On plaan panna kokku B- klassi ülikerglennuki pilootide õppegrupp. Seni oleme venitanud, kuna kõik eelmise grupi õpilased pole veel lõpetanud ja lennukitele oli vaja teha põhjalikum hooldus.
Õppimine toimub lennukitel Ikarus C42. Teooriakoolituse variante on mitu - a) õhtuti oma grupiga, paar korda nädalas; b) mõne teise koolitusorganisatsiooni juures; c) kaugõppevormis, kus igaüks saab materjali kätte ja temale sobival ajal sooritab eksamid. Milline valida, on otsustamise küsimus. Grupp võiks olla 5-6 inimest, kuid mitte üle 7 kui otsustatakse klassiõppe kasuks. Rohkem lihtsalt ei mahu.
Teooriaeksameid tuleb teha algul koolis ja hiljem Lennuametis. http://www.ecaa.ee/atp/index.php?id=587 Lennuameti eksamid kehtivad poolteist aastat, seega selle ajaga esimesest eksamist lugedes peavad teised ja lennupraktika koos lennuoskustestiga tehtud olema. Praktiliselt läheb kogu koolitusele aasta - kaks.
Liigse optimismi jahutamiseks - ülikerglennukilt eralenduriks edasiõppimisel läheb arvesse vaid 10% lennatud tundidest, kuid mitte üle 10 tunni. Vastupidi on palju lihtsam. Ülikergega aga öösel, pilvedes või muidu instrumentaallennutingimustes lennata ei tohi. Sobivaid ilmu on meie maal aastas saja päeva ringis.
Koolituse hind sõltub lennutundide arvust. Nõutud minimaalse 35 tunniga saavad nooremad hakkama, kuid keskealistel tuleb tunde reeglina rohkem. Suurusjärk, millega arvestada, on 6000 - 7000 EUR. Kallis, kuid võin kinnitada, et keegi sellest ei rikastu. Omanikud maksavad tegelikult peale.
Lennukid on suvel mõlemad Viljandi lennuväljal, talvel üks Tallinnas. Tavaliselt on laupäeviti lennupäev. Huviliste olemasolul ka nädala keskel.
Piloodikoolitus
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline