1. leht 2-st

Juri Gagarin

Postitatud: 12 Jaan, 2007 10:37
Postitas Kapten Trumm
Eile sattusin (vist Ren tv) pealt vaatama saadet, mis puudutas Gagarini hukkumist lennuõnnetusel. Iseenesest oli saade ühiskonnatüüpiline vandenõuteooritega spekuleerimine, kus ei puudunud ka UFO-de karvane käsi. Aga kui see vaht kõrvale jätta?

Mõned asjad tundusid ausalt öeldes veidrad üpris mitmed asjaolud. Esiteks tundus filmi vaadates kummaline, et Gagarin oli kvalifitseeritud lendama vaid MiG-15/17-ga. Saatest jooksis läbi, et suure hädaga pääses ta lendama MiG-17-ga. Kosmonautide hulka valiti parimaid lendureid ja seda tehakse ka tänapäeval. Sellel ajal, kui Gagarin kosmoseprogrammiga ühines, käis juba MiG-21 masstootmine (1962 Kuuba kriisi ajal olid MiG-21d juba Kuubal baseerumas). Ehk miks lendas sedavõrd väärt mees nii vananenud lennukiga?

Teine veider ajastutüüpiline asjaolu tundus see, et tähelepanu ei pööratud piloteerimisveale, spekuleeriti aga rohkelt vähetõenäoliste asjadega.

Kui lugeda hoolega Stefanovski memuaare "300 tundmatut", siis viimases peatükis on juttu MiG-15 probleemsest pööriseomadusest, kus järsu ja lamepöörise vahe on nii väike, et enamik hullumeelselt pöörlevaid piloote ei märka nende vahet ja rakendab valesid juhtimisvõtteid väljumiseks, mis viivad lennuki lamepöörisesse, kus väljatulek on kaunis keeruline.

Praegu tundub asjale lihtne seletus see pööriseversioon - valede juhtimisvõtete tagajärjel langes lennuk pöörisesse. Järgmiste valede võtete tagajärjel sattus lennuk lamepöörisesse, kust väljatulekuks lõppes kõrgus otsa. Piloodi eksimus. Muud teooriad palgamõrvast, UFO-dest tundub supiaur - egas rahvuskangelane ei tee vigu piloteerimisel.

Postitatud: 12 Jaan, 2007 23:25
Postitas krizz
Tänu kosmoselendudele jäi Gagarinil uute lennukite tundmaõppimiseks vähe aega. Lendama ta hakkaski uuesti vaid siis, kui sai aru, et Breznev ei lase tal, kui ikoonil, enam lennata.

Huku kohta liigub palju arvamusi. Kummaline on, et lennuki rusud pandi tünnidesse ja need on siiani seal varjul. Kardavad? Arvamus aga ka selline, et vastutuleva lennuki õhuvool ei lasknuk kõrgust võtta, ja siis järgneski pauk vasta maad. Üks versioon lihtsalt.
Segane lugu :roll:

Postitatud: 14 Jaan, 2007 2:32
Postitas golem
Ega nüüd küll täpselt ei mäleta, aga vist vaatasin ka NTV saadet Gagarini hukkumisest, kuid seal rõhuti sellele, et samaaegselt toimusid mingid manöövrid ja tema lennuk sattus ülelendava pommitaja õhuvoolu ning kaotas juhitavuse. Oli lõik mehega, kes oli sel momendil radari taga ja kuigi kaotati side lennukiga, liikus see veel radariekraanil mitu minutit edasi. See lennuk oli kahekohaline, koos Gagariniga hukkus ka veel teine piloot, samuti endine kosmonaut.

Postitatud: 15 Jaan, 2007 10:52
Postitas Kapten Trumm
Saates oli ju öeldud, et kõrguse kaotamise alguses oli masin 4000 meetri kõrgusel. See õhulaine variant võiks vett pidada ehk 800 meetri kõrgusel.

Kui need õhulained nii palju segaks, siis ei saaks õhulahingut üldse pidada, seal kihutavad lennukid ka üksteise lähedalt mööda, tihti veel üleheliga.

Isiklikult spekuleeriks, et rusude varjamise põhjus on a)lennuki tehniline rike b) piloodi eksimus (vt pöörisevärk).

Mõlema variandi puhul on tugev motiiv tegelikke asjaolusid varjata, sest nõukogude lennukid on teadupärast võitmatud ja ei kuku kunagi alla ning kosmonaudid ei tee lihtsaid piloteerimisvigu.

