
Ja mitte ainult koostööst Soomega ei olenenuks asjade kulg, Eestil on ju ka lõunapiir.
Püüan Sulle vastata järjekorras:Paraku ei ole lugenud aluseks olnud diplomitööd ja selle ümberlükkeid. Kas see info on kuidagi ka avalikult kätte saadav (eriti ümberlükked)?
Samas on magistritöö sissejuhatuses ka välja toodud, et algmaterjalina on kasutatud 2000.a bakalaurusetööd, mis on "põhjalikult ümber töötatud, osaliselt lühendatud ning täiendatud uue materjaliga (mahult juurde u 2/3)."
Siinkohal oleks huvitav teada, kas ümbertöötamise käigus on arvestatud ka ümberlüketega või jätkati nö vana rida?
:enda jaoks oli palju uut infot ka Eesti sõjaväe kohta
Eesti tellis 12 (mitte 10) kõige esimese seeria Spitfire'it. Seega Mk. I ning lisaks veel 2-labalise fikseeritud sammuga puitpropelleriga. Neist kaks esimest olid juulis 1939 valmis ning toimusid katselennud. Kohal olid ka eestlased, kahjuks pole praegu käepärast ühtegi raamatut et vaadata kes just nimeliselt. Ning kuna sel ajal tulid liinilt juba 3-labalise muutuvsammuga metallpropelleriga Spitfire'id, siis avaldasid nood soovi, et ka Eestile tellitud lennukid saaksid samasugused. Need seerialennukid vastasid samuti brittide Mk. I standardile. Ainult Mk. I kõige esimene partii oli selle puit-propelleriga, mis hiljem ka juba väeosades tegelikult metall-propelleri vastu välja vahetati.Hiiremees kirjutas:Julgen arglikult sekkuda:
- 10 'Spitfire Mk-I/ 1939 (Mk-II' ?) ; piisava maapealse logistikaga oleks olnud praegune 'absoluutne ülekaal õhus'.
- NSVL (hommage to Adidas) I-15 ja I-16 olid juba Hispaania kodusõjas nonsens. FW Anton siia alateemale!
Parem vasta ise ära ja räägi, mida nende vastuste põhjal võiks su hinnagul järeldada.1) millal võeti Punaarmees kasutusele dessandi maandamiseks sobivad paadid / alused? Pean silmas meredessanti.
2)millal võeti kasutusele jõgede ületamiseks kasutatavad pontoonid või kokkupandavad sillad ?
3) millal võeti kasutusele miiniotsijad ?
See, kes kõigile kolmele küsimusele õige vastuse leiab, näeb ise kuhu ma tüürin
Liiga leebehugo1 kirjutas:Ootaks, kriitikat või kommentaare Soome looduse kohta, see mis ma kirjutasin. Põhiline argument Eesti ja Soome võrdlemisel vastupanu seisukohalt on ikka ja alati olnud, et Eesti loodus on liiga leebe vastupanuks. Mis te arvate
Kirjutasin ju juba ennem, et ka Soomes ei olnud II m.s aegsetele Vene tankidele enam loodus takistuseks, see on müüt mida paljud usuvad. Soome kinnine loodus oli neile pigem kahjuks, kuna ei saanud korralikult kasutada tankitõrjekahureid, sihtimine ja transport. Korralikud mobiilsed üksused vasturünnakuks puudusid ka Soomel.Eesti maastik on lahtisem kui Soomes. Seega tankiohtlikum. Üldse sobilikum mobiilsetele üksustele tegutsemiseks
N-Liidu tolle aegne suurtükkivägi, sellest võiks lausa eraldi teema teha. Mannerheim lasi püksi hirmustNing suurtükiväge oma kaitseliinide katmiseks ning vastase suurtükiväe allasurumiseks.
Ei olnud kindlustega kiita ei Soomel, ega ka Eestil, vaid Suvorov on müüdi loonud võitmatust Mannerheimi liinist. Tõde on see, et enamus sellest liinist kopsiti kokku suurõppuste käigus. Eestil oli ka mingid idakindlused olemas, oleksime ka saanud, midagi juurde klopsida kiiruga. Kusjuures idapiir meil mitu korda lühem kui sommidel.Ning muidugi kindlustusi jalaväele vastase suurtükive rünnakute all elamiseks...
Vot seda olen ka mina alati püüdnud rääkida, ei old see asi midagi idas nii hull, et russid lihtsalt meist üle oleks jooksnud.Eesti piirid olid looduslikult hästi kaitstud. Vabadussõja lõpus oli meil võimalus valida, kust piir jookseb. Ning Narva jõgi ning Irboska künkad olid kaitseks igati sobilikud. Ning asusid piirist just nii kaugel, et neid võis rahulikult kaitseks ette valmistada
Lõuna kohta pole ise jõudnud eriti uurida, aga praeguse seisuga tean ka mina, et seis oli seal Eesti keeles otse välja öeldes sitt ja väga palju sõltus lätlastest. Lohutuseks vast nii palju, et baaside lepingu järgi ei oleks tohtinud venelane meid sealt rünnata, aga loll lootus. Ainuke asi, mis pähe kargab on, kui ehk Läti oleks ka julgust saanud, kui nägi, et Eesti julgelt vastu hakkas ja ka vastu hakkanud. Jällegi spekulatsioon muidugi, aga eks kogu see teema üks suur spekulatsioon ole.Lõuna pool oli aga probleemiks Läti territoorium, kus sobiv kaitsejoon piiril puudus ning lätlaste katteplaanid nägid ette taganemist piirilt veelgi sügavamale (mis jõgi see seal neil iganes oli kus nad oma kaitse tahtsid rajada). Mis oleks osaliselt paljastanud Eesti kaitse tiiva.
Keeruline kindlasti, aga kas võimatuNing loomulikult oleks nende kaitseliinide läbimurdmisel avatud maastikul vastase mobiilsete üksuste peatamine olnud juba suht keeruline...
Hm, tuletame meelde lahinguid Karjala metsades. Üldse tuleks Talvesõja puhul jagada lahingud vähemasti kaheks osaks - lahinguiks Karjala kannasel ning põhja pool. Põhja pool polnud mingeid piirikindlustusi. Ainult metsad. Vene diviisid tungisid algul kerge vaevaga suht sügavale Soome territooriumile, piirati siis sisse ning hävitati. Ning seda just tänu metsasele maastikule ning sellele, et vene üksused ei osanud seal tegutseda. Ümber piiranud üksused olid neist palju kordi väiksemad ning mobiilsemad. Mitte autode ning tankide arvu poolest, vaid suuskade ning kelkude arvu poolesthugo1 kirjutas:Kirjutasin ju juba ennem, et ka Soomes ei olnud II m.s aegsetele Vene tankidele enam loodus takistuseks, see on müüt mida paljud usuvad. Soome kinnine loodus oli neile pigem kahjuks, kuna ei saanud korralikult kasutada tankitõrjekahureid, sihtimine ja transport. Korralikud mobiilsed üksused vasturünnakuks puudusid ka Soomel.Eesti maastik on lahtisem kui Soomes. Seega tankiohtlikum. Üldse sobilikum mobiilsetele üksustele tegutsemiseks
Soome kinnisel maastikul mängis ka suurtükivägi väiksemat rolli. Kuid lõpuks 1940 aastal murti Mannerheimi liin läbi just suurtükiväe jõuga.hugo1 kirjutas:N-Liidu tolle aegne suurtükkivägi, sellest võiks lausa eraldi teema teha. Mannerheim lasi püksi hirmustNing suurtükiväge oma kaitseliinide katmiseks ning vastase suurtükiväe allasurumiseks., kui sai teada, kui palju venelastel suurtükke on, ja veel milliseid, parimad maailmas, laskemoona lõputult. Soomel olid nagu ka Eestil kas I m.s aegsed, või veel vanemad, laskemoonaga priisata ei olnud.
Kui sõjaks läks, selgus kurb tõsiasi venelaste kahjuks, nad ei osanud oma uute võimsate suurtükidega lasta. Lasti lausa masendavalt palju mööda, sammuti jäi neid hulgim vasturünnaku korral sommidele sõjasaagiks.
Ei maksa ikka Mannerheimi liini nende üksikute Narva jõe joonele rajatud punkritega võrrelda. Kordusõppused tagasid odava tööjõu, mille abil oli võimalik kiiresti liini ehitada. Kuid projekt oli tasemel ning ka punkrid tasemel ehitatud. Betooni valamiseks pole teatavasti suurt kunsti vaja tunda. Kuid vaja palju tööjõudu aukude kaevamiseks, raketiste ehitamiseks, betooni segamiseks jne. Pigem võib süüdistada Eesti sõjaväe juhtkonda, et sarnast meetodit ei kasutatud meie piirikindlustuste rajamisel. Oleks jõutud rohkem...hugo1 kirjutas:Ei olnud kindlustega kiita ei Soomel, ega ka Eestil, vaid Suvorov on müüdi loonud võitmatust Mannerheimi liinist. Tõde on see, et enamus sellest liinist kopsiti kokku suurõppuste käigus. Eestil oli ka mingid idakindlused olemas, oleksime ka saanud, midagi juurde klopsida kiiruga. Kusjuures idapiir meil mitu korda lühem kui sommidel.Ning muidugi kindlustusi jalaväele vastase suurtükive rünnakute all elamiseks...
Kusagil netis jäid kunagi ette venelaste hinnangud nende lahingmarsile 1939. a. Balti maade baasidesse. Seal hinnati tulemus heaks. S.t. teele jäänud tankide hulk oli sellise forsseeritud rännaku jaoks normi piires või tegelikult alla normis ette nähtu.hugo1 kirjutas:Keeruline kindlasti, aga kas võimatuNing loomulikult oleks nende kaitseliinide läbimurdmisel avatud maastikul vastase mobiilsete üksuste peatamine olnud juba suht keeruline![]()
![]()
Huvitav on veel selline fakt, et kui Soome ajaloolased üldiselt kiidavad Vene tanke, et töökindlad jne...
Siis eestlased jälle oma memuaarides kirjeldavad venelaste sissemarssi 39a., et teeääred olevat täis olnud lagunevat Vene tehnikat, mida siis vasjad remontisid. Seda siis ilma lahinguteta, lihtsalt sisse sõites, tankide jaoks heal maastikul nad lihtsalt lagunesid ära, mis nad siis veel rünnates oleks teinud![]()
![]()
Asi oligi selles, et kui võrrelda vägede üldarvu, siis venelasi oli nii massiliselt rohkem, et Mannerheim, vist ise ka eriti ei uskunud, et neid õnnestub tagasi tõrjuda. Pealegi eeldati, et punaarmee tase vastab, vähemalt endise tsaariarmee tasemele, reaalsuses olevat muidugi sellele kõvasti alla jäänud. seda siis ainult meeste võrdlemisel. Siis nagu teame oli soomlastel tankidega sama kööga nagu meil, esiteks oli neid vähe ja teiseks vananenud. Isegi mark sama Rénault F17.Sommid vist isegi üritasid mingi tankilahingu maha pidada, mis lõppes muidugi katastroofiga.(lisan veel nii palju, et Soome-Eesti ühine rahuaegne kaitseplaan olevat ette näinud ka ohu korral ühist Blitzkriegi Peterburgi peale, ei kujuta küll hästi ette millega nad rünnanud koos oleksid, kahepeale kokku umbes 30-50 kergetanki Raenault F-17, Eesti 4 rasketanki Mark-V ka veel järgi lohisemas).Hm, tuletame meelde lahinguid Karjala metsades. Üldse tuleks Talvesõja puhul jagada lahingud vähemasti kaheks osaks - lahinguiks Karjala kannasel ning põhja pool. Põhja pool polnud mingeid piirikindlustusi. Ainult metsad. Vene diviisid tungisid algul kerge vaevaga suht sügavale Soome territooriumile, piirati siis sisse ning hävitati. Ning seda just tänu metsasele maastikule ning sellele, et vene üksused ei osanud seal tegutseda. Ümber piiranud üksused olid neist palju kordi väiksemad ning mobiilsemad. Mitte autode ning tankide arvu poolest, vaid suuskade ning kelkude arvu poolest
No ega Eesti idapiir ka just karjamaa ei ole , meil ju ka omad metsad ja sood. Mannerheimi liinist murti jah lõpuks läbi ja suurtükid mängisid seal olulist rolli, eks venkud õppisid ka lõppuks laskmise selgeksSoome kinnisel maastikul mängis ka suurtükivägi väiksemat rolli. Kuid lõpuks 1940 aastal murti Mannerheimi liin läbi just suurtükiväe jõuga.
