Militaartehnilised kurioosumid...
Kuskil siin oli jutuks sakslaste ja liitlaste sõjatehnika tootmise erinevus - liitlased stantsisid pooletoobiseid riistasid oma kahurilihale kümneid tuhandeid, natsid posisid ja nõidusid supertehnikat oma vähestele ässadele. Oli vist ka jutuks, mitu korda rohkem maksis tiiger shermannist, mitu korda rohkem Me262 mustangist jne. USA pani aga rõhu strateegilisele pommilennuväele ja tuhanded neljamootorilised matsid sõna otseses mõttes reichi pommide alla nagu tegid sajad shermannid üksikutele tiigritele külakuhja ja mustangiparved jälitasid üksikuid sturmvogeleid nagu kärnaseid koeri.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
asjaajaja kirjutas:"Läti" tankist.
Äkki tuleks see tank panna ühte patta Popovi leiutatud raadio, Kulibini ehitatud auto ja selle vene pärisorjast jalgratta leiutajaga, kelle nimi mulle hetkel ei meenu.
Popov leiutas raadio tegelikult küll, aga ei patenteerinud seda.
Lisaks - põgusalt olen kuulnud ka seda, et Marconi ja Nikolai Tesla vahel oli pikaks veninud kohtuvaidlus raadio patendi priorioteedi üle. Ametlik kohtuotsus olevat tunnistanud Tesla raadio patendi prioriteeti Marconi raadio patendi suhtes, kuid mingite ärinaginate mõjul Wall Streetil eelistatas ametlik USA Marconit. See lugu tundub küll väha kahtlane, aga mine võta kinni - pole viitsinud täpsemalt uurida. Kindel on see, et Tesla demonstreeris seoses oma elektrieksperimentidega raadio töötamise põhimõtet ning edastas raadiosignaale.
Peale selle on veel mõned tegelased, kes võiksid pretendeerida vähemalt raadio leiutamise kaasosalisteks, nt. J.C. Bose.
[url=http://www.hot.ee/emulaator][img]http://www.hot.ee/emulaator/toetan3.gif[/img][/url]
Summeri pirisemisel on metsavennal aega hüpata laskepessa ja oodata mis sünnib - kas tegemist on inimese, looma või linnuga, või hoopis UFO-ga kirsavoi saabastes, automaat kaelas. Viimasel juhul kohe tuli peale.
Summeri pirisemisel on metsavennal aega hüpata laskepessa ja oodata mis sünnib - kas tegemist on inimese, looma või linnuga, või hoopis UFO-ga kirsavoi saabastes, automaat kaelas. Viimasel juhul kohe tuli peale.
-
- Liige
- Postitusi: 434
- Liitunud: 25 Jaan, 2005 21:35
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Tõenäoliselt sul ongi õigus. Ja samas ei olegi mõtet millimeetreid arvuti monitori peal taga ajada. Tehnilised andmed nii shermanite kui Saksa tankide kohta on weebiski saadaval.onu juulius Postitatud: 30 Dets, 2007 1:19 Teema:
--------------------------------------------------------------------------------
Eeespool on üks foto, kus Tiiger ja Sherman kõrvuti. See Tiiger pole minumeelest päris (vaadake roomikuid), pigem mingi filmivõtete jaoks tehtud mulaaž. Nii et selle foto põhjal kahe masina mõõtmeid võrrelda pole mõtet.
[img]http://www.hot.ee/xawa/6363.jpg[/img]
Tiigritel olid olemas ka kitsad transpordiroomikud (muidu ei mahtunud raudteeplatvormile).onu juulius kirjutas:Eeespool on üks foto, kus Tiiger ja Sherman kõrvuti. See Tiiger pole minumeelest päris (vaadake roomikuid), pigem mingi filmivõtete jaoks tehtud mulaaž. Nii et selle foto põhjal kahe masina mõõtmeid võrrelda pole mõtet.
-
- Liige
- Postitusi: 148
- Liitunud: 27 Juul, 2005 21:45
- Asukoht: Lõuna-Eesti
- Kontakt:
Polnud see Sherman keskitki vilets tank. xawa on oma arvamuse kujundanud tendentslike ja põhimõtteliselt negatiivsete allikate põhjal. Negatiivse iseloomustuse võib tahtmise korral kirjutada iga tanki kohta. Võtame või saksa Pz III. Milline nõrk soomus, vilets läbivus, tuleohtlik kütus! Ja kahur, kujutada vaid, ainult 37 mm. Ning kui ta parameetrid veidi paranesid ja ka lõpuks normaalsema kahuri sai, siis riputati tanki külgedele ja torni ümber sellised metallilatakad, et masin sarnanes rohkem liikuvale plekkkatusele.
Üldiselt peetakse Shermani ekvivalentseks vene T-34-ga. Kõrge ta oli, kuid vähemalt osa vene tankiste kiidavad oma mälestustes Shermani. Mainitakse masina sisemisi mugavaid tingimusi ja avarust, hooldamise lihtsust ning paljusi meeldivaid pisiasju. Tanki soomus ei andnud tabamuse korral kaugeltki sellisel hulgal ekipaaži vigastavaid kilde, nagu T-34 puhul. Lend-lease korras N. Liidule saadetud Sherman-tankid olid kõik kahe diiselmootoriga. USA armees kasutusel olnud Shermanitele olid enamasti küll paigutatud tuleohtlikumat kütust tarbivad karburaatormootorid. Tankide ja mootorite kohta leidsin järgmisi andmeid:
Sherman M4 ja M4A1 - karburaatormootor Continetal R975
Sherman M4A2 - kaks General Motorsi diiselmootorit
Sherman M4A3 - Fordi karburaatormootor GAA V8
Sherman M4A4 - viis Chrysleri automootorit (karburaator)
Sherman M4A6 - Caterpillari diiselmootor
See viie automootoriga variant oleks ehk kurioossne aga nii tehti vajalike mootorite puudusel. Neid lihtsalt ei jätkunud.
1944 aasta algusest hakati Shermanitele paigaldama pikatorulisi 76,2 mm kahureid M1, mis suutsid 500 meetri kauguselt läbistada 100 mm soomuse. Inglaste 76,2 mm kahurid neil tankidel olid veel kõrgemate näitajatega. Siiski moodustasid 75 mm kahuritega tankid läänerindel enamuse. Tankisoomus paksusega 50-75 mm kasvas 75-100 mm-ni.
Peale II MS oli Sherman enamike NATO riikide relvastuses, sealhulgas USA armees läinud sajandi 50-ndate aastate keskeni ja Prantsusmaal 60-ndate aastate alguseni. Iisrael ostis eri modifikatsioonides Shermane kokku mitmelt poolt maailmast. 60-ndatel aastatel paigutasid juudid 180-le tankile 105 mm pikatorulise kahuri. 1967 aastal oli Iisraeli armeel 515 lahingukorras Shermani (kõik modifikatsioonid kokku). Neid tanke kasutati aktiivselt veel 1973 aasta suures sõjas. Hiljem hakkasid juudid oma Shermane mitmele poole maha müüma. Lõppenud sajandi 80-ndatel aastatel, müüdi erinevatel andmetel kuni 150 tanki Tšiilile. Neile Shermanitele paigaldati uuemat tüüpi 60 mm kahurid.
Jääb veel lisada, et viie aasta taguse seisuga andmetel oli Iisraeli armees veel kasutusel sadu Shermani baasil valmistatud 155 mm iseliikuvaid kahureid (kahur-haubits) ja 160 mm miinipildujaid. Selline kõva tegija siis see sõjamasin.
Üldiselt peetakse Shermani ekvivalentseks vene T-34-ga. Kõrge ta oli, kuid vähemalt osa vene tankiste kiidavad oma mälestustes Shermani. Mainitakse masina sisemisi mugavaid tingimusi ja avarust, hooldamise lihtsust ning paljusi meeldivaid pisiasju. Tanki soomus ei andnud tabamuse korral kaugeltki sellisel hulgal ekipaaži vigastavaid kilde, nagu T-34 puhul. Lend-lease korras N. Liidule saadetud Sherman-tankid olid kõik kahe diiselmootoriga. USA armees kasutusel olnud Shermanitele olid enamasti küll paigutatud tuleohtlikumat kütust tarbivad karburaatormootorid. Tankide ja mootorite kohta leidsin järgmisi andmeid:
Sherman M4 ja M4A1 - karburaatormootor Continetal R975
Sherman M4A2 - kaks General Motorsi diiselmootorit
Sherman M4A3 - Fordi karburaatormootor GAA V8
Sherman M4A4 - viis Chrysleri automootorit (karburaator)
Sherman M4A6 - Caterpillari diiselmootor
See viie automootoriga variant oleks ehk kurioossne aga nii tehti vajalike mootorite puudusel. Neid lihtsalt ei jätkunud.
1944 aasta algusest hakati Shermanitele paigaldama pikatorulisi 76,2 mm kahureid M1, mis suutsid 500 meetri kauguselt läbistada 100 mm soomuse. Inglaste 76,2 mm kahurid neil tankidel olid veel kõrgemate näitajatega. Siiski moodustasid 75 mm kahuritega tankid läänerindel enamuse. Tankisoomus paksusega 50-75 mm kasvas 75-100 mm-ni.
Peale II MS oli Sherman enamike NATO riikide relvastuses, sealhulgas USA armees läinud sajandi 50-ndate aastate keskeni ja Prantsusmaal 60-ndate aastate alguseni. Iisrael ostis eri modifikatsioonides Shermane kokku mitmelt poolt maailmast. 60-ndatel aastatel paigutasid juudid 180-le tankile 105 mm pikatorulise kahuri. 1967 aastal oli Iisraeli armeel 515 lahingukorras Shermani (kõik modifikatsioonid kokku). Neid tanke kasutati aktiivselt veel 1973 aasta suures sõjas. Hiljem hakkasid juudid oma Shermane mitmele poole maha müüma. Lõppenud sajandi 80-ndatel aastatel, müüdi erinevatel andmetel kuni 150 tanki Tšiilile. Neile Shermanitele paigaldati uuemat tüüpi 60 mm kahurid.
Jääb veel lisada, et viie aasta taguse seisuga andmetel oli Iisraeli armees veel kasutusel sadu Shermani baasil valmistatud 155 mm iseliikuvaid kahureid (kahur-haubits) ja 160 mm miinipildujaid. Selline kõva tegija siis see sõjamasin.
Kui nüüd tänapäevast rääkida, siis on ka T-34 veel mitme riigi relvajõududes. 1996 aastal oli seda 27'l riigil.
Igal asjal oma aeg ja koht. Esimeses maailmasõjas oleks Sherman kindlalt ilma teinud
Kui mitmeid tuhandeid inimelusid aga teises maailmasõjas see kehv inseneritöö maksma läks ei jõua küll keegi kokku arvutada.
Igal asjal oma aeg ja koht. Esimeses maailmasõjas oleks Sherman kindlalt ilma teinud

Kui mitmeid tuhandeid inimelusid aga teises maailmasõjas see kehv inseneritöö maksma läks ei jõua küll keegi kokku arvutada.
[img]http://www.hot.ee/xawa/6363.jpg[/img]
Shermanitest ja saksa soomustehnikast on palju dokumentaalfilme ja raamatuid. Ühendriikide poolsed arvamused on nii mõnelgi puhul(mitte alati), et Sherman oli see parim. Ja resümeeks miks ta vastastest parem oli on vaid see - et neid ju toodeti nii palju !?
Sakslaste poolseid arvamusi on suht vähe leida, kuid ka need eelistavad ikkagi millegipärast oma tehnikat.
Sakslaste poolseid arvamusi on suht vähe leida, kuid ka need eelistavad ikkagi millegipärast oma tehnikat.
[img]http://www.hot.ee/xawa/6363.jpg[/img]
76 mm kaliibriga Shermanid jõudsid teenistusse alles 1944 aasta sügisel.1944 aasta algusest hakati Shermanitele paigaldama pikatorulisi 76,2 mm kahureid M1, mis suutsid 500 meetri kauguselt läbistada 100 mm soomuse. Inglaste 76,2 mm kahurid neil tankidel olid veel kõrgemate näitajatega.
Saksamaa poolel oli mitmeid üle võetud T-34'jasid. Mitmed neist originaalkujul, kuid paljud ümber ehitatuna ka õhutõrjekahuriteks. Samas ei kohta eriti palju juhtumeid kus sakslased oleks kasutanud üle võetud Shermane.
[img]http://www.hot.ee/xawa/6363.jpg[/img]
Pole erilist vahet, kas inseneritöö on hea või halb, inimelusid nõuab ikka.xawa kirjutas: Kui mitmeid tuhandeid inimelusid aga teises maailmasõjas see kehv inseneritöö maksma läks ei jõua küll keegi kokku arvutada.
Lisaks veel nii palju, et lõpuks otsustas WWII-s ikka tehnika ja moona küllus, mitte paremus. Võib ilmselt lõputult vaielda, mis on parem, kas "ema või tütar".
OK
Selle Shermani teema võib lõpetatuks nimetada. Ilmselt ei ole antud aparaadi näol tegemist mingi kurioosumiga kui tal nii palju toetajaid
Selle Shermani teema võib lõpetatuks nimetada. Ilmselt ei ole antud aparaadi näol tegemist mingi kurioosumiga kui tal nii palju toetajaid

[img]http://www.hot.ee/xawa/6363.jpg[/img]

II Maailmasõjas kavatsesid britid valmistada uppumatu lennukikandja 'Habbakuk' mis oli valmistatud saepurust ja jääst. mis lõppkokkuvõttes oleks ise ära sulanud


http://www.combinedfleet.com/furashita/habbak_f.htm
[img]http://www.hot.ee/xawa/6363.jpg[/img]

Ja kui juba jutt lennukikandjatele läks, siis ameeriklased plaanisid 1934 a. valmistada sõna otseses mõttes lendava lennuvälja - päikese energial töötava dirizhaabli millelt võiks lennukitega õhku tõusta.

http://blog.modernmechanix.com/2007/08/ ... ing-field/
[img]http://www.hot.ee/xawa/6363.jpg[/img]
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist