Uued relvasüsteemid EKV-le
Mnjah.
Kui võtta terve EKV tehnika park kokku siis ainult Volvo 6x6 "kuudiseeriaga" julgeksin minna vihmase ilmaga kruusatee pealt maha keerata,haubits taga.
Siiski jätame G-Mersu ja muud sedasorti sõiduautod välja. Põhimõtteliselt varjutab kõiki "suurendatud läbivusega" silti kandvatel veoautodel üks suur probleem,nimelt rehvidel igasugune muster puudub! Saureritel on tuttuued küll all aga auto on ise 4x4,millel taga topeltrattad ning oma üüratu massiga kipub takerduma imekohtadel(tehtud,nähtud).
Suured MANID(6x6 ja 8x8) on küll hea maastikusuutlikusega kuid on oma suurte mõõtude tõttu metsas liikuma ei mahu!
-------
EKV on siiski võimeline sõdima ainult minimaalselt kruusateel ning kõvematel metsateedel vihmaperioodil! Samas ma nüüd väga suurt põhjust küll ei näe miks sügavale metsa joosta kui on võimalik teistmoodi hakkama saada.
Parandage mind kui keegi väidab vastupidist.
Kui võtta terve EKV tehnika park kokku siis ainult Volvo 6x6 "kuudiseeriaga" julgeksin minna vihmase ilmaga kruusatee pealt maha keerata,haubits taga.
Siiski jätame G-Mersu ja muud sedasorti sõiduautod välja. Põhimõtteliselt varjutab kõiki "suurendatud läbivusega" silti kandvatel veoautodel üks suur probleem,nimelt rehvidel igasugune muster puudub! Saureritel on tuttuued küll all aga auto on ise 4x4,millel taga topeltrattad ning oma üüratu massiga kipub takerduma imekohtadel(tehtud,nähtud).
Suured MANID(6x6 ja 8x8) on küll hea maastikusuutlikusega kuid on oma suurte mõõtude tõttu metsas liikuma ei mahu!
-------
EKV on siiski võimeline sõdima ainult minimaalselt kruusateel ning kõvematel metsateedel vihmaperioodil! Samas ma nüüd väga suurt põhjust küll ei näe miks sügavale metsa joosta kui on võimalik teistmoodi hakkama saada.
Parandage mind kui keegi väidab vastupidist.
Siin muudkui hädaldatakse, et see masin nõrk ja kummidel mustrid olematud ja ilm meil sant. Kulla mehed, mis te mõtlete, et venelastel probleeme pole ja et nende iseliikuvad suurtükkid on uppumatud - ei ole, väga hästi upuvad ja teades vene bardakki, siis nad aitavad sellele ise tublisti kaasa. Lollus ei ole ivanite juurest kuhugile kadunud - taevale tänu.
Viimati muutis man21, 31 Dets, 2008 19:38, muudetud 1 kord kokku.
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!
Sinule peaks küll hea kirjapildi ning asjaliku jutu eest medali andma!man21 kirjutas:Siin muudkui hädaldatakse, et see masin nõrk ja kummidel mustrid olematud ja ilm meil sant. Kulla mehed, mis te mõtlete, et ????? probleeme pole ja et nende iseliikuvad suurtükkid on uppumatud - ei ole, väga hästi upuvad ja teades vene bardakki, siis nad aitavad sellele ise tublisti kaasa. Lollus ei ole ivanite juurest kuhugile kadunud - taevale tänu.
PS. need asjad paraku on nii.
Miks sa G-Mersud välja tahad jätta? Ülihea läbivusega auto ja annab kasutada väga mitmel otstarbel. Kosovos ei olnud kohta kuhu selle masinaga sõita ei saanud. Ainult kõrgemale mägedesse sõites pidi vahepeal jahtuma lasta, muidu ei olnud mingeid probleeme. Virul peaks praeguse seisuga vist MILAN-i süsteemid seal peal olema, pikema raamiga versioon kõlbab kasutada luurajatele ning võibolla kannataks ka MISTRAL-id sinna peale orgunnida, et rohkemat mobiilsust anda?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Äkki uuriksime enne ja siis räägiks, et Eestis pole?
