Nonii, nüüd lõpuks saab täidetud vana võlg, hetkel fotode pealt vaadatud kuupäevade järgi 2017. 19. Märts alustatud projekt, ehk umbes täpselt kaks aastat kestnud ülesanne II grupikas: Riiul tühjaks teemal. Kes mäletab see mäletab, rahvas hääletas minu riiulist Airfixi Vought Kingfisheri, mille pidin siis Minimaailmaks valmis saama. Juhtus aga nii et ei jõudnud ma ise, ei Minimaailma, ega ka lennuki endaga midagi erilist teha. Elu keerdkäigud väntsutasid, perre sündis kaks last, elu pm nende ümber keerleski, segadus elamises, ning oma asjade rändamine ühest kastist teise, ning enda harv viibimine kodumaal seoses tööga viis asja selleni et enamus aega projekt seisis kuskil kastis või riiulil, kaotades juppe ja kannatust. Vahepeal sai sussutatud oma tõbe pisemate ja kiiremate projektidega, Kingfisher aga seisis. Kuni eelmise aasta lõpus ja uue alguses sai olla kauem kodus, tuli pisik tagasi, kuna sain oma töölaua ja riiulid paika, ning tekkinud koht äratas jälle hobipisiku elule.Pikk jutt si** jutt, pildid seletavad ehk ülejäänu, osa piltidega kordame teema siis üle.
Algul karbist välja võttes lihtsalt vaatasin seda. Tegemist ju ikkagi vana Airfixi tootega kuskilt klikiajast, see tähendab ei paneelijooni, ei erilist sisu, üldjoonelisusust detailide osas, mis tähendab tonnide viisi tööd.
istusin ja vaatasin ja mõtlesin, nonii, mul on nüüd kaks võimalust, kerge ja raske. Kas panen julmalt otse karbist nii nagu on, süvenemata detailidesse nö originaal nii nagu on. Või valin raskema, ehk siis teen vastavalt võimetele ja fantaasiale ning teen palju scratsh-built davaari juurde. Vaatasin ja mõtlesin ja valisin peale esimest katset kokku panna tegema raskemat viisi. No ei suutnud kergemini, oleks lihtsalt mingil määral oma vaimu ahistamine, pärast valmis mudelit vaadata ja mõelda, neh see ei kõlba kassi *** ka.
Ega midagi, paneelijooni tõmbama!
Edasi siis sisu tegemine, mis on eriti pikk ja piinarikas protsess, eriti kui mitte midagi ei ole. No ma pingutasin vist natuke üle. Asjadest kahte kolmandikku praktiliselt näha pole, ja jäid lennuki sisse. Aga peaasi et endal hea!
Nö dekipealset võrreldes kortsutasin kulmu, sest Airfix oli asja teinud ikka nii üldjoonelise et paha hakkas. Et nagu üleüldse sarnane pole!
Ega midagi, lõikasin plaadid maha ja tegin jääkidest uue, midagi sarnasemat. See asi pidi ometi näha jääma. Kuulipilduja oli samuti nii mannetu et selle tegin mitmest jupist ka uue, kuid ajas ette rutates tuli tunnistada selle kadumist tööde lõpuosas, nii et mul tuli see uus teha.
loomulikult oli ka mootor praktiliselt joonistatud plastmassi, selle vea pidin ka lahendama osaliselt originaali, osaliselt alleshoitud asjade jupikarbist otsides.
Hetkel juba olemegi jõudnud siia aastasse, käimas värvimisprotsess. Õigemini juba teine protsess,sest esimene läks pekki. Kuna vahepeal oli hobitamine unarusse jäänud, polnud keegi sahtleid väga liigutanud, värve kasutanud ja loksutanud, on mu Vallejo värvikogusse tekkinud nö värviebakõlad. värvid on osaliselt kas kuivanud või imelikuks muutunud. Seega algul proovisin ühe enamvähem värviga seda vedeldades lennuki üle värvida, see ei õnnestunud, värv lainetas ja laamendas oma suva järgi mudelil.
aga ega midagi, tuli asi maha ajada ja tervem värv leida. enne seda igaks juhuks kruntisin alumiiniumiga alt ära, et pärast natuke pealisvärvi maha kriipides pisut kulumiseffekti tekitada. Värvide paremaks lahjendamiseks sai hankida kohalikust poest täiesti nagu lennukimudelistile sobiv väike lapik! Ahjaa, propelleri modisin ümber, kasutades originaaljuppe ja läbipaistvat pakendiplastikut. Seda selleks et oli kavas teha väike dioraamike, pidi propeller näivat ringi käima ja justkui tardunud ajahetkes.
Hetk enne põhivärvi peale kandmist, katsun tuletada meelde mis lisasi sai veel juurde teha. Ujuvpontoonile mingid trossikinnitusalused ning ära sai veetud ka kõik trossid. Tagumise laskur-radisti kohal olevad klaasidest tagumised mis kokulapitud asendis pidid tulema, tegin ka läbipaistvast pakendiplastikust, et näeks ehtsam välja nende mõõtkava ja paksuse suhe, ning ka selleks et originaalis ei oleks õiged klaasid ära mahtunud, eriti kus ma ehitasin lennukile sisu sisse. Samuti sai vastavate värvidega klaasikildudest teha navigatsioonituled.
Nonii, siis kui lennuk valmis, alustasin aluse-dioraami tegemist. Jälle oli mõtteis katsetus, mis esialgu andis lootustandvaid tulemusi. Nimelt olen Youtubes näinud kuidas puidule pilte kantakse, seda üritasin ka mina laminaatparketijupile teha. Aga viga mille tegin oli see et ma värvisin aluse mustaks, ja peale paberikihi maharullimist algul ilusti nähtav merepinnapilt kadus peale kuivamist pea täielikult.
Aga igatahes andis see eksimus õppetunni ja ideid järgmiseks katsetuseks. Hetkel oli mul aga materjali täpselt nii palju ja ma ajasin siis olemasolevaga nii palju kuni enamvähem rahule jäin.
Lõpuks katsin pildiosa Vallejo still water effectiga, millest osa pani minu kiuste ja mu tehtud ilmselt kehva mcaivariteipist tehtud barrikaadi öö jooksul enamuses osas nach mu aknalauale laiali.
Kuna see oli mu ainuke jääk sellisel asjal, jäin sellega hetkel rahule mis alles jäi, tuunisin seda natuke värvidega ja lisasin wave effectiga lainetust kaugemast vaatenurgast, mida omakorda valge värviga katsin. Päris rahule ei jäänud oma tulemusega, tuleb teinekord studeerida paremini ning ilmselt katsun katsetada epoksiidvaiguga.
Lennuk sai vahepeal värvi selga, siis loomulikult dekaalid, minu klassikaline guashipesu, lakk. Alusele drelliga väike auk sisse, lennukile ka, läbipaistev mudeliraami tükk sisse ja siis kogu kupatus nö hõljuma aluse kohale.
tulemus: