1. leht 1-st
Baikali-Amuuri magistraal e. BAM
Postitatud: 20 Aug, 2023 15:21
Postitas olavsu1
wk2 kirjutas: ↑20 Aug, 2023 12:01
Venemaal purunes tamm – veevool lammutas osa BAM-ist, kahjud ulatusid miljarditesse Hävis tamm, mida keegi polnud 20 aastat hooldanud ega remontinud, jõgi ajas üle kallaste ja hävitas osa BAM-ist.
https://www.dialog.ua/russia/279446_1692528696
see, mis pildil ei ole BAM. õige BAM on täies pikkuses kahe rööpapaariga. mõnes kohas koguni kolme rööpapaariga
Re: Venemaal plahvatab ja põleb
Postitatud: 20 Aug, 2023 15:57
Postitas an2
olavsu1 kirjutas: ↑20 Aug, 2023 15:21
wk2 kirjutas: ↑20 Aug, 2023 12:01
Venemaal purunes tamm – veevool lammutas osa BAM-ist, kahjud ulatusid miljarditesse Hävis tamm, mida keegi polnud 20 aastat hooldanud ega remontinud, jõgi ajas üle kallaste ja hävitas osa BAM-ist.
https://www.dialog.ua/russia/279446_1692528696
see, mis pildil ei ole BAM. õige BAM on täies pikkuses kahe rööpapaariga. mõnes kohas koguni kolme rööpapaariga
Erinevaid pilte vaadates on ühe ja kahe rööpapaariga lõike. Aga verekeelsed allikad kinnitavad järjekindlalt, et see on BAM-i lõik. Holodnaja jõgi ristub ka sellega.
Re: Venemaal plahvatab ja põleb
Postitatud: 20 Aug, 2023 17:06
Postitas olavsu1
kahe rööpapaariga lõigu lahknemine üherööpapaariga lõiguks on vaid vahetult enne suuri sildu ja siis on ka nende vahe kuskli 20 kuni 100 meetrit. venku ei osanud siis teha kahe rööpapaariga sildu. kõik BAM'i sillad on ühe rööpapaariga ja sildu on kaks tükki kõrvuti.
Re: Venemaal plahvatab ja põleb
Postitatud: 20 Aug, 2023 17:48
Postitas diesel
vabandust. kahe rööpapaari teema hakkas huvitama. vene aegu räägiti, et enamus on ühe rööpapaariga ja vahejaamad ka väikse mahtuvusega ja seetõttu läbilaskevõime üsna kehvake. proovisin nüüd netist otsida ja leidsin viite artiklile aastast 2010, kus väidetakse, et venemaa plaanib hakata bam-ile teist rööpapaari ehitama. google maps on ka nii udune, et minu silmaga aru ei saa asjast.
kui kindel see kahe rööpapaari jutt on?
Re: Venemaal plahvatab ja põleb
Postitatud: 20 Aug, 2023 19:43
Postitas ruger
200m BAM-i raudteeliini tammi siis uhuti vee poolt minema.
200 meters of the BAM damaged after the dam burst. Trains have been stopped.
And the head of Buryatia is trying to use the situation to justify the bill on clear-cutting on Lake Baikal, saying that due to the current restrictions, the dam was not repaired with the money already allocated.
https://twitter.com/tayganews/status/16 ... 3166400808
Rongiliiklus katkenud vähemalt nädalaks.
Another video from the flooded BAM. Trains will not be able to run for a whole week, says the head of Buryatia, Alexei Tsydenov. He estimated the damage from idle cargo at billions of rubles, the cost of repairing the canvas is still unknown.
https://twitter.com/tayganews/status/16 ... 1703518356
Re: Venemaal plahvatab ja põleb
Postitatud: 20 Aug, 2023 20:38
Postitas Crispy
diesel kirjutas: ↑20 Aug, 2023 17:48
vabandust. kahe rööpapaari teema hakkas huvitama. vene aegu räägiti, et enamus on ühe rööpapaariga ja vahejaamad ka väikse mahtuvusega ja seetõttu läbilaskevõime üsna kehvake. proovisin nüüd netist otsida ja leidsin viite artiklile aastast 2010, kus väidetakse, et venemaa plaanib hakata bam-ile teist rööpapaari ehitama. google maps on ka nii udune, et minu silmaga aru ei saa asjast.
kui kindel see kahe rööpapaari jutt on?
Ilmselt Olavsu teab täpsemini kui kohalik kuberner ja meedia

Re: Baikali-Amuuri magistraal e. BAM
Postitatud: 20 Aug, 2023 21:06
Postitas Kriku
Mis häält teeb Brežnevi pea, kui selle pihta raudteerööpaga põrutada?
Kohe tuleb Soobel ja ütleb, kuidas BAM-iga on.
Re: Baikali-Amuuri magistraal e. BAM
Postitatud: 20 Aug, 2023 22:43
Postitas olavsu1
Crispy kirjutas: ↑20 Aug, 2023 20:38
diesel kirjutas: ↑20 Aug, 2023 17:48
vabandust. kahe rööpapaari teema hakkas huvitama. vene aegu räägiti, et enamus on ühe rööpapaariga ja vahejaamad ka väikse mahtuvusega ja seetõttu läbilaskevõime üsna kehvake. proovisin nüüd netist otsida ja leidsin viite artiklile aastast 2010, kus väidetakse, et venemaa plaanib hakata bam-ile teist rööpapaari ehitama. google maps on ka nii udune, et minu silmaga aru ei saa asjast.
kui kindel see kahe rööpapaari jutt on?
Ilmselt Olavsu teab täpsemini kui kohalik kuberner ja meedia
haruteid ei te aga põhimagistraali moskvast vladivastokki mäletan küll.
põhimagistraalil on kaks rööpapaari on olemas ja kolmandat rööpapaari siin seal ehitatakse.
Re: Baikali-Amuuri magistraal e. BAM
Postitatud: 23 Aug, 2023 16:28
Postitas kraal
olavsu1 kirjutas: ↑20 Aug, 2023 22:43
haruteid ei te aga põhimagistraali moskvast vladivastokki mäletan küll.
põhimagistraalil on kaks rööpapaari on olemas ja kolmandat rööpapaari siin seal ehitatakse.
Kas ikka on?
Vaatame kaarti ja pilte venelaste saidilt.
https://yandex.ee/maps/?l=sat%2Cpht&ll= ... 61282&z=15
https://core-pht-proxy.maps.yandex.ru/v ... _size=XXXL
Re: Baikali-Amuuri magistraal e. BAM
Postitatud: 24 Aug, 2023 16:57
Postitas Xender
Ma olen nõuka ajal BAMil sõitnud. Venelased rääkisid sellest kui 8 maailmaimest, reaalsuses oli üsna sinka vonka ja mitte eriti sirge tee ... mis jõhkralt raputas, vaatamata väikesele kiirusele, faktiliselt metsateele rööpad maha löödud kohati.
Täpselt ei mäleta, kuid päris kindlasti oli arvestatavas pikkuses 1 rööpaline.
Sealjuures, see BAMi 2 rööpaliseks ehitamisega on venelased umbes nagu meie Tartu - Tallinna 2 realiseks ehitamisega. Palju vahtu, kuid üsna vähe midagi tehtud. Vähemalt väike google otsing näitab seda.
Re: Baikali-Amuuri magistraal e. BAM
Postitatud: 24 Aug, 2023 21:19
Postitas vanahalb
olavsu1 kirjutas: ↑20 Aug, 2023 22:43
haruteid ei te aga põhimagistraali moskvast vladivastokki mäletan küll.
Vladivostokki läheb Transsiberi raudtee mitte BAM.
https://et.wikipedia.org/wiki/Siberi_raudtee#
Mina olen Omskini sõitnud ja 1987 oli isegi seal (loe: tsivilisatsioonis) ühe rööpapaariga lõike. Ajalooline raudtee Moskvast Vaikse ookeanini ongi Transsiberi raudtee. Millaski avastati et see läheb ikka liiga Hiina piiri lähedalt ja ja hakati ehitama põhja poole paralleelset trassi mida BAM nimetatakse.
See ei idanenud ega mädanenud ja ma pole üldse kindel et täna reisirongiga Vladivastokki sõites üldse BAM peale satutakse . Võimalik et lastakse mööda lõunapoolset liini nagu enne Breznevi aega.
Re: Baikali-Amuuri magistraal e. BAM
Postitatud: 25 Aug, 2023 11:21
Postitas lamba-ants
vanahalb kirjutas: ↑24 Aug, 2023 21:19
Vladivostokki läheb Transsiberi raudtee mitte BAM.
https://et.wikipedia.org/wiki/Siberi_raudtee#
Mina olen Omskini sõitnud ja 1987 oli isegi seal (loe: tsivilisatsioonis) ühe rööpapaariga lõike. Ajalooline raudtee Moskvast Vaikse ookeanini ongi Transsiberi raudtee. Millaski avastati et see läheb ikka liiga Hiina piiri lähedalt ja ja hakati ehitama põhja poole paralleelset trassi mida BAM nimetatakse.
See ei idanenud ega mädanenud ja ma pole üldse kindel et täna reisirongiga Vladivastokki sõites üldse BAM peale satutakse . Võimalik et lastakse mööda lõunapoolset liini nagu enne Breznevi aega.
Transsiberi raudtee on tänapäeval küll täies ulatuses kahe rööpapaariga ja elektrifitseeritud. Kõik põhiliiklus käib mööda seda, BAM-i peale satuvad mingid teise- või kolmandajärgulised rongid. Omskil pole BAM-iga mingit puudumust, sest BAM algab alles veidi peale Krasnojarskit Taišeti nimelises linnakeses, möödub Baikalist põhja poolt ja läbib ebaolulisi asustatud punkte.
Re: Baikali-Amuuri magistraal e. BAM
Postitatud: 25 Aug, 2023 12:24
Postitas metsataat
Vene sõjaväelased BAM-il
YT video vene keeles.
https://youtu.be/kfQ53MPbn-s?si=G5cvAP-5Pp9axhlo
talvised ekstreemsed olukorrad.
Re: Baikali-Amuuri magistraal e. BAM
Postitatud: 25 Aug, 2023 12:29
Postitas Väino
Kuna raudtee oli muude asjaolude kõrval veel ka vaid ühe rööpapaariga, oli see ebaefektiivne ning BAM-i hakati kutsuma eikuhugi viivaks teeks.
https://et.m.wikipedia.org/wiki/BAM_%E2 ... e_eikuhugi