www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 23 Okt, 2019 22:04

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 2274 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 152  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Lennuvahendid EKV-le
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2006 7:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Sept, 2005 12:50
Postitusi: 291
Asukoht: Lõuna - Eesti
Tänases Postimehes on üks huvitav lugu
http://www.postimees.ee/270406/esileht/ ... 199492.php


Samas on selles artiklis üks lõik: Eesti kaitseametnikud on öelnud, et Eestil ei ole lähiajal siiski kavas endale hävituslennukeid soetada ega moodustada näiteks ühist hävitajate eskadrilli koos Läti ja Leeduga.

Kas see tähendab, et Eesti riik ei soovi isegi kingitud tehnikat endale saada. Siin foorumis on ka varem olnud juttu lennukitest, sh Rootsi omadest ning nende omadustest.

Mis te arvate, kas Eesti peaks selle pakkumise vastu võtma?

Nende vanade lennukite ülalpidamine on kindlasti kallis, samuti ei ole meil ju ka selliste lennukite peale kohe mehi panna, kuid samas on see pakkumine küllatki ahvatlev, et see vastu võtta.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2006 9:38 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26740
Kahtlen Gripenite andmise reaalsuses.

Niisama antakse ilmselt Viggeneid. Gripeneid ilmselt müüakse.

Kui niisama Gripeni saab, on see hea tehing.

Kui kasutatud Gripenit tuleb turuhinnaga osta, siis minu hääl läheb second-hand F-16C-le

Samuti ei ole uus Gripen arukas valik, hind on liiga kallis, kuid praegusel ajahetkel pakub F-16 laiemaid võimalusi sama hinna eest.

Rootsi ja Norra vahel toimunud õppelahingud näitasid, et Gripen vs F-16AM (MLU moderniseerimise läbinud F-16A) tulemused on 50:50. Seega ei ole Gripen mingi ilmaime.

Näiteks oli pikematel üritustel suur probleem lennuki väike praktiline lennukaugus, F-16A-ga võrdseks tegutsemiseks tuli kasutada lisapaake ja see võttis kohe tema väikse manööverdusvõime eelise ära.

Praegu kasutuses olevatel Gripenitel on õhk-maa võime kaunis piiratud, rootslased ise peale pommide ja rannakaitse tiibrakettide muud ei pruugi.

Väga huvitab, mismoodi on Gripenil lahendatud see väidetav lühiraja võime. Raja pikkuse määrab eelkõige maandumisjooks ja erinevalt Viggenist ei ole Gripeni mootor reverseeritav.

Kui see lühirajavõime on samasugune müstika nagu Mig-29 250 meetrine stardijooks, mis saavutatakse osaliselt tangituna ja ilma relvadeta - so olematu lahinguvõime arvelt, siis on see lihtsalt müügijutt.

Muidugi pool muna on parem kui tühi koor - ehk siis niisama saamise korral muidugi Gripen, kui osta tuleb, siis ilmselt mitte.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2006 9:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juun, 2005 13:44
Postitusi: 872
Parem ikka kui erafirmalt renditud L-39


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2006 10:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 14 Veebr, 2005 14:23
Postitusi: 1044
Olge rahulikud - küll kunagi ka ostetakse ja siis kindlasti mõttetut kaupa sõbrahinnaga.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2006 11:19 
Eemal
Uudistaja
Kasutaja avatar

Liitunud: 16 Mär, 2006 10:47
Postitusi: 10
Asukoht: Pärnu on staap
Kas tahate väita, et Rootsil kõlbab õhukaitset teha Gripen´itega, aga Eestil ei kõlba? Ja kui need antaks poolmuidu? Ons need Gripenid tõesti nii hädised? Ma ei usu...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2006 12:20 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Okt, 2005 22:13
Postitusi: 1035
Asukoht: Tallinn
Kui me saame lennukid sümboolse hinna eest, siis jäävad meile ikkagi hoolduskulud. Rootslased ise väidavad, et Gripenite hoolduskulu on 2000 USD/tund (F16C olevat see umbes 3600 USD/tund), millega olevat nad oma konkurentidest parimad, lennuki projekteerimisel olevat arvestatud ka seda, et teda saaks välitingimustes kergelt ja kiirelt hooldada. Nende kaitsekonseptsiooni järgi tuleks sõja korral lennukid üle riigi laiali hajutada ja stardiks ja maandumiseks oleksid siis harilikud 9 m laiused ja vähemalt 800 m pikkused maantee lõigud. Sellisel juhul hooldaksid lennukit siis 5 reservisti-mehhaanikut ühe elukutselise tehniku juhendamise all, kes siis oma veoautodega ringi sõidavad ja kokkulepitud kohas hooldust teevad ja tangivad. Maandumise ja järgmise stardi vaheline hooldus ja tankimisaeg pidi olema 10 minutit ja näiteks mootorivahetuseks pidi kuluma ainult üks tund!