ÕT raketi tabamus tundub natuke ulme, sest lennuk puudutas maapinda ühes tükis (S75 ja S125 tabamusel ei jää MiG-15st suurt midagi järgi), UFO üle otsustage ise :lol:

Postitatud: 23 Jaan, 2007 23:56
Postitas krizz
Pilt
Sellel pildil on Gagarin pilootide kooli kursandina, oma kuulsa tee alguses.

Postitatud: 14 Apr, 2009 5:31
Postitas krizz
Kummaline on ka see, et Gagarin rändas läbi küll pool maakera, kuid vennas-liiduvabariiki Eesti NSV-sse ei olnud tal mahti sisse põigata... :?

Muide Gagarin põdes sellist haruldast haigust, mille ohvrid ei suuda hirmu tunda. Siit ka üks põhjus, miks ta valituks osutus.

http://news.mail.ru/politics/1705055/comments/ Peris head kommentaarid :lol:

Postitatud: 14 Apr, 2009 8:52
Postitas Lemet
Gagarin peaks ju olema nimeka aadlisuguvõsa järeltulija :roll: Et siis töölistest-talupoegadest saanudki esimest kosmonauti. Või ei pööratud 50 lõpul, kui gruppi koostati, enam sotsiaalsele päritolule nii suurt tähelepanu?

Postitatud: 14 Apr, 2009 10:13
Postitas zzz-petz
Lemet kirjutas:Gagarin peaks ju olema nimeka aadlisuguvõsa järeltulija :roll: Et siis töölistest-talupoegadest saanudki esimest kosmonauti. Või ei pööratud 50 lõpul, kui gruppi koostati, enam sotsiaalsele päritolule nii suurt tähelepanu?
gagarin kirjutab oma raamatus "tee kosmosesse", et pärast kosmoselendu tekkisid küll kusagilt mingid "sugulased", kes väitsid, nagu oleks ta aadlisuguvõsast, aga et nende jutt on vale

Postitatud: 14 Apr, 2009 11:07
Postitas Lemet
zzz-petz kirjutas:
Lemet kirjutas:Gagarin peaks ju olema nimeka aadlisuguvõsa järeltulija :roll: Et siis töölistest-talupoegadest saanudki esimest kosmonauti. Või ei pööratud 50 lõpul, kui gruppi koostati, enam sotsiaalsele päritolule nii suurt tähelepanu?
gagarin kirjutab oma raamatus "tee kosmosesse", et pärast kosmoselendu tekkisid küll kusagilt mingid "sugulased", kes väitsid, nagu oleks ta aadlisuguvõsast, aga et nende jutt on vale
Aasta oli siis ...? Ja aadlisuguvõsa omakstunnistamine autobiograafilises raamatus igati bro???? Hilisemates kirjutistes on tema aadlisuguvõsalist päritolu küll kinnitatud.

Postitatud: 14 Apr, 2009 11:46
Postitas zzz-petz
Lemet kirjutas:Hilisemates kirjutistes on tema aadlisuguvõsalist päritolu küll kinnitatud.
palun allikad ..?

Postitatud: 14 Apr, 2009 11:53
Postitas Lemet
zzz-petz kirjutas:
Lemet kirjutas:Hilisemates kirjutistes on tema aadlisuguvõsalist päritolu küll kinnitatud.
palun allikad ..?

kriisivarude teemas muuseas ootan siiamaani allikaid sinu väitele
Mitmel pool lääneriikideski on 3-7 päeva kriisivarude kodushoidmine kohustuslik.

Esimese väit kohta võin momendil öelda, et tegu oli mingita venekeelsete saitidega, kui millaski aega, siis proovin neid üles leida. Aga see teine väide...see teine....jaa, vaata, sellega on selline lugu, et...põle öelnud...no ausalt, ei ole mitte...löö või maha, ikka ei ole... :lol:

Postitatud: 14 Apr, 2009 12:25
Postitas zzz-petz
vabandust jah, see oli keegi teine. aga lihtsalt tundus sarnane muster, et visatakse mingi väide õhku, aga seda kinnitamata. aga muidugi mingi venekeelne sait on veidi kaheldava väärtusega allikas. wikipedias pole "kõrge" päritolu kohta sõnagi. seni ma usun gagarini enda sõnu

Postitatud: 14 Apr, 2009 20:42
Postitas T-62
Wiki on kindlasti 200% usaldusväärne koht :wink:

Gagarin

Postitatud: 17 Apr, 2009 13:22
Postitas miller
Gagarini pere pärineb Kostroma oblastist.

Tegemist oli riigitalupoegadega.

Seni tead olevad esivanemad:
Pjotr
I
Fjodor
I
Ivan abielus Lõssikovaga
I
Aleksei abielus Matveevaga
I
Juri s. 1934 abielus Gorjatševaga

Nimi Gagarin tuletati hüüdnimest, mida esivanemad kandsid : Gagara , mis pidi tähendama a) part b ) laiskvorst c) hambasepuhuja.

Abielude kaudu satuti Kostromast Smolenskisse. Ka abikaasad olid talupojaseisusest. Kohe kindlasti ei olnud tegemist kehvikutega. Vürstiperekonna Gagarinitega neil midagi pistmist ei ole.

Smolenski kandi inimestel on tugev valgevene päritolu.

Juri Gagarinit kasvatas tema usklik ema.
Laps on juba lapseeast heatahtlik, vastutulelik, aus.
Tema mentaliteet erines järsul tollasest üldmentaliteedist, kus varjamine ja nahhaalne valetamine oli eluolu tõttu tüüpiline.
Samas oli ta printsipiaalne käsutäitmise ja korralduste suhtes.

Tagajärjed olid kohutavad. Õppides Orenburgi sõjaväe lennukoolis ning olles rühmaülema asetäitja, peksti Juri Gagarin 3 kaaskursandi poolt vigaseks, kuna nõudis oma korralduste täitmist. Sõjaväetribunal mõistis nooremehed 1957 aastal vangi.

Samas lennukoolis selgus ka Gagarini suurim puudus - üliväike kasv.
Kahel õppelennul maandus ta lennu lõppfaasis ninaga.
Kool nõudis Gagarini eksmatti.
Vaid suurte palvete ja eeskostete peale jäeti noormees lennukooli. Järgmisteks lendudeks tehti talle kõrgem iste ning ta suutis lennueksami ära anda.

Gagarini valik

Postitatud: 17 Apr, 2009 13:45
Postitas miller
Tema valiku kronoloogia on kindralpolkovnik Kamanini päevikutes olemas.

Ometi mängis kulisside taga ka Koroljovi sümpaatia.

Teada on kaks epsioodi:

a) tutvustades Vostokki kosmonautide grupis olevate lenduritele, pakkus Koroljov võimalust proovida istuda aparaati. Teiste vahelt astus kiirelt välja Gagarin ning suundus aparaadi poole, võttes enne aparaati astumist ära JALANÕUD.

b) Koroljov viis läbi vestlusi , et kandidaate paremini tundma õppida.
Küsis tsentrifuugi kohta. Kõik kandidaadid andsid raporteid, et kõik on hästi ja partei ülesande täidame.
Ainult Gagarin vastas, et tal hakkasid jänkud silme ees tantsima, jalad võttis nõrgaks, ja üldse lõi ta sisemises risti ette kui sellesse rauakolakasse sisse astus.

Gagarini enda arvates oli see otsustav moment tema hilisemas valikus.

Fakt on see, et kindral Kamanin hakkas lõppus eelistama Titovi.
Konsultandid viskasid Koroljovile veel kinda, et Titov on väiksema kaaluga.
Koroljov lükkas aga nende ettepaneku kategooriliselt tagasi. Tema eelistus oli ühene.

Kamanin seletab oma kahtlusi Gagarini suhtes järgmiste episoodidega.
Enne lendu sõideti üle kohast ( 110 km Stalingradist) kuhu aparaat pidi maanduma. Tegemist oli jäätunud betoonkõva pinnaga. Gagarin kohe osundas sellele.
Kui arutati maandumist ning seletati, et langevarjud avanevad vaid automaatselt, polnud Gagarin sellega rahul, ta oleks tahtnud et ka kosmonaudile jäeks langevarju avamise käsitsi variant.

Samuti lükkas ta tagasi Kamanini ettepaneku proovida katapulteeruda lennukist harjutamise eesmärgil.

Kõik need Gagarini esinemised ärritasid Kamaninit.

Tegelikult näitasid nad Gagarini asjalikkust, ja enneolematut ausust sellistes asjaoludes.

Nagu näitas toimunud kosmoselennu lõppufaas, kus tekkis korduvalt eluohtlike situatsioone, oli Gagarini nõudlikus põhjendatud. Koroljovi hilisema hinnangu kohaselt olid tegelikult lennu eduka lõpetamise protsent 46.