Värvimine!!
- Panzergrenadier
- Liige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
- Asukoht: Tartu/Tallinn
- Kontakt:
Nojah, ega ikka emailiga koos olevat pintslit palja veega puhtaks ei saa, ikka lahustiga, kas siis white-spirit või nitro. Aga oma pritsi puhastamiseks kasutatud lahusti imbub pisitasa paberkäterätikusse - lahustit läheb iga kord kusagil 5 ml - paberid topin keeratava kaanega purki ja kui too täis saab, siis läheb prügikonteinerisse. Võimalik et see pole kõige õigem lähenemine, aga kuna mahud on väga väikesed, siis ei õnnestu eriti midagi koguda, et ohtlike jäätmete kogumispunki viia.
Urmas.
Urmas.
Tervist
Mul hakkas ka nüüd see mudelismikurat külge. Kuu aega foorumit edasi-tagasi lugenud ja suu lahti pilte vaadanud ja tarkust kogunud. Eile sai esimene karp ka ära ostetud (Zvezda GAZ-AAA) ja enne kui nüüd praktilise tegevuse juurde asun, tekkis küsimus. See white spirit, millele siin paaril korral viidatud on, on's see piiritus või mis? Päris omasuva järgi ei tahaks ka pintslit iga vedeliku sees puhastada
Mul hakkas ka nüüd see mudelismikurat külge. Kuu aega foorumit edasi-tagasi lugenud ja suu lahti pilte vaadanud ja tarkust kogunud. Eile sai esimene karp ka ära ostetud (Zvezda GAZ-AAA) ja enne kui nüüd praktilise tegevuse juurde asun, tekkis küsimus. See white spirit, millele siin paaril korral viidatud on, on's see piiritus või mis? Päris omasuva järgi ei tahaks ka pintslit iga vedeliku sees puhastada

Täiesti õige jutt, white spirit on lakibensiin, saada pea igas kaupluses, kus remondimaterjale (värvid-lakid-lahustid) müüakse. No ja pintslite puhastamiseks sobib päris hästi.
Aga nüüd veel värvimisteemaga haakuvat juttu: alles see oli, kui soovitasin Kallele, et lakkigu aga Testorsiga, see kannatab pärast kuivamist tärpentini küll. No ja Kalle sai pärastpoole oma lennuki pealt lakki maha pesta....
Õnneks ei löönud veel alumised värvikihid selliste eksperimentide peale vedelaks.
Sügasin tüki aega kukalt ja siis tuli hetk kõike seda omal nahal proovida - TKS -i plätserdasin üle just Testorsi värvidega. Kõigepealt värvisin põhja - avastasin värvi vedeldama asudes, et lahusti, millega tavaliselt toimetan (sõber segab ise mingi keemia kokku, olen väga rahul), oli plastikpudelist ära auranud. Aga tegelikult pole ka ime - lõpukorral see oli ja vahepeal on üle aasta seisnud. Kuid vaim oli peal ja võtsin siis tavalise white-spiriti. Kõik oli kena, ainult et ka järgmisel päeval naksus põhi üksjagu. Nii, sai siiber, kimasin Kullosse ja tõin spets Testorsi lahusti. No et nüüd saab asjad joonde, täpselt nagu peab.
Maskisin siis ülejäänud laigud kinni ja rohelised jätsin valla ja pihustasin rohelisega üle. Värvi vedeldasin otseloomulikult selle spets lahustiga, jooksis teine hästi pehmelt peale küll. Kuid paari tunni möödudes ei olnud ikkagi värv korralikult kuivanud, järgmisel päeval kannatas värvitud pind juba veidi käperdamist, maskisin kollased laigud välja ja selle käigus avastasin, et roheline värv on kuidagi nõrk - kippus eenduvatelt kohtadelt kole ruttu maha kuluma.
Ja siis tuli äkki meelde millalgi vene dishfoorumist loetu, kus asjaosalised kasutavad Testorsi vedeldamiseks nitrolahustit, sedasama 646, mida meilgi saada on. Tollal ma arvasin et nad ei täi lihtsalt spets lahustit osta - ikkagi ju kallim teine. Aga nüüd segasin prooviks väikese portsu kollast värvi valmis ja sortsutasin süstlast nitrot juurde. Täiesti normaalselt segunes, pihustasin kollased laigud üle ja kui ligemale tunni aja pärast näperdada proovisin, siis oli pind praktiliselt kuiv! Ainus ebameeldivus on ehk veidi tugevam lõhn, aga kuna töötan pliidi kohal väljatõmbaja all, siis see eriti ei häirinud.
Nii et sellised olid minu viimased eksperimendid.
Urmas.
Aga nüüd veel värvimisteemaga haakuvat juttu: alles see oli, kui soovitasin Kallele, et lakkigu aga Testorsiga, see kannatab pärast kuivamist tärpentini küll. No ja Kalle sai pärastpoole oma lennuki pealt lakki maha pesta....