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kõik pildid siin on siis maanteel maandumisest ja hooldamisest.

See lennuväljadest mittesõltumine on minu arvates suur eelis, kui peaksime ainult Ämari ja Tallinna lennuväljaga arvestama, siis saaks kogu meie lennuväe ühe õnnestunud raketirünnakuga ära kaotada.

Siin on ka üks link kus arutatakse poolakate lennukiostu valikuid (Gripen või F16 - ei hakkaks seda ümber tõlkima kuna on liiga pikk) Zdzislaw Dyrmani artikkel "Fighter for Polish Sky -- Selected Aspects for Making Choice"
http://www.eurofighter-typhoon.co.uk//forum/viewtopic.php?t=497&sid=07e66f001b909f535b79928ceeb841c1

Paljud artiklis loetletud puudused on ilmselt juba paljus kõrvaldatud või siis kõrvaldatavad, kuid minu arvates pole ükski neist ka selline, et sellepärast tasuta lennukitest loobuda tuleks. Gripenitega saaksime me parema lennuväe kui enamikul maailma riikidel praegu on!

Rootslastele endile oleks asi ilmselt mitmekordselt kasulik:
- Vähendavad ohtu oma riigile andes meile oma õhuväe
- Suurendavad Gripenite osa NATO-s, see on oluline arvestades seda, et Eurofighter ja Rafael pole endiselt veel kusagil massilises kasutuses. Järsku läheb nii veel mõni riik tulevikus hoopis Gripenitele üle!
(Norway to Back out of F-35 JSF Over Industrial Share?
http://www.defenseindustrydaily.com/200 ... x.php#more )
- Ei pea hakkama masinaid ise lammutama, sest salajast tehnoloogiat niisama metalli kokkuostu viia ei saa!
- poliitilised plusspunktid ka muidugi.

Mõned lingid ka Gripenite kohta:
http://www.airforce-technology.com/projects/gripen/
http://www.canit.se/~griffon/aviation/gripen/

Erinevate lennukite objektiivne võrdlemine on väga raske töö, sest parameetreid mida silmas pidada on väga palju. See on sarnane rohkem õunte ja apelsinid omavahelisele võrdlusele. Mingit abi saab nendelt lehekülgedelt:
http://www.canit.se/%7Egriffon/aviation/text/fighters/fighters.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_21st_century_fighter_aircraft

_________________
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!


Viimati muutis Tux, 27 Apr, 2006 15:06, muudetud 4 korda kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2006 12:24 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Sept, 2005 13:57
Postitusi: 2002
Asukoht: Harjumaa
Ning siit ka :
http://www.gripen.com

Gripen is the world's best light weight multi role combat aircraft in production. It is now fully operational with the Swedish air force with more than 115 (as of Jan 2002) delivered. As of January 2002 more than 25 000 missions have been flown resulting in more than 20 000 flying hours.

Rootslased muidugi kiidavad nii mis hirmus, aga kui atsuta saaks nii ühe-kui kahekohalise ning veel abi lendurite väljaõppes, siis kõik OK!

Ning nagu näha on Rootslased üle tükiaja suutnud JAS 39 välismaale skutada.

The Czech Republic
On Dec 17:th 2003 the Czech Republic decided to lease 14 Gripens of the most modern standard. The first ones started operational service in April 2005 and later in 2005 they had all been delivered.

Hungary

In 2001 Hungary signed a contract for a lease of 14 Gripens.

After the lease expires, Hungary may buy the 14 Gripens. Also, they are to be upgraded to the most modern NATO/export standard. The first of the upgraded ones first flew in autumn 2005 and will be delivered in 2006.
South Africa

On 1998 Nov 18 the South African government announced its selection of Gripen as the preferred fighter, together with Hawk.

On 1999 Sep 15 South Africa decided to order nine two seat multi-role Gripen fighters and take out an option for nineteen single seat Gripens, which be exercised by 2004.

The aircraft will be delivered starting in 2008 with the two seaters. The first of these was rolled out in Oct 2005.


Viimati muutis Würger 190G, 27 Apr, 2006 13:27, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2006 12:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 24 Veebr, 2005 19:27
Postitusi: 198
Asukoht: Metsakooli tee9, Tallinn
Tänapäeval on oluline, millise võimekusega radarsüsteemiga on lennuk
varustatud ja milline on tema relvastus. Kui ei ole võimekat radarsüs-
teemi, siis ei loe lennukiirus ega relvastus enam suurt midagi. Loetu ja
kuuldu põhjal on ameeriklaste radarsüsteemid parimad ja F-16 etem
Grippenist ja universaalsem. Ka logistika seisukohast tundub olevat
õigem eelistada ameerika kui NATO liitlase tehnikat. Öeldu on oluline
relvakonfikti puhul. Selleks, et hoida taevas puhas juhuslikest või
tahtlikest õhupiiririkkujatest on igasugune korralik hävitaja, mille
kiirus ulatub üle 2000 km tunnis, sobilik. Seega on esimeses etapis Eesti tegeliku lennuväe loomisel ehk mõistlik võtta 2 - 3 paari Grippeneid, kui
neid meile antakse-kingitakse.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2006 13:52 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juul, 2005 13:09
Postitusi: 5581
Mina ei imestaks üldse kui rootslased need lennukid sümboolselt 1 EUR'i eest annaksid.
- esitkeks hakkavad eestlased rootslaseid veelgi rohkem armastama ehk otsene panus sotsiaalse kapitali kogumisse,
- teiseks saab siis eestlastelt südametunnistusele viidates igasuguseid vastuteeneid küsida,
- kolmandaks saavad nad oma lennukitest lahti ning after sales teenuse osutamisega panevad hea papi taskusse jne,
- neljandaks saavad lennukitootjad panna oma müügibroshüüri kirja, et jälle üks NATO riik otsustas nende lennukite kasuks,
- viienda argumendina suurendavad nad veelgi strateegilist sügavust ettearvamatu idanaabri suhtes

jne jne.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2006 14:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Veebr, 2005 16:29
Postitusi: 2238
Mina arvan, et Eesti kindlasti loobuks neist lennukitest.
Vähemalt selle kaitseministri all.
Põhjus on selles, et praegune kaitseminister annab endast parima, et Eesti kaitsevõimet nõrgestada, lennukid aga teeksid Eesti märgatavalt tugevamaks :lol:

_________________
Meie võitluslipp sini-must-valge
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2006 15:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26740
Võimalike tulevaste upgradede osas on ameerika lennukid selgelt paremas seisus, sest neid toetab maailma suurim lennukitööstus, kus rootslastel on sammu pidamine sama hea kui võimatu.

Gripen on muidu analoogselt vene lennukitega aktiivselt turundatav masin (erinevalt F-16-st, millel on tahtjaid rohkem kui tootmisvõimsust) ja seetõttu ei maksa kõike kiidulauli netis väga kullana võtta.

Müügiarvud räägivad iseenda eest. Kui Gripenit müüakse suure hädaga igale poole, eelkõige "teise järgu" riikidesse, siis F-16 on praegu toodetud üle 4300 ja varsti lüüakse ilmselt F-4 5100 ka üle. Siis on veel jäänud Mig-21, mis on praegu enim toodetud reaktiivhävitaja (10 000+masinat).

Kui mõnda masinat aktiivselt müüakse, siis kipub kogu meedia uppuma igasugustesse kiitvatesse PR-artiklitesse ja see paistab internetist igalt pootl välja. Ameeriklased sellega ennast ilmselt ei vaeva, sest tellijatest on järjekord ukse taga ja neid valmistatakse müüakse ikka 50 või 100 kaupa, mitte 20 kaupa.

