Pärnu lennuõnnetus 1986
Pärnu lennuõnnetus 1986
Pärnus asunud sõjaväelennuvälja tõttu mäletan ma oma lapsepõlvest üsna selgelt hävitajate õõvastavaid hääli ja ülehelikiiruse pauke, mida lendurid armastasid elanikele aeg-ajalt etendada.
Aga. Olen ise täiesti juhuslikult pealt näinud ühe punakotka langemist. Tegin siin foorumis küll väikese otsingu, aga ei leidnud nimetatud intsidendi kohta midagi.
Oli 23. august 1986. Viibisin suvilas, mis asub Ehitajate tee ja Savi tänava vahel. Tänapäeval on selle "tänava" nimi Mündi... tollal oli lihtsalt nimetu tee.
Korraga kostus taevast paukumist ja mootorimüra. Ja see polnud tavapärane mootorimüra, kui kotkad prügimäe taga asuva raba kohalt lennuvälja poole pöörasid. Lõpuks langes lennuk juba täielikus vaikuses... müstika!
Igatahes tuli punakotkas lipa-lopa üle suurte puude latvade ja prantsatas ilge raginaga ja pauguga meie suvilast kaks krunti edasi otse aiamajakesse.
Üksi lennanud punaväelane küll katapulteerus, kuid nähtavasti liiga hilja, sest prantsatas läbi ühe teise krundi kuuri katuse ja kuuldavasti suri hiljem haiglas.
Sellist rahvaste rändamist pole ma tänaseni näinud. Peale tuletõrjujate saabus kitsastele teedele sadu uudishimulikke. Miskipärast ei olnud sõjaväge kusagil... takistusi ei tehtud.
Muide. Plahvatust ei toimunud, sest lendur oli kütusepaagid tühjaks sõitnud. Ja põhimõtteliselt tuligi alla kütuse lõppemise pärast. Tõenäoliselt sihtiski ta raba peale, aga tuli natukene varem alla...
Kahjuks ei oska ma öelda lennuki marki. Aga tollal olid lennuväljal nii MIG-id kui ka SU-d. Seega kaldun SU poole.
Igatahes oli see minu jaoks põnev elamus. Näha punakotkast langemas...
Tean, et mingid lennuki rusud (mootorid ja alumiiniumrisu) vedelesid aastaid Pärnu Tehnikute maja hoovil. Sealsamas oli ka üks ilma tiibadeta isend (mis tariti lennuväljalt noortemaja hoovi õppeesmärgil).
Aga. Olen ise täiesti juhuslikult pealt näinud ühe punakotka langemist. Tegin siin foorumis küll väikese otsingu, aga ei leidnud nimetatud intsidendi kohta midagi.
Oli 23. august 1986. Viibisin suvilas, mis asub Ehitajate tee ja Savi tänava vahel. Tänapäeval on selle "tänava" nimi Mündi... tollal oli lihtsalt nimetu tee.
Korraga kostus taevast paukumist ja mootorimüra. Ja see polnud tavapärane mootorimüra, kui kotkad prügimäe taga asuva raba kohalt lennuvälja poole pöörasid. Lõpuks langes lennuk juba täielikus vaikuses... müstika!
Igatahes tuli punakotkas lipa-lopa üle suurte puude latvade ja prantsatas ilge raginaga ja pauguga meie suvilast kaks krunti edasi otse aiamajakesse.
Üksi lennanud punaväelane küll katapulteerus, kuid nähtavasti liiga hilja, sest prantsatas läbi ühe teise krundi kuuri katuse ja kuuldavasti suri hiljem haiglas.
Sellist rahvaste rändamist pole ma tänaseni näinud. Peale tuletõrjujate saabus kitsastele teedele sadu uudishimulikke. Miskipärast ei olnud sõjaväge kusagil... takistusi ei tehtud.
Muide. Plahvatust ei toimunud, sest lendur oli kütusepaagid tühjaks sõitnud. Ja põhimõtteliselt tuligi alla kütuse lõppemise pärast. Tõenäoliselt sihtiski ta raba peale, aga tuli natukene varem alla...
Kahjuks ei oska ma öelda lennuki marki. Aga tollal olid lennuväljal nii MIG-id kui ka SU-d. Seega kaldun SU poole.
Igatahes oli see minu jaoks põnev elamus. Näha punakotkast langemas...
Tean, et mingid lennuki rusud (mootorid ja alumiiniumrisu) vedelesid aastaid Pärnu Tehnikute maja hoovil. Sealsamas oli ka üks ilma tiibadeta isend (mis tariti lennuväljalt noortemaja hoovi õppeesmärgil).
