Eestis allalastud lennukid
Lennuk asub Vahemeres Malta vetes 800 m idas Xorb Il-Ghaginist. Tuntud on ta nime all Blenheim Bomber. Välja näeb nii: http://www.divetheworld.com/Diving/warb ... eim-Malta/ Nähtavust võiks võrrelda meie Äntu Sinijärvega, juba 20m avanes vaade tervele lennukile. Sügavuse tõttu oli aega vaatamiseks napilt, vaatamata sellele et läksin 9 minutiga decosse. Suurepärane elamus. Rohkem infot saab Google abil http://www.google.com/search?hs=DK7&hl= ... G=Otsi&lr=FW Anton kirjutas:Ühte ilusat tervet pommitajat olen meres näinud, aga see oli 43m sügavusel.
Mida rohkemat on sest lennukist teada? Asukoht? Tüüp?
Sõrves metsas kolades leidsin ühe vene lennuki fragmendi ja igasugust alumiiniumi kola.
www.herbalize.ee Avardage meeli iidsete ja müstiliste taimede abil!
Mäebe metsas on (arvatavasti) Il-2 karkass ja alumiiniumitükke. Sama lennuki tiivakarkassi tükk Säärel lahingutoa juures. Pildid sellest võiksid mingil ajal ka nähtavale jõuda (06.07.2005 sai teist kaemas käidud).Sõrves metsas kolades leidsin ühe vene lennuki fragmendi ja igasugust alumiiniumi kola.
-
- Liige
- Postitusi: 312
- Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
- Asukoht: Espoo, Soome
- Kontakt:
Paar pilti Prangli lennuki jäänustest. Nii palju sain teada, et tegu on 14-silindrilise mootoriga ja Saksa päritolu.



Midagi võrdluseks: BMW 801 twin radial engine:
http://www.aviationshoppe.com/BMW-801.html
http://frhewww.physik.uni-freiburg.de/~ ... r/r003.jpg



Midagi võrdluseks: BMW 801 twin radial engine:
http://www.aviationshoppe.com/BMW-801.html
http://frhewww.physik.uni-freiburg.de/~ ... r/r003.jpg
Prangli lennukist on pisut juttu ühes reisikirjas:
http://www.zone.ee/rannamatk/prangli_tekst.html
(Kahjuks ei osanud meie väike giid täpsemalt öelda, millal lennuk saarele kukkus, aga arvas, et see juhtus Teise maailmasõja ajal. Lennukimootor oli üsna väikeste mõõtmetega ja erikummaline oli selle juures, et koos tiivikuga ei pöördunud mitte mootorivõll, vaid silindrid. Tiivik oli kinnitatud koos silindritega ühiseks mootoriosaks ja see pöördus ümber liikumatu mootorivõlli - nii sai silindrite õhkjahutus parem.
Lennukimootori juurest suundusime ka merelt paistva laeva kujulise "Eestirand" laeva kalmistu-mälestusmärgi juurde)
http://www.zone.ee/rannamatk/prangli_tekst.html
(Kahjuks ei osanud meie väike giid täpsemalt öelda, millal lennuk saarele kukkus, aga arvas, et see juhtus Teise maailmasõja ajal. Lennukimootor oli üsna väikeste mõõtmetega ja erikummaline oli selle juures, et koos tiivikuga ei pöördunud mitte mootorivõll, vaid silindrid. Tiivik oli kinnitatud koos silindritega ühiseks mootoriosaks ja see pöördus ümber liikumatu mootorivõlli - nii sai silindrite õhkjahutus parem.
Lennukimootori juurest suundusime ka merelt paistva laeva kujulise "Eestirand" laeva kalmistu-mälestusmärgi juurde)
Front Line Eesti MTÜ
www.front-line.ee
www.front-line.ee
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline