1. leht 1-st
Mis baas asus Viimsis Miidurannas vanasti ?
Postitatud: 17 Mai, 2007 11:02
Postitas tsiklimees
http://www.hot.ee/raitsuur/miidurand.jpg
Siin on näha kaart piirkonnast, mida silmas pean. Seal keskel on praegu rägastikune mets, kus on ka osaliselt sõjaväe rajatiste jälgi näha. Ning seal, kus Muuli tee teeb kaare mere ääres on vanad kokku varisenud maa-alused Hooned. Võib-olla viisid sealt edasi käigud kuhugi teistesse kohtadesse.
Teen praegu kursusetööd selle paiga metsa kohta, seega mõtlesin, et oleks kasulik ka ajalugu veits uurida.
Praegu on seal kaardi keskel asuval rohelisel ala alumises servas "rongide tankla" ja üle tee Miiduranna sadam.
Tervitades !
Postitatud: 17 Mai, 2007 11:53
Postitas suurpomm
Postitatud: 17 Mai, 2007 14:36
Postitas sturmkommando
Postitatud: 11 Juun, 2007 3:49
Postitas tsiklimees
Olen siis selle metsa enamvähem kõik kohad praeguseks läbi uurinud. Arvan, et mest hakkas sinna kasvama pärast 2. Maailma Sõda, kuna suuremate puude vanused on nii 50 aastat. Puuliigiks on põhiliselt sanglepp ning koht on tihe nagu džungel. Igalpool praktiliselt on väiksemaid rändrahne ja ka üks suurem kivi (20m ümbermõõt)
Nii et tegemist oli siis piirkonnaga, mis oli seotud laevade tankimisega.
Lisasin siis ka täpsema pildi uurimise all olevast metsast ja märkisin ära ka mõnigad leiud.
1. Viimsi Market
2. Lagunenud väike maja
3. Masuudi kihiga kaetud kraav. Iga natukese aja tagant on sellised filtertorud vahel. (Masuut jääb vee peale, aga toru võtab vett põhjast ning siis voolab järgmise kraavi osa peale)
4. Kokku varisenud betoonist maa-alused ehitised.
5. Masuudilist vett täis sügavad augud. (Maapinnalt veepinna alguseni augus on nii 2m ja siis mõõtsin vee sügavust, 3.5m sain kätte, kuid põhi ei tulnud vastu).
Päris mitmel pool on katkisi ja poolterveid nii palk kui ka traat aedu.
Ala on ka suht vesine ning mitu tiiki on ka seal. Muide sinna Viimsi Marketi vastu tahetakse ehitada mingisugune uus market.
http://www.hot.ee/raitsuur/miidurannamets.jpg
Postitatud: 12 Juun, 2007 21:10
Postitas marcco
Selles, et kogu see metsaalune masuuti täis võib süüdistada ainult vene sõjaväge, kellede katlamaja asus seal, kus nüüd 6 uut mahutit. Siis kallati kõik ülejäägid maha ja kedagi see nagu ei huvitanud. Maapind on kaldu sinna võsa poole ja need kraavid ongi kaevatud, et koguda seda sodi. Õnneks tegu savipinnasega ja põhjavette see sodi sattuda ei tohiks.
Betoonvaremed peaks olema endine suurtükipatarei.
Need sügavad augud võivad olla katsemahutid, kus vene sõjavägi proovis lahinguolukorras kütusehoidlate tegemist, et kaevame augu - paneme bensiini täis ja vaatame kaua seisab ja mis juhtub. 80-ndatel olevat selliseid trikke seal tehtud. Jälle on abiks savine pinnas, et asi siiski enamvähem töötaks.
Postitatud: 07 Sept, 2007 14:29
Postitas Supervisor
Täienduseks, et töötasin Kirovi Miiduranna kalatööstuses 1973 kuni 1987.
kui sinna tööle läksin (peale sõjaväest tulekut) oli kõnealune objekt uus ja palju kõneainet tekitav. sageli tuli sellest juttu ka objektist mööda sõitvas töölisi vedavas bussis. Üldine ja ainus versioon objekti otstarbest oli allveelaevade tankla, mis aga oli nn avalik saladus... Julgen veendunult väita, et Kirovi kolhoosil ega selle Miiduranna sadamal puudus objektiga igasugune seos. Kuigi asi huvi pakkus ja ma nende aastate vältel pidevalt Tallinna ja Rohuneeme vahet sõites objektil silma peal pidasin, ei näinud ma seal allveelaevu kordagi. Ainus fikseering oli ühel korral mingi alus, mis lootsi puksiiri meenutas.
Miiduranna maaaluse objekti kohta siis veel niipalju, et ajal, mil ma kütusehoidlast veel suurt midagi ei teadnud, hämmastas mind mereväelaste hulk, kes nr 1 bussiga igal hommiku Meriväljale sõitsid, seal praegusele Laidoneri muuseumi objektile suundusid ja õhtuti sealt naasid. Imestama pani nende arvukus, mis ei olnud prportsionaalne hoone mahuga... Ilmselt siirdus arvestatav osa neist maa-alusesse objekti.
80-nendate keskel alanud kütusekriis viis Kirovi esimehe O. Kuuli mõttele lõpetada konservide vedu autodel Kopli kaubajaama, ning tuua kalatööstuseni raudteeharu, et konservid Miiduranna ninal otse vagunitesse laadida. Kolhoos sai kätte ka vastavad kooskõlastused Moskvast ning haruraudtee ja laadimispunkt läksid käiku umbes 1985.
varsti peale projekti realiseerumist röökis Kuul naerdes, kuidas Moskvas oli üks (või mitu) kõrget sõjaväelast oma tärnidest ilma jäänud, kuna olid maha maganud raudteejaama (kui õhuründe ühe kindla sihtobjekti) rajamise ülitähtsa sõjalise objekti kohale...
Postitatud: 12 Sept, 2007 21:35
Postitas donnervetter
Tegu oli Baltimere sõjalaevastiku kütusebaasiga, oli teine mõeldud nö varubaasiks vms. Maa-all on suured tsisternid ja see nö kuuli muna on kai, kus laevad kütust tankida oleks saanud.