Asub varjendi see osa siis endisel TÜPK alal. Teenisin seal aega viimases "lennus" 2005. a. kevadeni. Võimalusi varjendis ringi luusida oli palju ja seal veedetud tunde tuli vast kümneid. Tagantjärele naljakas mõelda, et sellest probleeme ei tekkinud.
Kompleks oli päris suur, teisest osast eraldas seda massiivne roheline metalluks. Ruume oli palju, koridor moodustas ümber nende ristküliku - ruumid siis selle keskel ja äärtes. Lisaks asusid külgedel tiivad, ühes neist suur ruum maast laeni kapilaadsete aparatuuridega. Teises tankimootor, mis olevat kogu kompleksi toitma pidanud. Mootori kõrgus võis olla 2m ja laius 3m, niipalju, kui mäletan.
Kompleks ei olnud nii hästi säilinud, kui siin avaldatud piltidel teine pool sellest. Tundub see siinsetel piltidel kuidagi võlts, ju on suur osa sealsest sisustusest mujalt kokku tassitud. Minu poolt külastatud pooles oli magusama tehnikaga vehkat tehtud, enamikul aparatuurist vaid korpus alles. Samas toimis valgustus peale 13 aastat tühjalt seismist hästi, huvitav, kas see kajastus ikka Kompanii elektriarvel!? Sisustus oli seal teatud ruumides laitmatult säilinud - sahtlid olid dokumente täis, vedelesid ümbrikud stiilis "Top Secret", kui õigesti mäletan ning isegi lauakalender kõigi lehtedega seisis puutumatult laual. Paberimajandusse põhjalikumalt ei süvenenud, ei tundunud seal mingeid tähtsaid materjale või skeeme ka olevat.
Kaader teadis rääkida, et 91-92, kui varjend loovutati, olevat otseühendus Moskvaga veel toiminud. Olevat olnud kõrgeima tähtsusega varjend Eesti pinnal; või siis pinna all. Nende juttude usaldatavus võib olla muidugi kes-teab-milline