- gnadenlose
- Liige
- Postitusi: 2160
- Liitunud: 02 Mär, 2004 13:18
- Asukoht: Kilulinn/Kardulavabariik
- Kontakt:
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
See, mis seal alla sadas, oli MiG-23. Su-24'd olid kahe meeskonnaliikmega.
MiG-23-st katapulteerumine oli isegi kõrgemal piisavalt ohtlik trikk, mistõttu lendurid eelistasid tihti hädamaandumist katapulteerumisele. Sellel istmel oli kalduvus tekitada tõsiseid seljatraumasid. Ka Eestis on hädamaandumisi tehtud vähemalt üks.
MiG-23-st katapulteerumine oli isegi kõrgemal piisavalt ohtlik trikk, mistõttu lendurid eelistasid tihti hädamaandumist katapulteerumisele. Sellel istmel oli kalduvus tekitada tõsiseid seljatraumasid. Ka Eestis on hädamaandumisi tehtud vähemalt üks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 232
- Liitunud: 20 Jaan, 2006 14:06
- Kontakt:
Kukkus alla peale starti, nii et paagid ei olnud tühjaks põletatud. Kuskilt kuulsin midagi 8 minutist. Mootor seiskus, korduvad käivituskatsed ei lubanud midagi ja edasi oli umbes nii, nagu eespool kirjutati. Ah jaa, kotkad olid ikka ruttu kohal, juba samal päeval, lihtsalt sündmus nii põnev, et ei osatud aja kulgu määrata. Viivitus ju võis olla, ega siis gazikuga igat lennukit kah maad mööda ei jälitatud, noh nii igaks juhuks, et kukub viimati alla.
- sammal.habe
- Liige
- Postitusi: 881
- Liitunud: 30 Apr, 2004 19:49
- Asukoht: 58°22'N 26°43'E
- Kontakt:
mu koolivennad olevat samal hetkel Kuldse Kodu rõdul õlut libistanud ja keegi veel maininud lennukit nähes, et kukuks ometi raisk alla. kui lennuk seepeale Kuldse Kodu poole pikeeris, olla vennikestel üsna veidraks läinud olemine. Kuldse Kodu katusel olevat ka mõned antennid viltu vajutanud õhusurve.
...mina mäletan, et see keerles enne Pärnu lahe kohal, mida hiljem tõlgendati kütusest vabanemisena, mis omakorda viis selleni, et asi rabasse välja ei jõudnud. Ilm oli ilus, selge ja kuiv. Tuli üle kuldse kodu, sasides õhuvooludega viimase kollektiivantenne ja prantsatas suvilate vahele. Tekitas maa sisse suure augu ja paiskas mudapilvega üle ümbritsevad esemed. Mõni kaugem ja kõvemate klaasidega kasvuhoone nägi välja peale seda nagu tavaline kuur...tavaline mudane kuur. Üks ümarate vormidega suurem mootori moodi sasipundar oli peatunud ühes suvilas sees. Midagi ei põlenud, kütuse järgi ei haisenud. Saime seal üsna pikalt askeldada, enne kui okupatsioonivägi kohale jõudis ja tüütuks muutus.
Millegi pärast olime veendunud, et peame saama sellest lennukist endale võimalikult palju elektroonikat ja sellepärast pöörasime tähelepanu selle edasise käekäigu üle. Meie õnneks, liikus enamus meile sobivat kraami, lähedal asunud prügimäele, kus saime rahulikult lennuki elektroonikariismetest mõnu tunda. Sealt kaasa tiritud elektroonikaga suurt midagi teha ei olnud, detailid olid enamus mingi vastiku lakiga üle võõbatud ja nägid suures osas välja nagu tavaline vene elektroonika ikka välja näeb... ok, no mõned asjad olid väiksemad, kui lampideta teleri sisus. Seda risu vedeles pidevalt jalus, kui varem kevadkoristuse käigus kõik ära ei läinud, siis ilmselt vedeleb mul siiani mõni elektroonikaplaat kuskil kuuris edasi.
Muidu mul nende lennukitega kokkupuudet eriti ei olnud, vahel käisime vanametalli laos kuullaagri kuule laenamas, et neid ragulkaga viisnurkade pihta lasta, et pärast järjekordset lendu mõõta, kelle lennukil suurem latakas värvi maha tuli. Vahel tuli, vahel ei tulnud. Vanamees mul üldiselt pooldas vastutegevust, aga ütles, et ta ei viitsi minu pärast kordusõppustele vilja vedama minna, siis jätsime järgi ja rüüstasime muid teemasid.
Äkki oli minu kirjapandust natuke abi.
Millegi pärast olime veendunud, et peame saama sellest lennukist endale võimalikult palju elektroonikat ja sellepärast pöörasime tähelepanu selle edasise käekäigu üle. Meie õnneks, liikus enamus meile sobivat kraami, lähedal asunud prügimäele, kus saime rahulikult lennuki elektroonikariismetest mõnu tunda. Sealt kaasa tiritud elektroonikaga suurt midagi teha ei olnud, detailid olid enamus mingi vastiku lakiga üle võõbatud ja nägid suures osas välja nagu tavaline vene elektroonika ikka välja näeb... ok, no mõned asjad olid väiksemad, kui lampideta teleri sisus. Seda risu vedeles pidevalt jalus, kui varem kevadkoristuse käigus kõik ära ei läinud, siis ilmselt vedeleb mul siiani mõni elektroonikaplaat kuskil kuuris edasi.
Muidu mul nende lennukitega kokkupuudet eriti ei olnud, vahel käisime vanametalli laos kuullaagri kuule laenamas, et neid ragulkaga viisnurkade pihta lasta, et pärast järjekordset lendu mõõta, kelle lennukil suurem latakas värvi maha tuli. Vahel tuli, vahel ei tulnud. Vanamees mul üldiselt pooldas vastutegevust, aga ütles, et ta ei viitsi minu pärast kordusõppustele vilja vedama minna, siis jätsime järgi ja rüüstasime muid teemasid.
Äkki oli minu kirjapandust natuke abi.
Sihi täpselt - läheb pihta.
Näedsa siis eilses postimehes juttu sellest suisa. peaks olema vist see lennuk, mis alla sadas.
http://www.tartupostimees.ee/?id=124691
Aga kulnokas! ajaarvamisega sul natuke jamad lood, tegelikult juhtus see laskumine aprillis 1987
http://www.tartupostimees.ee/?id=124691
Aga kulnokas! ajaarvamisega sul natuke jamad lood, tegelikult juhtus see laskumine aprillis 1987

- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
No see kuupäev (23. august) peab õige olema, sest tegemist minu ema sünnipäevaga. Ega muidu seda kuupäeva nii täpselt ei mäletakski... Ja aprillikuus ma nimetatud suvilas kindlasti veel ei viibinud.
Ehk oskab keegi nimetatud õnnetuse kuupäeva kinnitada või ümber lükata?
Siin portaalis ringelnud lennuõnnetuste hulgas ma seda kuupäeva miskipärast samuti ei näinud.
Ehk oskab keegi nimetatud õnnetuse kuupäeva kinnitada või ümber lükata?
Siin portaalis ringelnud lennuõnnetuste hulgas ma seda kuupäeva miskipärast samuti ei näinud.
Lihtsalt siis veel täpsustuseks, et mäletan seda sündmust täpselt aprillist 1987 ning leidsin ka lõpuks kinnituse: Pärnu Postimees avaldas vahepeal aastakümnete kaupa kroonikat ning seal aastal 1987 juhtunu all kirjas, et 16. aprill kukkus sõjaväelennuk Kirsi-Raba ainandi suvilatesse...
Kahjuks ei ole see loetav kuskilt elektroonselt vaid ainult paberkandjal
Huvitav, kui te nii kindlalt väidate 1986 aaugustit, kas siis on kukkunud sinna 2 lennukit ??
Kahjuks ei ole see loetav kuskilt elektroonselt vaid ainult paberkandjal

Huvitav, kui te nii kindlalt väidate 1986 aaugustit, kas siis on kukkunud sinna 2 lennukit ??
-
- Liige
- Postitusi: 341
- Liitunud: 03 Veebr, 2009 16:21
- Kontakt:
1987 kevad. Jäin veel trenni hiljaks, oli ju ka vaja ennast kohale vedada. Hea, et üle Kuldse Kodu tuli ja hea et suvilates keegi viga ei saanud.kulnokas kirjutas:Ma ei taha uskuda, et sinna kaks lennukit kukkus. Otsesõnu - see on võimatu. Aga ma uurin veel inimestelt...
Lisaks veel rajapuhastus. Mõnikord oli küll tunne, et seekord on lennuluba antud rajapuhastajatele.kulnokas kirjutas:Pärnus asunud sõjaväelennuvälja tõttu mäletan ma oma lapsepõlvest üsna selgelt hävitajate õõvastavaid hääli ja ülehelikiiruse pauke, mida lendurid armastasid elanikele aeg-ajalt etendada.
Per aspera ad astra!
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist