Päris ägedalt paned - no ma ei tea küll, et KV kokkupanekuks oleks "nädalane normaeg ja mitte kriipsugi rohkem" ette nähtud..
Aga keevitused: ise keevitasin Trumpeteri mudelil üksjagu tootja poolt pealesoperdatud õmblusi üle just nende liigse robustsuse pärast. Moskvas asuva KV-2 fotodel on näha, et isegi gaasiga lõigatud detailide servad on enamjaolt üle hööveldatud ja keevisõmblused üsnagi korrektselt teostatud - komekümnendate lõpus, neljakümnendate alguses keevitaja selja taga komissar ei seisnud, kui tank valmis sai, vaatas masina üle kõigepealt tehase TKO. Seejärel tuli läbi teha 40 kilomeetrine ring, kontrollimaks, et kõik agregaadid korralikult töötavad. Ning siis võttis asja käsile tehases resideeruv sõjaväe vastuvõtukomisjoni esindaja, saates tanki 50 kilomeetrisele katsesõidule. Kui juhtus ime ja ükski tähtsam agregaat katsesõidu käigus ära ei lagunenud, loeti masin üleantuks. Kui läks nagu tavaliselt, siis peale rikke/rikete kõrvaldamist läks masin uuesti katsesõidule, mille pikkuse määras vastuvõtukomisjoni esindaja. Näiteks Kirovi tehase KV-del tuli tihtipeale läbida 3-4 täiendavat katsesõitu, millede kilometraaži kogusumma ulatus kuni 180 km -ni. Ja seda niigi pooltoore tankidiisli lahja ressursi juures. Nii et väeossa jõudnud tuliuus masin oli zampotehile tihtipeale tõeline "kingitus".
Ah jaa, 4BO jõudsin ka valmis segada
Ahah, nojah, igatahes veart uudis...
Urmas.