F-16 foorumis öeldi Gripeni kohta - good plane, but short legs, good avionics and SA, but bigmouth-F-16 outguns it.

Kõik eelöeldu ei kehti loomulikult kingitud lennukite kohta. Samas ei oska me öelda, kas ameeriklased ka kingiks midagi, kui ise küsida ja meenutada teeneid Iraagis ja Afganistanis. Igatahes Pakistan sai hiljaaegu loa osta üle 100 F-16C (viimati müüdi 79-89 Afganistani sõja ajal, et nad end NSVL eest kaitsta saaks). Tasuks Afganistani sõja toetamise eest.

Muidugi ei maksa unustada miinilaevade lugu, kus Eestit peeti eelkõige USA ja GB liitlaseks (NATOs on praegu 2 leeri - EU vanad suurriigid vs USA, GB ja co)). Gripen olevat otsapidi seotud vene-saksa kaitsekoostööga ja tuleks vaadata, et ühel päeval näiteks moderniseerimise kraane keegi kinni ei keera. Kahjuks on sedasi, et väikeriigil palju valida pole.

Muideks nt Mig-29 moderniseerimised endistele VLO riikidele pidi olema tegelikult eeltöö selleks, et kindlustada Gripenile turg - tööd teeb sama seltskond.

Edit: maanteel kasutamise triki teeb ilmselt F-16 ka ära. Meie maanteel ei tule ilmselt kõne alla, sest nii lainetavale ja auklikule teele ei maandu miski muu lennuk peale Mig-21 :lol:

Eesti väiksust arvestades ilmselt see maanteede taktika ei toimi ja hoopis olulisem on võime teha oma lahingulend ära ja sõta nt Taani tankima, sest vahepeal lennuvälja enam ei ole.

Asi on selles, et nagu fikseeritakse ära sinu maandumise piikond, järgneb sinna 10 min pärast õhulöök. Rootsi puhul on see võimatu, sest võimalikust rünnakusuunast (polaarjoonelt) on riik ligi 1000 km lõunasse välja venitatud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2006 18:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 25 Apr, 2005 17:50
Postitusi: 497
Arvan et Eesti ei võta neid Grippeneid vastu, varemgi igasugust kraami pakutud, tasuta või pool muidu, alati on meie riigi "isad" need pakkumised pikalt saatnud. Kaitsevägi meil vist siin selleks et pidada natuke vastu, et valitus saaks ära sõita kui jamaks läheb.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2006 19:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Sept, 2005 12:50
Postitusi: 291
Asukoht: Lõuna - Eesti
Kõigepealt peab riigil olema tahe üldse selle relva/tehnikaliigi kasutusele võtuks. Sellepärast kardan ka, et selle kaitseministri ajal võidakse viisakalt rootslastele ära öelda. Arvan, et rootslased tõesti annavad need lennukid Balti riikidele, sest see oleks mingil määral neile strateegiliselt kasulik (kasvõi selleks, et Venemaa ja nende vahele jääb üks puhver, kellel ka lennukid nüüd olemas). Kindlasti kui keegi pakuks F16, oleks ise ka nõus ennem ehk noodki vastu võtma, kuid tänasel päeval on pakkumine vaid nende konkreetsete lennukite osas tehtud ja peaksime olema õnnelikud sellegi üle. Kui ainult Kaitseministeerium teisiti ei mõtleks...[/b]


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2006 20:08 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 25 Apr, 2005 17:50
Postitusi: 497
F-16 maine on mingil määral ka lihtsalt sümboolne, pealegi eks ta ikka suht vana ka.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27 Apr, 2006 20:58 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Dets, 2004 13:19
Postitusi: 1987
Asukoht: Tallinn
Öelgu jah neist kingitustest ära, siis ehk jõuab massidele pärale, et oravaid ei tohi riigikokku valida (kesikuist niikuinii lahti ei saa).

Või mida peaks mõtlemisvõimeline inimene tegema, kui mingi Ansip mõmiseb, et raha vähe ja pataljone peab sulgema samal ajal, kui juba Läti taevas mürisevad Gripenid või Fantoomid aga riik ise on majanduses ja skp-s Eestist ees?

_________________
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 2274 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 152  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt