Panzer I Ausf.A Norra 1940 kevad
Kodumaine Torusiil naatriumhüdroksiidi baasil, üsna kindel asi teine.
Kunagi sai Laia-Maa või õigemini Riigi, toodet proovida mis oli ekstra mõeldud mudeli värvi mahavõtmiseks. Ja ta võttiski, ta võttis kõik maha mis üldse oli mahavõtta võimalik. Nii hea oli teine. Läks maha plastikule liimitud ets ja pahtel takkajärge. Nii et selliste spets asjade suhtes tuleb eelnevalt proovid kuidas ta täpselt käitub, et hiljem mitte mudeli täieliku taastamisega tegeleda.
Ise proovisin ka kuidas naatriumhõdroksiidi vesilahust aktiivsemaks, elik kiiremaks ja vägevamaks muuta, ning mul see õnnestus, lisades lahusele sulaselget spiiritust. Kuid efekt oli ebameeldiv, nimelt samuti nagu import lahusega tuli ets ja pahtel maha. Seega spiiritust lisada aktiveerijana ei ole mõistlik tegevus.
Samas nendest proovimistest oli muudmoodi kasu, kuna NaOH´d oli mul käes vähe, tuli praktiseerida kuidas hakkama saada vähese lahuse kogusega ja samas tõsta töölahuse aktiivsust ilam aktivaatorit kasutamata. Lahendus osutus lihtsaks: võtada köögis kasutatavat õhukest toidu pakkimise kilet, mässid ta paraja kihiga ümber mudeli korpuse ja sellise paksusega et ta vedelikku läbi ei laseks. Pakendi otsa jätad ava kuhu valad Torusiili lahustamata kujul. Sulged selle ava. Kuna NaOH töötab paremini kõrgematel temperatuuridel siis oleks hea see pakend asetada soojendatud vette, nii kuskil 30´ne kraadisesse või panna ta eraldi tühja anumasse ja see anum omakorda panna sooja veega anumasse, tehes nii öeld talle veesärk ümber. Viimasel juhul võib veesärgis olev vesi olla kõrgema temperatuuriga kui 50 kraadi. Kõike seda moodustist võiks veel kilega kinikatta, et vähendada aurustumist ja jahtumist, sest värvi pehmeks muutumise aeg on päris pikk, vähemalt neli, kuus tundi. Aegajalt on hea kiles mudelit pöörata ja loksutada, et tekiks lahuse parem tsirkulatsioon ja värskema lahuse ligipääs värvi pinnale. Piisaks ka pidevst aktiivsest liigutamisest mis ka kiirendaks protsessi.
Kile kasutamise eelis on ka suurte mudelite värvi mahavõtmisel. Ma olen niiviisi B-36 "Peacemaker" 1/72 mudelilt värvi kenasti mahasaanud.
Kui värv on juba lahti tulemas siis võiks proovida kasutades kummikindaid, kaitseprille ja mittevajalikku hambaharja, värvi mahahõõruda. Sellega tulevad välja kohad mis tahavad veel leotamist.
Peale värvi mahasaamist tuleks mudel ohtra veega ja pesuvahenditeg puhtaks pesta et NaOH´st mingeid jälge järgi ei jääks, muidu võib tekkida probleeme uue värvikihi pealekandmisel. Fairit ma ei soovita kasutada, see vahend omab kahtlast võimet tugevalt vahutada ja seda vahtu ei saa korralikult mahaloputada, sünteetilinine rämps, igatahes. Mina kasutan Neutrali või Meierit.
Soovin edukat proovimist ja tahaks resultaadist kuulda, kui tüli ei tee...
Kunagi sai Laia-Maa või õigemini Riigi, toodet proovida mis oli ekstra mõeldud mudeli värvi mahavõtmiseks. Ja ta võttiski, ta võttis kõik maha mis üldse oli mahavõtta võimalik. Nii hea oli teine. Läks maha plastikule liimitud ets ja pahtel takkajärge. Nii et selliste spets asjade suhtes tuleb eelnevalt proovid kuidas ta täpselt käitub, et hiljem mitte mudeli täieliku taastamisega tegeleda.
Ise proovisin ka kuidas naatriumhõdroksiidi vesilahust aktiivsemaks, elik kiiremaks ja vägevamaks muuta, ning mul see õnnestus, lisades lahusele sulaselget spiiritust. Kuid efekt oli ebameeldiv, nimelt samuti nagu import lahusega tuli ets ja pahtel maha. Seega spiiritust lisada aktiveerijana ei ole mõistlik tegevus.
Samas nendest proovimistest oli muudmoodi kasu, kuna NaOH´d oli mul käes vähe, tuli praktiseerida kuidas hakkama saada vähese lahuse kogusega ja samas tõsta töölahuse aktiivsust ilam aktivaatorit kasutamata. Lahendus osutus lihtsaks: võtada köögis kasutatavat õhukest toidu pakkimise kilet, mässid ta paraja kihiga ümber mudeli korpuse ja sellise paksusega et ta vedelikku läbi ei laseks. Pakendi otsa jätad ava kuhu valad Torusiili lahustamata kujul. Sulged selle ava. Kuna NaOH töötab paremini kõrgematel temperatuuridel siis oleks hea see pakend asetada soojendatud vette, nii kuskil 30´ne kraadisesse või panna ta eraldi tühja anumasse ja see anum omakorda panna sooja veega anumasse, tehes nii öeld talle veesärk ümber. Viimasel juhul võib veesärgis olev vesi olla kõrgema temperatuuriga kui 50 kraadi. Kõike seda moodustist võiks veel kilega kinikatta, et vähendada aurustumist ja jahtumist, sest värvi pehmeks muutumise aeg on päris pikk, vähemalt neli, kuus tundi. Aegajalt on hea kiles mudelit pöörata ja loksutada, et tekiks lahuse parem tsirkulatsioon ja värskema lahuse ligipääs värvi pinnale. Piisaks ka pidevst aktiivsest liigutamisest mis ka kiirendaks protsessi.
Kile kasutamise eelis on ka suurte mudelite värvi mahavõtmisel. Ma olen niiviisi B-36 "Peacemaker" 1/72 mudelilt värvi kenasti mahasaanud.
Kui värv on juba lahti tulemas siis võiks proovida kasutades kummikindaid, kaitseprille ja mittevajalikku hambaharja, värvi mahahõõruda. Sellega tulevad välja kohad mis tahavad veel leotamist.
Peale värvi mahasaamist tuleks mudel ohtra veega ja pesuvahenditeg puhtaks pesta et NaOH´st mingeid jälge järgi ei jääks, muidu võib tekkida probleeme uue värvikihi pealekandmisel. Fairit ma ei soovita kasutada, see vahend omab kahtlast võimet tugevalt vahutada ja seda vahtu ei saa korralikult mahaloputada, sünteetilinine rämps, igatahes. Mina kasutan Neutrali või Meierit.
Soovin edukat proovimist ja tahaks resultaadist kuulda, kui tüli ei tee...
kui enam midagi muud üle ei jää, siis mul on olemas kristallilist naatriumhüdroksiidi. karm värk on muidu. et mingi koguse saan eraldada...

https://www.facebook.com/panzerwerke
Bitte kommen sie in nach käsikaudu, aber vorsicht: esikus on dunkel ja tulistatakse !
P.S. Kui hakkate lahustama kristallilist NaOH´d vees siis arvestage et veelahus kuumeneb niipalju et võib plastiku ülessulatada kui mudel kohe sinna asetada. Kõigepealt tuleb jälgida et kõik kristallid äralahustuvad, siis jahutada vedelik veesärgis umbes 25 kuni 27 kraadini ja alles seejärel valada objektile. NaOH kogus klaasitäie vee kohta ei pea olema suur, klaasipõhja tuleb teda valada alguses umbes kümme millimeetri kõrguselt ja peale külm vesi. Hiljem seebikivi lahustumist jälgides võib teda juurde lisada. Tuleb jälgida vee ja seebikivi proportsioonide suhet sest kui viimast satub olema liiga palju siis ta ei lahustu ära vaid sadestub kristallidena põhja.
Kui soovite teha seebikivi vesilahuse kontsentraati siis tuleb varuda kannatust ja suurem klaaskolb, nimelt NaOH lahustb ka üle oma tava normi juhul kui toatemperatuuril teda pidevalt, hoogsalt segada. Selle peale läheb nii tunnikest kaks, kolm.
Eelistan Toru Kratti, ei ole kallis ja kohe kasutuskõlbulik.
Kui soovite teha seebikivi vesilahuse kontsentraati siis tuleb varuda kannatust ja suurem klaaskolb, nimelt NaOH lahustb ka üle oma tava normi juhul kui toatemperatuuril teda pidevalt, hoogsalt segada. Selle peale läheb nii tunnikest kaks, kolm.
Eelistan Toru Kratti, ei ole kallis ja kohe kasutuskõlbulik.
Tänud kõigile kaasa elamise ning asjalike vastuste eest.
Mingi hirmsa keemiaga jandama ei hakanud.
Valdavalt aitas vanast värvist lahti saada Dot-4, mis juba mõnetunnise leotamise järel lubas detaile puhastama hakata. Hetkel katsetan veel õrnemate metalli mitte sisaldavate detailide ja Torusiil'iga. Siiski ei kulgenud kogu protsess kaotusteta - läbipaistvast plastikust mootorikate muutus rabedamaks ning hingede murdumise tõttu olen sunnitud loobuma lahti käivatest mootoriluukidest - need saavad kinni liimitud olema.
Arvan, et häda põhjuseks võis olla lakibensiin, millega värve lahustasin. Nimelt soetasin viimati kodukeemia kauplusest lakibensiini, mis lõhnas kergelt bensiini järgi - lakibensiin on üldiselt muidu lõhnatu. Tootjaks on OÜ Kemet RV. Teine probleemi põhjus võis olla ka ModelMasteri värv panzer Interior buff, mis ei tahtnud (võimalik, et tolle kahtlase lakibensiini tõttu) korralikult katta ning hiljem kuivada.
Mingi hirmsa keemiaga jandama ei hakanud.
Valdavalt aitas vanast värvist lahti saada Dot-4, mis juba mõnetunnise leotamise järel lubas detaile puhastama hakata. Hetkel katsetan veel õrnemate metalli mitte sisaldavate detailide ja Torusiil'iga. Siiski ei kulgenud kogu protsess kaotusteta - läbipaistvast plastikust mootorikate muutus rabedamaks ning hingede murdumise tõttu olen sunnitud loobuma lahti käivatest mootoriluukidest - need saavad kinni liimitud olema.
Arvan, et häda põhjuseks võis olla lakibensiin, millega värve lahustasin. Nimelt soetasin viimati kodukeemia kauplusest lakibensiini, mis lõhnas kergelt bensiini järgi - lakibensiin on üldiselt muidu lõhnatu. Tootjaks on OÜ Kemet RV. Teine probleemi põhjus võis olla ka ModelMasteri värv panzer Interior buff, mis ei tahtnud (võimalik, et tolle kahtlase lakibensiini tõttu) korralikult katta ning hiljem kuivada.
-
- Liige
- Postitusi: 1416
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Oleks plaanis Modelmasteri värvidele üle minna, kuna pidid paremini läbi pritsi tulema ja jätavamad siledama pinna, kui Humbroli värvid.
Isiklik kogemus Modelmasteri läikivlakiga näitas, et lakibensiiniga vedeldades tõmbas sisu minutitega klimpi.
Kui aga lahjendada nitrolahustiga, oli kõik okei.
Ehk ei tasuks MM värve vedeldada lakibensiiniga vaid hoopis nitroga?
Eeldades, et värv käitub niisamuti nagu lakk.
Isiklik kogemus Modelmasteri läikivlakiga näitas, et lakibensiiniga vedeldades tõmbas sisu minutitega klimpi.
Kui aga lahjendada nitrolahustiga, oli kõik okei.
Ehk ei tasuks MM värve vedeldada lakibensiiniga vaid hoopis nitroga?
Eeldades, et värv käitub niisamuti nagu lakk.
Lakibensiini kasutan seetõttu, et too on lõhnatu. Kuna ma pean samas toas veel toituma, magama niisama elama ja muidki asju tegema, siis nitro ei ole eriti mõeldav. Samas pole lakibensiini ja ModelMasteri värvide kokku segamisel mul kunagi varem probleeme olnud, ei värvi klimpi tõmbamise, ega ka muus osas.
-
- Liige
- Postitusi: 2087
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Minu arust on modelmateri suurem puudus just tärpentiini kartmine, niikui lakkimata unustad on pekkis. Nitro lahustina pidavat aitama aga minu jaoks on see liiga karm. Ise kasutan revelli lahustit, on küll kallivõitu aga noh tegelikult kulub teda ju vähe ja mis peaasi .... ta ei haise. Peni kes tihtilugu ka köögis värvimise ajal sibab, tahab ju ka elada , no kuda sa seletad loomale et ole nüid hea ja hoia hinge kinni, peremees hakkab tossutama 

Tere jätku
Vahelduseks ka mõni pilt tõestamaks, et ma mitte niisama käed rüpes ei istu.
Alusvanni sisemus on peaaegu valmis. Lisada on veel pilooditool, juhtkangid ning laskemoona sahtlid.





Mootoriruumiga on samas veel rohkelt tegemist - radikas, kütusepumbad koos torustikuga, väljalasketorustiku katteplekid jmt.




Torni sisikond samuti pooleli:

Ning proovitükiks värvisin ka teise torni kiivriosa ära - võrdluses on mõnevõrra näha, kui lihtsustatuks oleks Tristari torn seest otse karbist ehitades jäänud:

Ning lõpetuseks veel paar mõneti ümber ehitatud värvimata vidinat juhikohalt.

Hetkel siis sedasi:)
Kristjan
Vahelduseks ka mõni pilt tõestamaks, et ma mitte niisama käed rüpes ei istu.
Alusvanni sisemus on peaaegu valmis. Lisada on veel pilooditool, juhtkangid ning laskemoona sahtlid.





Mootoriruumiga on samas veel rohkelt tegemist - radikas, kütusepumbad koos torustikuga, väljalasketorustiku katteplekid jmt.




Torni sisikond samuti pooleli:

Ning proovitükiks värvisin ka teise torni kiivriosa ära - võrdluses on mõnevõrra näha, kui lihtsustatuks oleks Tristari torn seest otse karbist ehitades jäänud:

Ning lõpetuseks veel paar mõneti ümber ehitatud värvimata vidinat juhikohalt.

Hetkel siis sedasi:)
Kristjan
-
- Liige
- Postitusi: 2087
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Vot just selliste tööde pärast üldse ei taha enam ise mudeleid kokku panna.
Väga ehe tulemus - vahest ei näe ehtsad asjad ka pildi peal nii ehtsad välja!
Väga ehe tulemus - vahest ei näe ehtsad asjad ka pildi peal nii ehtsad välja!
Pakkuda võib filateeliat perioodist 1918-1941.
www.aiaimpeerium.ee
www.aiaimpeerium.ee
-
- Liige
- Postitusi: 1416
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Säherdune detailsus võtab ahhetama.
Küllap oled end PanzerI materiaalosaga hästi kurssi viinud, et lahendused nii veenvad tunduvad.
Endal oli õnn kuu aega tagasi see Kruppi boksermootor ühes kaarhallis oma silmaga üle kaeda.
Üks kohalik militaarfanatt plaanib nimelt taastada Kruppi kuulsat maastikuautot.
Värvimise kvaliteet on igatahes erakordsel tasemel!
Kahju muidugi, et valmis masinal seda toredust ka labi avatud luukide suurt näha ei jää.
Küllap oled end PanzerI materiaalosaga hästi kurssi viinud, et lahendused nii veenvad tunduvad.
Endal oli õnn kuu aega tagasi see Kruppi boksermootor ühes kaarhallis oma silmaga üle kaeda.
Üks kohalik militaarfanatt plaanib nimelt taastada Kruppi kuulsat maastikuautot.
Värvimise kvaliteet on igatahes erakordsel tasemel!
Kahju muidugi, et valmis masinal seda toredust ka labi avatud luukide suurt näha ei jää.
- Panzergrenadier
- Liige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
- Asukoht: Tartu/Tallinn
- Kontakt:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline