Auruvedurid reservis

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Kasutaja avatar
paadikapten
Liige
Postitusi: 305
Liitunud: 06 Juul, 2005 14:34
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Auruvedurid reservis

Postitus Postitas paadikapten »

Mees Varjust kirjutas: 30 Okt, 2022 22:30
Manurhin kirjutas: 30 Okt, 2022 21:32 Boeingule ja Airbusile see-eest huvitav eksperiment, saavad näha, kui kaua nende lennukid reaalses elus ilma korraliku hoolduseta lendama on võimelised. Kim Jonni-Punn võib Venemaale vennaliku abi korras mingi hulga auruvedureid saata, neid on P.-Koreal veel siiamaani piisavalt olemas (netis vastavat pildi- ja videomaterjali küllalt).
Lennukid lendavad hooldamata 1-1,5 aastat, enne kui päris kriitiliseks läheb.
Veduritega ei ole venelastel ka väga suurt probleemi. Enamik kasutuses olevaid on tehniliselt väga primitiivsed, elektroonikat vms sealt ei leia.
Samuti on Venemaal endal väga suured auruvedurite reservid - olen isegi mitmeid baase, kus neid hoitakse, näinud. Palju neid kusagil Siberi taigade haruteedel võib olla, ei oska vist keegi aimata (seal muidugi vanaraua varguse risk ka juba päris suur).
Olen näinud pilte väga rüüstatud veduritest. Aga kui komplektseid isendeid leidub, siis tekib küsimus. Kas aastakümneid võibolla ilma igasuguse hoolduseta (sest kes see Venemaal neid kõpitseda viitsib) lagedal seisnud auruvedurile saab töörõhku sisse kütta? Kui palju Venemaal on veel inimesi, kes teavad midagi aurumasinatest? Võibolla nad hakkavad veduritele tuimalt puid alla panema ja me saame kuulda, kuidas siin-seal mõni katel pauku tegi.
Millalgi liikus infot, et venelased on hakanud oma auruvedurite reserve utiliseerima. Siis võivad küll paluda vedureid kuskilt, kus need aktiivses kasutuses on, nagu Hiina, India, Aafrika jne. Seal on lisaks veduritele käigus veel vanad aurukraanad ja muu selline kola.
Vaatame siis, mis siin toimub...
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4088
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Some »

Haapsalu laiarööpmelise kordategu maksis €80000, kaua aega läks ei teagi. Venelased vast saavad odavamalt hakkama aga neil neid suuremal hulgal vaja.
https://www.err.ee/1608757315/haapsalu- ... sojaveduri
Valdemar
Liige
Postitusi: 48
Liitunud: 28 Juul, 2020 19:54
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Valdemar »

Suvel sattusin youtubes ühe video peale, kus näidati sellist vedurite hoiuala. Auruveduritelt oli aeg muidugi demonteerinud kõik värvilise metalli, kuid need jupid on asendatavad. Probleemiks see, et katlad olid seal konkreetselt läbi roostetanud, nii, et leegitorud olid näha. Mõnel isendil oli võimalik läbi katla vaadata, mis teisel pool vedurit toimub.
Jaanus2
Liige
Postitusi: 3834
Liitunud: 31 Mai, 2007 13:17
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Jaanus2 »

Vaevalt need seisvad auruvedurid rasketeks aegadeks mõeldud on. Auruvedurite kasutamise lõpuperioodil olid NSVL vedurite katlad ümber ehitatud vedelkütuse kasutamiseks, vähemalt nendel veduritel, mis meil säilinud on. Ei olnud enam sütt katlasse kühveldavat meest - ainult nii oleks neil mõtet, kui tõesti rasked ajad käes. Muidu on diiselvedur parem ja nende käigushoidmisega peaksid venelased hakkama saama küll.
Kasutaja avatar
lamba-ants
Liige
Postitusi: 427
Liitunud: 25 Juul, 2022 14:48
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas lamba-ants »

Some kirjutas: 01 Nov, 2022 9:08 Haapsalu laiarööpmelise kordategu maksis €80000, kaua aega läks ei teagi. Venelased vast saavad odavamalt hakkama aga neil neid suuremal hulgal vaja.
https://www.err.ee/1608757315/haapsalu- ... sojaveduri
OT, aga kas tehti päriselt kasutuskõlblikuks või lihtsalt nühiti rooste maha ja värviti üle? Pole kuulnud, et seal oleks katlasse tuld tehtud.
Eestis seisis auruvedurite strateegiline reserv Valgas, neile oli minu teada ette nähtud ka mingi perioodiline kontroll ja käivitus. 90-ndatel läks sellega nii nagu kõigega mida rahaks sai teha.
Kasutaja avatar
Troll
Liige
Postitusi: 3173
Liitunud: 08 Okt, 2004 16:59
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Troll »

paadikapten kirjutas: 01 Nov, 2022 7:31 Olen näinud pilte väga rüüstatud veduritest. Aga kui komplektseid isendeid leidub, siis tekib küsimus. Kas aastakümneid võibolla ilma igasuguse hoolduseta (sest kes see Venemaal neid kõpitseda viitsib) lagedal seisnud auruvedurile saab töörõhku sisse kütta? Kui palju Venemaal on veel inimesi, kes teavad midagi aurumasinatest? Võibolla nad hakkavad veduritele tuimalt puid alla panema ja me saame kuulda, kuidas siin-seal mõni katel pauku tegi.
Isegi täiesti töökorras oleva auruveduri käivitamine külmal ajal on keeruline operatsioon ja diletandile täiesti võimatu ülesanne. Vaata videot sellest: https://www.youtube.com/watch?v=UXR9CWzR7Yk
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
parkija
Liige
Postitusi: 1071
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas parkija »

Auruveduri katelt saab priimalt kütta näiteks vedelgaasiga , seega veidi inseneritarkust ja loovat mõtlemist ning läheb , auruveduri puuduseks on suur veekulu ja selle vastu kunagi toodetud auruvedurite puhul rohtu pole .
priitM2
Liige
Postitusi: 47
Liitunud: 16 Mär, 2014 18:46
Kontakt:

Auruvedurid reservis

Postitus Postitas priitM2 »

Jätaks need auruveduri fantaasiad nüüd sinnapaika. Aastakümneid seisnud auruvedur on vanaraud. Tehnika seistes ilma korralikult konserveerimata ei säili. Heal juhul on võimalik mõni neist käima saada, aga mitte piisava töökindlusega regulaarselt toimima panna. Lisaks on vaja auruveduri jaoks vajalikku infrat ja muidugi inimesi.
tone
Liige
Postitusi: 36
Liitunud: 11 Juun, 2014 22:28
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas tone »

lamba-ants kirjutas: 01 Nov, 2022 11:32
Some kirjutas: 01 Nov, 2022 9:08 Haapsalu laiarööpmelise kordategu maksis €80000, kaua aega läks ei teagi. Venelased vast saavad odavamalt hakkama aga neil neid suuremal hulgal vaja.
https://www.err.ee/1608757315/haapsalu- ... sojaveduri
OT, aga kas tehti päriselt kasutuskõlblikuks või lihtsalt nühiti rooste maha ja värviti üle? Pole kuulnud, et seal oleks katlasse tuld tehtud.
Eestis seisis auruvedurite strateegiline reserv Valgas, neile oli minu teada ette nähtud ka mingi perioodiline kontroll ja käivitus. 90-ndatel läks sellega nii nagu kõigega mida rahaks sai teha.
Käisin suve jooksul remonditavast vedurist korduvalt mööda.
Katelt lahti ei võetud. Vahetati mõned läbiroostetanud plekid, aknaklaasid, mingid puitosad, puhastati ja värviti.
Ei arva, et on kasutuskõlblik.

Vene teema juurde tagasi tulles, olen ka lugenud artiklit, et venelastel ainult 12 vedurit reservis. Aga venemaa mastaape arvestades, oleks mingisugusegi tulemuse saavutamiseks vaja sadu või tuhandeid ühikuid tehnikat. Teema on vist laualt maas.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36585
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Auruvedurid reservis

Postitus Postitas Kriku »

Kuna tegelikkuses auruvedurite reserv ju eksisteeris, siis ma loodan, et auväärt kaasmoderaator ei pahanda, kui ma liigutan selle tehnika alla.
Sugga 21
Liige
Postitusi: 310
Liitunud: 15 Sept, 2011 20:40
Kontakt:

Re: Auruvedurid reservis

Postitus Postitas Sugga 21 »

Aastal 1979 veeti meid Krasnodari kraist Kazakhstani,teisele etapile uudismaale.Kuskil Uurali mägede servas peatusime jaamas,kus seisid auruvedurid.Aknad,uksed olid laudadega kinni löödud.Vedureid oli sadu.Teadjad rääkisid,et reserv sõja puhuks.Kui elekter ja diisel kadunud siis mõne palgi ikka leiab.
Kasutaja avatar
Sam Beaver
Liige
Postitusi: 826
Liitunud: 09 Aug, 2017 19:54
Asukoht: Siin & seal, põhiliselt tööl
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Sam Beaver »

parkija kirjutas: 01 Nov, 2022 21:04...auruveduri puuduseks on suur veekulu ja selle vastu kunagi toodetud auruvedurite puhul rohtu pole .
On ikka. Asja nimi on tender-kondensaator
1667421921303.jpg
1667421921303.jpg (50.83 KiB) Vaadatud 976 korda
Putin destroyed the pro-Russian lobby in the world with his own hands. Now acting in Putin's interests would mean admitting that you fucked a goat
Peeter
Liige
Postitusi: 2579
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Auruvedurid reservis

Postitus Postitas Peeter »

Millalgi oli Tehnikamaailmas jutt auruvedureist, mis meil siin sõitnud. Ja siis oli nii L-seeria, kui sellesama Haapsalu vedurijutu juures märge, et venelastel oli pikka aega läänepiiril kuskil Lvovi või Bresti kandis NZ-haruteedel suur ports 1435-mõõduga auruvedureid, puhuks kui peaks minema Euroopale kallaleminekuks. Et oleks millega minna...
Kjen1
Liige
Postitusi: 77
Liitunud: 28 Dets, 2005 14:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Auruvedurid reservis

Postitus Postitas Kjen1 »

Wikipeedias on päris suur loetelu, palju neid L-tüüpi lokomotiive veel mingil kujul alles on.
Ei viitsi kokku lugeda, aga sadakond kindlasti.

Kui ühte suuremat kollektsiooni googeldasin, siis ega nad jah väga lahinguvalmis just ei ole.
https://www.parovoz.com/regio/index.php?PRINT&ID=964

Väidevavalt aastani 2004 riik hoidis neid reservis, siis jäid nagu on.
https://reddiz.livejournal.com/14326.html
hjl85
Liige
Postitusi: 6387
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: Auruvedurid reservis

Postitus Postitas hjl85 »

Kuna elektriga kitsas käes siis on Ukraina kasutusee võtnud auruvedurid
https://twitter.com/akamyshin/status/15 ... iB8WX9rVLw
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 32 külalist