Ründelennuk IL- 2
Heiki´le
Paraku oli keegi eelmise aasta augustis selle Il-2 keskmise osa koos teliku ja tiivaräbalatega ära vedanud.(v.t. need pildid, kus kabiiniosa on küljele üles upitatud) Sai juba aastaid (üle 10 aasta) seda kohta külastatud ja igal aastal ka selle objekti juures pildistatud (poisski mul selles vaimus üles kasvanud), kuid eelmisel aastal, jah, ootas ees ebameeldiv üllatus.
Telikuosa vedasin ma ise selle keskmise osa juurde, et oleks nagu midagi vaadata, või nii. Ja küljele sai see kabiin kah lihtsalt atraktiivsuse mõttes pandud.
Inimjäänused aga selle lennuki ümbruses 100m raadiuses, milliseid ma tean 5-t, on paraku pärit kaitselahingutest. Neid pole küll mitte mina üles sonkinud, vaid olen alles peale esmaseid urgitsejaid avastanud. Kuna aga neid primaartööga tegelejaid pole eriti miskit, peale ..., huvitanud, siis on jäetud maha piisavalt tõendusmaterjali isikute päritolu identifitseerimiseks. Tegu on olnud saksa vormis sõduritega ja langenud on nad tõenäoliselt 1944.a alguskuudel.
P.S. Mulle on nende langenute juures, või õigemini nende üleskaevajate tegevuse juures, jäänud arusaamatuks, et miks nad on need mehed vaid osaliselt üles võtnud ja vähemalt 50-60% maiste jäänuste juurde kuuluvat (k.a. kehaosad) maha jätnud. Kas mingid kiirkorras teenida tahtjad?
Telikuosa vedasin ma ise selle keskmise osa juurde, et oleks nagu midagi vaadata, või nii. Ja küljele sai see kabiin kah lihtsalt atraktiivsuse mõttes pandud.
Inimjäänused aga selle lennuki ümbruses 100m raadiuses, milliseid ma tean 5-t, on paraku pärit kaitselahingutest. Neid pole küll mitte mina üles sonkinud, vaid olen alles peale esmaseid urgitsejaid avastanud. Kuna aga neid primaartööga tegelejaid pole eriti miskit, peale ..., huvitanud, siis on jäetud maha piisavalt tõendusmaterjali isikute päritolu identifitseerimiseks. Tegu on olnud saksa vormis sõduritega ja langenud on nad tõenäoliselt 1944.a alguskuudel.
P.S. Mulle on nende langenute juures, või õigemini nende üleskaevajate tegevuse juures, jäänud arusaamatuks, et miks nad on need mehed vaid osaliselt üles võtnud ja vähemalt 50-60% maiste jäänuste juurde kuuluvat (k.a. kehaosad) maha jätnud. Kas mingid kiirkorras teenida tahtjad?
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)
Stellung halten und sterben!!
Stellung halten und sterben!!
-
- Liige
- Postitusi: 312
- Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
- Asukoht: Espoo, Soome
- Kontakt:
Endalgi oli mõte koht uuesti üle vaadata. Nüüd pole seal külas ühtegi tuttavat ja pole kursis, mis tolle õue peal toimub. Tinamenningust niipalju, et on teine sihuke punaka tooniga mastiksi moodi asi. Leidus seda pisemate tükkide peal, mille asukoht lennukis jäi ebaselgeks (ribide-stringerite servad ja neetühendused mis peale sileda pleki väljanüsimist ripakile olid jäetud). Üllatas, kui paksult seda möginat ühte lennumasinasse oli määritud, pealegi säärasesse masstoodangu masinasse. Oletan, et tegu oli tsentroplaani piirkonnaga, ikkagi koht, kuhu kõik pinged koonduvad. Ja sealkandis oli sel aparaadil kõiksema rohkem alumiiniumi kah.
il-2
kas kellelgi leidub il-2 jubinaid või osi,mis on teisest maailmasõjast järgi jäänud?
Sel nädalal tõime Immelmanniga Saaremaalt Kallemäe lähedalt lennukijäänused, mis ilmselt kuuluvad IL-2 ele. Kukkund teine otse keset küla ja tassiti hetkega laiali. Pärast sõda olnud seal "kammivabrik",õues nägime alumiiniumämbreid ja parim leid oli langevarjusiidist kleit, mille annetaja ema oli õmmelnud.Lennukijuppe ja kleiti näeb eilsest Sääre ajalootoas.
Mõned pildid klõpsisin, nendega läheb natuke aega. Kahjuks oli kõige magusam tükk, laskuri kabiini serv, vahepealsete aastatega minema jalutanud. Võib-olla leiab selle kuskilt veel üles kah. Viisnurga jälgedega plekitükk viitab, et tegu pidi olema täismetall-tiibadega isendiga. See pani pisut kukalt sügama, sest targad raamatud väidavad, et tiiva välimised paneelid vorbiti vineerkattega 1941 sügisest kuni 45-nda alguseni. Kõnealune riist olla alla tulnud 1944 aastal, kui külajutte uskuda.
-
- Liige
- Postitusi: 312
- Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
- Asukoht: Espoo, Soome
- Kontakt:
Tere!
Il-2 metalltiivad
"Küüraka" metalltiivad ongi teema milles ise ka tahaksin 100% fakta. Kaheistmelisi Il-2 oli ju nii sirge tiivaga kui noolekujulisi -"so strelkoj" vms.
Niipalju kui mina olen kvaliteedseid fotosid näinud sirgetiivalistest Il-2dest on need tiivad küll olnud kõik metallist! Endal on küll tulnud selline aim et kas neid sirgetiivalisi Il-2seid üldse oligi puust tiivaotsadega (keskplokk oli ju alati alumiinist).
Il-2 nõrkus oligi see et tabamuse korral raputas see tihti ära puidust kere tagaosa või tiivaotsad. Äkki üksustes hoiti kinni metalltiivadest niikaua kui andis? Fotosid on sirgetiivalistest Il-2dest suvelt 1944 küll ja küll. Isegi Tartust.
Venekeele täiesti valdajat äkki oskavad netist õngitseda kuidas asi on. Endal on riiulis mitu raamatut Il-2st aga kõik ikka kordavad seda sama et puidust tiivad alates aastast 1942 vms.
Kas selles viisnurgas on valged (v. alumiinivärvist?) servad?
Kari
Il-2 metalltiivad
"Küüraka" metalltiivad ongi teema milles ise ka tahaksin 100% fakta. Kaheistmelisi Il-2 oli ju nii sirge tiivaga kui noolekujulisi -"so strelkoj" vms.
Niipalju kui mina olen kvaliteedseid fotosid näinud sirgetiivalistest Il-2dest on need tiivad küll olnud kõik metallist! Endal on küll tulnud selline aim et kas neid sirgetiivalisi Il-2seid üldse oligi puust tiivaotsadega (keskplokk oli ju alati alumiinist).
Il-2 nõrkus oligi see et tabamuse korral raputas see tihti ära puidust kere tagaosa või tiivaotsad. Äkki üksustes hoiti kinni metalltiivadest niikaua kui andis? Fotosid on sirgetiivalistest Il-2dest suvelt 1944 küll ja küll. Isegi Tartust.
Venekeele täiesti valdajat äkki oskavad netist õngitseda kuidas asi on. Endal on riiulis mitu raamatut Il-2st aga kõik ikka kordavad seda sama et puidust tiivad alates aastast 1942 vms.
Kas selles viisnurgas on valged (v. alumiinivärvist?) servad?
Kari
Vabandan, läks aega, kuni jälle arvuti ligi sattusin.
Viisnurga kant tundus olevat tavalise valge värviga maalitud ja üsna hooletu pintslitöö. Samas on värvide toonid täiesti erksad püsinud, pole ehk eriti päikest saanud.
Tiiva materjali osas on endalgi andmed segased. Piltidelt jääb tõesti mulje, et paljudel Il-2-del olid metalltiivad läbi kogu sõja. Üks venekeelne allikas pajatab pikalt-laialt, kuidas algsele täismetall-lennukile juurutati vineersaba ja kuidas tsentreeringu parandamiseks tiivad tahapoole pöörati. Ei maini sealjuures kordagi ümbertehtud tiivapaneelide materjali. Võimalik, et erinevad tehased tegid tiivad samal ajal erinevast materjalist nagu seda ka Il-4 juures esines.
Viisnurga kant tundus olevat tavalise valge värviga maalitud ja üsna hooletu pintslitöö. Samas on värvide toonid täiesti erksad püsinud, pole ehk eriti päikest saanud.
Tiiva materjali osas on endalgi andmed segased. Piltidelt jääb tõesti mulje, et paljudel Il-2-del olid metalltiivad läbi kogu sõja. Üks venekeelne allikas pajatab pikalt-laialt, kuidas algsele täismetall-lennukile juurutati vineersaba ja kuidas tsentreeringu parandamiseks tiivad tahapoole pöörati. Ei maini sealjuures kordagi ümbertehtud tiivapaneelide materjali. Võimalik, et erinevad tehased tegid tiivad samal ajal erinevast materjalist nagu seda ka Il-4 juures esines.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline