1. leht 4-st
Focke-Wulf 190
Postitatud: 20 Jaan, 2005 16:13
Postitas FW Anton
Postitatud: 20 Jaan, 2005 17:10
Postitas Õpetaja
Hea on kohe vaadata vana / uut lennukit. Harjumatu on mnuidugi relvastuse puudumine - näeb kuidagi abitu välja !
Tänan elamuse eest!
Õpetaja
Postitatud: 20 Jaan, 2005 18:06
Postitas FW Anton
Postitatud: 20 Jaan, 2005 18:29
Postitas janno
Kui kedagi huvitab teema täpsemalt ning tahaks selle kohta emakeeles lugeda, siis ajakirja Tehnikamaailm 1/2003 numbris on FW-190 ning tema taassünni kohta kolmeleheküljeline lugu koos mõne pildiga uusversiooni ehitamisest.
Postitatud: 21 Jaan, 2005 11:21
Postitas r2r
jah, relvastust pole - kuid vaadake kabiini - laskemoonakulu näidikud on ilusti kohal:)
Postitatud: 21 Jaan, 2005 16:50
Postitas FW Anton
Laskemoona kulu näidikud on omal kohal, kuid neil on kindlasti mingi teine funktsioon kui üldse on. Sihiku asemel oli vist paigaldatud GPS seade, kui mälu ei peta. Uus lennuk on võrreldes originaaliga 450 kg kergem. Selleks on eemaldatud relvastus, laskemoon, soomusplaadid (need on asendatud alumiiniumiga) ja raske raadio. Kütuse paakide mahtu on suurendatud tänu kaasaegsele tehnoloogiale 650-lt 880 liitrile. Lennuk on kergem ja võimsam ning lendab kiiremini ja kaugemale. Aga ikkagi on seda mõnus vaadata

Postitatud: 22 Jaan, 2005 19:40
Postitas Soobel
Aga kas tehasest lennukit tellides ei saaks nôuda relvatorude mulaaze külge? Swastika peab niikuinnii ise saba peale maalima, kui ostad.
Meenus jobu ärimees siff, kes 145millise lennuki ostis. Sellise papi eest oleks mitu 190-t saanud. Poole efektsem oleks, kui ärikohtumisele saabuks actionfilmi maffialennuki asemel staffel FockeWulfe.
Postitatud: 22 Jaan, 2005 20:38
Postitas FW Anton
Tsiteerin:
Aga kas tehasest lennukit tellides ei saaks nôuda relvatorude mulaaze külge?
Tiibade konstruktsiooni muudeti. Kahurite arvelt suurendati kütuse paake. Ainus asi on, et tellida tiivad originaalprojekti kohaselt, aga ilmselt läheb lennuk siis tunduvalt kallimaks, kuna seeriatootmine on kohaldatud relvastuseta lennuki valmistamiseks

Küsimus FW 190 taktika kohta.
Postitatud: 15 Veebr, 2005 16:57
Postitas denis23
Kas kellelgil on ettekujutlus sellest mis taktikat kasutasid FW.190 ründelennukid oma töös?
Et nagu Ju.87 on kõik enam vähem selge.
Aga see mis moodi FW.190 tegutses on minule ikka arusaamatu.
Kõige tõenäoline on skeem mille järgi lasti lennuki mõõdukalt (ca 25 kraadi) allamäge, kiirusega 450-500 km/h, orienteerudes kapoti ääre järgi kõrgusel ca 500m lasti kõik pommid maha ning pandi forsaazil minema. Suhteliselt turvaline, samas ka väheffektiivne.
Aga see on minu ettekujutlus (mis siiski leidnud mingi kinnitust)
Kas keegi oskab kommenteerida?
Postitatud: 15 Veebr, 2005 18:41
Postitas Loom
Ei ole kahjuks kusagilt sakslaste õpikutest lugeda saanud täpse taktika kohta, aga üldiselt umbes nii see peaks kõigi "jabo" lennukite puhul käima, nii umbes 30 kraadi all suure kiirusega ründama ja kiirelt jälle minema. Pommi heitekõrgus on seejuures tõenäoliselt madalamgi (100m isegi vast), täpsuse kohta ka ei saa viriseda, harjutamise asi rohkem.
Postitatud: 15 Veebr, 2005 22:16
Postitas denis23
Ma arvan et katse visata pommid 30 kraadi nurga all ja kõrguselt 100 m ei ole võimalik kuna FW ei saanud lihtsalt "gorisonti" ennast ajada enne seda oleks maaga kokku põrkanud.
Üks saksa instruktsioonidest õpetab üldse väga imeliku taktikat:
kiirus 400
kõrgus 400
gorisontaallend
kurss sihtmärgi suunas
ja siis kui sihtmärk kaob kapoti joone taga siis lasta pommid alla.
Pidi suhteliselt lihtne ja effektiivne olla.
Postitatud: 16 Veebr, 2005 20:00
Postitas Loom
kui madalalt visata saaks, ei tea jah, eks nõuab igal juhul meisterlikkust sel juhul.
See horisontaallennu variant on täitsa võimalik, on vaja ainult teada täpselt mis kõrgusel ja kiirusel visata ja heitmise ajaks need parajaks seada. Erinevatel pommidel võib küll erinev õhutakistus olla, aga mitte vist oluliselt.
Postitatud: 16 Veebr, 2005 20:51
Postitas denis23
see on ametlik FW190 instruktsioon 400X400, pommid 2X250 kg
Postitatud: 21 Juul, 2005 9:31
Postitas Lupus
Kas kuskil netis võiks olla ka mõni film selle lennuki lendamisest. Kuskillt siit foormumist leidsin taastatud messesr 109G videod. Võimsa mulje jättis!!!
Postitatud: 21 Juul, 2005 10:28
Postitas Charlemagne
Kas keegi teab, mis otstarbel venelane neid mootoreid kasutab, kui ta neid praeguseni toodab?