
"Tankid EKV-le"
Kui pakutavad snaipripüssid on FRF1 ehk nende vanem modifikatsioon, siis neid küll Eestisse vaja ei ole. Ei anna miingit sisulist eelist juba olemasolevatele täpsuspüssidele. Vaja oleks osta Sako TRG 42 püsse kaliibris 338 Lapua Magnum ja kolmekohaline kogus lisaks sellele käputäiele, mis viimase hankega osteti.
- ACMAT VLRA on vägagi kuulus veoauto, nagu prantslaste Unimog. Pool Aafrikat vurab nendega ringi, Panhardi TC-54 peaks kah nagu enam-vähem olema. Aga need maastikuveokid tulid nüüd, kui meil on olemas hollandi DAF-id . Raadiod - kas need sobivad NATO standarditega? Kunagi oli PR-4G küll 90-date alguse parimaid raadioid, kuid ei sobinud USA jaamadega kokku (SINCGARS)kala kirjutas:Muutmata kujul:Qtec kirjutas:Kas olete kindlad, et pakuti ka miinipildujaid![]()
![]()
- tactical vehicles (VLRA, TRM2000, Marmon, GBCSKT, TC 54)
- recce armored( vehiclesA ML 90 or Sagaie)
- tactical radio
- sniper rifles FRFI
- optronic( infra red camera..).
- laser range finder
- artillery radar
- helicopter
- armored fighting vehicle
- main battle tank
- spare parts AMX10 or AMX30
- mortar 80mm or 120mm
- missile system anti-tank HOT 1
suurtükiväeradar on vast RASIT , sama , mis sakslastel - Hummel oskab vast sellest rohkem rääkida
HOT-1 on kah juba suht vana süsteem, kuid suurem ja raskem, kui Milan. kaugus kah 4 km. Sama suur ja sama otstarbega, kui USA TOW. Kasu oleks sellest ikka.
-
- Liige
- Postitusi: 1068
- Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
- Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
- Kontakt:
Kahju, et seal nimekirjas Milan 2 sees pole.
Neid rataste ja kahuriga masinaid nimetatakse siis luuresoomukiteks või? Ma ei iroonitse, vaid lihtsalt küsin, kuna selline masinatüüp oleks Eesti pinnal vist suht analooge mitteomav
Nendest pakutakse siis minuarusaamade järgi 4rattalist "kahuriga jeepi"-AML 90 ning 3 teljelist väikese soomuki kerel oleva kahuriga tankikujulisemat asja-Sagaiet (Panhard ERC 90 Sagaie).
Olgu esimese asjana ära mainitud, et vähemalt minu leidmiste tulemusena sõidavad mõlemad mudelid valdavas enamuses bensiinil. Seega meie kütusestandardile nad ei vasta.
Küll aga tundub mulle et neil on potentsiaali Eesti oludes siiski otseselt lahingutegevust toetada. (ning kui see põhjus poliitikutele ei sobi, siis on nad ka kergesti transporditavad ning leidnud head kasutust igasugustes kõrbesõdades).
Selle väiksema mudeli kohta ei tea, aga (osad?) Prantsuse armee 3 teljelised on üpriski tänapäevasele tasemele upgradetud oma lahingusüsteemide poolest. Seega 1:1 võitluses jääb ta kahuri ja soomuse poolest küll tankile oluliselt alla, aga olles sissekaevunud või suutes kiiresti manööverdada ei ole selle relvaga või koostöös selle relvaga, tanki hävitamine sugugi mitte võimatu. Lisaks peaks ta veel muule pehmemale vaenlase soomusele üpriski negatiivselt mõjuma.
Mainimata ei saa jätta ka seda, et ta on siiski mingisugune soomus, mis võib kergemat laadi (killu)tule all ka vastu lasta, mitte ei pea kaevikusse kössu tõmbama.
Maksimaalne kiirus 90km/h võimaldab neid üpriski hea kiirusega ükskõik missugusesse Eesti punkti viia ilma mingi varustuse kokkupakkimis, pealetõstmis, mahatõstmis ja laskeplatsini viimise ajata. Kõik vajalik relvastus (90mm kahur ja kaks 7,62pritsu) on neil peal ning alates käsu saamise hetkest tuleb vaid sisse istuda ning üpriski julgelt sõita eeldatavale positsioonile, sest ei ole vaja mitte jääda ootama vastase dessantsoomuki rünnakut nagu MILANI puhul, vaid võib ise neid rünnata. Seega jääks vastasel vähem aega oma positsioone sisse seada.
Kuna meil on head ning arenemisvõimelised soomuse juurdekeevitajad, siis selle masina näol oleks neil tööd (ja meil majanduskasvu) küllaga. Kaalu on tal 8,3 tonni, aga masin on mõeldud headel teedel sõitma vaid kahel teljel. Keskmine tõstetakse üles. Seega ilmselt on tal piisavalt tugevusreservi, et sinna omajagu kraami külge keevitada.
Ei oska seda teisiti sõnastada, aga ehk võiks antud masinad (piisavas koguses) täita kõik sobilikud lüngad ning peale nende ostu tuleks meil mõelda vaid tankidele ning soomukitele, mitte enam mingitele vahepealsetele asjadele. Kuigi tõsi, jalaväge see masin ei kanna. Vähemalt levinumates modifikatsioonides. Põhiliselt ikkagi 90mm kahur ning peale selle on tõesti igasugu asju veel tehtud, aga vähem.
Ehk siis ta võiks sobida meie tulevasele tankipataljonile toetuseks ning lisaks võiks neid olla näiteks igas jalaväepataljonis paar tükki vms.
Nüüd sai räägitud vaid nendest luuremasinatest ja ma proovisin panna neid lahingumasina ülesandeid täitma. Nimekirjas on aga täitsa olemas ka lahingumasin. Ilmselt AMX10P. Meie kõige suurem sõber Wiki annab teada, et need kantakse lähiajal maha. Samas võrreldes eelpooltoodud 3teljelise "minitankiga" tundub ta kuidagi lahja, kuigi roomikutel ning natuke parema soomusega.
Muuseas, selle sama Wiki andmetel on neil AMX 30 tanke kasutuses vaid 17. Kui see on tõsi, oleks see meile liiga väike kogus. Paljud on vist mingite muude süsteemide kandmiseks ümber tehtud.
Neid rataste ja kahuriga masinaid nimetatakse siis luuresoomukiteks või? Ma ei iroonitse, vaid lihtsalt küsin, kuna selline masinatüüp oleks Eesti pinnal vist suht analooge mitteomav

Nendest pakutakse siis minuarusaamade järgi 4rattalist "kahuriga jeepi"-AML 90 ning 3 teljelist väikese soomuki kerel oleva kahuriga tankikujulisemat asja-Sagaiet (Panhard ERC 90 Sagaie).
Olgu esimese asjana ära mainitud, et vähemalt minu leidmiste tulemusena sõidavad mõlemad mudelid valdavas enamuses bensiinil. Seega meie kütusestandardile nad ei vasta.
Küll aga tundub mulle et neil on potentsiaali Eesti oludes siiski otseselt lahingutegevust toetada. (ning kui see põhjus poliitikutele ei sobi, siis on nad ka kergesti transporditavad ning leidnud head kasutust igasugustes kõrbesõdades).
Selle väiksema mudeli kohta ei tea, aga (osad?) Prantsuse armee 3 teljelised on üpriski tänapäevasele tasemele upgradetud oma lahingusüsteemide poolest. Seega 1:1 võitluses jääb ta kahuri ja soomuse poolest küll tankile oluliselt alla, aga olles sissekaevunud või suutes kiiresti manööverdada ei ole selle relvaga või koostöös selle relvaga, tanki hävitamine sugugi mitte võimatu. Lisaks peaks ta veel muule pehmemale vaenlase soomusele üpriski negatiivselt mõjuma.
Mainimata ei saa jätta ka seda, et ta on siiski mingisugune soomus, mis võib kergemat laadi (killu)tule all ka vastu lasta, mitte ei pea kaevikusse kössu tõmbama.
Maksimaalne kiirus 90km/h võimaldab neid üpriski hea kiirusega ükskõik missugusesse Eesti punkti viia ilma mingi varustuse kokkupakkimis, pealetõstmis, mahatõstmis ja laskeplatsini viimise ajata. Kõik vajalik relvastus (90mm kahur ja kaks 7,62pritsu) on neil peal ning alates käsu saamise hetkest tuleb vaid sisse istuda ning üpriski julgelt sõita eeldatavale positsioonile, sest ei ole vaja mitte jääda ootama vastase dessantsoomuki rünnakut nagu MILANI puhul, vaid võib ise neid rünnata. Seega jääks vastasel vähem aega oma positsioone sisse seada.
Kuna meil on head ning arenemisvõimelised soomuse juurdekeevitajad, siis selle masina näol oleks neil tööd (ja meil majanduskasvu) küllaga. Kaalu on tal 8,3 tonni, aga masin on mõeldud headel teedel sõitma vaid kahel teljel. Keskmine tõstetakse üles. Seega ilmselt on tal piisavalt tugevusreservi, et sinna omajagu kraami külge keevitada.
Ei oska seda teisiti sõnastada, aga ehk võiks antud masinad (piisavas koguses) täita kõik sobilikud lüngad ning peale nende ostu tuleks meil mõelda vaid tankidele ning soomukitele, mitte enam mingitele vahepealsetele asjadele. Kuigi tõsi, jalaväge see masin ei kanna. Vähemalt levinumates modifikatsioonides. Põhiliselt ikkagi 90mm kahur ning peale selle on tõesti igasugu asju veel tehtud, aga vähem.
Ehk siis ta võiks sobida meie tulevasele tankipataljonile toetuseks ning lisaks võiks neid olla näiteks igas jalaväepataljonis paar tükki vms.
Nüüd sai räägitud vaid nendest luuremasinatest ja ma proovisin panna neid lahingumasina ülesandeid täitma. Nimekirjas on aga täitsa olemas ka lahingumasin. Ilmselt AMX10P. Meie kõige suurem sõber Wiki annab teada, et need kantakse lähiajal maha. Samas võrreldes eelpooltoodud 3teljelise "minitankiga" tundub ta kuidagi lahja, kuigi roomikutel ning natuke parema soomusega.
Muuseas, selle sama Wiki andmetel on neil AMX 30 tanke kasutuses vaid 17. Kui see on tõsi, oleks see meile liiga väike kogus. Paljud on vist mingite muude süsteemide kandmiseks ümber tehtud.
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
Ega relvastusest maha võtmine ei võrdu kohe seebiks tegemisega. Ladudes on neid ikka oluliselt rohkem. Sellest lähtuvalt ei taha ka kohe kuidagi uskuda seda Leclerc'i müümise juttu:allatah kirjutas:Muuseas, selle sama Wiki andmetel on neil AMX 30 tanke kasutuses vaid 17. Kui see on tõsi, oleks see meile liiga väike kogus. Paljud on vist mingite muude süsteemide kandmiseks ümber tehtud.
1. Neil on laoruumi külluses, et neid Leclerc'e konserveerida. Kui sellest peaks puudus tuleb tekitatakse seda esmalt juurde sellesama 60-70ndate aastate träni arvelt mis seal praegu on. Seda siis vastavalt vajadusele kas sulatusahju panemise või näiteks Baltiriikidele pakkumisega

2. Leclerc'e on Prantsusmaa tarbeks toodetud 406, millest juba enne majanduslangust oli kasutuses ainult 354. Palju nad neid veel lisaks maha kavatsevad võtta ? Ka kaht-sadat tanki konserveerida ja ladustada ei ole mingi probleem võrreldes kogu selle osoomus-träniga mida nad praegu pakuvad.
3. Leclerc'i on toodetud alates 1990. aastast. Enamik tunduvalt hiljem. See on maailma MBTsid vaadates ikka väga uus. Samuti on nad ühed võimekamat tankid senimaani, mistõttu ei ole karta et seistes nende turuväärtus kohe kaevu peaks kukkuma.
Kõigest sellest oleks loogiline järeldada, et prantslased võivad tahta neid pikemas perspektiivis müüa küll, aga neil ei ole ühtegi põhjust miks nad peaksid seda tegema odavalt. Kui mõni leidub, siis ainult poliitiline ja sellele ma liialt ei panustaks. Kui jutt käib juba turuhinnaga Leclerc'i ostmisest siis oleks mõtekam kasutatud Leopard 2 A4 poole kiigata.
Samuti nagu juba eespool mainiti, miks peaksid nad pakutavatele Leclerc'idele AMX-30 varuosi kaasa andma ?

- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Oh ei, nii kiiresti pole veel kunagi midagi liikunud. Kõigepealt otsustatakse- menetletakse, kas üldse midagi vajatakse ja siis räägitakse läbi, ilmselt sõlmitakse kokkulepped ja siis millalgi hakkab neid tasapisi tilkuma.
Seda kõike loomulikult eeldusel, et kaminas seda koheselt vanarauaks ei tituleerita ja prantslasi kukele ei saadeta...
Seda kõike loomulikult eeldusel, et kaminas seda koheselt vanarauaks ei tituleerita ja prantslasi kukele ei saadeta...
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Olen tabanud end paar korda mõttelt, milline on selle seltskonna riigikaitse-agenda ja vat ei mõtlegi välja. Põhiliselt tuleb silma ette hämamine artikkel 5 imettegevast mõjust ja meessoost noorte eesti ludrite püüdmine lubadustega peatsest profiarmeest.Kilo Tango kirjutas:prognoosin, et isegi kui meile Leclerce soodukaga pakutakse, vajab see kaitsevaldkonnale lisaraha riigieelarvest. Sellele seisab herr Ligi juhtimisel reformierakond aga vastu. Seega tuleks aegsasti mõelda eraalgatusliku tankifondi peale.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vaatasin neid artikleid natuke. Parnslaste originaaltehnikasse ma väga ei usu. Ei tea, mis tingimustes need töötamiseks on mõeldud? Konnasööjate sõiduautode puhul olla kuulu järele põhjamaises jäises kliimas rohkem probleeme. Vaevalt sõjamasinad väga palju paremad on.
Miinipildujatega oleks ilmselt üht-teist peale hakata. Eks seal peab vaatama, mis süsteemilised iseärasused on. Ehk paremad, kui rootsi sõjaaegsed torud. 81mm torudega võiks täielikult varustada KL malevate miinipildujaüksused.
Ei kujuta ette, mis suurtükiväe radareid pakutakse, kuid neid võiks kaaluda küll. Sõltub, mis ta näitajad on.
Mõtlesin omajagu nende "ratastega tankide" peale ja jube keeruline on neile ühest rolli leida. Kui on soomukitel kompanii, sobiks sinna tuletoetusmasinaks (nagu Stryker MGS), kuid soomukite kompanii baasmasinad peaksid olema ikka ühesugused, sest logistika on nii lihtsam.
Veoautodest jäi silma Renault TRM 2000. See tundub UNIMOG-i ekvivalent. Kasutatud UNIMOG on hea, kuid kallis auto - 500 000 EEK. Rondi TRM eest tahetakse erasektoris muidu u 25 000, korraliku saaks ehk 100 000 eest või ka vähemaga kätte. 10 milj eest võiks neid jao-meeskonna autodeks oma 100 tk osta küll.
http://www.military-today.com/trucks/re ... m_2000.htm
Tankide kohta oleks ettevaatlik. Muidugi oleks mõtekas ka vanu tanke osta, kui saab ülisoodsalt ja eesmärgiks on rahaliste võimaluste paranedes moodsamale tehnikale sujuvalmalt üle minna. 80% olemasolevast infrast ja tugitehnikast peaks saama ka edasi kasutada, kui raskematele ja moodsamatele mudelitele üle minna. Siiski olen pigem Leo 1A5 patrioot, sest neid on saada ilmselt palju rohkem ja maadest, millega me sõjalispoliitiliselt rohkem suhtleme, kui Pranstusmaaga. Perspektiivis oleks parem ka nii Leo 2A4 peale üle minna. Leo 1 sai 10 a tagasi kätte rahvusvahelisel turul 7000 EUR tk, sest müügisurve oli väga suur. Tänaseks on müügisurve ilmselt veelgi suurem ja hind väiksem.
Reaalsus on muide täna kaitseväe logistikas selline, et me olemegi võimelised ülal pidama, hooldama ja remontima max Leo 1 tasemel lihtsamaid tanke ja mitte enam! Leo 2 käiks lihtsalt meie nirule logistikale üle jõu. Mis liigub see kulub, mis kulub, see laguneb. Pole ei tingimusi, kogemusi ega sisse töötatud süsteeme. Vana ja lihtsa (T-55 on vist lihtsam) Leo 1 -ga korralikult toime tulek võtaks ka optimistlikult vähemalt paar aastat aega. "Toime tulema" tähendab näiteks, enamus maisnatest ei idane enamuse ajast nõutult remondiplatsil, sest neid ei suudeta kuidagi korda teha. Alles seejärel on mõtet proovida A4-ga hakkama saada. Tänapäevane tank on meie logistika mõistes ikka ülikeerukas süsteem. Kaitseväes praegu sellele lähedast ei ole ja meil ei saadakse täna hädavaevu hakkama ka 3x lihtsamate agregaatidega.
Te võite arvata, et ma ajan siin mingit foobilist käojaani, kuid kinnitan, et on kogemusi elust enesest ja piisav ülevaade sellest, mis olud tegelikult igapäevaselt on. Kui riigiisad ja riigikaitsejuhid teaksid, mis segadused on igapäevase tehnika remondi ja hooldusega, loobuksid nad vist roomiktehnika ostmisest üldse.
Aga ma arvan, et tuleb ikka üritada ja kusagilt otsast asja punnitama hakata ning loodan, et ehk süsteem ka areneb!
Miinipildujatega oleks ilmselt üht-teist peale hakata. Eks seal peab vaatama, mis süsteemilised iseärasused on. Ehk paremad, kui rootsi sõjaaegsed torud. 81mm torudega võiks täielikult varustada KL malevate miinipildujaüksused.
Ei kujuta ette, mis suurtükiväe radareid pakutakse, kuid neid võiks kaaluda küll. Sõltub, mis ta näitajad on.
Mõtlesin omajagu nende "ratastega tankide" peale ja jube keeruline on neile ühest rolli leida. Kui on soomukitel kompanii, sobiks sinna tuletoetusmasinaks (nagu Stryker MGS), kuid soomukite kompanii baasmasinad peaksid olema ikka ühesugused, sest logistika on nii lihtsam.
Veoautodest jäi silma Renault TRM 2000. See tundub UNIMOG-i ekvivalent. Kasutatud UNIMOG on hea, kuid kallis auto - 500 000 EEK. Rondi TRM eest tahetakse erasektoris muidu u 25 000, korraliku saaks ehk 100 000 eest või ka vähemaga kätte. 10 milj eest võiks neid jao-meeskonna autodeks oma 100 tk osta küll.
http://www.military-today.com/trucks/re ... m_2000.htm
Tankide kohta oleks ettevaatlik. Muidugi oleks mõtekas ka vanu tanke osta, kui saab ülisoodsalt ja eesmärgiks on rahaliste võimaluste paranedes moodsamale tehnikale sujuvalmalt üle minna. 80% olemasolevast infrast ja tugitehnikast peaks saama ka edasi kasutada, kui raskematele ja moodsamatele mudelitele üle minna. Siiski olen pigem Leo 1A5 patrioot, sest neid on saada ilmselt palju rohkem ja maadest, millega me sõjalispoliitiliselt rohkem suhtleme, kui Pranstusmaaga. Perspektiivis oleks parem ka nii Leo 2A4 peale üle minna. Leo 1 sai 10 a tagasi kätte rahvusvahelisel turul 7000 EUR tk, sest müügisurve oli väga suur. Tänaseks on müügisurve ilmselt veelgi suurem ja hind väiksem.
Reaalsus on muide täna kaitseväe logistikas selline, et me olemegi võimelised ülal pidama, hooldama ja remontima max Leo 1 tasemel lihtsamaid tanke ja mitte enam! Leo 2 käiks lihtsalt meie nirule logistikale üle jõu. Mis liigub see kulub, mis kulub, see laguneb. Pole ei tingimusi, kogemusi ega sisse töötatud süsteeme. Vana ja lihtsa (T-55 on vist lihtsam) Leo 1 -ga korralikult toime tulek võtaks ka optimistlikult vähemalt paar aastat aega. "Toime tulema" tähendab näiteks, enamus maisnatest ei idane enamuse ajast nõutult remondiplatsil, sest neid ei suudeta kuidagi korda teha. Alles seejärel on mõtet proovida A4-ga hakkama saada. Tänapäevane tank on meie logistika mõistes ikka ülikeerukas süsteem. Kaitseväes praegu sellele lähedast ei ole ja meil ei saadakse täna hädavaevu hakkama ka 3x lihtsamate agregaatidega.
Te võite arvata, et ma ajan siin mingit foobilist käojaani, kuid kinnitan, et on kogemusi elust enesest ja piisav ülevaade sellest, mis olud tegelikult igapäevaselt on. Kui riigiisad ja riigikaitsejuhid teaksid, mis segadused on igapäevase tehnika remondi ja hooldusega, loobuksid nad vist roomiktehnika ostmisest üldse.
Aga ma arvan, et tuleb ikka üritada ja kusagilt otsast asja punnitama hakata ning loodan, et ehk süsteem ka areneb!
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1065
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
T-55 peaksid olema. http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... ian&page=3 vaata lehel keskel olevaid pilteOma_Mees kirjutas:Veidi teemast mööda aga wikipedia andmetel on Lätil 3 tankiEt keegi teab missugused?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline