Oli vist Murphy seadustes see tõdemine, et millegi põhjalaskmise kõige kindlamaks teeks olevat antud küsimuses komisjoni moodustamine.Olles ka ise riigiametnik olnud, tean üsna hästi, millega lõpevad need "probleemi kompleksssed lahendused, kuhu kaasatakse kõik osapooled ja moodustatakse töögrupp".
EPL: Sõdurite mure upub bürokraatiamasinasse
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Tegelikult tekib küsimus kas KM on üldse kohustust, või õigust Ligi arvamust kuulata.Ligi avaldus, peale selle, et on solvav, on seadusvastane ja pretsetente loov. Kuna ta seab kahtlusealla täiskasvanud, vaimselt terve, inimese pädevuse otsuste tegemisel. Sellise avalduse peale tekib õigustatud küsimus, kas antud inimene, kes ei ole Ligi arvates piisavalt otsustusvõimeline et määrata kellele läheb toetus ta hukkumise korral, oli ikkagi missionile minekuga nõustudes piisavalt pädev.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44003
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Kuhu on kadunud Jürgen Ligi neoliberaalsed vaated?
Alles palgaaramee-debatis oli vennike ikka selge isikuvabaduse ja vaba valiku eeskõneleja - ajateenistus on sund, palgaarmee on valikuvabaduse sümbol. Vibutati sõrme valikuvabaduse ahistajate - eilse päeva reliktide aadressil. Vihjati vajadusele sõjaväelasi suukorvistada.
Ja nüüd äkki - sõdur pole piisavalt küps oma asju ise otsustama? Tema eest peab otsustama seadus, kes ja kelle loojad on sõdurist targemad?
Tule taevas appi
Teen ettepaneku- riigikogu liikmele kehtestada ametiaja piirang - riigikogus ei saaks olla rohkem kui 2 ametiaega. Ligi on ehe näide selliste eluaegsete riigikogu liikmete elukaugest arusaamast ja praktiliste teadmiste vähesusest.
Alles palgaaramee-debatis oli vennike ikka selge isikuvabaduse ja vaba valiku eeskõneleja - ajateenistus on sund, palgaarmee on valikuvabaduse sümbol. Vibutati sõrme valikuvabaduse ahistajate - eilse päeva reliktide aadressil. Vihjati vajadusele sõjaväelasi suukorvistada.
Ja nüüd äkki - sõdur pole piisavalt küps oma asju ise otsustama? Tema eest peab otsustama seadus, kes ja kelle loojad on sõdurist targemad?
Tule taevas appi




Teen ettepaneku- riigikogu liikmele kehtestada ametiaja piirang - riigikogus ei saaks olla rohkem kui 2 ametiaega. Ligi on ehe näide selliste eluaegsete riigikogu liikmete elukaugest arusaamast ja praktiliste teadmiste vähesusest.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Tegelikult, toitjakaotuspensioni maksmine ei käi mitte § 164, vaid § 202 alusel.
Aga mis sa arvaksid sellisest sõnastusest, mille ma ühes eelnevas postituses väljapakkusin.Tegu ei ole omaloominguga, vaid põhineb teatud määral 2006.aastal vastuvõetud Suur-Britannia Politseipensioni seaduse sõnastusel.
Aga mis sa arvaksid sellisest sõnastusest, mille ma ühes eelnevas postituses väljapakkusin.Tegu ei ole omaloominguga, vaid põhineb teatud määral 2006.aastal vastuvõetud Suur-Britannia Politseipensioni seaduse sõnastusel.
§ 164. Toetus kaitseväelase hukkumise ja töövõimetuse korral teenistusülesannete täitmise tõttu
(1) Teenistusülesannete täitmise tõttu hukkunud kaitseväelase lastele, vanematele ja perekonnaseaduse alusel hukkunu ülalpidamisel olnud teistele isikutele kokku maksab riik ühekordset toetust hukkumise kuule eelneva viimase Statistikaameti poolt avaldatud kuukeskmise brutopalga 75-kordses ulatuses.Eelpool nimetatud isikute puudumisel, liidetakse antud toetus käesoleva seaduse § 164. lõige 2 sätestatud toetusega.
(2) Riik maksab ühekordset toetust hukkumise kuule eelneva viimase Statistikaameti poolt avaldatud kuukeskmise brutopalga 75-kordses ulatuses:
(2.1)Hukkunud Kaitseväelase abikaasale
(2.2)Abikaasa puudumisel hukkunud Kaitseväelase elukaaslasele- tingimusel et hukkunud kaitseväelane elas hukkumise ajal elukaaslasega koos monogaamses, pühendunud ja pikaajalises, vähemalt ..... kuud kestnud suhtes ja antud suhtest on teavitatud ....(nt otsest ülemust/kaitseressursside ametit, vahet pole peaasi et keegi oleks määratud kes oleks suhtest teadlik).
(2.3) Punktis 2.1 ja 2.2 määratletud isiku puudumisel, Hukkunud kaitseväelase poolt eelnevalt määratud isikule.
(2.4) Punktis 2.1, 2.2 ja 2.3 määratletud isiku puudumisel, liidetakse antud toetus käesoleva seaduse § 164. lõige 1 sätestatud toetusega.
Ja lisada § 202 lõige 2, 4.punktile
4) üks vanematest, lesk, eestkostja või käesoleva seaduse § 164 lõige 2 punkt 2 määratletud isik , kes ei tööta ning kasvatab toitja alla 18-aastaseid lapsi, vendi, õdesid või lapselapsi oma perekonnas.
Ilmselgelt ei ole corvus viimasel ajal abielluda üritanud... Sellele 20minutilisele käigule, mis on registreerimine, eelneb kuu aega varem käik nimesid kirja panema (kuu aega peab nimelt peale avalduste esitamist jääma järelemõtlemisaega - olgu inimesed just kohtunud või 10 aastat koos elanud ja ühiste lastega). Ja kuupäev tuleb paika panna avaldusi esitades. Kui corvus omab ettekujutust KVs töötamisest, siis ta võibolla teab, et kuu aega ette oma asukohta teada on suht raske. Ja perekonnaseisuametid töötavad vaid tööaegadel - vähemalt 2 vaba päeva on kummalgi osapoolel vaja. Ühel ja samal ajal. Kogu registreerimisega kaasnev bürokraatia ja logistika võtab logistikugi kukalt sügama. Ja nii ta tegemata jääbki. Tean rohkem kui ühte sellist juhust.
First Cavalry Sniper Regiment of Theatre Critics
Ei tee, kui Siseministeerium viiks oma haldusalas olevate ametkondade seadustesse sisse sarnased muudatused, saaks võrdlemisi ühtlase jõustruktuuride toetuste süsteemi. Ja kui hiilibki Perekonna seadusest mööda, britide oma hiilib ka, peaasi et asi oleks toimiv.Ajutise lahendusena peaks sobima, aga säärane lähenemine - nagu ma ütlesin - tundub vaid ümber perekonnaseaduse hiilimise ja teeb seda vaid kaitseväelaste prisma läbi.
Muidugi, teine võimalus oleks alustada Jõustruktuuride ühise toetuste seaduse kirjutamist, moodustada selleks erinevates ministeeriumides töörühmad, kes hakkaksid kooskäima ja asja arutama, muuta samaaegselt Perekonna seadust jne jne. Arvestades poliitilise huvi puudust jääks see asi kahtlemata venima. Ega need valimisedki enam teab mis kaugel ei ole, võib vabalt juhtuda, et seadus jääbki tegemata.
Huvitav, et valida saab kusagil arvuti juures 20 sekundiga (pole vaja enam jotasid vallavolikokku saamiseks eelhääletuse päevadel mikrobussiga kohale vedada ja neile ukse taga õpetusi jagada - tea kas loll peale kolme trepiastet enam midagi mäletabki!), aga paariheitmine on mingi ülimat kontrolli vajav toiming!? Kusjuures viimane mõjutab ikka väga väikest inimeste ringi võrreldes valimistega. Kuigi jah, valimisi on jälle hakatud meedias hääletamiseks kutsuma - hääletamine oli teatavasti see ülima demokraatia saavutus, kus prole andis oma hääle NLKP ja parteitute bloki ainukese ülessäätud kandidaadi pooltVõta seda 20 minutit illustratiivsena

Ja on ju ka võimalus, et mõni sättumusega indiviid samasuguse otsa leiab - nende elukaaslastel pole mingitki võimalust. Ometigi pole tegemist praeguste seaduste järgi kurjategijatega!
Uskumatu eluvõõrus ja veel uskumatum totaalne ettekujutuse puudumine KVs töötamisest. Aga eks see ongi praegu moes ja sellepärast puudubki poliitiline tahe kaitseväelastele mingeidki sotsiaalseid tagatisi välja töötada. Ei ole mõtet eeldada, et ametnikud ja poliitikud reaalsest elust paremat ettekujutust omavad. Ja kõik need demagoogilised põhjendused, miks midagi teha ei saa, on totaalne sõdurite ja kaitseväelase elukutse mõnitamine, mis ajab südame pahaks ja võtab ära igasuguse tahtmise selle riigi eest potentsiaalsesse surma minna.corvus kirjutas:Täiesti võimalik, et protsess on ülikeerukas (milles sügavalt kahtlen) /.../ Lisaks see, et need kes coydesse tahavad, teavad seda vast rohkem kui kuu aega ette?
First Cavalry Sniper Regiment of Theatre Critics
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44003
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Ütleme, et antud teemas oleme liiga erinevate kaalukategooriatega vastased.corvus kirjutas:Järjekordselt kaptentrummilik lahendus, kui ei oska midagi tarka öelda, paneme suu kinni kalambuuridega?
Kallis Trumm sa elad keskkonnas, kus ikka mõni eelnõuke läbi ka läheb. Enamus muideks. Olulised enamasti kiiremini kui 5 aastat.
Unustasin. Kuid see ei pisenda KV ja "muude" kaotuste massilist suhet antud asjas KV kasuks.Ma küsiks veelkord Kapten Trumm - ja ära taaskord kõrvale hiili - kas sa oled tõesti unustanud meie Kosovo missiooni?
Lisaks on riskiastmed võrreldamatud. Kui politsemissioon oleks Bagdadis, siis ma ilmselt nõustuks sinu pakutuga. Kuid ei ole ega lähe. Ja Helmandis võib järgmine juhtum tulla juba täna õhtul, kuid maavärin Pakistanis on hetkel hüpoteetiline sündmus.Eeldad, et selliseid "komandeeringuid" ei tule enam kunagi?
Nende asjade "kaaludes" on oluline vahe, mis minu arvates õigustab ka vajadusel KV asja eraldi menetlemise kiiruse huvides.
Demagoogia. Ligit ma kritiseerisin ennast sõduritest targemaks pidamise eest (mida ta kindlast ei ole) ja palgaarmee-jura ajal nii armsaks saanud isikuvabaduse jutust taganemise eest. Mis näitab, et Ligi-sugune pole mingi liberalist, vaid tavaline oportunist - räägime ideedest seda, mis hetkel kasulik tundub.mida ei saa taandada vaid Ligi persooni meeldimisele või mitte meeldimisele.
Õigus. Kuid see ei pisenda fakti, et sellistel positsioonidel olevad isikud peavad ikka enne ütlemist mõtlema. Ma arvan, et selle Ligi-aravamuse Helmandi jõudes vilistati ja vannuti Eesti kontingendi laagris ikka päris kõvasti.Uusmario (olemata ise mingi Ligi fänn, pean kaudselt siiski mingis mõttes temaga nõustuma), arvatavasti ei ole otseselt Kaminal kohustust Ligi mitteametlikku seisukohta (ja seda ta vist oli) kuulata, küll aga tema jutus laiemalt peituvat iva.
Annad sa ikka selgelt aru, et järgmine lugu võib Helmandis juhtuda täna, homme, ülehomme ja risk on kaugelt suurem kui mistahes teisel nimetatud riigitöötajal. Sellega on ühemõtteliselt põhjendatud ka vajadusel kiiresti asja lahendamine. Päästetöötajatel on hetkel hoopis aktuaalsemad mured, nagu 2010 a koondamised.Tulekahju kustutamiseks oleks vast seadusemuudatus säärases kuues hea, aga asi jääb ju poolikuks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44003
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Sul tuleb sein ette, kui asi läheb probleemide aktuaalsuse võrdlemisele. Minuarust tuled sa vastuargumendina välja hoopis "laiema pildiga".
Kas sa tunnistad, et "sündmuse" risk on Helmandis palju suurem?
Vastuse formaat on jah/ei.
Kas sa tunnistad, et "sündmuse" risk on Helmandis palju suurem?
Vastuse formaat on jah/ei.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kui e-õigusest selle asja menetlemist praegu vaadata siis eelnõu on ära kooskõlastanud Välisministeerium ja Rahandusministeerium. Seega on Ligi oma "jah" sõna eelnõule andnud
Tutvuda saab eelnõu teksti ja menetlemise hetkeseisuga siit:
http://eoigus.just.ee/?act=6&subact=1&O ... &ver=&nr=1

Tutvuda saab eelnõu teksti ja menetlemise hetkeseisuga siit:
http://eoigus.just.ee/?act=6&subact=1&O ... &ver=&nr=1
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44003
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Minuarust on see "valuraha" maksmise korraldus üldse natuke jabur.
Parafraseerides Eesti neoliberaale - miks peab riik võtma endale kindlustaja rolli?
Minuarust peaks sellisel puhul olema kohustuslik elukindlustuspoliis x summale ja selle kulud maksab riik vähempakkumise korras valitud kindlustusseltsile.
Poliisi läheb vormistama võitleja ise ja võib sinna panna või vanakurja enda. Kuid poliis peab olema ja poliisi olemasolul on seaduse alusel välistatud asjassepuutuvatele isikutele teatud sotsiaalrahade maksmine - see kutsub sõdurid rohkem mõistusele.
Elukindlustuses (milleks on ka teatud mõttes see riiklik hüvitis) ei ole asjad nii 1:1 nagu arvatakse. Alati pole ei ametlik abikaasa ega ametlike laste ära märkimine see lõplik lahendus, mis abisaaja abistamise tagab. Näiteks paneb laste eeskostja rahale sujuvalt käpa peale ja ongi "abistatud". Sellised abisaajad määratakse üldiselt suguvõsas usalduse alusel ja natuke narr oleks kah, kui Riigikogu 101 tarka arvavad teadvat siin usalduse ja õnne saladust. Seepärast ei maksa asja üle reguleerida. Ei tea ei sotsmin, kamin ega sotsiaalkindlustus (ega ka sotsiaaltöötaja - enamasti), mis suguvõsas/peres toimub.
Lihtne näide -hüvitise seaduslik saaja elik abikaasa tõmbab missiooni ajal teise mehe juurde. Mida teeb seadusega paika pandud abi saaja puhul missil ole sõdur - algatab referendumi seaduse muutmiseks? Kindlustuspoliisi puhul on selleks vaja 1 kõne kindlustusmaaklerile.
Vältige asjade ülereguleerimist.
Parafraseerides Eesti neoliberaale - miks peab riik võtma endale kindlustaja rolli?
Minuarust peaks sellisel puhul olema kohustuslik elukindlustuspoliis x summale ja selle kulud maksab riik vähempakkumise korras valitud kindlustusseltsile.
Poliisi läheb vormistama võitleja ise ja võib sinna panna või vanakurja enda. Kuid poliis peab olema ja poliisi olemasolul on seaduse alusel välistatud asjassepuutuvatele isikutele teatud sotsiaalrahade maksmine - see kutsub sõdurid rohkem mõistusele.
Elukindlustuses (milleks on ka teatud mõttes see riiklik hüvitis) ei ole asjad nii 1:1 nagu arvatakse. Alati pole ei ametlik abikaasa ega ametlike laste ära märkimine see lõplik lahendus, mis abisaaja abistamise tagab. Näiteks paneb laste eeskostja rahale sujuvalt käpa peale ja ongi "abistatud". Sellised abisaajad määratakse üldiselt suguvõsas usalduse alusel ja natuke narr oleks kah, kui Riigikogu 101 tarka arvavad teadvat siin usalduse ja õnne saladust. Seepärast ei maksa asja üle reguleerida. Ei tea ei sotsmin, kamin ega sotsiaalkindlustus (ega ka sotsiaaltöötaja - enamasti), mis suguvõsas/peres toimub.
Lihtne näide -hüvitise seaduslik saaja elik abikaasa tõmbab missiooni ajal teise mehe juurde. Mida teeb seadusega paika pandud abi saaja puhul missil ole sõdur - algatab referendumi seaduse muutmiseks? Kindlustuspoliisi puhul on selleks vaja 1 kõne kindlustusmaaklerile.
Vältige asjade ülereguleerimist.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Minu arvates võib sellele küsimusele läheneda ka hoopis teise nurga alt: "Miks ei abiellu sõdur oma pikaaegse elukaaslasega?"
Kui hukkunu oleks abielus siis ei oleks ka seda probleemi mida siin mitmel lehel lahatakse. Seega natuke võib kivi visata ka hukkunu kapsaaeda. Miks ei olnud sa nii mees ja ei abiellunud kui tead, et sa võid surma saada ja sinu faktiline perekond ei saa sellisel juhul riigilt toetust?
Abielu institutsioon ei ole aastatuhandeid tagasi välja mõeldud selleks, et kinnitada inimeste vastastikuseid tundeid vaid ainuüksi selleks, et reguleerida nende kahe inimese omavahelisi varalisi suhteid ning anda ümbritsevatele signaal, et nendel isikutel (abiellunutel) on vastastikused õigused ja kohustused.
Samuti võiks väeosa enne missi väljasaatmist orgunnida väeossa notari, et mehed saaks testamendid ära teha (võibolla seda tehakse, pole oma silmaga näinud) ja sellega saaks mitu probleemi päevakorrast maha.
Kogu probleem (kellele maksta hüvitist) tundub minu jaoks natuke kunstlik, sest ka sõdur saab ise palju ära teha (abielluda näiteks), et oma lähedasi kaitsta ja toetada.
Kui hukkunu oleks abielus siis ei oleks ka seda probleemi mida siin mitmel lehel lahatakse. Seega natuke võib kivi visata ka hukkunu kapsaaeda. Miks ei olnud sa nii mees ja ei abiellunud kui tead, et sa võid surma saada ja sinu faktiline perekond ei saa sellisel juhul riigilt toetust?
Abielu institutsioon ei ole aastatuhandeid tagasi välja mõeldud selleks, et kinnitada inimeste vastastikuseid tundeid vaid ainuüksi selleks, et reguleerida nende kahe inimese omavahelisi varalisi suhteid ning anda ümbritsevatele signaal, et nendel isikutel (abiellunutel) on vastastikused õigused ja kohustused.
Samuti võiks väeosa enne missi väljasaatmist orgunnida väeossa notari, et mehed saaks testamendid ära teha (võibolla seda tehakse, pole oma silmaga näinud) ja sellega saaks mitu probleemi päevakorrast maha.
Kogu probleem (kellele maksta hüvitist) tundub minu jaoks natuke kunstlik, sest ka sõdur saab ise palju ära teha (abielluda näiteks), et oma lähedasi kaitsta ja toetada.
Mu arvates on riigi poolt mingite kindlustuste maksmine üldse müstika. Mille poolest on kuuli või miini läbi surm kuidagi teistmoodi kui tellingutelt kukkumine või taksojuhiametis noa läbi elu lõppemine. Kuni sõdurid saavad palka ja nad tunnevad oma elu kaotamise pärast muret siis võtku kindlustusseltsidest hinnapakkumised ja kindlustagu end ära. Või on sõdurite pered-lapsed kuidagi teistmoodi kui ehitajate, taksojuhtide või autojuhi jt ametite lapsed-naised.
Saab väita, et sõdur paneb oma elu ohtu käsu korras aga ehitaja turnib eluga riskides vabatahtlikult mööda tellinguid. Kas ikka turnib vabatahtlikult? antakse käsk ülemuse poolt tellingutel turnida, siis tuleb turnida - kui pöördub kindlustamise jutuga ülemuse poole saab tõenäoliselt kinga, kuna järjekord vallalistest meestest ukse taga on pikk-pikk.
Kui kahuriliha nappima hakkab siis võib ju boonuste peale mõelda, seni ei näe vajadust.
Või kui võrdsest kohtlemisest rääkida, siis kindlustada riigi poolt kõik elualad kus on oht surma saada või sandistuda. Küllap läheb ka muude erialade peredel raskeks kui pereisa või pereema töökohal elu kaotab.
Saab väita, et sõdur paneb oma elu ohtu käsu korras aga ehitaja turnib eluga riskides vabatahtlikult mööda tellinguid. Kas ikka turnib vabatahtlikult? antakse käsk ülemuse poolt tellingutel turnida, siis tuleb turnida - kui pöördub kindlustamise jutuga ülemuse poole saab tõenäoliselt kinga, kuna järjekord vallalistest meestest ukse taga on pikk-pikk.
Kui kahuriliha nappima hakkab siis võib ju boonuste peale mõelda, seni ei näe vajadust.
Või kui võrdsest kohtlemisest rääkida, siis kindlustada riigi poolt kõik elualad kus on oht surma saada või sandistuda. Küllap läheb ka muude erialade peredel raskeks kui pereisa või pereema töökohal elu kaotab.
Kindlustada Eestis missioonik ennast ei saa. Küsimus pole korrektsuses, vaid üldse ei saa.
Alban, Sinu küsimusele, miks ei abielluta, on eelmisel lehel vastatud, loe teema enne läbi, kui sõna võtad. Kuigi corvus leiab selle peale, et naisterahvas üritab temaga peenisepikkusi võrrelda, aga see on tema probleem. Point remains - reaalses elus osutub abiellumine enne missi võimatuks, sest sellest on tehtud bürokraatiakadalipp.
Edit: Actual, sellele ei oska isegi teisiti vastata kui
Alban, Sinu küsimusele, miks ei abielluta, on eelmisel lehel vastatud, loe teema enne läbi, kui sõna võtad. Kuigi corvus leiab selle peale, et naisterahvas üritab temaga peenisepikkusi võrrelda, aga see on tema probleem. Point remains - reaalses elus osutub abiellumine enne missi võimatuks, sest sellest on tehtud bürokraatiakadalipp.
Edit: Actual, sellele ei oska isegi teisiti vastata kui

First Cavalry Sniper Regiment of Theatre Critics
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline