1. leht 38-st

Jalaväesoomuk Pasi XA-180

Postitatud: 05 Apr, 2005 2:08
Postitas hugo1
Eesti riik ostis Sommidelt peaaegu 200 milliga 60 jalaväesoomukit Pasi XA-180. Mis te arvate neist soomukitest? Olemasolevate BTR-80-tst peaks Sommide soomukid paremad olema?

Postitatud: 05 Apr, 2005 8:18
Postitas denis23
Ma ei oska nagu hinna/kvaliteedi suhe kohta midagi öelda, aga BTR 80-st konstruktiivselt need on ikka palju paremad. Noh...umbes nii palju kui 20 a. vana SISU 20 a. vana Kamazist. Aga jah, nende ülalpidamine võib kalliks minna.Aga tegelikult, ma ikka aru ei saa, mis moodi kujunevad Balti riikide relvastuse ostuhinnad. 3.5M EEKu on ikka uskumatult palju vana soomuki eest.

Postitatud: 05 Apr, 2005 8:34
Postitas hugo1
Mingi jutt käis, et hinnad selle pärast ka nii soolased, et praegu pole eriti soomukeid saada. Peale venelaste btr-de

Postitatud: 05 Apr, 2005 8:56
Postitas denis23
Seda juttu mina küll ei usu. BTRe maailmas toodetakse umbes 20 riigis, ning ausalt öeldes, 300 000 USD eest võib saada päris normaalsed masinad k.a. NATO standart, ei pea Soome second handi ostma.

Postitatud: 05 Apr, 2005 9:36
Postitas nublu
Selle tehingu kohta on väga hea artikkel Hvostovilt ning Vahterilt. Seal kirjas ka alternatiivsed pakkumised. Ning miks seda tehingut üritatakse aeg-ajalt näidata halvemana, kui ta tegelikult on.

http://www.ekspress.ee/viewdoc/133B2559 ... 63003D97D1

Postitatud: 05 Apr, 2005 11:15
Postitas kari lumppio
Üks link sellest tehingust:
http://www.kmin.ee/?op=news&id=707

"60 soomukit PASI XA-180 koguhinnaga 112 655 520 Eesti krooni" lõpud 200 miljoonist läheb hoolduse ja modifikatsioonide peale?

Rootslaste lehekülg Pasi'st (neutraalne?):

Pansarterrängbil XA-180
http://www.soldf.com/patgbxa180.html


Ise Pasi küll vanarauaks ei nimetaks (aga ma vist pole erapooletu...)

Kari

Postitatud: 05 Apr, 2005 11:55
Postitas denis23
Kuulge mis te võrdlete nagu vene keeles öeldakse "XUJ c пальцем"

Et umbes uus masin maksab 10m. eeku, vana masin 3m. eeku sellega meie ei saa uusi masinaid endale lubada. Kui keegi tahab panka tulla ja osta endale 200 17a. vanu veoautot siis vaadakse teda nagu hullu. Kui kaua aega kavatsetakse sellega sõita? Kui kaua aega need masinad üldse vastu peavad?
Ja miks võrdluseks tuuakse maailma kallimad masinad: prantsuslaste ja austerlaste omad?

Postitatud: 05 Apr, 2005 12:13
Postitas shrek
BTR-90 -väga tõhus ja vihane "loom".Terve Vene sõjatööstus on täis palju andekaid kontsruktoreid ja palju ettevõtteid ,kes toodavad mõistliku hinna eest päris tõhusat tehnikat.Aga kuna meie eesotsas on inimesed ,kes on täielikud intriganidid ja võhikud lausa (kellele meeldib automaatkäigukast,kes eelistab rootsi vanametalli),siis tuleb suule naeratus manada ja leppida sellega kahjuks.
Oleks Vladimir Ilijts elus veel!

Postitatud: 05 Apr, 2005 12:21
Postitas kari lumppio
Kas "denis23" adresserisid oma sõnu mulle?

Ma ei võrrelnud midagi, andsin ainult paar linki. Nagu mina aru sain prantslaste ning austerlaste omasid võrreldakse selle päräst et neid mingi tegelinski tahaks müüa Eestile.

Mulle täitsa savi mis soomukeid Eesti ostab.

Kui sul endal on häid variante on pakkuda miks neid mitte meile tutvustada lähemalt selle asemel et pori loopida?

Kari

Postitatud: 05 Apr, 2005 14:41
Postitas tuuker
Mis siin enam vaielda, nüüd on nad igatahes olemas. Praegusel hetkel võiks võtta soomlastest eeskuju ja veel paari-kolmesaja milli eest sakslastelt Leoparde osta (Ekspressi andmetel alla 8 milli tükist).

Millest jutt käib?

Postitatud: 06 Apr, 2005 10:26
Postitas Hjalmar Nelk
Ärge nyyd austet foorumlased pahandage, aga ma ei saa päris hästi aru, millest jutt käib. Yks räägib nagu aiast ja teine aia-august. Igasugune pasi vördlemine yksköik mille muuga on ju päris mötetu, kui me ei räägi alguses sellest, et mille jaoks neid ostetakse. Kui nendega käia rahuvalves ja just nimelt rahuvalves ehk siis praegusel juhul Kosovo ja muu Balkan, siis on need riistad ju täiesti okei. Pole neil midagi viga - ressurssi on kövasti alles ja remontida on kordi lihtsam kui BTR-e. Aga kui nendega planeeritakse osaleda aktiivsemates operatsioonides (Iraak) vöi isegi meie oma kodumaa kaitsmiseks mehhaniseeritud vaenlase (tankid, jalaväesoomukid) vastu siis asi on ikka täitsa hull. Mina kyll ei kadesta neid vendasid, kes seal sees peavad istuma. Pealegi Iraaki neid saata? Möelge logistika yle - nelja soomuki hooldamine tuhandete kilomeetrite kaugusel???
Selle Hvostovi artikli kohta ytlen, et see oli ikka väga yhte väravasse. Asjad ei ole nii must-valged. Nagu eelpool mainitud - pasisid oma maa kaitsmiseks ei sobi (veoauto plekiga) jne. Kui me tahaksime ikka selle jaoks soomukeid osta, siis oleks pidanud midagi muud hankima.
Pasi köiki miinuseid (kuidas neid moderniseerida näiteks?) ei ole vist mötet siin yles lugema hakata

Postitatud: 07 Apr, 2005 8:21
Postitas canislupus
Venelastega ju põhimõtteliselt asju ei aeta... pakun.

Postitatud: 11 Apr, 2005 8:51
Postitas hummel
pasi, ehk minuteada 6ige tehasenimega SISU XA-180EST (tehas, mis toodab on ikkagi SISU, Pasi on rohkem hyydnimi ehk lyhend s6nast panssarisisu) on kindlasti tasemel aparaat. Mahutab ka piisavalt mehi.
Vene soomukitega v6ib seda v6rrelda, aga naiivne on arvata, et me NATOs olles ostaksime veel Idanaabrilt relvastust... kui ta myykski...

Masina pahupooleks on torni puudumine korraliku relvaga, kuid kuuldavasti olla neid meie jaoks vastavalt moderniseeritud. Olen kuulnud ka, et need masinad ei vasta muuseas NATO standarditele, ehk hoolduse ja transpordi kohapealt v6ib raskusi tekkida. Ei ole vist transporditavad teatavate NATO lennukitega jms. M6ni aeg tagasi ostis neid ka Poola ja siis tuli see skandaaliga ilmsiks...

Postitatud: 11 Apr, 2005 9:31
Postitas hummel
läks topelt

Postitatud: 11 Apr, 2005 10:17
Postitas sturmkommando
selle paarisaja miljoniga oleks saanud
oma tootmine püsti panna :)
scania põhjadele ju ehitatakse tartus,
mis see sisu siis keerulisem oleks olnud.
kui mujal maailmas kriis ka veel nende
valmistamisega, oleks saanud hiljem neid
maha ka müüa portsu :D