Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Või kui tädil oleks rattad...
Vasta
Kasutaja avatar
wudu
Liige
Postitusi: 852
Liitunud: 05 Nov, 2005 21:47
Asukoht: Rakvere, Kondivalu
Kontakt:

Postitus Postitas wudu »

Lemet kirjutas:Aga kui Issand eksib ja sõda ikkagi uksele koputab, kuidas siis??? Loll ootab harimist...
Siis teatud ministeeriumi tarkpeade arvates võtab jänkide lennukikandjate armaada, keset Atlandi hoo üles ja põrutab täie auruga läbi Taani väinade meile appi ...
Me oleme ju siin, et isamaad kaitsta. Aga prantslased on ju ka siin, et oma isamaad kaitsta. Kellel siis õigus on?
Erich Maria Remarque “Läänerindel muutuseta”
mehaanik
Liige
Postitusi: 93
Liitunud: 25 Mai, 2008 23:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas mehaanik »

Läbivaieldud teema juurde, F-16 vs jas 39, tagasi tulles lisaksin, et eesti oludes on gripeni miinused vähem olulised, kui tema tugevused, vastupidiselt F-16 -le.

Tooksin ka ühe ebaobjektiivse põhjuse, miks minu eelistus kaldub rootsi poole:
Õeldakse, et sõpra tuntakse hädas. Kui nüüd tuletada meelde välisriikide käitumist aprillirahutuste ajal- http://www.postimees.ee/040507/esileht/ ... 8556_1.php . Esimesteks toetajateks olid Ukraina ja Rootsi, siis paar päeva vaikust ja teised ärkasid. Viimaste sekka jäid USA ja Leedu. Rootsi oli ka kõige aktiivsem: http://www.postimees.ee/020507/esileht/ ... 258330.php
Kel ei ole lootust tulevikuks, selle minevik röövib temalt oleviku.
Kasutaja avatar
Juhani Putkinen
Liige
Postitusi: 2336
Liitunud: 02 Nov, 2007 16:21
Kontakt:

Postitus Postitas Juhani Putkinen »

A4 kirjutas:Ma ei arva, et kindralid on lollimad kui militaarfoorumi liikmed. Nemad peavad lihtsalt arvestama ka sellise "tühja-tähjaga" nagu eelarve ning teiste väe- ja relvaliikide tasakaalustatud arendamine.
Jah, Eesti riigikaitset peab ehitama üles kaitseeelarve piirides võimalikult efektiivselt.

Oleks loomulikult ilus kui Eestil oleks eskadrill kõige moodsamaid hävituslennukeid - aga raha selleks ei lihtsalt jätku.
Kasutaja avatar
Madis22
Liige
Postitusi: 1502
Liitunud: 09 Mär, 2005 14:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Madis22 »

Kas keegi teeks mulle lollile selgeks, millisel kaunil kombel peaks hakkama toimima ohuolukorras selline ühine eskadrill???
Ega ta ilmselt ohuolukorras ühisena toimima ei hakkagi. Eelduse kohaselt on tegemist rahuaegse tagamise tasandite teemaga. Lennusalga tarbeks ei ole mõtet üles ehitada täiemõõdulist baasi, seega kui hankida ainult 4 lennukit (kaks valves, kaks reservis), siis on vaja kuskil ka pisut suuremat baasi, kus lennukitega hoolduses käia. See baas siis olekski ühine. Läbi selle baasi saaks tellida ka vajalikke kulumaterjale. Oleks natukenegi hulgiostu moodi, loodetavasti pisut soodsam, kui üksi ostes. Ohuolukorras neid lennukeid nii-ehk-nii mingi kindla baasiga ei seota. Opereeritakse suurematelt (sirgematelt) maanteedelt, niikaua kui võimalik (moon otsas, lennukid vigastatud) ja varem või hiljem ollakse ikkagi sunnitud lennukid heade sõprade juurde viima, kus (kui sõbrad pole ise meie poolel sõtta asunud) need siis relvilt maha võetakse.
The laws of physics is more what you'd call 'guidelines' than actual rules.
Kruuda
Liige
Postitusi: 857
Liitunud: 12 Veebr, 2007 6:33
Kontakt:

Postitus Postitas Kruuda »

Juhani Putkinen kirjutas:Jah, Eesti riigikaitset peab ehitama üles kaitseeelarve piirides võimalikult efektiivselt.

Oleks loomulikult ilus kui Eestil oleks eskadrill kõige moodsamaid hävituslennukeid - aga raha selleks ei lihtsalt jätku.
Eesti on tänu NATO liikmelisusele kahvlis, nimelt sõjalises mõttes peame me olema kordades suurema tapavõimega võrreldes raha kuluga kui meie võimalik ründaja, samas on meil teatud kohustused NATO liitlaste ees mille täitmiseks kulutatakse nagunii ja nendelt kulutustelt saaks vaadata sama kulu juures suuremat sõjalist efektiivsust. Ega need NATO lennukid siin tasuta lenda ja nende kaitse on põhimõtteliselt sümboolne, küsimus ongi rohkem selles kas saaks juba praegu (kohustusliku) rahakulutamist õhukaitsele muuta kasulikumaks näiteks ise hävitajaid omades ja näiteks Lätlastele õhuturvet (NATO koostöö raames) rentides.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Hydrazine »

Mis puudutab tuumarelva... see ongi nö terrorirelv, kes vähegi kursis on, see ei tohiks nagu vaidlustada võimaliku tuumarünnaku tagajärgi. Venemaa on tuumariik, ja kas keegi tahab vastu vaielda, et seal pole kiiksuga inimesi poliitikat tegemas? Ma isiklikult loodan, et vene tuumaarsenal on saadud parema kontrolli alla, võrreldes NL lagunemise aegadega.

Ja minu kui lihtsalt huvilise arvamust, kes hoolib... aga F-16 oleks lühiajaliselt ja poliitiliselt parim. Tsehhi riistad on küündimatud nende kõrval. Ja venemaal on köömes, meie primaar-radar pilbasteks lasta. Üks tiibrakett teele ja valmis. Kõik muud alternatiivid jämmitakse ära, meil ei ole jõudu, et vastu hakata. Õhutõrje... ma olen poolt!
Kasutaja avatar
Qtec
Liige
Postitusi: 666
Liitunud: 08 Veebr, 2008 10:34
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Qtec »

Mis seis on Kapten Trummi Delfis ilmuma pidanud artikliga? Kas probleemid on saadud lahendatud?

Usun, et Kapteni mõttelaad suunata ja ette valmistada avalikkust on olulisem, kui siin foorumis niisama kõvatada. Nii, et minu poolt igakülgne toetus ning ärgem laskem sellel mõttel unustusse vajuda!!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

ghost kirjutas:Mis puutub õhuruumi üle kontrolli saavutamisse, siis panustaks korralikesse õhutõrjesüsteemidesse kordi ennem ja odavamalt, kui lennukitesse sama tulemi saavutamiseks. Niikuinii ei suuda me lennukeid nii palju muretseda, et mingitki ülekaalu saavutada. Küll aga suudaks õhutõrje ka Kesk-Eestis asudes piiriületaja ümberringi maha võtta.
Kui sa natuke seda ja sellesarnaseid teemasid siin tudeerinud oleksid, siis oleksid juba informeeritud, et Eesti katmine ÕT raketikompleksidega on veel kallim kui lennukitega. Et katta enam-vähem usutavalt üks 50 km raadiusega ring, selleks on vaja umbes 300 miljonit USD S-300 puhul, Patrioti puhul veel rohkem. Pluss nagu näitab elu, on maapealsed ÕT kompleksid ilma lennuväe katteta rohkem nagu märklaudade eest, mille pihta hakkavad vastase lennukid mõnuga oma radarivastaseid rakette laskma.

Mitte ükski normaalne riik ei suuda oma territooriumi katta maapealse õhutõrjega nagu meil siin ENSV ajal oli. Siis pandi ju 80% SKP-st ka relvadele küdema.

Ja once again, mingite Tseburaskade üheminutiste ülelendude pärast on nii lennuväe kui ÕT ülalpidamine tarbetu priiskamine.

Kui rääkida lendurite pükste jalga ajamisse, siis sportlennukite tarvitamisel on selleks veelgi vähem aega, sest kui Gripen jõuab pidurite päästmisest 10 km kõrgusele alla 2 minuti, siis L-159-l kulub selleks 15 minutit :lol:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

A4 kirjutas:Kui me soovime saavutada teatud reageerimiskiirust (st kaua kulub nt renegaatlennuki ohu korral alates käsu saamisest esimese hävitaja õhkutõusmiseni), siis Tallinna lennuväli kindlasti ei sobi rahuaegsete õhuturbefunktsioonide läbiviimiseks. Õhuturbe jaoks on vaja, et valves oleva hävitaja jaoks oleks pidevalt mingi stardiraba täiesti vaba, et ei peaks alarmi korral väärtuslikke minuteid raiskama oodates, kuni mõni aeglane tsiviil-airliner ennast stardirajalt õhku saab või maandudes eest ära koristab. Suhteliselt tiheda tsiviilliiklusega Tallinna lennuväli selleks ei sobi ning seetõttu Ämari välja ehitataksegi. .
Oeh, rahuajal võtavad startimise eelsed protseduurid aega ca 10 minutit, selle ajaga jõuab stardiraja ka kõige aeglasematest airlaineritest puhastada.
Mis puudutab kogu õhuturbe-ettevõtmise maksumust, siis ma juhiks (sarnaselt konkureerivale foorumile) tähelepanu sellele, millele räägivad meie (eru)kindralid. Õhuväe endine ülem erukindralmajor Teo Krüüner rääksi hiljuti sellest, et Eestile on jõukohane ainult mingi odavam lahendus L-159-d või Javelinid.
Tegevad ÕV asjamehed konkureerivas foorumis on Krüüneri jutu ammu 1993. a tasemel jaburduseks tembeldanud. Krüüner võib tegelikult rääkida mida tahes, väikese aritmeetika abil võib veenuda igaüks, et sportlennukid pole temps mitte meie vaesusest tingitud sundvise.
Kaitseväe juhataja kindralleitnant Ants Laaneots näeb parima ja optimaalsema lahendusena kolme Balti riigi ühiseskadrilli, st iga riik hangiks vaid 3-4 lennukit
.

Tegelikult on selline arvamus natuke kahetsusväärne. Kes natukenegi asjaga kursis on, teab väga hästi, kuidas need Balti ühisjurad "töötavad". Balti riikide "koostöös" on nimelt muutuja "Leedu kuningriik", kes üritab iga projekti oma väravasse kallutada. Kõrgetel toolidel, kus oluline on kõlavad loosungid - seda loomulikult ignoreeritakse, sest see ei toeta paraku levinud mantrat rahvusvahelise koostöö esmatähtsusest.
See kõik tähendab, et kui Eesti hakkabki järgmisel aastakümnel oma hävitajate-võimekust arendama, siis saab sellest ilmselt tagasihoidlik, peamiselt rahuaegseks õhuturbeks ja õhuruumi suveräänsuse demonstreerimiseks mõeldud ettevõtmine. Sest 3-4 hävitajat ei oma enam mingit sõjalist relevantsust ning L-150 ja Javelin ei kõlba ei õhulahingu pidamiseks ega maapealsete sihtmärkide ründamiseks.
L-159 ja Javelin ei kõlba ka rahuaja õhuturbeks, kus enamik juhtumeid leiab aset 800-900 kmh ja 9000-11 000 m arendavate tsiviil-reaktiivlennukitega.

Kahe nimetatud masina ampluaa on maksimaalselt helikopteterite ja aeglasemate, kolbmootoriga ja turbopropellermasinate püüdmine. Ehk märgid, mis lendavad maksimaalselt 600 kmh ja 7-8 000 meetri kõrgusel.

Eesti kohal 900 kmh ja 10 000 m kõrgusel lendava renegaadi vastu ei tee sellega midagi, sest see aeg, mis kulub ainuüksi kõrguse võtmiseks on piisav, et renegaad Eesti territooriumi ületaks.