Eestis kehtib riigikaitseliste sundkoormiste seadus juba 1995. aastast, millega on reguleeritud nii äratarvitatavate kui mitteäratarvitatavate asjade võtmine riigikaitse vajadustest. Teostab seda Kaitsesressursside Amet ja ministeeriumid.
http://estlex.ee/estlex/kehtivad/AktDis ... t_id=14065
Küsimus Eestis on lihtsalt selles, et teema on liiga udune. Pole ülevaadet, kus üks või teine masin näiteks asub. Meie firmas pole küll keegi huvi tundnud, kus nt ekskavaatorid asuvad.
Soomes see nii pole, iga arvel oleva dziibi ja veoauto asukoht on teada. Venemaal on analoogne süsteem - offroaderid regatakse sõjakomissariaatides. Ilma konkreetse rakendusplaanita on nt mootorsõidukite rekvireerimine tühi udu - tänapäeval on enamik masinaid liisitud, mis mõne aasta takka vahetavad kasutajat ja tegelikku asukohta. Autoregistris on pooltel sõidukitel kirjas omanik AS Hansa Liising vms ja ega neil mingit parkimisplatsi pole - sõiduk võib asuda nii Hispaanias kui Kapa Kohilas.
Samal ajal on ehitusbuumi ajal müüdud Eestisse igasugu pioneerikasutuseks sobivat tehnikat sellises koguses ehitusmasinaid, et Pioneeripataljon häbeneks oma paari väikese ekskavaatoriga silmad peast ära. Eesti jalaväelasel poleks üldse labidaga vaja vehkida, ekskavaatoreid, mis nende kaevikud-punkrid valmis kaevaks on Eestis SADADENA. Paraku pole meil eriti vaevatud selle infoga, kus need täpselt asuvad ja konflikti puhkedes ei leita neist pooligi.
Nagu ka Eestis puudub tegelikult info, kes reservväelastest on nt välismaal ja kes ära kolinud, kes vahepeal tervise kaotanud jne. Tagajärjeks on üks läikiva fassaadiga ilus "riigikaitse", mis seespool osutub mädanenud ja kaela kukkuvaks osmikuks.
Tellige endale kodanikuportaali kaudu reservväelase arvestuskaardi koopia ja näete ise kui vägev "riigikaitse" meil on! Üllatute isegi!
Eestis kehtib riigikaitseliste sundkoormiste seadus juba 1995. aastast, millega on reguleeritud nii äratarvitatavate kui mitteäratarvitatavate asjade võtmine riigikaitse vajadustest. Teostab seda Kaitsesressursside Amet ja ministeeriumid.
http://estlex.ee/estlex/kehtivad/AktDis ... t_id=14065
Küsimus Eestis on lihtsalt selles, et teema on liiga udune. Pole ülevaadet, kus üks või teine masin näiteks asub. Meie firmas pole küll keegi huvi tundnud, kus nt ekskavaatorid asuvad.
Soomes see nii pole, iga arvel oleva dziibi ja veoauto asukoht on teada. Venemaal on analoogne süsteem - offroaderid regatakse sõjakomissariaatides. Ilma konkreetse rakendusplaanita on nt mootorsõidukite rekvireerimine tühi udu - tänapäeval on enamik masinaid liisitud, mis mõne aasta takka vahetavad kasutajat ja tegelikku asukohta. Autoregistris on pooltel sõidukitel kirjas omanik AS Hansa Liising vms ja ega neil mingit parkimisplatsi pole - sõiduk võib asuda nii Hispaanias kui Kapa Kohilas.
Samal ajal on ehitusbuumi ajal müüdud Eestisse igasugu pioneerikasutuseks sobivat tehnikat sellises koguses ehitusmasinaid, et Pioneeripataljon häbeneks oma paari väikese ekskavaatoriga silmad peast ära. Eesti jalaväelasel poleks üldse labidaga vaja vehkida, ekskavaatoreid, mis nende kaevikud-punkrid valmis kaevaks on Eestis SADADENA. Paraku pole meil eriti vaevatud selle infoga, kus need täpselt asuvad ja konflikti puhkedes ei leita neist pooligi.
Nagu ka Eestis puudub tegelikult info, kes reservväelastest on nt välismaal ja kes ära kolinud, kes vahepeal tervise kaotanud jne. Tagajärjeks on üks läikiva fassaadiga ilus "riigikaitse", mis seespool osutub mädanenud ja kaela kukkuvaks osmikuks.
Tellige endale kodanikuportaali kaudu reservväelase arvestuskaardi koopia ja näete ise kui vägev "riigikaitse" meil on! Üllatute isegi!
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Siin mistralitest oli juttu. Minuteada lähevad need suisa UNIMOGi peale koos lisavarustusega, aga kuulu järgi pidi ikka olema mingi teema, et ei mahu lisakola või meeste varustus jälle kasti ära vms. Täpselt ei oskagi selgitada kuid eks järgmisel paraadil ilmselt saab näha seda asja.
Kaitseväe probleemiks on asjaolu, et puuduvad korralikud 5 t taktikalised veokid. Olemas on head 2 t , 7 t ja 10 t taktikalised, aga 5 t on puudu. 4t DAF on ilma haagisetagi üsna kehv maastikuauto, nagu teemas ka juba kasutajate vaatevinlist juttu oli, aga selle eest kuni 10x odavama tükihinnaga, kui 1 kasutatud UNIMOG. Ilmselt seetõttu neid hulkade viisi Hollandist Maarjamaale ongi saabunud.
Mitmes mõttes parim kasutatud 5 t auto oleks MAN 4510. või 4610. Selle seeria masinatega on meil juba kõik kogemused olemas ja võimsus ning läbivus üsna eeskujulikud. Samuti oleks lihtsam pataljonis hooldust ja väljaõpet teha, sest FH-70 vedukid praktiliselt samasugused.
Ma ei tea ainult, mispärast ei ole saksmannid meile tahtnud neid nagu müüa. Ehk pole nüüd ka tahetud osta. See jaksaks muidu D-30 tõmmata ja pidurdada küll nii teel, kui maastikul.
UNIMOG-iga või maasturiga 3,2 t lolli raua haakes vedamise võib üldse unustada. Kui kinnitame moogile 2 t sidekonteineri kasti ja 1,5 t haagise sappa, ei jaksa ta juba asfaldil kolonnis suurtükivedukitega sammu pidada ja iga kord jääb maastikul esimesena kinni. 2 veokat ühe kerge välisuurtüki peale pidada on samuti mitmest aspektist natuke ebaotstarbekas.
Rehvivahetus kuluks tegelikult ära kõigile kaitseväe kasutatud maastikuautodele. Iseasi, et tegemist on tõsise investeeringurahaga.
Tsiviilautode militaarkasutust tuleks kindlasti süstematiseerida. Praegu ei toimi mitte midagi. Kindlasti ei saa asendada taktikalisi veokeid, kuid saaks kasutada logitiliste autodena treilasid sadulatega ja kaubaautosid.
Saksamaal on nii, et kui transpordifirma regab end oma autodega sõjaaja reservi, saab ta riigilt mingi pisikese dotatsiooni või soodustuse. Kuna reaalne sõjaoht on ikkagi suhteliselt madal, ei ole firmadel väikese tiksuva lisatulu vastu midagi ja sõjaseisukorras jääks suur osa vedudest nagunii ära ja autod seisaksid tühja. Armeeauto peaks olema ka rekvireerituna tegelikult ka äratuntav ja eristatav tsiviilautodest. Muidu hakatakse sõja korral pommitama kõike, mis liigub ja saab olema palju tsiviilohvreid.
Maasturitega on nii, et laussundregistreerimist ma ei poolda, kuid mitte-linnamaasturid, mis on näiteks juba kaitsevärvi (tumeroheline, hall), võiksid olla registris küll. Tuleks esmalt välja valida ühtlasi vastavad mil kasutuseks sobivad maasturite tüübid (näit LR Defender versus H CR-V...).
Kaitseväe probleemiks on asjaolu, et puuduvad korralikud 5 t taktikalised veokid. Olemas on head 2 t , 7 t ja 10 t taktikalised, aga 5 t on puudu. 4t DAF on ilma haagisetagi üsna kehv maastikuauto, nagu teemas ka juba kasutajate vaatevinlist juttu oli, aga selle eest kuni 10x odavama tükihinnaga, kui 1 kasutatud UNIMOG. Ilmselt seetõttu neid hulkade viisi Hollandist Maarjamaale ongi saabunud.
Mitmes mõttes parim kasutatud 5 t auto oleks MAN 4510. või 4610. Selle seeria masinatega on meil juba kõik kogemused olemas ja võimsus ning läbivus üsna eeskujulikud. Samuti oleks lihtsam pataljonis hooldust ja väljaõpet teha, sest FH-70 vedukid praktiliselt samasugused.
Ma ei tea ainult, mispärast ei ole saksmannid meile tahtnud neid nagu müüa. Ehk pole nüüd ka tahetud osta. See jaksaks muidu D-30 tõmmata ja pidurdada küll nii teel, kui maastikul.
UNIMOG-iga või maasturiga 3,2 t lolli raua haakes vedamise võib üldse unustada. Kui kinnitame moogile 2 t sidekonteineri kasti ja 1,5 t haagise sappa, ei jaksa ta juba asfaldil kolonnis suurtükivedukitega sammu pidada ja iga kord jääb maastikul esimesena kinni. 2 veokat ühe kerge välisuurtüki peale pidada on samuti mitmest aspektist natuke ebaotstarbekas.
Rehvivahetus kuluks tegelikult ära kõigile kaitseväe kasutatud maastikuautodele. Iseasi, et tegemist on tõsise investeeringurahaga.
Tsiviilautode militaarkasutust tuleks kindlasti süstematiseerida. Praegu ei toimi mitte midagi. Kindlasti ei saa asendada taktikalisi veokeid, kuid saaks kasutada logitiliste autodena treilasid sadulatega ja kaubaautosid.
Saksamaal on nii, et kui transpordifirma regab end oma autodega sõjaaja reservi, saab ta riigilt mingi pisikese dotatsiooni või soodustuse. Kuna reaalne sõjaoht on ikkagi suhteliselt madal, ei ole firmadel väikese tiksuva lisatulu vastu midagi ja sõjaseisukorras jääks suur osa vedudest nagunii ära ja autod seisaksid tühja. Armeeauto peaks olema ka rekvireerituna tegelikult ka äratuntav ja eristatav tsiviilautodest. Muidu hakatakse sõja korral pommitama kõike, mis liigub ja saab olema palju tsiviilohvreid.
Maasturitega on nii, et laussundregistreerimist ma ei poolda, kuid mitte-linnamaasturid, mis on näiteks juba kaitsevärvi (tumeroheline, hall), võiksid olla registris küll. Tuleks esmalt välja valida ühtlasi vastavad mil kasutuseks sobivad maasturite tüübid (näit LR Defender versus H CR-V...).
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Oh ei, meil seda tegema ei hakata. Sest see rikub ettevõtlusvabaduse põhimõtteid (riik ei maksa eraettvõttele kunagi midagi) ja võrdse kohtlemise põhimõtteid (kõikidele sama lauaga). Umbes selliste "argumentidega" hakataks esinema meedias, kui sellist asja tegema hakata.hummel kirjutas: Saksamaal on nii, et kui transpordifirma regab end oma autodega sõjaaja reservi, saab ta riigilt mingi pisikese dotatsiooni või soodustuse. Kuna reaalne sõjaoht on ikkagi suhteliselt madal, ei ole firmadel väikese tiksuva lisatulu vastu midagi ja sõjaseisukorras jääks suur osa vedudest nagunii ära ja autod seisaksid tühja. Armeeauto peaks olema ka rekvireerituna tegelikult ka äratuntav ja eristatav tsiviilautodest. Muidu hakatakse sõja korral pommitama kõike, mis liigub ja saab olema palju tsiviilohvreid. Maasturitega on nii, et laussundregistreerimist ma ei poolda, kuid mitte-linnamaasturid, mis on näiteks juba kaitsevärvi (tumeroheline, hall), võiksid olla registris küll. Tuleks esmalt välja valida ühtlasi vastavad mil kasutuseks sobivad maasturite tüübid (näit LR Defender versus H CR-V...).
Tegelikult tuleks ka ajateenistus likvideerida - riivab isiku põhiõigusi sh isikuvabadust. Ei ole ju normaalne, et noored mehed, kellel liisingud maksta, võetakse vastu oma tahtmist teenima - teenigu ikka hästi motiveeritud professionaalid.
Tegelikult on kaitseväge vaja vaid selleks, et see on riigi tunnus. Noh nagu isase tunnuseks on teatud manused. See, kas sealt ka midagi tuleb, ju eemalt vaadates ei paista

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Tõepoolest nii see vist kipub minema
, PM artiklis ( http://www.postimees.ee/?id=69300 ) Veskimägi jahub kuni 8 miljardist, mida oleks vaja kokku tõmmata. Eriti häirivad on aga marupatsifistlikud kommentaarid, kust võiks kokku hoida
http://www.postimees.ee/?id=69300&com=1


http://www.postimees.ee/?id=69300&com=1
No elame näeme . Nüüd hakkavad koalitsioonis rasked läbirääkimised ,aga karta on , et uutele relvadele praegu raha ei jätku.
Mulle hakkas just tunduma , et KL hakkas asi paremaks minema (uus varustus ,munder ,kiiver , eesti seljakott ja seda tervetele üksustele) ,aga nüüd on vist sellega ka omega . Lootkem parimat
Mulle hakkas just tunduma , et KL hakkas asi paremaks minema (uus varustus ,munder ,kiiver , eesti seljakott ja seda tervetele üksustele) ,aga nüüd on vist sellega ka omega . Lootkem parimat
- Juhani Putkinen
- Liige
- Postitusi: 2336
- Liitunud: 02 Nov, 2007 16:21
- Kontakt:
Lootkem, et kaitseliitlastele hakatakse andma korralikku sissiväljaõpet ja hankitakse vähemalt külgmiine - meelsasti ka distantslõhkeseadmeid nende õhkimiseks.Lupus kirjutas:No elame näeme . Nüüd hakkavad koalitsioonis rasked läbirääkimised ,aga karta on , et uutele relvadele praegu raha ei jätku.
Mulle hakkas just tunduma , et KL hakkas asi paremaks minema (uus varustus ,munder ,kiiver , eesti seljakott ja seda tervetele üksustele) ,aga nüüd on vist sellega ka omega . Lootkem parimat
Pole küll otseselt relvasüsteemi uudis, aga kas on tegu siis piisava süsteemiga või on mingi poolpidune?
Kaitseministeerium ostab 60 miljoni eest raadiovarustust
"Kaitseministeerium ostab rahvusvaheliselt tehnoloogiafirmalt Harris Corp üle 60 miljoni krooni eest raadiovarustust.
Firma teatel ostetakse Falcon III RF-7800M-MP nimeline tehnoloogia, mis peaks oluliselt parandama kaitseväe eesliinidel olevate vägede suhtlust tagalaga, kirjutab tmcnet.com.
Kolonelleitnant Artur Suziki sõnul võimaldab kõnealune miljoneid kroone maksev tehnoloogia kiiret, turvalist ja efektiivset suhtlust nõudlikus keskkonnas."
allikas: http://www.postimees.ee/?id=69721
Kaitseministeerium ostab 60 miljoni eest raadiovarustust
"Kaitseministeerium ostab rahvusvaheliselt tehnoloogiafirmalt Harris Corp üle 60 miljoni krooni eest raadiovarustust.
Firma teatel ostetakse Falcon III RF-7800M-MP nimeline tehnoloogia, mis peaks oluliselt parandama kaitseväe eesliinidel olevate vägede suhtlust tagalaga, kirjutab tmcnet.com.
Kolonelleitnant Artur Suziki sõnul võimaldab kõnealune miljoneid kroone maksev tehnoloogia kiiret, turvalist ja efektiivset suhtlust nõudlikus keskkonnas."
allikas: http://www.postimees.ee/?id=69721
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist