On olemas küll. Eks lennukitel nad peavadki väikesed olema, sest milleks asjatut massi kaasa vedada. Akude peal töötavate laotõstukite omad on jälle teisest äärmusest. Tõstukid peavad stabiilsed ja rasked olema - sel juhul on õigem panna juba üks üüratult suur aku, mahutavus ja autonoomia sellega ainult võidavad. Mitte pisike aku ja 500 kg malmraskust.von manstein kirjutas: Tegelikult ei ole mina kuulnud 24 voldistest, 12 purgiga akudest.
On kellelgi olnud kokkupuudet?
Tõstukitel on silma hakanud ka 48 V ja 72 V akusid.
Teine reegel on minumeelest selline, et mida kõrgem pinge, seda väiksem on seda kasutav seade. Paari kilovatine starter 6V on pool mootorist , aga 24 V polegi midagi erilist. Sellepärast aetakse pinget kõrgemaks, veoautodel ja tööstusmasinatel on 24 V standard ja 48V peaks varsti käega katsuda olema.
40 liitrise mootori starter ei pea tingimata töömahuga proportsioonis olema. Otsevõlliga starterid on muidugi lihtsamad teha, aga otstarbekam on planetaarülekanne (jõukordistaja) sisse ehitada. Paljudel tänapäeva jaapani sõiduautodelgi on kordistaja - starter on pisike nagu peopesa.
No ja suurte mootorite käivitamiseks on veel tehnilisi nippe. Hoo ülessaamiseks võib alguses kompressiooni maha võtta. ja kompressiooni ei lülitata kohe kõigil silindritel sisse vaid alguses hakkavad tööle mõned ja need veavad terve mootori käima. Staliniaegne Joss hakkas minu mäletamist mööda 2 silindriga tööle ja kõvemad mehed lõid sooja mootori otse vändast käima.