Tegemist oleks maksumaksja miljonite eest tehtava suurejoonelise pakasuhhaga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Larry
Liige
Postitusi: 1029
Liitunud: 31 Dets, 2005 16:39
Kontakt:

Postitus Postitas Larry »

Sattusin täna kell 1405 kuulama Vikerraadio saadet Reporteritund, mis oli pühendatud riigikaitse temaatikale. Saates osalesid kaitseminister Jaak Aaviksoo ja RK riigikaitsekomisjoni aseesimees Kadri Simson (endine Kadri Must :wink: ). Silmapaistvalt suure osa tunniajalisest saatest hõivas õhuturbe temaatika. Saade on kindlasti abiks taipamaks lähituleviku arenguid selles vallas. Õnneks kumbki ei olnud otsesõnu kahtlev või suisa vastu Eesti oma hävitajatele. Pigem oli jutt selline, et 1% kulutamine meie rahvuslikust rikkusest õhuturbele ei tohiks kelleltki tükki küljest võtta. Aaviksoo rõhutas, et õhuturbes ei taheta teha mingit hinnaalandust, et see peaks kõigiti vastama NATO õhuturbe standarditele. Kuna NATO teatavasti Javelinide ja L-159 antud valdkonnas ei opereeri, siis annavad ministri sõnad lootust, et vaadatakse siiski tõsiste lennukite poole, öelgu meie Krüünerid- Loemaad mida tahes. Saadet kordab täna kell 1905, kes raadio kaudu kuulata tahab, siis siin on ka sageduste kaart: http://vikerraadio.err.ee/sagedused Räägiti ka Kunnase etteheidetest Kaminale ja ajateenistusest. Niiet head kuulamist!
araterI
Liige
Postitusi: 949
Liitunud: 20 Jaan, 2007 15:00
Kontakt:

Postitus Postitas araterI »

asi veebis juba kuulatav

http://vikerraadio.err.ee/helid?main_id=966581

Õnnitlused sõnakale opositsioonääritüdrukule, ptüi, prouale, siis... :)
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Hydrazine »

Lennukid küll, ja ma olen ses suhtes nõus, et Eesti kaitsevõimet oleks vaja parandada. Aga kuidas on asi pilootidega teiarust? Kas hakkame rentima? Sõjalennuk pole ju niisama ringipaarutamise vahend, see on ikkagi ju relv ja mitte väheste nüanssidega. Ma ei kujuta küll ette, kuskohast lähema 10a jooksul korralikult treenitud piloote Eesti ise võtta võiks.
Kruuda
Liige
Postitusi: 857
Liitunud: 12 Veebr, 2007 6:33
Kontakt:

Postitus Postitas Kruuda »

Väike arvutus mõttepaus, sattusin juhuslikult lugema, et Holland on andnud tellimuse F16 lennukite väljavahetamiseks 85tk F35 hävitajale ja omab optsiooni veel viieteistkümnele. Mitte ei tahaks juhtida tähelepanu riikide sarnase suurusega territooriumidele vaid hoopis hindadele. Nimelt lennukite soetamiseks on planeeritud 5,5 miljardit dollarit ja 30 aastaseks ekspluatatsiooni kuludeks 9,1 miljardit dollarit. Ei olegi nii müstiliselt kallis, eriti kui rehkendada siin kümnekonna lennukiga nagu praeguses teemas juttu on olnud.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Siis 65 miljonit USD per lennuk (sama kallis kui F-16)
Ekspluatatsioonikulud 3.6 milj USD aastas lennuki kohta (36-40 miljonit EEKi). Lennutund on seal selgelt 4gen masina omast kallim (200 tunnise koormuse juures aastas tuleb lennutund 18 000 dollarit - st rohkem kui nt F-15E-l). Ju selle radarikindla kere hooldusest.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kruuda
Liige
Postitusi: 857
Liitunud: 12 Veebr, 2007 6:33
Kontakt:

Postitus Postitas Kruuda »

Mis puutub lennutunni maksumust siis selline diletantlik oletus, et rehkendatakse mitte 200 tunniga aastas vaid hoopis nelja sajaga. 200 tundi aastas teeks 30 aasta peale 6000 tundi aga niipalju kui tean siis nende lennukite puhul räägitakse resursist 12500 - 15000 tundi.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist