vk1 kirjutas:lihtsalt suurtükitorni panemine tanki kerele on üpris nigel variant. Ikkagi tuleb masin , mis sarnaneb Frankensteiniga. Pole ikkagi projekteeritud, vaid aretatud. Kõik hüdraulika, voolikud, juhtmed jne. on ikkagi hiljem paika pandud. Kui poolakad tegid oma Krab´i, siis nad võtsid aluseks T-72 shassii, mitte ei pannud seda torni tanki peale. Peale prantslaste ei kasuta keegi sellist tanki-liikursuurtüki hübriidi. On ainult projektid, mitte ühtegi ostjat.
Nalja teed või?
Kõik moodsad roomikutel liikursuurtükid on ehitatud rohkem või vähem modifitseeritud tanki veermiku peale (näiteks Pzh 2000, mis on üsna korralikult ümber tehtud Leo1 veermiku seljas, AS90 istub vana vickersi tanki modifitseeritud veermiku seljas, AMX 30 AuF1 on AMX 30 tanki veermiku seljas, Iisrael tegi Merkavast liikursuurtüki mida küll relvastusse ei võetud, Korea K-9 on nende K1 tanki modifikatsiooni seljas jne.). Minu teada on mõned üksikud, mis on puhtale paberile joonistatud.
Näiteks mainitud G6-52 torni (tegelikult siis T6-52) tõstmisel T-72 veermikule oli saadud väga heade omadustega liikursuurtükk. Samas tuleb modifikatsioone teha (erineval hulgal sõltuvalt tornist) päris kindlasti. See ei käi nii, et võtad tanki torni maha, tõstad suurtükitorni asemele ja
voilà - ongi liikursuurtükk valmis. Keegi pole ka arvanud, et see võiks nii käia.
Kui sa mõtlesid seda, et veermikku tuleb kõvasti muuta, et saada liikursuurtükki, siis reeglina on sul õigus. Aga see ei ole vältimatu eeldus. Tavaliselt tõstetakse parema kaalujaotuse huvides mootor ette.