Päris huvitav pikk lõim F-16 hooldamisest ühelt USA veteranilt kes on seda aaastakümneid teinud (ja nõus ukrainlasi ka aitama):
https://twitter.com/tjosint/status/1659 ... xuy7OaVjLQ
Päris arvestatav keerukus ikka Õnneks on selle puhuks ka küllalt Lääne veterane näidanud huvi ülesse Ukrainlasi aidata.
Kuna
MLU mudelite radarid on üsna iganenud siis olekski kiireim/suurim kasutegur nende F16ede puhul:
1. Kui antaks varasemaid
JASSM tiibrakettide mudeleid (mille lennuulatus on ikkagi vähemasti 400km). Neid suudavad kõik MLUF-16ed kanda ja ameeriklased suudavad neid toota üle 500-1000+ aastas. Need oleks väga oluline, potentsiaalselt suurearvuline täiendus (pigem vähem toodetud) Storm Shadowle, mis omaks suurimat mõju lahingtegevusele kohe peale tarnimist.
2. Seejärel, tarnides AIM-120C (AMRAAM) rakette, oleks need ideaalsed masinad mida kasutada tiibrakettide tõrjel või liiga julgete vene lennukit vastu.
Need 2 punkti just sellepärast, et neid annaks täita ka rindejoonest vähe kaugemal, kus saab õhkutõusmiseks kasutada vähe parema materjaliga lenuradasid. Seal saaks tavad F-16ega opereerimiseks sisse töödata, mille järel saaks fookust lükata enam rindelähedase JDAM-pommituse. SEAD, CAS, jms operatsioonide jaoks. Viimased muidugi vajaks pigem Block 50 masinaid, mitte MLUsid.
Nagu
Theiner mainib, käib USAl praegu ju F-16 uuendamine AESA radari peale, kus 608 eksemlari F-16C Block 50 (AN/APG-68(V)5 & (V)7) radarit lihtsalt utiliseeritakse. Veidi ebatõenäoline, aga loodetavasti tähendab see hollandlaste lubatud "uuenduskuur" just seda, et need radarid sinna ka paigaldatakse.
Veel parem kui USA tarniks otse mõned nende mahakantud F-16C'dest, mida nad ju võtavad iga jumala aasta 48 tükki relvastusest maha. Kasvõi eskadrilli jagu hakatuseks.