Sommidel ju polnud tankitõrjemiine piisavalt, mis oleks tankide hoo mahavõtnud, lisaks veel Soome idapiiri ja ültse maala suurus, Eesti oleks saanud enda idapiiri tankide jaoks väga raskelt läbitavaks teha.ning kui tankid liikuma said, siis põrutati ühe soojaga Viiburi alla välja...
Punkrid ja projekt tasemel Projekt oli tasemel ehk paberil, reaalsuses ei saadud suurt osa ültse valmis, väga palju oli tehtud puust ja kiiruga. Mõtle ise millised need olla võisid, eriti, kui raskekahur otsetabamusega sellele pihta sai. Loodan, et Su andmed ei pärine Suvorovi raamatutest, seal kirjeldab seda liini, kui parimat maailmas. Maaalused haiglad laod kasarmud jne.... Reaalsus sellele ei vasta. Suvorov on ka mind paljus eksitanud, mind tõi tema suhtes kaasfoorumlane troll maa peale. Ennem lugesin neid raamatuid suu ammuli. Palju jama on seal.Ei maksa ikka Mannerheimi liini nende üksikute Narva jõe joonele rajatud punkritega võrrelda. Kordusõppused tagasid odava tööjõu, mille abil oli võimalik kiiresti liini ehitada. Kuid projekt oli tasemel ning ka punkrid tasemel ehitatud.
Muidugi oleks jõutud rohkem, isegi, kui 39a. oleks keegi rohkem vaevunud sellega tegelema. Meil aga oli esmatähtis merekindlused, idakindlused olid teise järgulised. Siiski just Soome erakorralised õppused näitasid, et kiiruga saab palju ära teha. Eesti kasuks veel see, et meil oli rohkem autosid ja ei olnud vaja materjale kusagile kaugele põhja transportida, meie idapiir oli ka lühem. Oleksime teinud selle ajaga Soomega võrreldes kõvasti rohkem ära.Pigem võib süüdistada Eesti sõjaväe juhtkonda, et sarnast meetodit ei kasutatud meie piirikindlustuste rajamisel. Oleks jõutud rohkem...
Vot siin tõde ei tea, kaldun ka arvama, et ju nad ikka rohkem head kui halvad olid, seda näitasid ka Soome Talvesõja hilisemad lahingud, kus Vene tehnika pandi julmalt proovile. Ehk oli teeäärde jäämise põhjus rohkem tankistide oskamatus oma masinaid õieti kasutada, nagu ka Soome talvesõja alguses.Eesti tankid ja kergetankid ei kannata ültse kriitikat, normaalsed, mootsate tanketidega võrreldavad olid ainult Poola tanketid ja arsenali soomusautod. Sommidel polnud isegi neid mitte. Eesti oli autode poolest pigemini Soomest üle. Pean selle all silmas seda, et Eestis oli tsiviilinimesete käes suur kogus autosid. Poola tankete ja arsenali autosid oleks saanud edukalt kasutada luures.Kusagil netis jäid kunagi ette venelaste hinnangud nende lahingmarsile 1939. a. Balti maade baasidesse. Seal hinnati tulemus heaks. S.t. teele jäänud tankide hulk oli sellise forsseeritud rännaku jaoks normi piires või tegelikult alla normis ette nähtu.
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline