Militaartehnilised kurioosumid...
Lähme lauluväljakule ja paneme. Võime rohkem ka panna.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Minu arust on sellel pildil ligi 700 meest. Kõige ülemises reas paistab olevat 26 meest, ridu kokku umbes-täpselt ka 26. 26X26=676. Kes viitsib, võib nad kõik ju ükshaaval kokku lugeda. Piisavalt muljetavaldav pilt on küll.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
-
- Liige
- Postitusi: 334
- Liitunud: 21 Juun, 2007 9:05
- Kontakt:
Ratas-roomiktankett "Mulus"
See kummaline liiklusvahend, mis ei ole otseselt kurioosne, kuid omal-moel vägagi huvitav militaartehniline insenerilooming.
Austrias 1935 loodud roomik-ratastankett "Mulus".
Enne III Reichi "Anschlussi" ehitati antud mudelit 14 eksemplari.
Austria insenerid planeerisid sõiduki stepialadel tegutsemiseks.
Masina toruraamil konstruktsioon oli unikaalne.
Rattapaarid oli võimalik tõsta üles omapärase "lengerdussüsteemi" abil.
Kaal: 1,6 tonni.
Mootor: Daimler, 20 hj, 4 silindrit, õhkjahutusega.
Tegevusraadius: 450 km
Sõidukiirus: roomik - 16 km/t, ratsvedu - 50 km/t



Vahvad "Österreichi sõdalased" I MS aegsetes kiivrites:


Siin nüüd teine mudel RRT mida toodeti Saureris Austria suurtükiväe tarbeks. Enne "ühteheitmist" Saksamaaga vuras tehaseõuele 12 eksemplari hiljem juba Wehrmachti tarbeks 140 diiselmootoriga isendit, nüüd juba tüübinimega SKfz 254.


Austrias 1935 loodud roomik-ratastankett "Mulus".
Enne III Reichi "Anschlussi" ehitati antud mudelit 14 eksemplari.
Austria insenerid planeerisid sõiduki stepialadel tegutsemiseks.
Masina toruraamil konstruktsioon oli unikaalne.
Rattapaarid oli võimalik tõsta üles omapärase "lengerdussüsteemi" abil.
Kaal: 1,6 tonni.
Mootor: Daimler, 20 hj, 4 silindrit, õhkjahutusega.
Tegevusraadius: 450 km
Sõidukiirus: roomik - 16 km/t, ratsvedu - 50 km/t



Vahvad "Österreichi sõdalased" I MS aegsetes kiivrites:


Siin nüüd teine mudel RRT mida toodeti Saureris Austria suurtükiväe tarbeks. Enne "ühteheitmist" Saksamaaga vuras tehaseõuele 12 eksemplari hiljem juba Wehrmachti tarbeks 140 diiselmootoriga isendit, nüüd juba tüübinimega SKfz 254.


-
- Liige
- Postitusi: 334
- Liitunud: 21 Juun, 2007 9:05
- Kontakt:
Roomikallveelaev "Merikurat"
Nüüd järgmisena üks huvitav tehniline lahendus mis Kriegsmarine poolt kutsuti ellu tihedas koostöös SS:i iseseisvalt kureeritud projektidega "Kolben" ja "Löwenzahn" allveetehnika uurimisjaamas Bodensee:l.
Nimelt Saksa Sõjalaevastiku roomik miniallveelaev "Zeeteufel".

Tegemist on väikese roomikutega varustatud allveelaevaga, mille ülesandeks oli vaikselt toimetada vaenulikes vetes, merepõhjas.
Kriegsmarine eesmärk oli seda seadet muu hulgas kasutada ka vaenlase ranniku mereteede, sadamate ja fjordide mineerimisel.
SS aga nägi seoses oma sõltumatute projektidega seda kummalist tehnikaloomingut kui vahendit veealuste luureseadmete (proj. "Kolben") ja veealuste peibutus- ja petteseadmete (proj. "Lövenzahn" mida üritati kasutada saksa allveelaevastiku kursseerimise kindlustamiseks Gibraltari väinas) märkamatuks paigaldamiseks.
Eraldi konstrueeriti erinevate otstarvetega moodulid: "Spindel K"- kaablipaigaldaja, "Spindel A" - seadmete, miinide paigaldaja, "Spindel M" - allvee betoonitööd.
"Zeeteufel":it ei tohi samas ära segada Kriegsmarine teise projektiga so. Richard Mohri loodud miniallveelaevaga "Neger".
Dipl. Ing. Alois Lödige poolt loodud allveepaat konstrueeriti "Projekt Lödige" raames Kiel Eckernforde:s ning koostöös SS:i uurimisasutustega ja varustati eriotstarbeliste moodulitega ("Projekt "Elefant").
Praegu teadaolevate andmete põhjal katsetati ühte prototüüpidest 1944 aasta suvel.
Allveeseade oli varustatud 80 hj MAN veoauto bensiinimootoriga mis andis allveekiiruseks 8 sõlme, "roomikukiiruseks" maal 10 km/t.
Kriegsmarine esialgsete plaanide kohaselt pidi riistapuu olema varustet kahe torpeedo ning kui otsustatakse alustada maaletõusuga siis selleks puhuks kuulipilduja ning leegiheitjaga (NB!!!).
Toimunud katsetused näitasid et "Seeteufel" paistis silma vaatamata oma nõrgale mootorile suurepäraste sukeldumis-, ujuvus- ning "keskkonna-kohanemis" võimega.
Ainus mis katsesetuste käigus tuli muuta, oligi mootor mis siis ka asendati nüüd juba 250 hj diiselmootoriga.
Et parandada aga seadme "põhjaroomavust" laiendati roomikuid.
1944 aasta sügisel alustatigi Borgwardi tehases Bremenis Kriegsmarine tellitud standartseadme tootmist.
Kas ja kui palju neid toodeti pole paraku teada.
Veel vähem on teada SS:ile üle antud ja otstarbele vastavaks kohandatud projektdokumentatsiooni saatusest.
On informatsioon, et liitlaste kätte sattus tõestatult vaid üks uputatud/lõhatud Kriegsmarine eksemplar Lübecki lähedal 1945 aastal.

Osavate mudelseppade kätetöö:

Väljalase: 1944-1945
Kogus: tundmatu.
Veeväljasurve veepinnal: ca 2,0 tonni
Veeväljasurve sukeldudes: 18 - 20 tonni
Pikkus: 13,5 m.
Läbimõõt: ca 2,0 m
Kõrgus: 2,9 m
Koos snorkliga (Schnorkelmast): 5,5 m
Roomikukiirus: 10 km/t
Kiirus vee all (snorkliga): 10 sõlme, elektriga 8 sõlme.
Tippkiiruse hoidmine veepinnal ca 30 tundi
Kruiiskiiruse hoidmine veepinnal ca 80 tundi
Kiiruse hoidmine vee all snorkliga ca 30 tundi
Kiiruse hoidmine vee all (elekter) ca 20 tundi
Max sukeldumissügavus 50 m., 150 m (Löwenzahn)
Sukeldumise aeg stats: pole andmeid
Sukeldumise aeg alarm: pole andmeid
Kütusevaru: pole andmeid
Kriegsmarine ja SS:i teise ühisprojekti nn "Grundhai" kohta on aga hoopiski vähe andmeid.
Seade pidi omama sonarit, mitmeid radarseadmeid ning kolme prožhektorit.
Liikumiseks (pealvee, allvee, põhi) aga kahte elektrimootorit.
Seade oli projekteeritud allvee päästeoperatsioonide ning eriotstarbeliste põhjatööde tegemiseks.
Projekteeritud sukeldumissügavus kuni 1000 meetrit.
Seade oli varustatud elektromagnetiliste käppadega allveetööde jm läbiviimiseks.
Liitlaste kätte langenud projektdokumentatsioon sai kinnitamata andmete põhjal tänapäevase DSRV loomise baasiks.
Nimelt Saksa Sõjalaevastiku roomik miniallveelaev "Zeeteufel".

Tegemist on väikese roomikutega varustatud allveelaevaga, mille ülesandeks oli vaikselt toimetada vaenulikes vetes, merepõhjas.
Kriegsmarine eesmärk oli seda seadet muu hulgas kasutada ka vaenlase ranniku mereteede, sadamate ja fjordide mineerimisel.
SS aga nägi seoses oma sõltumatute projektidega seda kummalist tehnikaloomingut kui vahendit veealuste luureseadmete (proj. "Kolben") ja veealuste peibutus- ja petteseadmete (proj. "Lövenzahn" mida üritati kasutada saksa allveelaevastiku kursseerimise kindlustamiseks Gibraltari väinas) märkamatuks paigaldamiseks.
Eraldi konstrueeriti erinevate otstarvetega moodulid: "Spindel K"- kaablipaigaldaja, "Spindel A" - seadmete, miinide paigaldaja, "Spindel M" - allvee betoonitööd.
"Zeeteufel":it ei tohi samas ära segada Kriegsmarine teise projektiga so. Richard Mohri loodud miniallveelaevaga "Neger".
Dipl. Ing. Alois Lödige poolt loodud allveepaat konstrueeriti "Projekt Lödige" raames Kiel Eckernforde:s ning koostöös SS:i uurimisasutustega ja varustati eriotstarbeliste moodulitega ("Projekt "Elefant").
Praegu teadaolevate andmete põhjal katsetati ühte prototüüpidest 1944 aasta suvel.
Allveeseade oli varustatud 80 hj MAN veoauto bensiinimootoriga mis andis allveekiiruseks 8 sõlme, "roomikukiiruseks" maal 10 km/t.
Kriegsmarine esialgsete plaanide kohaselt pidi riistapuu olema varustet kahe torpeedo ning kui otsustatakse alustada maaletõusuga siis selleks puhuks kuulipilduja ning leegiheitjaga (NB!!!).
Toimunud katsetused näitasid et "Seeteufel" paistis silma vaatamata oma nõrgale mootorile suurepäraste sukeldumis-, ujuvus- ning "keskkonna-kohanemis" võimega.
Ainus mis katsesetuste käigus tuli muuta, oligi mootor mis siis ka asendati nüüd juba 250 hj diiselmootoriga.
Et parandada aga seadme "põhjaroomavust" laiendati roomikuid.
1944 aasta sügisel alustatigi Borgwardi tehases Bremenis Kriegsmarine tellitud standartseadme tootmist.
Kas ja kui palju neid toodeti pole paraku teada.
Veel vähem on teada SS:ile üle antud ja otstarbele vastavaks kohandatud projektdokumentatsiooni saatusest.
On informatsioon, et liitlaste kätte sattus tõestatult vaid üks uputatud/lõhatud Kriegsmarine eksemplar Lübecki lähedal 1945 aastal.

Osavate mudelseppade kätetöö:

Väljalase: 1944-1945
Kogus: tundmatu.
Veeväljasurve veepinnal: ca 2,0 tonni
Veeväljasurve sukeldudes: 18 - 20 tonni
Pikkus: 13,5 m.
Läbimõõt: ca 2,0 m
Kõrgus: 2,9 m
Koos snorkliga (Schnorkelmast): 5,5 m
Roomikukiirus: 10 km/t
Kiirus vee all (snorkliga): 10 sõlme, elektriga 8 sõlme.
Tippkiiruse hoidmine veepinnal ca 30 tundi
Kruiiskiiruse hoidmine veepinnal ca 80 tundi
Kiiruse hoidmine vee all snorkliga ca 30 tundi
Kiiruse hoidmine vee all (elekter) ca 20 tundi
Max sukeldumissügavus 50 m., 150 m (Löwenzahn)
Sukeldumise aeg stats: pole andmeid
Sukeldumise aeg alarm: pole andmeid
Kütusevaru: pole andmeid
Kriegsmarine ja SS:i teise ühisprojekti nn "Grundhai" kohta on aga hoopiski vähe andmeid.
Seade pidi omama sonarit, mitmeid radarseadmeid ning kolme prožhektorit.
Liikumiseks (pealvee, allvee, põhi) aga kahte elektrimootorit.
Seade oli projekteeritud allvee päästeoperatsioonide ning eriotstarbeliste põhjatööde tegemiseks.
Projekteeritud sukeldumissügavus kuni 1000 meetrit.
Seade oli varustatud elektromagnetiliste käppadega allveetööde jm läbiviimiseks.
Liitlaste kätte langenud projektdokumentatsioon sai kinnitamata andmete põhjal tänapäevase DSRV loomise baasiks.
P.S
Seoses jutuga alveelaev-merepõhjasõiduk ujus välja veel üks kummaline vigur?
Miss see võiks olla?

Leidmise koht
http://modelscale.free.fr/histoire/Subt ... index.html[/img]
Seoses jutuga alveelaev-merepõhjasõiduk ujus välja veel üks kummaline vigur?
Miss see võiks olla?

Leidmise koht

http://modelscale.free.fr/histoire/Subt ... index.html[/img]
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
KÕIK KARUKESTEST
- TheCorruptedOne
- Liige
- Postitusi: 60
- Liitunud: 29 Jaan, 2007 8:04
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Peaks olema mingi ujuvtank. Lehel oleva jutu järgi pidi see tank ujuma, kasutades torni "ujukina". Ehitati ka puust 1:1 mudel, aga asi sellest edasi ei jõudnud.Karuke kirjutas:P.S
Seoses jutuga alveelaev-merepõhjasõiduk ujus välja veel üks kummaline vigur?
Miss see võiks olla?
Leidmise koht![]()
http://modelscale.free.fr/histoire/Subt ... index.html
Arvatavasti tekkisid probleemid sõiduki ujuvusega, tingituna tõenäoliselt torni kujust.
Ma olen näind miskit 1.MS dokkaadrit, kus kari sõjamehi veretavad enda ees aiakäru suurusi pooliku kurgi kujulisi soomusjunne. Huvitav, kuda oleks vastuvõtta msikit tormijooksu, kus mehed lükkavad enda ees soomuskärusid, kus istuvad kuulipildujad näiteks?
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Ega see miski kettenkradi ujuv variant ei ole?
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: olevtoom ja 1 külaline