Mina pole ka mingi miiniguru, aga ma võin kirjeldada, kuidas see asi oli viimase ilmasõja ajal korraldatud.
Kõigepealt, laeva või allveelaeva magnetvälja neutraliseerimiseks on kaks meetodit. See, mida eelmises sõnumis kirjeldati, on passiivne meetod. Tegelikult pole magneteid vaja laeva alla põhja panna, piisab, kui kasutada vahelduvvooluga juhtmeid. Laev sõidab neist mitu korda üle, kuni mõõtmine näitab, et väli on "nullis". Aga võib-olla kasutati antud juhul tõesti magneteid.
Selle süsteemi üks puudus on see, et teda tuleb sageli korrata. Iga kord, kui laevale uut kraami peale pannakse või maha võetakse, väli muutub. Sama efekt tekib ka nt remondi ajal. Tegelikult muutub ta ka siis, kui laev sõidab põhjapoolkeralt lõunapoolkerale (ja tagasi).
Aktiivne meetod on see, kui laeval endal on spetsiaalne generaator peal ja ümber kere (või kere sees) jookseb elektrikaabel. See süsteem pole ka päris veatu. Mõned riigid pooldasid ühte süsteemi, mõned mõlemat. Venelaste kõrval on passiivset süsteemi pooldanud ka inglased. Kui kaarte uurida, siis Lõuna- ja Kagu-Inglismaa sadamate lähedal või Iiri meres on veel praegugi mitu paika, mida tähistatakse kui
degaussing range.
Muide, tegelikult ei reageeri magnetmiini sütik laeva magnetvälja, vaid maakera enda magnetvälja muutuste suhtes.
Paar magnetmiini pilti:
http://jwgibbs.cchem.berkeley.edu/CFGoo ... gmine.html