Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
See, et hakkame nüüd usinasti Mossesid tootma jutt on kah hülgemöla. Eeldatavasti oli Renaulti puhul tegemist koostetehasega, kus kruviti lihtsalt autod kokku selleks, et nad oleksid "Made in Russia" ja ei alluks tollireeglitele (loob töökohti jne), mis tegi autod odavamaks ja konkurentsivõimelisemaks, aga jupid tulid ikkagi, kusiganes Prantslased neid treisid. Põhimõtteliselt jääb maha kasutu koosteliin, kui tarneahel tagant ära lõigata.
Ilmselt midagi toodetakse kohapeal kah, aga hulka komponente tuleb millegagi asendada mille tootmisvõimekus kohapeal puudub. Selliste võimekuste arendamine ei ole et "lähme nüüd kõik koos rukkist lõikama". Lamedalt öeldes, punasest nupust tehase väljalülitamine on käkitegu. Aga va roheline nupp on hirmus okkaline.
Elik jutt, et hakkame nüüd ise hirmsal kombel maailmas analooge mitteomavat kraami tootma ei ole võimatu, aga seda nagu lülitiklõpsuga ei tee. Kasuks töötab asjaolu, et kui rahvas vaesub, siis nõudlus kah kukub. Uue auto ost on esimene asi, mille saab edasi lükata, kui rahakott õhemaks muutub. See udujutt, et hakkame mossesid uuesti tootma on lihtsalt mingi tavaline poliitiline jura.
Ilmselt midagi toodetakse kohapeal kah, aga hulka komponente tuleb millegagi asendada mille tootmisvõimekus kohapeal puudub. Selliste võimekuste arendamine ei ole et "lähme nüüd kõik koos rukkist lõikama". Lamedalt öeldes, punasest nupust tehase väljalülitamine on käkitegu. Aga va roheline nupp on hirmus okkaline.
Elik jutt, et hakkame nüüd ise hirmsal kombel maailmas analooge mitteomavat kraami tootma ei ole võimatu, aga seda nagu lülitiklõpsuga ei tee. Kasuks töötab asjaolu, et kui rahvas vaesub, siis nõudlus kah kukub. Uue auto ost on esimene asi, mille saab edasi lükata, kui rahakott õhemaks muutub. See udujutt, et hakkame mossesid uuesti tootma on lihtsalt mingi tavaline poliitiline jura.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Tundub, et isegi nn. Mossede asjus loodetakse hiinlastele.
https://www.vedomosti.ru/auto/articles/ ... avtomobili
Под маркой «Москвич» будут собираться китайские автомобили.
«Камаз» локализует на освобождающихся мощностях завода «Рено Россия» в Москве выпуск китайских автомобилей. Об этом «Ведомостям» рассказали два источника, знакомых с планами компании. Начать производство планируется не позднее IV квартала 2022 г. с автомобилей с двигателем внутреннего сгорания, а затем перейти на электромобили
По словам одного из собеседников, «Камаз» ведет переговоры со своим нынешним партнером, автоконцерном JAC. При этом московские власти прорабатывают сотрудничество с другим китайским автопроизводителем, но каким именно, неизвестно, говорит он.
https://www.vedomosti.ru/auto/articles/ ... avtomobili
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Kui dollareid on, siis saab ju päris asjalikku kraami ka Hiinast, isegi, kui kodumaised tarnida ei suuda.Venemaal otsitakse kuidas osta liikluspolitseile patrullautosid. See aasta on vaja üle 2800 uue masina, aga mis masinaid
ja kust kohast osta ei teata.
https://www.facebook.com/carnewschina/p ... 458177431/
Hiina autotööstus on tänaseks päevaks mõnede firmade osas vägagi konkurentsivõimeline, kuid eks venelased peavad valima nö vähemtuntud firma, sest rahvusvahelisel turul tegutsejad kardavad sanktsioone ja lisaks ei kavatse ka ükski Hiina firma autosid niisama kinkida, vaid tahab saada turuhinda. Seega eks veits raskendatud see uute "miilitsavedurite hange" saab olema, kuid vaevalt nad seal tulevikus päris jalgratastega sündmuskohale hakkavad sõtkuma
Unforeseen consequences
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Ühendkuningriik kehtestab uued sanktsioonid Venemaa lennundussektori vastu. Nüüd ei saa Aeroflot, Ural Airlines ja Rossiya oma kasutamata istekohti Briti lennujaamades maha müüa. Nende kohtade maksumuseks on Suurbritannia valitsuse hinnangul 50 miljonit naela.
https://www.dw.com/ru/vojna-ukraina-ros ... a-61844081
https://www.dw.com/ru/vojna-ukraina-ros ... a-61844081
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Hiinast saab jah kõike - mõned asjad on maailmatasemel, mõned mitte aga mingil kujul on kõik saadaval.
Kuid iseküsimus on selles, et Venemaa lammutamist maailmamajanduses maksab kaudselt kinni ka Hiina. Selles osas on ka neil täpsed samad probleemid - näiteks kütus maksab ligi 1.4 eurot liiter tanklas (mis on Hiina jaoks kallis, enne koroonakriisi oli 90 senti). Samuti muud energiakandjad.
Hiina kolleegiga rääkides oligi tal kaks probleemi - idiootsed koroonameetmed ja energiahinnad. Üleüldiselt ütles, et rahulolematus on üsna suur ja tuleviku osas ollakse hirmul.
Seega võib üks hetk vaadata ka Hiina, et Venemaa tuleb maharahustada.
Kuid iseküsimus on selles, et Venemaa lammutamist maailmamajanduses maksab kaudselt kinni ka Hiina. Selles osas on ka neil täpsed samad probleemid - näiteks kütus maksab ligi 1.4 eurot liiter tanklas (mis on Hiina jaoks kallis, enne koroonakriisi oli 90 senti). Samuti muud energiakandjad.
Hiina kolleegiga rääkides oligi tal kaks probleemi - idiootsed koroonameetmed ja energiahinnad. Üleüldiselt ütles, et rahulolematus on üsna suur ja tuleviku osas ollakse hirmul.
Seega võib üks hetk vaadata ka Hiina, et Venemaa tuleb maharahustada.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Ma pigem pooldan ka seda arvamust. Kindlasti ei ole Hiina huvides, et hull hakkaks tuumapomme loopima, ja see on ka üks põhjus kogu tuumasõja oleksoloogiat ainetuks pidada.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
-
- Liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Xender kirjutas:Hiinast saab jah kõike - mõned asjad on maailmatasemel, mõned mitte aga mingil kujul on kõik saadaval.
Kuid iseküsimus on selles, et Venemaa lammutamist maailmamajanduses maksab kaudselt kinni ka Hiina. Selles osas on ka neil täpsed samad probleemid - näiteks kütus maksab ligi 1.4 eurot liiter tanklas (mis on Hiina jaoks kallis, enne koroonakriisi oli 90 senti). Samuti muud energiakandjad.
Hiina kolleegiga rääkides oligi tal kaks probleemi - idiootsed koroonameetmed ja energiahinnad. Üleüldiselt ütles, et rahulolematus on üsna suur ja tuleviku osas ollakse hirmul.
Seega võib üks hetk vaadata ka Hiina, et Venemaa tuleb maharahustada.
Väga huvitavad tähelepanekud.
Hiina bensiini hinnad:
https://www.globalpetrolprices.com/China/gasoline_prices/
Diiselkütuse hinnad https://www.globalpetrolprices.com/China/diesel_prices/
Hiina impordib rohkem naftat ja ekspordib vähem rafineeritud tooteid.
https://seekingalpha.com/news/3840508-chinese-gas-and-diesel-exports-collapse-beijing-capitalizes-on-new-role-in-oil-market
Huvitav olukord, kus tundub, et ka hiina manipuleerib turul hindadega, tekitades puudujääki, kuigi rafineerimise võimekust on viimastel aastatel lausa tõstetud. Lasevad hindadel tõusta, peavad vähem eksportima kõrgema marginaaliga. Pigistab lääst veel kõrgemate hindadega.
Lisaks veel lugemist, soovivad kontrollida ka logistilist kulgu:
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/How-China-Is-Attempting-To-Control-Middle-East-Oil-Chokepoints.html
Kuigi võiks kuuluda küll Hiina teema alla, siis seotud ka vf nafta turuga. Hiina kasutab olukorda ära jõudsalt enda huvides.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
wk2 kirjutas:Ühendkuningriik kehtestab uued sanktsioonid Venemaa lennundussektori vastu. Nüüd ei saa Aeroflot, Ural Airlines ja Rossiya oma kasutamata istekohti Briti lennujaamades maha müüa. Nende kohtade maksumuseks on Suurbritannia valitsuse hinnangul 50 miljonit naela.
https://www.dw.com/ru/vojna-ukraina-ros ... a-61844081
Tegemist ei ole istekohtadega vaid lennujaama nn. slottidega, ehk teatud päevadel-kellaaegadel sinna lendamise õigusega, mida vene lennufirmad enam kasutada ei saa ja mis on suurtes lennujaamades väga hinnatud vara. Nüüd nad jäävad neist lihtsalt ilma, sest kui nad ei lenda, siis lennujaamad võtavad need lihtsalt ära. COVIDi ajal tegid lennufirmad nn ghost lende et oma slotte alles hoida.
-
- Liige
- Postitusi: 2080
- Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
- Asukoht: Viimsi
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
muki kirjutas:wk2 kirjutas:Ühendkuningriik kehtestab uued sanktsioonid Venemaa lennundussektori vastu. Nüüd ei saa Aeroflot, Ural Airlines ja Rossiya oma kasutamata istekohti Briti lennujaamades maha müüa. Nende kohtade maksumuseks on Suurbritannia valitsuse hinnangul 50 miljonit naela.
https://www.dw.com/ru/vojna-ukraina-ros ... a-61844081
Tegemist ei ole istekohtadega vaid lennujaama nn. slottidega, ehk teatud päevadel-kellaaegadel sinna lendamise õigusega, mida vene lennufirmad enam kasutada ei saa ja mis on suurtes lennujaamades väga hinnatud vara. Nüüd nad jäävad neist lihtsalt ilma, sest kui nad ei lenda, siis lennujaamad võtavad need lihtsalt ära. COVIDi ajal tegid lennufirmad nn chost lende et oma slotte alles hoida.
Mäletan, et sel teemal oli ka juttu kuskil ajakirjaduses ja selle koha hoidmise teemal tehtud lendude arv oli ikka rõvedalt suur ja saastav. Vist mingi üle tuhande lennu ööpäevas. Aga allikat enam leida ei suuda ja vabalt võin ka täiesti valesti mäletada. Igatahes see kogusumma oli täiesti masendav ja nullis ilma mingi pingutuseta kogu autopargi vägistamisel saavutatud keskkonnasäästu.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
muki kirjutas:wk2 kirjutas:Ühendkuningriik kehtestab uued sanktsioonid Venemaa lennundussektori vastu. Nüüd ei saa Aeroflot, Ural Airlines ja Rossiya oma kasutamata istekohti Briti lennujaamades maha müüa. Nende kohtade maksumuseks on Suurbritannia valitsuse hinnangul 50 miljonit naela.
https://www.dw.com/ru/vojna-ukraina-ros ... a-61844081
Tegemist ei ole istekohtadega vaid lennujaama nn. slottidega, ehk teatud päevadel-kellaaegadel sinna lendamise õigusega, mida vene lennufirmad enam kasutada ei saa ja mis on suurtes lennujaamades väga hinnatud vara. Nüüd nad jäävad neist lihtsalt ilma, sest kui nad ei lenda, siis lennujaamad võtavad need lihtsalt ära. COVIDi ajal tegid lennufirmad nn ghost lende et oma slotte alles hoida.
Õnnestus ühe sellisega konkreetselt isiklikult Helsingist Bangkokki lennata. Ainuke reisija turstiklassis. Mina ja kolm stjuardessi. Ilmselgelt minu piletiraha kattis tilgakese kütust paagis parimal juhul. Finnair hoidis liini töös justnimelt selleks, et mitte slotti kaotada, kuivõrd normaaltingimustes oli see neile väga kasumlik liin. Nüüd on vaja koju tulla, aga üle venemaa enam ei lennata, pluss neli tundi lennuajale otsa. Nonde lennuslottide äravõtmine on päris valus, rahaliselt mitte niiväga, aga logistiliselt igaljuhul.
Aga no ma ütleks, lennake poisid, saab mõni liisingfirma lennuki või paar tagasi
-
- Liige
- Postitusi: 2080
- Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
- Asukoht: Viimsi
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Võibolla vale koht aga see sakslaste ärkamine on ikka ülipikk. Samas märk on nö maha pandud. Shröder jäeti oma hüvedest ilma. https://maailm.postimees.ee/7526681/sak ... edest-ilma
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Jakovina tänane esinemine on suures osas pühendatud majandussanktsioonidele. Ta lausa särab - sedavõrd huvitavad on uued sanktsioonid...
Igatahes... läheb huvitavaks!
Vene keeles.
https://www.youtube.com/watch?v=znELpYk ... anYakovina
terv
o
Igatahes... läheb huvitavaks!
Puhastused ja mäss Vene armees | Zelenski ja Putin | USA tuli välja naftaembargoga
Vene keeles.
https://www.youtube.com/watch?v=znELpYk ... anYakovina
terv
o
[i]Miski siin ilmas ei saa viibida nii sügavas vaikuses kui surnud inimene.[/i]
Frederic Manning
Frederic Manning
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
oleeg kirjutas:Jakovina tänane esinemine ...
Igatahes... läheb huvitavaks!.... USA tuli välja naftaembargoga
terv
o
See USA, võimalik, naftaembargo on nutikas. - https://www.nytimes.com/2022/05/19/us/p ... tions.html ( Huvi korral, siis Washington Post kajastab pikemalt, aga raha eest )
Meede, mida Ameerika ametnikud arutavad on, et ettevõtted maksaksid Venemaa nafta eest turuhinnast madalamat hinda või vastasel juhul USA sanktsioneerib ettevõtteid/ostjaid.
Washington määraks Venemaa naftale hinna, mis on tunduvalt alla maailmaturu väärtust, mis on praegu üle 100 dollari barreli kohta.
Venemaa viimane eelarve kehtestas oma nafta tasuvushinnaks ca 40 dollarit (st. ostja võib osta venest, aga hind olgu 40 dollarit barreli eest. Ja võimalik on, et vene on sunnitud homme müüma, et maardlaid käigus hoida.. .)
Hinnalagi vähendaks Venemaa kasumit ilma ülemaailmseid energiakulusid suurendamata ja võtaks Putinilt sõjaraha.
Samas nenditakse, et " hinnapiirangute jõustamine globaalselt võib olla keeruline ".
Mõned Euroopa ametnikud juba kobisevad, et meetmed, nagu hinnalagi või Venemaa nafta tariifid, oleksid liiga keerulised....
Ameerika ametnikud väidavad, et on "krõmpsutanud" numbreid, et näha, mil määral jääks Venemaa "tulunäljaseks", kui suuremad ostjad maksaksid nafta eest vaid murdosa turuhinnast.
Kui Euroopa Liit otsustab kehtestada nende ostudele hinnalae, mitte kehtestada otsesest embargot, võivad Aasia ja Lähis-Ida Venemaa nafta ostjad nõuda sama madala hinna maksmist, ütles USA ametnik.
Väidetavalt, Hiina lõpetas turuhinnaga nafta ostmise venest - ootavad, arvatavalt, odavat hinda ja vastavate sanktsioonida jõustamist..
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Vabandan ette oma isikliku arvamuse pärast (ei ole nafta-turu ekspert), kui olukord maailmaturul lihtsalt sunnib sellist suurt riiki looma endale varusid, seda enam, et istub ise ka osaliselt impordi luti otsas ...muruniiduk kirjutas:...
Hiina impordib rohkem naftat ja ekspordib vähem rafineeritud tooteid.
https://seekingalpha.com/news/3840508-chinese-gas-and-diesel-exports-collapse-beijing-capitalizes-on-new-role-in-oil-market
Huvitav olukord, kus tundub, et ka hiina manipuleerib turul hindadega, tekitades puudujääki, kuigi rafineerimise võimekust on viimastel aastatel lausa tõstetud. Lasevad hindadel tõusta, peavad vähem eksportima kõrgema marginaaliga. Pigistab lääst veel kõrgemate hindadega... Hiina kasutab olukorda ära jõudsalt enda huvides.
Kas meil on olemas riigi siseseid suuremaid varusid? Millise hinnaga on need varud, mida hoiame välismaal ja kui palju need alluvad turu kõikumistele?
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 9 külalist