Sügasin tüki aega kukalt ja siis tuli hetk kõike seda omal nahal proovida - TKS -i plätserdasin üle just Testorsi värvidega. Kõigepealt värvisin põhja - avastasin värvi vedeldama asudes, et lahusti, millega tavaliselt toimetan (sõber segab ise mingi keemia kokku, olen väga rahul), oli plastikpudelist ära auranud. Aga tegelikult pole ka ime - lõpukorral see oli ja vahepeal on üle aasta seisnud. Kuid vaim oli peal ja võtsin siis tavalise white-spiriti. Kõik oli kena, ainult et ka järgmisel päeval naksus põhi üksjagu. Nii, sai siiber, kimasin Kullosse ja tõin spets Testorsi lahusti. No et nüüd saab asjad joonde, täpselt nagu peab.
Maskisin siis ülejäänud laigud kinni ja rohelised jätsin valla ja pihustasin rohelisega üle. Värvi vedeldasin otseloomulikult selle spets lahustiga, jooksis teine hästi pehmelt peale küll. Kuid paari tunni möödudes ei olnud ikkagi värv korralikult kuivanud, järgmisel päeval kannatas värvitud pind juba veidi käperdamist, maskisin kollased laigud välja ja selle käigus avastasin, et roheline värv on kuidagi nõrk - kippus eenduvatelt kohtadelt kole ruttu maha kuluma.
Ja siis tuli äkki meelde millalgi vene dishfoorumist loetu, kus asjaosalised kasutavad Testorsi vedeldamiseks nitrolahustit, sedasama 646, mida meilgi saada on. Tollal ma arvasin et nad ei täi lihtsalt spets lahustit osta - ikkagi ju kallim teine. Aga nüüd segasin prooviks väikese portsu kollast värvi valmis ja sortsutasin süstlast nitrot juurde. Täiesti normaalselt segunes, pihustasin kollased laigud üle ja kui ligemale tunni aja pärast näperdada proovisin, siis oli pind praktiliselt kuiv! Ainus ebameeldivus on ehk veidi tugevam lõhn, aga kuna töötan pliidi kohal väljatõmbaja all, siis see eriti ei häirinud.
Nii et sellised olid minu viimased eksperimendid.
Urmas.
näiteks mina olen oma mudelid värvinud nii mudeli värviga kui ka tava värviga. mõned värvid olen ise kokku seganud selleks olen kasutanud küüne lakki ja muid käepäraseid värve. vahel pole küll toon tooniga kokku läinud, aga ei ole hullu.tulemus on olnud suht rahuldav. värvimisel kasutan tavaliselt pintsleid ei ole veel pihustiga proovinud,aga mõte liigub sinna poole.panen siiia ka väikse pildi ühest oma mudelist kokku on pandud ta enam vähem juhise järgi suurt midagi muudetud pole.

tegu revelli mudeliga 1 35 panther väljalase d

tegu revelli mudeliga 1 35 panther väljalase d
Mul on selline mure, et vajan sellist värvi nagu "German Grey". Netist otsidest leidsin, et Humbroli toodangust vastab sellele nr. 67. Mingist ajast vedelebki mul üks purk, millel on peale kirjutatud 67 MATT, aga silma järgi tundub see värv ikkagi liiga tume.
Teine küsimus: Ostsin mingi aeg omale aerograafi ja nüüd üritan välja nuputada, kuidas sinna õhku saada. Kas sobib selline aparaat, millega madratseid ja selliseid asju täis saab puhuda(töötab akude peal)? Ja vedeleb mul veel selline asi nagu akvaariumi õhufilter ("Mullitaja") ja kuna akvaariumit enam pole, saab äkki sellega hakkama? Ei ole eriti raha, et kallis kompressor osta, äkki saab kas mullitaja või madratsipumbaga hakkama?
Ette tänades,
Sven
Teine küsimus: Ostsin mingi aeg omale aerograafi ja nüüd üritan välja nuputada, kuidas sinna õhku saada. Kas sobib selline aparaat, millega madratseid ja selliseid asju täis saab puhuda(töötab akude peal)? Ja vedeleb mul veel selline asi nagu akvaariumi õhufilter ("Mullitaja") ja kuna akvaariumit enam pole, saab äkki sellega hakkama? Ei ole eriti raha, et kallis kompressor osta, äkki saab kas mullitaja või madratsipumbaga hakkama?
Ette tänades,
Sven
Spetsnaz kirjutas:Mul on selline mure, et vajan sellist värvi nagu "German Grey". Netist otsidest leidsin, et Humbroli toodangust vastab sellele nr. 67. Mingist ajast vedelebki mul üks purk, millel on peale kirjutatud 67 MATT, aga silma järgi tundub see värv ikkagi liiga tume.
Teine küsimus: Ostsin mingi aeg omale aerograafi ja nüüd üritan välja nuputada, kuidas sinna õhku saada. Kas sobib selline aparaat, millega madratseid ja selliseid asju täis saab puhuda(töötab akude peal)? Ja vedeleb mul veel selline asi nagu akvaariumi õhufilter ("Mullitaja") ja kuna akvaariumit enam pole, saab äkki sellega hakkama? Ei ole eriti raha, et kallis kompressor osta, äkki saab kas mullitaja või madratsipumbaga hakkama?
Ette tänades,
Sven
mina olen ka baloone näinud müügil õhuga just aerograafile vist oli revelli toodang
Tervist!Spetsnaz kirjutas:Mul on selline mure, et vajan sellist värvi nagu "German Grey". Netist otsidest leidsin, et Humbroli toodangust vastab sellele nr. 67. Mingist ajast vedelebki mul üks purk, millel on peale kirjutatud 67 MATT, aga silma järgi tundub see värv ikkagi liiga tume.
Selle värvi koha pealt tasuks veidi foorumi vanemates postingutes sobrada, kasvõi seda siin lugeda: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?t=4075 , on küll ammuilma välja antud ajakirjast tõlgitud, aga pole siiski aktuaalsust minetanud. Samuti võiks aerograafide-kompressorite asja uurida, ka neid teemasid on päris mitu korda lahatud.
Urmo 25 - kui sa teinekord vastad, siis pole ju mõtet iga kord tervet tekstiplokki tsitaadina kaasa lohistada - eriti kui kommenteerid vaid mõne reaga, allpool on ju nupuke lihtsalt vastamiseks, ilma tsiteerimata.
Pauhk - mitu kihti peale lasta? Mina lasen tavaliselt kaks-kolm, vahel ka rohkem, alguses alltoonimine musta ja valgega, siis paar-kolm kihti põhivärvi, kuni alltoonimine enam läbi ei kuma ja seejärel kamo, kuigi Panzergrenadier näiteks värvib mudeli kõigepealt üleni mustaks - muidugi kui olen asjast õigesti aru saanud. Siin on ka erinevaid lähenemisi, kuid üks on ikka kindel - parem mitu õhukest kihti, kui üks paks. Sama kehtib ka pintslitöö juures. No ja enne mudeli kallale asumist tasuks ikka miski plastikust vidina peal proovida, et kuidas tundub.
Urmas.
- Panzergrenadier
- Liige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
- Asukoht: Tartu/Tallinn
- Kontakt:
Kompressorite kohapealt soovitaks ikkagi ettenähtud asja. Jah tõesti tuleb kallim, kuid säästab närve ja annab reguleeritava survega õhku.
Ah et mitu kihti...nojah eks igal ühel oma tehnika. Vaatame seda niiviisi, et kui ma ütleks sulle 25 kihti, kas sa siis tõesti teed seda? Tuleb mõelda loogiliselt, et kui kogu asja ühe korraga üleujutad, siis head tulemust ei saa. Pigem nii nagu vajadus on, kui soovi/oskust/viitsimist, siis varjutada algul mustaga, valgega või mõne muu värviga. Võib ka muidugi ainult põhivärviga üle lasta (ja siis camo peale).
Üldiselt leian, et kui algul plastik mingi ühtlase kindla värviga üle lasta, siis sujub edaspidine pritsimine paremini. Muuseas ükskord proovisin alguseks tulipunast. Kõik oli lahe, kuid kuramus pidi mitu korda kollasega üle käima, enne kui kuma alt kadus.
Ah et mitu kihti...nojah eks igal ühel oma tehnika. Vaatame seda niiviisi, et kui ma ütleks sulle 25 kihti, kas sa siis tõesti teed seda? Tuleb mõelda loogiliselt, et kui kogu asja ühe korraga üleujutad, siis head tulemust ei saa. Pigem nii nagu vajadus on, kui soovi/oskust/viitsimist, siis varjutada algul mustaga, valgega või mõne muu värviga. Võib ka muidugi ainult põhivärviga üle lasta (ja siis camo peale).
Üldiselt leian, et kui algul plastik mingi ühtlase kindla värviga üle lasta, siis sujub edaspidine pritsimine paremini. Muuseas ükskord proovisin alguseks tulipunast. Kõik oli lahe, kuid kuramus pidi mitu korda kollasega üle käima, enne kui kuma alt kadus.

Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist