Võtan kõik omaks.
Ainult et mina pole ajaloolane ja olen neid fotosid kogunud vaid oma mudelismihuvi silmas pidades.
Enamus neist piltidest on leitud aja jooksul internetiavarustest, kus kontekst juba ongi kadunud.
Ka puuduvad mul oskused, aga ka vajadus fotosid koos kontekstiga arhiveerida nii, nagu see korrektne oleks.
Osa fotosid on StuG Abt.185 üksusega kokku viidud puhtalt markeeringute sarnasuse järgi - siin on kindlasti teatav eksimisruum sees, aga no mis teha.
andrus kirjutas:Selle meie vaieldud 2. patarei "F" masina kohta ütlen, et tal on tähis ruut kasti esiosas, Teistel StugAbt.185 üksuse masinatel on tähis palju rohkem tagapool. See on veel üks argument selle kasuks, et pole tegu Stug.Abt.185 masinaga
Mis seda 2. patarei F masinat puudutab, siis olen endiselt eriarvamusel - Minu jaoks on palju kõnekam selle F tähe paigutus, suurus ja font,
mis on iseloomulik just StuG Abt.185 masinatele ja mida ma pole kusagil mujal kohanud. Kui leidub foto, millel on teine üksus sama-
suguselt maalitud tähtedega küljel (tähe suurus, asukoht, font), olen valmis seda arvamust revideerima.
Pean tõenäoliseks, et sõjakäigu jooksul juhtus nende masinatega mõndagi, mis tingis nende osalise uuesti markeerimise välitingimustes
ning seda markeeringut ei pruugitud teha punktuaalse täpsusega samasse asukohta.
Piltlikuks näiteks ongi seesama välitöökoja pilt, kus 3. patarei miinile sõitnud B-StuG'ilt tõstetakse soomuskorpust 2. Patarei samuti üsna rapitud veermikule.
Kahjuks me ei tea, mismoodi sealt tulnud masin ümber makeeriti.
Kui aga nüüd seda fotot pisut lähemalt silmitseda, siis tagantpoolt paistab teine soomuskorpus, mis küllap on esiplaanil olevalt StuG'ilt ära tõstetud.
Ja kui nüüd veel nina vastu ekraani suruda, siis võiks aimata, et rist selle küljel ei paista mitte olevat pikaks venitatud, vaid nö tavaline.
Mulle tundub järjest enam, et too parandatav masin on äkki seesama kõnealune 2. patarei F, millel oli imelik rist külje peal?
Kristjan