttega mängida ja loobus.
Kasutamine vabatahtlik. Kindlustus, automaks, teemaks. Ei kasuta ja maksad rohkem. Kasutad ja maksad vähem. Valik on sinu.
Selliseid asju tehakse "kohustuslikuks" mitte läbi seaduste, vaid mugavuse ja sooduspakkumiste.
Isiklikult kasutaks, aga minu riskid on hinnatud.
Re: Privaatsus on kallis
Ja inimesed langevad sinna mugavuse lõksu ning siis mibgi hetk tehakse kohustuslikuks koos selgitusega "nagunii enamus juba kasutab". Ikka hämmastav kuidas inimesed on nõus loobuma privaatsusest mugavuse nimel
Re: Privaatsus on kallis
eks lambal on ikka elu mõnusam kui karjamaal aed ümber ja karjus koos koeraga ka valvamas.
Re: Privaatsus on kallis
Praegu on kellelgi plaan koguda automaksu selle järgi, kas auto sõidab maal või linnas: https://majandus.postimees.ee/7780825/v ... e-automaks . Minu arust on see tehniliselt teostamatu, kui kõikidele otseselt GPS-i peale ei pane.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist