Rootsi armeejalgratta remont

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Rootsi armeejalgratta remont

Postitus Postitas mongol »

Küsimus polegi niivõrd remondi kohta, kui et just juppideks võtmise kohta. Nimelt tahan ma rattad ja pedaalid koos ketiga ühele teisele "vanakooli" rattale panna. Ainuke häda on selles, et ma ei suuda välja nuputada, kuidas pedaalid küljest käivad :oops:

Kui keegi hoobilt öelda ei oskagi, siis pilte saaksin homme teha, ehk hammustab keegi selle lahenduse foto järgi ära.

Samas, kui ma saan veel mõned rattad juppidena (ja selline võimalus õhus on), siis võib olla isegi võimalik, et ma ühe täiesti sõidukorras armeeratta sellest valmis teen ja mõnele huvilisele "maha parseldan" :P
professional retard
Kasutaja avatar
T-62
Liige
Postitusi: 888
Liitunud: 24 Juul, 2007 9:50
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kontakt:

Postitus Postitas T-62 »

Arvan, et pole seal hammustada midagi, lapatsid pead kindlasti ära keerama, siis haruta keskjooks lahti. Kausid ja laagrid võta välja ja kõige lõpuks saad kätte kõveriku, millel ka hammasratas küljes. Rootslane ei kasutanud kiiludega kinnitust, vaid valmistas keskjooksu võlli ja vändakaelad ühes tükkis. :lol:
Kas said aru, kui tahad pikkemat juttu ja puust ette tegemist, siis uuri auto-moto foorumist.
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas mongol »

Aru sain su mõttest küll, aga selles see häda ongi, et keskjooksu lahitharutamine ei õnnestu - pole ühtegi lahtikeeratavat juppi, nagu vanadel Vene ratastel oli. Vägistama ka ei taha hakata.
Selles see asi ongi, et venelastel sai pedaalid omavahel lahti ühe tifti väljalöömisega, seejärel jäi ainult mõlema poole välja keeramise vaev (ma eeldan, et need ongi siis vändakaelad, kust pedaalide keskvõll läbi läheb?).
Rootslasel on kõik aga ilusti ühes tükis, ka "vändakaelal" on ilusti metallkate peal. Kui saaks selle katte küljest, siis saaks ilmselt kõik lahti. Küsimus ongi pedaalide kättesaamises.

Alternatiiv oleks muidugi robustses lahtikangutamises/lõhkumises, siis näeb, kuidas asi tehtud on. Aga see tähendaks kohe ühe vana asja mõttetut lõhkumist :(


Auto-moto foorumist ma kohe ühtegi valmis vastust ei leidnud, ja registreerima ei taha ka kohe hakata.
professional retard
ppp
Liige
Postitusi: 723
Liitunud: 05 Apr, 2006 17:54
Kontakt:

Postitus Postitas ppp »

Pole sõjaväerattaid lammutanud, aga protsess peaks olema sama, mis tsiviilrattal. Vänt on jah ühes tükis - nn. fauber-tüüpi. Lammutama tuleb hakata vasakult poolt. Alguseks võiks vasaku pedaali küljast keerata (et vänta kätte saada hiljem, tuleb kindlasti pedaal ära keerata). Vasak pedaal on vasakkeermega, st et kätte saada, tuleb keerata päripäeva. Laagrikattekapsel peaks olema kinni seibikujulise mutriga, millel külgpinnal augud tihvtvõtme jaoks. Jällegi peaks olema tegu vasakkeermega. Selle mutri eemaldamisel saab kätte laagrikaitse kapsli, selle all jällegi tihvtvõtit nõudev laagri sisemine kauss, jällegi vasakkeermega, see lahti, siis laagrikuulid koos separaatoriga välja, siis laagri välimine kauss raami seest välja keerata, seekord peaks olema tavalist pidi keere, kausil külgpimmal augud (vb 3 tk) võtme jaoks. Kui kauss väljas, siis annab vänt juba paremale poole veidi välja tõmmata, et pääseks ketiratta all olevale teise poole laagrikaussidele ligi. Seal peaks keermed olema vastupidised vasakule poolele. Ka selle poole välimine laagrikauss tuleb välja keerata, siis mahub vänt raamis olevast laagripukist (pesast) paremale poole välja tulema.
Asjad võivad kõvasti kinni olla, vaja läheb sobilikke võtmeid ja ilmselt üsna palju vande- ja roppsõnu. Mõtle ka järgi, kas seda on üldse vaja ette võtta :P
valloon
Liige
Postitusi: 406
Liitunud: 13 Juun, 2007 15:56
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas valloon »

Olen ise ka lammutanud KL ratast ja tuleb lahti küll. Kuigi esimene mats ei saanud üldse asjale pihta, aga pärast tuli välja et päris lihtne.
Kes ajalugu ei mäleta,elab tulevikuta.
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas mongol »

Tänud abistajatele - sain vähemalt laagriteni lahti, väntasid raami küljest lahti lammutada ei õnnestunudki (pedaalivõll oli vända küljes lihtsalt nii kõvasti kinni).
AGA õnneks selgus käigult, et mul seda keskjooksu õnneks vaja polegi. Panin rahuloluga kokku tagasi :P

Aga mõte ja võtted said selgeks, niiet võin abistada kedagi, kel raskusi tekib. Igastahes jube lihtne ja samas keeruline süsteem, vene omadel käis kõik ikka lihtsamalt ja robustse jõuga enamasti :P
professional retard
Kasutaja avatar
T-62
Liige
Postitusi: 888
Liitunud: 24 Juul, 2007 9:50
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kontakt:

Postitus Postitas T-62 »

Muide see võll ongi koos väntadega valmistatud :roll: :wink:

Kui kohale ei jõudnud, tee nii nagu su joonealune soovitab.
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas mongol »

T-62 kirjutas:Muide see võll ongi koos väntadega valmistatud
Sellest ma sain aru jah :P

Nagu ma ütlesin, siis mul keskjooksu polegi vaja kasutada. Sellepärast ma seda enam edasi ei demonteerinudki. Ja polnud vajagi. Õnneks! :)
professional retard
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

nendel ühes tükis vändapaariga ratastel tuleb lisaks väntvõlli koonustele ka laagrikausid raami seest välja keerata. Siis tuleb see vänt välja, piriparajalt. Endal kogemusi ennesõjaaegsete Husqwarnadega. Teistele ratastele seda keskjooksu niisama alla ei pane, peab osa raami koos selle keskjooksu rummuga ümber keevitama.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline